• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?

Maciej Naskręt
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków. Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków.

W środę rano na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?



Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.

Ok. godz. 5 w środę na ul. Spacerowej w Gdańsku - na odcinku leśnym - zderzyły się czołowo dwa samochody osobowe. 23-letni kierowca, który jechał w kierunku obwodnicy, zjechał samochodem na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się czołowo z pojazdem prowadzonym przez 52-latka.

- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Czy drogowcy powinni wyznaczyć linię podwójną ciągłą na całej ul. Spacerowej?

Niektórzy kierowcy jednak już wydali wyrok w tej sprawie. - Do wypadku doszło na skutek próby wyprzedzania. Nie pierwszy raz dochodzi do zderzenia czołowego na tej ulicy, dziś na szczęście nikt nie zginął, ale w przeszłości jest pełno takich przypadków. Kierowcy przeceniają swoje i swoich samochodów możliwości. Na ulicy Spacerowej należy jak najszybciej zabronić wyprzedzania - wymalować ciągłą podwójną białą linię na całym odcinku leśnym - przekonuje pan Marcin, który mijał rano miejsce wypadku i stojąc w zatorze stracił 40 minut.

Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.

Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.

Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.

Opinie (271) 2 zablokowane

  • zieloni

    Tylko dwupasmowa w każdym kierunku ruchu zniweluje korek!!!! a tylko korek daje zanieczyszczenia zoo i lasom państwowym!!!!

    • 1 2

  • Może wycięcie drzew by pomogło.... (9)

    • 62 48

    • Ja bym polewał Budyniem (5)

      ciężko wtedy wyprzedzać

      • 25 2

      • Hołek bardzo dobrze powiedział. (4)

        Jak zimą wpadniesz w poślizg przez kota na drodze i wylądujesz na drzewie to pogadamy.

        • 10 11

        • (3)

          Zlikwidować koty.

          • 9 3

          • (2)

            Samochody na tory!!

            • 3 2

            • (1)

              koty na tory!

              • 8 0

              • Koty za płoty...

                • 0 0

    • Czytaj ze zrozumieniem (2)

      a co drzewa mają do zderzeń czołowych

      • 13 11

      • Według pana Hołowczyca mają

        Według niego można uniknąć zderzenia czołowego i zjechać na pobocze. Oczywiście przydrożne drzewa w tym przeszkadzają. Tyle pan Hołowczyc. A ze zdjęcia powyżej widać że drzewa stoją daleko, jest łączka, a mimo to kierowcy nie byli w stanie uniknąć kolizji. Z drugiej strony jezdni stoi, o ile pamiętam, dom. Więc faktycznie drzewa tu nie mają nic do rzeczy. Ale pan Hołowczyc ma w głowie tik-taka zamiast rozumu (może ma udziały w jakimś tartaku) i twierdzi swoje.

        • 7 0

      • nie łapiesz ironii?

        • 16 3

  • Budyn a Piecewska na Morenie (7)

    To same dziury w jezdnii kiedy to się skończy pytam !!!

    • 51 15

    • Piecewska !!! (1)

      To co budyń zaoszczędzi na remont 1 km drogi to wyda na remonty autobusów miejskich, które tam się rozpadywująą. No !

      • 1 1

      • rozpadowywująa ?

        Ale nie ma kasy...

        :(

        • 0 0

    • (2)

      spacerowa od dawna powinna być 4 pasmowa, tyle co tam au jedzie
      a ani widu, ani słychu
      nie wspomnę o terminie wykonania w tym kraju

      • 3 1

      • (1)

        Super,szybciej dojedziesz do korka na końcu.

        • 5 1

        • spacerowa ma dwa końce, a korkuje się z obu stron

          • 0 1

    • i Sobieskiego (1)

      i Sobieskiego

      same dziury

      • 4 1

      • No ale jak to wytłumaczyć p. Budyniu ?

        jak ?

        • 1 3

  • Niech namalują linię ciągłą... (18)

    ...ale trzeba co niektórym kierowcom uświadomić, że poza obszarem zabudowanym można jechać 90 km/h. Część z nich nawet nie wie, że odcinek leśny aż do obwodnicy jest takim właśnie obszarem i jadą 50-tką.

    • 15 7

    • "Można",lecz nie "trzeba". (2)

      Na Spacerowej jestem wolnobieżny,więc potem krócej stoję na światłach na końcu. :)

      • 2 13

      • (1)

        A w Oliwie nie można się włączyć bo kilku wolnobieżnych w połowie Spacerowej trzyma odstęp 50 m i nie przekracza 30km/h

        • 1 1

        • Może jeszcze powiesz,że ten idiota,który poszedł na czołówę "trzymał odstęp"?

          • 1 0

    • jeśli jest 90-tka to nie znaczy, że trzeba tyle jechać (5)

      • 11 10

      • Masz rację. A jak szybko (lub wolno) wg Ciebie było by ok.? (4)

        Kiedyś jechałem w ogromnym korku przez jakieś 10 km do Kościerzyny. Korek miał ok. 2 km. Po dojechaniu na miejsce spotkałem się ze znajomą i opowiedziałem jej o tym korku. A ona stwierdziła, że jechała w tym samym czasie i korka nie było. I wiesz co się okazało...? Ona jechała w tym samym korku, ale ...jako pierwsza....

        • 14 1

        • Co to znaczy "ogromny korek"?Ile ta Twoja znajoma jechała? 20km/h? 30? czy może 70, ale dla mistrzów prostej to za mało? (1)

          • 2 4

          • Strasznie drobiazgowy jesteś.

            Skoro napisałem, że korek miał ok. 2 km, to jeżeli przyjąć, że każdy samochód zajmował 10 m, daje nam to ok. 200 samochodów. W korku jechaliśmy jakieś 40 km/h, więc faktycznie nie był to "ogromny" korek. Zdejmij kapelusz, to może to ogarniesz.

            • 0 3

        • Ale koloryzujesz. (1)

          Wkomponowałeś swoją historyjkę w stary dowcip.

          • 3 0

          • Nie znam tego dowcipu, a historia jest prawdziwa

            • 0 2

    • linia ciągła (2)

      dlaczego kłamiesz spacerową można jechać 70 km/h

      • 2 12

      • przedmówca nie kłamie (1)

        Zerkaj na znaki. Za Reniszewem w stronę obwodnicy masz zaraz za przejściem dla pieszych znak "koniec terenu zabudowanego" co oznacza jazdę z max. prędkością 90 km/h. Nie ma tam znaku "ograniczenie do 70 czy 50". Jeszcze raz powtórzę zerkaj na znaki. Pozdr.

        • 7 0

        • Może mu chodziło o ten znak w kierunku Gdańska, też koło Reniszewa.

          • 1 0

    • Ci co jadą wolno na pustej Spacerowej, albo trzymają wielkie odstępy w korku są oczywiście denerwujący, ale nie ponoszą żadnej winy za wypadki. Wypadki powodują ci, którzy nie pohamowują emocji i odstawiają wyprzedzanie w miejscach niebezpiecznych.

      • 3 2

    • Tylko zamknięcie drogi radykalnie poprawi bezpieczeństwo... (3)

      Ale na poważnie zgadzam się, że jedynym z problemów na tej drodze jest jazda 50, kiedy dopuszczalne jest 90. Widziałem już nieraz poirytowanych kierowców, którzy wyprzedzali sznur samochodów blokowanych przez nadgorliwca, który myśli, że wolniej zawsze oznacza bezpieczniej. Uważam, że wzbudzanie wściekłości u innych kierowców to poważne źródło wypadków, a znaki informacyjne o dopuszczalnej prędkości zminimalizowałoby ten problem. ZDiZ może przyrzyjcie się temu?

      • 5 3

      • Tak, oczywiście winny ten, który spowolnił, a nie ten, który wyprzedzał. (2)

        To jak winić za gwałt kobietę, "bo suka prowokowała."

        • 9 1

        • Gwałt to dość daleki temat od wypadków ... (1)

          Chodzi o to, żeby przede wszystkim unikać wypadków a nie rozstrzygać o winie. Jestem przekonany, że wielu kierowców nie wie, jaka prędkość jest dozwolona na Spacerowej. Może to być 50 albo 90 byle wszyscy o tym wiedzieli.

          • 2 3

          • I jazda szybciej, czyli z krótszym czasem na reakcję, to sposób na "unikanie wypadków"?

            • 3 1

    • nie każdy tyle może

      autobus może jechać poza terenem zabudowanym na drodze z jednym pasem ruchu w każdą stronę maksymalnie 70km/h. Na dwóch pasach ruchu może osiągać 80. Co ciekawe, motorower może jechać jedynie 45km/h (ograniczenie fabryczne) ale rower już musi się trzymać wyłącznie ograniczenia ze znaku (jak się trafi rowerzysta po EPO może i pociśnie 90 z górki)

      • 8 0

  • Odleglosci (6)

    Byc moze przyczyna tych wypadkow sa kierowcy, ktorzy utrzymuja nadmierne odleglosci pomiedzy poprzedzajacym ich pojazdem. Codziennie jezdze Spacerowa i zawsze trafi sie jakis eko-kierowca albo zlosliwiec jadacy na jedyneczce czy dwojeczce bez gazu; przed nim pusto na kilkadziesiat metrow a z tylu ludzie nie moga wbic sie z Grunwaldzkiej czy Polanek
    Swoja droga gdy sie takiego delikwenta uda wyprzedzic to trabi, raczka wygraza, oslepia dlugimi i trzyma sie d*pci na grubosc lakieru :-)
    Moze ktorys z tych eko-kierowcow wytlumaczy mi/nam swoje postepowanie; dlaczego tworza tak duze odleglosci pomiedzy pojazdami? Czy zaoszczedzona setka czy piecdziesiatka paliwa jest warta frustracji kierowcow stojacych w korku? Jakie mialby zdanie taki kierowca gdyby sam stal 2-3 zmiany swiatel bo gdzies z przodu jedzie paru eko?
    Pozdrawiam

    • 8 3

    • (2)

      Ci kierowcy powodują niepotrzebne korki, są irytujący, potrafia zdenerwować. ale to nie oni są przyczyna wypadków, tylko wyprzedzający. Nawet jeśli wyprzedzający wyprzedza auto, które przyczyniło się do tego, że na Starym Rynku staliśmy 4 zmiany swiateł to wyprzedzenie go i spowodowanie zderzenia czołowego nie jest jego winą. (Zresztą to nie on spowodował to stanie 4 zmiany świateł, ale kilku -kilkunastu jemu podobnych, którzy jadą 20 minut przed nami). Wina jest wyprzedzającego, nie wiem jak denerwująco wolno by jechał taki palant, to spowalniacz ma inne grzechy na sumieniu, a zderzenie czołowe NIE.

      • 3 2

      • (1)

        mysl, to nie boli

        • 0 0

        • nawet nie jadę wolno, a już warczysz.

          • 1 0

    • eko to by było, gdyby wyłączać silnik przy zatrzymywaniu się w korku. Późne ruszanie, jazda na jedynce i duże odstępy nie zmniejszają znacząco zużycia paliwa, a już szczególnie przy jeździe pod górkę, gdzie hamulców używa się tylko po to, żeby nie cofnąć się po zatrzymaniu.
      Denerwujące eko, to by było 70 km/h na obwodnicy. Na 5 biegu naprawdę dałoby się wtedy zaoszczędzić :)

      • 1 0

    • ... (1)

      Dokładnie tak, jak piszesz. Tacy pseudokierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że sami tworzą korki, ponieważ przepustowość dróg zmniejsza się przez ich postępowanie. Oni nie rozumieją, że jeśli 50-70 metrowe przerwy między samochodami zrobi np. 10 kierowców, to w sumie robi się już 500-700 metrów korka, co oznacza, że na jednych, czy drugich światłach wcześniej pozostanie co najmniej kilkanaście samochodów. To proste. Wystarczy pomyśleć.

      • 6 2

      • Święta

        racja, dodam jeszcze że taka sierota jedzie beznadziejnie a jak się zapala żólte światlo na skrzyżowaniu, to gaz do dechy i rura!

        • 5 1

  • ...tunel pod Pachołkiem o zgrozo !!!!!!!!!!!

    Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek................... a nie lepiej tunel pod -wzdłuż Wisły ??

    • 0 0

  • spacerowa (1)

    Wydaje mi sie ze ciagla linia to farba tylko ale małe odblaski stojace co 3 m jakieś to rozwiazanie i male bandy pszecinajace drogę

    • 2 1

    • tumanie

      najpierw naucz się ortografii, dopiero potem bierz się za podsuwanie Twoich super pomysłów

      • 0 1

  • mam pomysl

    zamiast robic zakazy to moze zrobcie 2 pasy wiecej i nie bedzie trzeba wyprzedzac a ciagla wtedy moze byc ;]

    • 1 2

  • Problem ulicy Osowej.Czy aby napewno??? (2)

    Ja nie widzę żadnego problemu z ulicą Spacerową.Nie zdarzyło mi się wyprzedzać na tej ulicy bo NIE WIDZĘ SENSU takiego zachowania.Wiadomo,że to dość wymagający odcinek porównywalny z krętą drogą w górach.Zakręty łuki drzewa po obu stron asfalt dobrej jakości więc nadal pytam się po co wyprzedzać i jechać jak ten SZCZENIAK 23-latek???SMARKACZ który jeszcze niewiele ma pojęcia o prowadzeniu auta o technice jazdy.Pocieszyć się można tym iż w przyszłym roku jego składka OC napewno wzrośnie ale czy to go nauczy pokory i ZASADY NIE JESTEŚ SAM NA DRODZE tego nie jestem pewien bo nie od dziś wiadomo iż najwięcej wypadków powodują właśnie Ci do 25 roku życia.

    • 28 6

    • "Dość wymagający odcinek drogi" :) Proszę Cie niedzielniaku nie ośmieszaj się. Odcinek drogi nie jest ani wymqagający ani niebezpieczny. W miejscach gdzie można wyprzedzać, widoczność jest dobra, nawierzchnia równa, naprawde wina lezy tylko po stronie kierowców, braku ich umiejetności i głupocie. W polsce mamy wymagajacych uzytkownikowdróg .Tu widzę głowny problem.

      • 2 2

    • Kolejny kierowca bez wyobraźni. Problem stanowi wyprzedzanie niezgodne z przepisami i rozsądkiem a nie wyprzedzanie samo w

      Rzeczywiście wyprzedzanie na tej drodze zwykle nie ma najmniejszego sensu.

      Jednak nie zawsze tak jest. Jeżeli ruch jest nieduży (np w nocy) to bez sensu jest jazda za bardzo wolno poruszającym się pojazdem gdy można bezpiecznie wyprzedzić.

      Mam ponad 25 lat, jeździłem po różnych drogach i choć Spacerowa może i nie jest najprostszą drogą to jednak porównywanie jej z krętymi górskimi trasami jest przesadą. Dość często jeżdżę tą ulicą, do tego w bardzo różnych porach. Wiele razy wyprzedzałem ociężałe ciężarówki czy gapy w osobówkach nie przekraczające 60 km/h gdy droga była zupełnie pusta a warunki dobre.

      Moim zdaniem pokora jest potrzebna wszystkim kierowcom, nie tylko tym z najmniejszym stażem.

      • 2 0

  • Żal mi tych ze sraczką (1)

    wyprzedzają narażając się na wypadek i zwiększając znacznie zużycie paliwa - po to by wlec się za pojazdem, który jedzie kilkadziesiąt metrów dalej. W konsekwencji są przy obwodnicy kilka sekund wcześniej - zysk żaden. Ale tak jest kiedy emocje są ponad rozumem

    • 3 0

    • O 5 rano (a wtedy miał miejsce wypadek) to raczej nie ma dużego ruchu więc i pojazdów wlekących się co kilkadziesiąt metrów!

      Nie wiadomo nawet czy miało miejsce wyprzedzanie czy sprawca z jakiegoś innego powodu znalazł się na drugim pasie. Zakaz wyprzedzania nic by tu pewnie nie zmienił.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane