- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (66 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?
W środę rano na ul. Spacerowej w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?
Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.
- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.
Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.
Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.
Opinie (271) 2 zablokowane
-
2014-04-17 10:16
...
Wg przepisów można wyprzedzić rowerzystę nawet wówczas, gdy jest zakaz wyprzedzania, podwójna ciągła itd, jako że jest to pojazd wolnobieżny, oczywiście manewr ten należy wykonać z zachowaniem szczególnej ostrożności. Co do wprowadzenia linii ciągłej na całej spacerowej, to uważam, że jest to totalna bzdura. Wypadki zdarzają się tam tak, jak na innych drogach dojazdowych do obwodnicy. Spacerowa jest moim zdaniem kiepsko zaprojektowana, a wprowadzenie kolejnego ograniczenia dla samochodów, to nie jest dobre rozwiązanie.
- 5 1
-
2014-04-17 09:22
Jacy jesteśmy ? (1)
Prawdziwe.Jakiejś soboty od Oliwy Spacerową do Obwodnicy na wstecznym biegu
z szybkością 15-20 km/godz. bo tyłem jechał osobowy.A za nim sznur bardzo długi innych.
I jak zareagować ?- 0 1
-
2014-04-17 10:14
Być może
Być może kierowca miał uszkodzoną skrzynię i np. żaden poza biegiem wstecznym "nie wskakiwał" - jeden weźmie lawetę, jesli go stać, inny próbuje innymi sposobami.
- 2 0
-
2014-04-17 09:50
Głos !
Tatiana i Portal Trójmiasto chyba zapomnieli, że remont już był.
Czyli "LEPIEJ JUŻ BYŁO".- 0 0
-
2014-04-16 16:11
Proponuję żeby rano ulica Spacerowa była dwupasmową droga jednokieunkową w dół a po południu do góry (5)
- 186 34
-
2014-04-17 09:48
MAM POMYSŁA !
Rano w dół - potem do góry: ale zajefajne BZDURY!!!!
- 0 3
-
2014-04-17 05:55
POPIERAM
Witam widziałem takie rozwiązanie w Hamburgu Bardzo pomysłowe i praktyczne
- 2 1
-
2014-04-16 19:43
bardzo dobry pomysl! (1)
Z tą dwupasmową o zmiennej ilości pasów w jedną stronę w zależności od natężenia ruchu - też o tym myślałem jeżdząc spacerową
- 5 1
-
2014-04-16 20:02
Nie do końca dobry pomysł!!!!!!!!!
Korki i tak będą .Więcej aut będzie stało na zwężeniu jezdni w Osowie i Oliwie
- 14 0
-
2014-04-16 18:50
Słusznie ale lepiej na odwrót.
Będą w ten sposób mniejsze korki.
- 22 1
-
2014-04-17 09:47
A może poprostu wybudować drugi pas.
- 0 1
-
2014-04-17 09:38
Poszerzyć?
- 0 0
-
2014-04-17 09:28
sprawa jest prosta, nalezy ja poszerzyc i dobudowac 2 pasy
bo to co jest tam teraz to naprawdę zenada
- 1 2
-
2014-04-17 09:27
fik
Pół miliona na dokument... Polska.
- 0 0
-
2014-04-17 09:18
poprawiacze
To, ze doszło do wypadku, to nie wina braku ciągłej linii, tylko nieuwagi kierowcy. Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który mieszka w pobliżu tego miejsca. Mówił, że często bywają tam wypadki z powodu wilgoci osadzającej się na jezdni.
Wypadkom sprzyja także duży ruch na tej drodze. Powinni dobudować tam przynajmniej 1 pas tak, by zależnie od pory dnia środkowy pas umożliwiał jazdę pod górę, albo z góry. Oczywiście najlepiej, jakby były tam 4 pasy, ale to znacznie poszerza drogę wiodącą przez Park Krajobrazowy, no i podnosi koszty budowy.- 1 1
-
2014-04-17 09:01
hahaha linia ciągła hahaha przecież to jeszcze większa zachęta dla mistrzów kierownicy
zza obwodnicy
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.