• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?

Janina
23 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym. Niewielka szerokość peronów to jedna z kilku wad przystanku tramwajowego przed dworcem głównym.

Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.



Czy przystanek tramwajowy przed dworcem głównym wymaga poprawek?

Organizacja ruchu pieszego na przystanku tramwajowym przed dworcem jest jednym z głównych powodów zniechęcających mnie do korzystania z komunikacji publicznej.

Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.

Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.

W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.

Dlatego proponuję dwa rozwiązania:

Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.

Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska, pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.

Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych zobacz na mapie Gdańska - na odcinku dworzec - "Krewetka".

Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.

Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Janina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Pani Janina to może raczej sobie poszerzyć horyzonty myślowe.

    • 2 0

  • A co z przystankiem autobusowym przy Bramie Wyżynnej po drugiej stronie LOT-u.Tam to dopiero jest ścisk. Ludzie jak śledzie sciśnięci się przeganiają.Nie widać jaki autobus podjeżdża. .Tam jest tragedia ,a miasto ma to gdzieś. Najważniejsze inwestycje.

    • 2 0

  • Janinka pieprzy glupoty

    • 2 1

  • Potrzeba jest

    Likwidacja pasa samochodowego - NIE (lepiej niech szybciej samochody przejadą niż stać w jeszcze większych korkach)
    Przejście naziemne - NIE (pasy, to przerwa w ruchu samochodów. Stoją na światłach i kopcą)
    Wg. mnie dodatkowy tunel podziemny po drugiej stronie peronu był by dobrym rozwiązaniem.

    • 2 2

  • Pani Janino

    Po pierwszy, gdyby wszyscy nie tłoczyli się na początku przystanku i do tego przy samym torwisku, a wśród wsiadających panowałaby kultura (czyt. najpierw się wysiada, potem wsiada, więc dla wysiadających trochę miejsca wypadałby zrobić), to nagle by się okazało, że miejsca jest dość. Zwłaszcza od strony dworca. Przy krewetce może i jest trochę ciasno, ale też wystarczyłoby gdyby ludzie przeszli w głąb przystanku.

    Co do przejścia, najlepsze byłyby nadziemne. Postawić most dla pieszych i tyle. Kolejny tunel byłby kosztowny, a przy większych opadach zamknięty (patrz ostatnie podtopienia), natomiast światła i przejście zatamowałyby ruch doszczętnie, a przypominam, że poruszają się tamtędy autobusy.

    • 1 0

  • Pięc pasów???? To chyba ze sciezkami rowerowymi w obie strony :-P a Pani Janina jak chce przejscia naziemnego to niech sie przesiada pod LOTem- tam I tunel szeroki I (jak sie kawalek cofnie) to przejscie naziemne... zero problemu.

    • 0 0

  • Zgadzam się z opinią czytelniiczki

    • 1 0

  • Proponuję przed dworcem wykonać tunel dla przejazdu samochodami z jednym pasem tak aby kierowcy mogli do niego wjeżdżać na suwak, bo oni kochają taka jazdę. Wówczas na wierzchu byłby tylko pasaż dla pieszych tak jak to zrobiono w Sopocie na Grunwaldzkiej przy Molo.

    • 0 0

  • Prosta rada - nie korzystać z tego przystanku.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma JD Kulej to przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane