• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Trzeba na przystanku tramwajowym umieścić tablice z odjazdami autobusów i odwrotnie. Żeby pasażer mógł zobaczyć czy wcześniej podjedzie np.118 czy 2. Albo 8 czy 111. Teraz trzeba 3 razy chodzić tunelem tam i z powrotem. Obłęd.

    • 4 1

  • a co zrobic by 100 metrowego przystanku samochody nie mijały w 3-4 sekundy zamiast w 6-8? (2)

    Łatwo sprawdzić jak często kierowcy jeżdżą ok. 100 km/godz przed dworcem.
    Jakich trzeba idiotów we władzach i w służbach, że to jest możliwe.
    Ci idioci nie przyjmują do mózgownic tego, że nadmierna szybkość jest główną przyczyną wypadków w Polsce. Na Zachodzie już dawno ten prosty to wyeliminowania powód wypadków drogowych zszedł na dalsze miejsce.
    Kiedy wy, idioci w ministerstwach i w ci w mundurach zaczniecie coś naprawdę robić, by idioci za kierownicą przestrzegali tej elementarnej zasady bezpieczeństwa ruchu.

    • 17 7

    • (1)

      Robią! Utrudniają zdanie prawa jazdy bo przecież to bardzo wszystkim pomorze i wypadków będzie mniej jak 500 razy nie zdasz teorii.

      • 0 1

      • Jesli 500 razy nie zdales to znaczy, ze nie nadajesz sie na kierowce.

        Potem tacy pseudokierowcy jezdza bez prawka i powoduja wypadki.

        Kary za jazde bez prawa jazdy powinny wynosic 10tys. zl

        • 2 0

  • (2)

    promocja ruchu pieszego - dobre :)

    • 62 37

    • naprawde nie rozumiesz, ze cos takiego istnieje i moze rozwiazywac problemy komunikacyjne w miescie?

      Do 1-2 km powinna byc to calkiem normalne rozwiazanie. Powyzej tego mozna polaczyc tramwaj/pociag/autobus i krotki spacer.

      Ciekawostka: ludzie dojezdzajacy do pracy inaczej niz samochodem sa 10% mniej otyli.

      • 1 1

    • Dzień pieszego pasażera?

      • 6 0

  • Jazda komunikacją miejską w godzinach szczytu jest wyczerpująca...

    Jazda komunikacją miejską w godzinach szczytu jest wyczerpująca. Wszelkie zabiegi prowadzące do usprawnienia komunikacji i obniżenia poziomu stresu są zasadne.

    Sprawna komunikacja miejska to mniejsze korki i mniej zanieczyszczone powietrze.

    Ludzie nie narażani na niepotrzebny, szkodliwy i nadmierny poziom stresu są spokojniejsi, bardziej twórczy i wydajni w pracy, generują lepsze myśli, emocje i zachowania.

    Jak ktoś sobie pomyśli z samego rana, że ma teraz wejść w ten cały zgiełk, tłum i ścisk, to mu się odechciewa wszystkiego. Ale można to poprawić.

    • 3 3

  • Do P Janiny

    schudnij to sie wszędzie wciśniesz

    • 3 4

  • proponuję przedłużenie przystanku w stronę Zieleniaka (1)

    Proponuję przedłużenie przystanku w stronę Zieleniaka, wykonanie wyjść z tunelu w stronę dobudowanej części i ustalenie stałych, wyraźnie oznaczonych w tunelu i na powierzchni stref zatrzymywania tramwajów konkretnych linii.
    Tramwaje konkretnych linii miałyby obowiązek zatrzymywania się tylko w wyznaczonej dla siebie strefie przystanku, by uniknąć chaotycznego, nerwowego przegrupowywania się pasażerów na wąskim przystanku. Dodatkowe wyjście z tunelu na nową część przystanku odciąży jego starą część.

    • 4 2

    • to jest pomysł

      • 1 1

  • przystanki

    ja jestem takiego zdania że ludziom od tej unii to już sie w d*pie po przewracało mi obecne przystanki odpowiadają jak nie pasuje proszę prawko i przesiąść się na auto ale wtedy będzie pani Janinie przeszkadzało dlaczego te fotele w autach są takie małe najlepiej kanapę z salonu wstawić 3 osobową a jak bym miała patrzeć że tam nie wejdę bo sie boje że ktoś mnie popchnie gdzie indziej nie wejdę bo coś to tak naprawdę z niczego bym nie korzystała bo wszędzie czeka zagrożenie niestety niema rzeczy idealnych a pieniądze zamiast inwestować w bzdety bo to dla mnie jest takową bzdeta wymysłem pani Janiny to powinni w jakieś ważniejsze rzeczy inwestować tyle lat nikomu nie przeszkadzało a nagle pani Janinie przeszkadza Ogarnijcie sie !!

    • 4 3

  • Zlikwidować wiaty... (1)

    Dodatkowo można jeszcze zlikwidować wiaty i zrobić jedną dużą nad całym przystankiem. Oczywiście z przezroczystego materiału. Chroniło by to pasażerów przed opadami, wiatrem i hałasem, a może nawet smrodem od samochodów.

    • 9 0

    • Przeciwne kierunki oddzielić ekranami...

      Można też oddzielić przeciwne kierunki ekranami akustycznymi, żeby pasażerowie nie słyszeli hałasu nadjeżdżającego tramwaju jadącego w innym kierunku.

      Wiadomo, że nadmierny hałas generuje dodatkowy stres, więc trzeba obniżać jego poziom.

      • 0 0

  • Dodatkowe perony (1)

    Proponuję powiększyć liczbę torów tramwajowych na tym przystanku do czterech, aby na różnych peronach zatrzymywały się tramwaje jadące w w różnych kierunkach. Np peron na Stogi, Przeróbkę drugi peron Łostowice, Siedlce, Brętowo, Migowo . W przeciwnym kierunku jeden peron na Jelitkowo i Oliwę przez Zaspę oraz N.Port i Brzeźno, drugi na kierunki przez Strzyżę. Poza tym przejście do peronów tramwajowych na poziomie ulicy to oczywistość.

    • 2 1

    • Lub wydłużyć istniejące...

      Można też wydłużyć istniejące przystanki i wytyczyć stałe punkty, w których zatrzymywała by się dana grupa tramwajów, żeby pasażerowie nie ganiali za tramwajami po całym przystanku.

      Na przykład: jedna grupa tramwajów zawsze z przodu przystanku, a druga zawsze z tyłu.

      • 1 1

  • jestem za rozwiązaniem drugim

    pierwsze rozwiązanie nie przejdzie z uwagi na i tak nadal wielki ruch samochodowy, ale rozwiązanie nr 2 może jeszcze bardziej spowolnić ruch już i tak wolny

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest immobilizer?

 

Najczęściej czytane