- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (188 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (175 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (104 opinie)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (170 opinii)
Nieoznakowane radiowozy BMW: co je wyróżnia?
Komenda Główna Policji zamówiła 140 nieoznakowanych BMW Serii 3, które w najbliższych miesiącach zostaną rozdysponowane między komendy wojewódzkie. KGP zapłaci za niemieckie samochody 27 mln zł. Osiem takich samochodów zasili flotę pomorskiej policji. Jak rozpoznać nowe radiowozy z wideorejestratorami? Zadanie nie jest łatwe.
Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku wciąż czeka na pierwsze trzy nieoznakowane BMW Serii 3, które do Trójmiasta trafią w najbliższych dniach. Następnie samochody zostaną rozdzielone między pomorskie komendy. Pozostałych pięć radiowozów trafi na parking KWP najpóźniej do 26 października.
Nieoznakowane BMW 330i xDrive wyposażono w 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, który generuje 252 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Auta posiadają automatyczne skrzynie biegów i napęd na cztery koła. Nowe radiowozy do "setki" rozpędzają się w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Zapewne zastanawiacie się, po czym rozpoznać najnowsze nieoznakowane auta policji. Na pierwszy rzut oka sprawa nie jest prosta, bo radiowozy wyglądają zupełnie normalnie, jak cywilne BMW Serii 3.
Policjanci będą wyłapywać piratów drogowych w autach po faceliftingu, które charakteryzują m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej. Większość samochodów pokryto metalicznym grafitowym kolorem. Zdarzają się również auta w innych kolorach - srebrnym, brązowym i granatowym.
Radiowozy posiadają 17-calowe alufelgi o wzorze V Spoke 395, a także podwójną końcówkę wydechu. Policyjne "trójki" mogą wyróżniać dodatkowe anteny zamontowane na dachu bądź klapie bagażnika.
Czytaj także: Policjanci pokazują nieoznakowane radiowozy
Na pokładzie BMW zainstalowano wideorejestratory Videorapid 2a polskiej firmy Zurad. Pomiary wskazują prędkość samochodu, w którym urządzenie zostało zamontowane. A to oznacza, że zdefiniowanie prędkości innego auta wymaga poruszania się za nim w stałej odległości przez kilka sekund. Najmniejszy błąd policjanta kierującego radiowozem może wpłynąć na wiarygodność pomiarów, dlatego ta metoda budzi dużo kontrowersji wśród kierowców.
Ponadto, za tylną szybą znajduje się panel diodowy, który w momencie pościgu czy też zatrzymania kierowcy wyświetla komunikaty. Ten najpopularniejszy to oczywiście "policja". W nieoznakowanym radiowozie nie mogło zabraknąć lamp diodowych błyskających na niebiesko, które zainstalowano w atrapie chłodnicy, przy lusterku wstecznym i za zagłówkami tylnej kanapy. Ale o ich istnieniu przekonacie się dopiero podczas interwencji drogówki z BMW.
Przypomnijmy, że 140 nieoznakowanych radiowozów BMW kosztowało 27 mln zł. To oznacza, że na jeden samochód przeznaczono 192 tys. zł. W finałowym rozdaniu BMW Serii 3 pokonało Skodę Superb i Volkswagena Passata.
Miejsca
Opinie (246) 9 zablokowanych
-
2018-01-07 15:18
po mojemu jest wiele prostszy sposób na ograniczenia i nie przestrzeganie ograniczenia predkoci !...
Wiadomo ,że w Polsce w odróżnieniu od np. rzeszy niemieckiej {gdzie ograniczeń praktycznie nie ma ! }są ograniczenia - max. szybkość to zdaje się na autostradach 140km/h. reszta wszystko to po niżej tej prędkości . Więc lepiej by było gdyby Policja zmusiła wszystkich Dilerów sprowadzających nowe samochody na nasz rynek do zamontowania ograniczników prędkości -takich jakie montuje się w autokarach i sam ciężarowych . Nie trzeba by było inwestować ogromnych pieniędzy w zakupy Beemek i innych kosztownych samochodów do urządzania wyścigów z tymi przekraczającymi prędkość - Policji wystarczyły by w zupełności nasze rodzime Polonezy !
- 0 3
-
2018-01-07 16:28
Kiedy zwieksza dopuszczalna predkosc na autostradach do 200 km/h/?
Przeciez sa takie odcinki w Polsce ,ze spokojnie mozna by bylo zwiekszyc.
- 0 0
-
2018-01-07 16:30
Donald -wracaj do Polski budowac autostrady bo ta bolszewia pisowska zatrzymala Polske w rozwoju.
- 3 7
-
2018-01-07 16:59
Po co takie drogie? Wystarczyły by skodzinki z mocniejszymi silnikami. No i czemu nie LPG, pytam się ja???
- 1 4
-
2018-01-07 17:43
Zamiast Karakali (1)
Przynajmiej BM -Ki mamy, lepsze 140 fur niz jeden smiglowiec!
buhahaha- 1 0
-
2018-01-08 14:07
szkoda tylko że fejka z tymi rejestracjami zrobili bo jeżdżą na GD, GKS, GST i GKW :)
- 0 0
-
2018-01-07 22:16
gosc
jak będzie jechalo za wami bmw to zzrocie uwagę na tablice rejestracyjne hpn hpm to będą psy tak można rozpoznać radiowozy
- 0 2
-
2018-01-08 08:26
łatwo będzie rozpoznać
bmw jadące zgodnie z przepisami + używające kierunkowskazów
- 3 0
-
2018-01-08 08:26
Ja mam ledowe światła to jazdy dziennej (zwykłe auto z salonu)
"Policjanci będą wyłapywać piratów drogowych w autach po faceliftingu, które charakteryzują m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej."
mam się bać?- 1 1
-
2018-01-08 12:35
Łupienie nas za nasze pieniądze
Na autostradach nie powinno być w ogóle ograniczeń prędkości. Na drogach wielopasmowych odgrodzonych pasem zieleni i balustradą - do 200 km/h. Na drogach jednopasmowych poza terenem zabudowanym - do 150 km/h. Na drogach wielopasmowych w miastach z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami i bez przejść dla pieszych - 150 km/h. Ograniczenia prędkości w Polsce są w większości bez sensu. Powinny być stawiane tylko tam, gdzie czemuś służą; np. na ostrym zakręcie (ale nie 60 na zakręcie, który można pokonać 120 km/h bez żadnego problemu); mogą być w historycznym centrum miasta, między blokami gęsto zabudowanego osiedla mieszkaniowego. W Polsce służą okradaniu ludzi na drodze. Każdym średniej klasy, współczesnym samochodem można w 80 % jechać bezpiecznie szybciej niż stanowią to obecne limity prędkości.
Stop okradaniu Polaków za to, że jeżdżą samochodami! Kiedyś podróżnych łupili zbójcy na drodze. Obecnie ich rolę pełni policja drogowa.- 0 3
-
2018-01-08 14:05
Już widziałem jednego uważajcie
BMW w Gdańsku jeździ od chełmu po centrum, wczoraj białe dziś czarne, rejestracja miała być HPN > HPM, nic bardziej mylnego, jeżdżą na GD, GST, GKW... specjalnie aby tylko kasę wytrzepać, bo przecież HPN to zwykły kowalski rozpozna ale GST już nie ;) banda frajerów a jak siedzą na słupkach aby nie było widać że pały... kamery ich tylko zdradzają
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.