• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nieoznakowane radiowozy BMW: co je wyróżnia?

Michał Jelionek
6 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przejechaliśmy się nieoznakowanym radiowozem BMW
Na pierwszy rzut oka rozpoznanie nieoznakowanych radiowozów policji nie będzie łatwe, bo auta wyglądają zupełnie normalnie. Na pierwszy rzut oka rozpoznanie nieoznakowanych radiowozów policji nie będzie łatwe, bo auta wyglądają zupełnie normalnie.

Komenda Główna Policji zamówiła 140 nieoznakowanych BMW Serii 3, które w najbliższych miesiącach zostaną rozdysponowane między komendy wojewódzkie. KGP zapłaci za niemieckie samochody 27 mln zł. Osiem takich samochodów zasili flotę pomorskiej policji. Jak rozpoznać nowe radiowozy z wideorejestratorami? Zadanie nie jest łatwe.



Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku wciąż czeka na pierwsze trzy nieoznakowane BMW Serii 3, które do Trójmiasta trafią w najbliższych dniach. Następnie samochody zostaną rozdzielone między pomorskie komendy. Pozostałych pięć radiowozów trafi na parking KWP najpóźniej do 26 października.

Nieoznakowane BMW 330i xDrive wyposażono w 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który generuje 252 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auta posiadają automatyczne skrzynie biegów i napęd na cztery koła. Nowe radiowozy do "setki" rozpędzają się w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Wyświetlany na tylnej szybie komunikat "policja" i błyskające niebieskie światła mogą oznaczać dla zatrzymanego kierowcy tylko jedno... kłopoty. Wyświetlany na tylnej szybie komunikat "policja" i błyskające niebieskie światła mogą oznaczać dla zatrzymanego kierowcy tylko jedno... kłopoty.
Zapewne zastanawiacie się, po czym rozpoznać najnowsze nieoznakowane auta policji. Na pierwszy rzut oka sprawa nie jest prosta, bo radiowozy wyglądają zupełnie normalnie, jak cywilne BMW Serii 3.

Policjanci będą wyłapywać piratów drogowych w autach po faceliftingu, które charakteryzują m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej. Większość samochodów pokryto metalicznym grafitowym kolorem. Zdarzają się również auta w innych kolorach - srebrnym, brązowym i granatowym.

Radiowozy posiadają 17-calowe alufelgi o wzorze V Spoke 395, a także podwójną końcówkę wydechu. Policyjne "trójki" mogą wyróżniać dodatkowe anteny zamontowane na dachu bądź klapie bagażnika.

Czytaj także: Policjanci pokazują nieoznakowane radiowozy

Nieoznakowane radiowozy wyposażono w wideorejestratory Videorapid 2a polskiej firmy Zurad. Nieoznakowane radiowozy wyposażono w wideorejestratory Videorapid 2a polskiej firmy Zurad.
Na pokładzie BMW zainstalowano wideorejestratory Videorapid 2a polskiej firmy Zurad. Pomiary wskazują prędkość samochodu, w którym urządzenie zostało zamontowane. A to oznacza, że zdefiniowanie prędkości innego auta wymaga poruszania się za nim w stałej odległości przez kilka sekund. Najmniejszy błąd policjanta kierującego radiowozem może wpłynąć na wiarygodność pomiarów, dlatego ta metoda budzi dużo kontrowersji wśród kierowców.

Ponadto, za tylną szybą znajduje się panel diodowy, który w momencie pościgu czy też zatrzymania kierowcy wyświetla komunikaty. Ten najpopularniejszy to oczywiście "policja". W nieoznakowanym radiowozie nie mogło zabraknąć lamp diodowych błyskających na niebiesko, które zainstalowano w atrapie chłodnicy, przy lusterku wstecznym i za zagłówkami tylnej kanapy. Ale o ich istnieniu przekonacie się dopiero podczas interwencji drogówki z BMW.

Przypomnijmy, że 140 nieoznakowanych radiowozów BMW kosztowało 27 mln zł. To oznacza, że na jeden samochód przeznaczono 192 tys. zł. W finałowym rozdaniu BMW Serii 3 pokonało Skodę Superb i Volkswagena Passata.

Miejsca

Opinie (246) 9 zablokowanych

  • Biała strzała

    Biała BMK-a w kombiaczku , już latała dzisiaj po Elbląskiej ok 10:20 xD

    • 0 0

  • A wystarczyłby Fiat z mocnym silnikiem, po co taki luksus

    a jak się zużyje np. sprzęgło to 3 koła

    • 0 0

  • H**P h- ( C) B s-A'

    Szczególnie wyróżnia tych lewackich policjantów że mają charakterystyczne prusackie mordy i nie uprzywilejowane wzorce które czerpią z monitoringu a także biorąc sterydy. Tą cała chochołowate chołote, lewacką powinni za szmaty rozszarpać na ulicy albo wypalić dziurę w czterech literach.

    • 0 0

  • A moje 1.9 TDI też charakteryzują (3)

    ledowe światła do jazdy dziennej - naprawdę godny zakup. Szacun dla KGP

    • 58 4

    • ....doklejone do zderzaka na tasme dwustronna (1)

      i prestizowe tablice GKA.

      • 17 2

      • a nie,

        bo GWE

        • 1 0

    • jak bmw 3 mogło konkurować z superb, przecież to inne klasy aut, jak można było wybrać tak niską klasę. Za hu**a nie zatrzymywać się jak pojawi się napis "POLICE" bo nie wiadomo o co chodzi, czy to Police nad Szczecinem czy co, jedzie sobie burak ze światełkami niebieskimi i nazwą swojej miejscowości, pokazać palec środkowy i dalej jechać

      • 2 5

  • super

    to bedziemy sie scigac po miescie

    • 0 0

  • Zamiast Karakali (1)

    Przynajmiej BM -Ki mamy, lepsze 140 fur niz jeden smiglowiec!

    buhahaha

    • 1 0

    • szkoda tylko że fejka z tymi rejestracjami zrobili bo jeżdżą na GD, GKS, GST i GKW :)

      • 0 0

  • bmw

    nareszcie poskromia te rzechy z rej. gst gka. gtc .gks. gwa. wjazdzajace do naszej metropoli do robot budowlanych. brawo policja....

    • 0 1

  • Już widziałem jednego uważajcie

    BMW w Gdańsku jeździ od chełmu po centrum, wczoraj białe dziś czarne, rejestracja miała być HPN > HPM, nic bardziej mylnego, jeżdżą na GD, GST, GKW... specjalnie aby tylko kasę wytrzepać, bo przecież HPN to zwykły kowalski rozpozna ale GST już nie ;) banda frajerów a jak siedzą na słupkach aby nie było widać że pały... kamery ich tylko zdradzają

    • 2 2

  • Łupienie nas za nasze pieniądze

    Na autostradach nie powinno być w ogóle ograniczeń prędkości. Na drogach wielopasmowych odgrodzonych pasem zieleni i balustradą - do 200 km/h. Na drogach jednopasmowych poza terenem zabudowanym - do 150 km/h. Na drogach wielopasmowych w miastach z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami i bez przejść dla pieszych - 150 km/h. Ograniczenia prędkości w Polsce są w większości bez sensu. Powinny być stawiane tylko tam, gdzie czemuś służą; np. na ostrym zakręcie (ale nie 60 na zakręcie, który można pokonać 120 km/h bez żadnego problemu); mogą być w historycznym centrum miasta, między blokami gęsto zabudowanego osiedla mieszkaniowego. W Polsce służą okradaniu ludzi na drodze. Każdym średniej klasy, współczesnym samochodem można w 80 % jechać bezpiecznie szybciej niż stanowią to obecne limity prędkości.

    Stop okradaniu Polaków za to, że jeżdżą samochodami! Kiedyś podróżnych łupili zbójcy na drodze. Obecnie ich rolę pełni policja drogowa.

    • 0 3

  • Ja mam ledowe światła to jazdy dziennej (zwykłe auto z salonu)

    "Policjanci będą wyłapywać piratów drogowych w autach po faceliftingu, które charakteryzują m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej."

    mam się bać?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane