- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (45 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?
Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym . Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.
Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.
Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.
W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.
Dlatego proponuję dwa rozwiązania:
Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.
Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą , pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.
Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych - na odcinku dworzec - "Krewetka".
Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.
Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (263) 4 zablokowane
-
2016-05-24 12:57
Trzeba na przystanku tramwajowym umieścić tablice z odjazdami autobusów i odwrotnie. Żeby pasażer mógł zobaczyć czy wcześniej podjedzie np.118 czy 2. Albo 8 czy 111. Teraz trzeba 3 razy chodzić tunelem tam i z powrotem. Obłęd.
- 4 1
-
2016-05-23 21:22
a co zrobic by 100 metrowego przystanku samochody nie mijały w 3-4 sekundy zamiast w 6-8? (2)
Łatwo sprawdzić jak często kierowcy jeżdżą ok. 100 km/godz przed dworcem.
Jakich trzeba idiotów we władzach i w służbach, że to jest możliwe.
Ci idioci nie przyjmują do mózgownic tego, że nadmierna szybkość jest główną przyczyną wypadków w Polsce. Na Zachodzie już dawno ten prosty to wyeliminowania powód wypadków drogowych zszedł na dalsze miejsce.
Kiedy wy, idioci w ministerstwach i w ci w mundurach zaczniecie coś naprawdę robić, by idioci za kierownicą przestrzegali tej elementarnej zasady bezpieczeństwa ruchu.- 17 7
-
2016-05-24 06:39
(1)
Robią! Utrudniają zdanie prawa jazdy bo przecież to bardzo wszystkim pomorze i wypadków będzie mniej jak 500 razy nie zdasz teorii.
- 0 1
-
2016-05-24 11:32
Jesli 500 razy nie zdales to znaczy, ze nie nadajesz sie na kierowce.
Potem tacy pseudokierowcy jezdza bez prawka i powoduja wypadki.
Kary za jazde bez prawa jazdy powinny wynosic 10tys. zl- 2 0
-
2016-05-23 21:04
(2)
promocja ruchu pieszego - dobre :)
- 62 37
-
2016-05-24 11:27
naprawde nie rozumiesz, ze cos takiego istnieje i moze rozwiazywac problemy komunikacyjne w miescie?
Do 1-2 km powinna byc to calkiem normalne rozwiazanie. Powyzej tego mozna polaczyc tramwaj/pociag/autobus i krotki spacer.
Ciekawostka: ludzie dojezdzajacy do pracy inaczej niz samochodem sa 10% mniej otyli.- 1 1
-
2016-05-24 05:58
Dzień pieszego pasażera?
- 6 0
-
2016-05-24 11:05
Jazda komunikacją miejską w godzinach szczytu jest wyczerpująca...
Jazda komunikacją miejską w godzinach szczytu jest wyczerpująca. Wszelkie zabiegi prowadzące do usprawnienia komunikacji i obniżenia poziomu stresu są zasadne.
Sprawna komunikacja miejska to mniejsze korki i mniej zanieczyszczone powietrze.
Ludzie nie narażani na niepotrzebny, szkodliwy i nadmierny poziom stresu są spokojniejsi, bardziej twórczy i wydajni w pracy, generują lepsze myśli, emocje i zachowania.
Jak ktoś sobie pomyśli z samego rana, że ma teraz wejść w ten cały zgiełk, tłum i ścisk, to mu się odechciewa wszystkiego. Ale można to poprawić.- 3 3
-
2016-05-24 11:04
Do P Janiny
schudnij to sie wszędzie wciśniesz
- 3 4
-
2016-05-24 00:09
proponuję przedłużenie przystanku w stronę Zieleniaka (1)
Proponuję przedłużenie przystanku w stronę Zieleniaka, wykonanie wyjść z tunelu w stronę dobudowanej części i ustalenie stałych, wyraźnie oznaczonych w tunelu i na powierzchni stref zatrzymywania tramwajów konkretnych linii.
Tramwaje konkretnych linii miałyby obowiązek zatrzymywania się tylko w wyznaczonej dla siebie strefie przystanku, by uniknąć chaotycznego, nerwowego przegrupowywania się pasażerów na wąskim przystanku. Dodatkowe wyjście z tunelu na nową część przystanku odciąży jego starą część.- 4 2
-
2016-05-24 11:02
to jest pomysł
- 1 1
-
2016-05-24 11:01
przystanki
ja jestem takiego zdania że ludziom od tej unii to już sie w d*pie po przewracało mi obecne przystanki odpowiadają jak nie pasuje proszę prawko i przesiąść się na auto ale wtedy będzie pani Janinie przeszkadzało dlaczego te fotele w autach są takie małe najlepiej kanapę z salonu wstawić 3 osobową a jak bym miała patrzeć że tam nie wejdę bo sie boje że ktoś mnie popchnie gdzie indziej nie wejdę bo coś to tak naprawdę z niczego bym nie korzystała bo wszędzie czeka zagrożenie niestety niema rzeczy idealnych a pieniądze zamiast inwestować w bzdety bo to dla mnie jest takową bzdeta wymysłem pani Janiny to powinni w jakieś ważniejsze rzeczy inwestować tyle lat nikomu nie przeszkadzało a nagle pani Janinie przeszkadza Ogarnijcie sie !!
- 4 3
-
2016-05-24 10:17
Zlikwidować wiaty... (1)
Dodatkowo można jeszcze zlikwidować wiaty i zrobić jedną dużą nad całym przystankiem. Oczywiście z przezroczystego materiału. Chroniło by to pasażerów przed opadami, wiatrem i hałasem, a może nawet smrodem od samochodów.
- 9 0
-
2016-05-24 10:51
Przeciwne kierunki oddzielić ekranami...
Można też oddzielić przeciwne kierunki ekranami akustycznymi, żeby pasażerowie nie słyszeli hałasu nadjeżdżającego tramwaju jadącego w innym kierunku.
Wiadomo, że nadmierny hałas generuje dodatkowy stres, więc trzeba obniżać jego poziom.- 0 0
-
2016-05-24 09:53
Dodatkowe perony (1)
Proponuję powiększyć liczbę torów tramwajowych na tym przystanku do czterech, aby na różnych peronach zatrzymywały się tramwaje jadące w w różnych kierunkach. Np peron na Stogi, Przeróbkę drugi peron Łostowice, Siedlce, Brętowo, Migowo . W przeciwnym kierunku jeden peron na Jelitkowo i Oliwę przez Zaspę oraz N.Port i Brzeźno, drugi na kierunki przez Strzyżę. Poza tym przejście do peronów tramwajowych na poziomie ulicy to oczywistość.
- 2 1
-
2016-05-24 10:28
Lub wydłużyć istniejące...
Można też wydłużyć istniejące przystanki i wytyczyć stałe punkty, w których zatrzymywała by się dana grupa tramwajów, żeby pasażerowie nie ganiali za tramwajami po całym przystanku.
Na przykład: jedna grupa tramwajów zawsze z przodu przystanku, a druga zawsze z tyłu.- 1 1
-
2016-05-24 10:07
jestem za rozwiązaniem drugim
pierwsze rozwiązanie nie przejdzie z uwagi na i tak nadal wielki ruch samochodowy, ale rozwiązanie nr 2 może jeszcze bardziej spowolnić ruch już i tak wolny
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.