- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (324 opinie)
- 2 Korytarz życia i... cwaniacy (83 opinie)
- 3 Nie będzie podatku od aut spalinowych (67 opinii)
- 4 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (44 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (107 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (318 opinii)
Jazda na suwak: częste błędy kierowców
Od 6 grudnia 2019 roku jazda na suwak w naszym kraju jest obowiązkowa. Trzeba przyznać, że od tego czasu zaobserwowaliśmy sporą poprawę w tym temacie. Jest nieźle, ale może być zdecydowanie lepiej, bo wciąż wielu kierowców popełnia proste błędy, które wpływają na efektywność suwaka.
W przypadku, gdy pasów ze zwężeniem jest więcej, kierowca jadący drożnym pasem ruchu ma obowiązek wpuścić przed siebie dwa samochody - najpierw auto znajdujące się na prawym pasie, a następnie pojazd z lewego pasa.
Pamiętajmy również, że obowiązek jazdy na suwak tyczy się wyłącznie sytuacji, gdy w miejscu zwężenia doszło do znacznego spowolnienia ruchu.
Poniżej prezentujemy wam kilka błędów, które skutecznie zaburzają rytm zamka błyskawicznego.
Jazda na suwak - błędy
- Zbyt wczesna zmiana kończącego się pasa. Niecierpliwi kierowcy zamiast zmienić pas zbliżając się do zwężenia, zjeżdżają na sąsiadujący pas zdecydowanie zbyt szybko. Wykorzystują moment, gdy między autami powstaje większa luka.
- Niewpuszczanie aut. Niestety, niektórzy kierowcy chyba nie słyszeli o nowych przepisach albo po prostu brakuje im drogowej kultury. To spory problem, bo nie wszyscy kierujący decydują się na udostępnienie miejsca innemu pojazdowi.
- Wpuszczanie więcej niż jednego samochodu. Odwrotna sytuacja. Zbyt życzliwi kierowcy wpuszczają przed siebie po dwa albo i trzy auta.
- Ślamazarna zmiana pasa. Ten manewr powinien odbywać się płynnie, bez hamowania. Kierowcy, którzy wpuszczają auto, zawczasu powinni zrobić wystarczająco miejsca przed maską swojego pojazdu. Nie jeździjmy zderzak w zderzak, bo to również spowalnia płynne tworzenie suwaka.
- Wpychanie się za autem zmieniającym pas. Niektórzy kierowcy zmieniają kończący się pas poza swoją kolejką, "podczepiając się" pod samochód, któremu udostępniono miejsce na pasie z kontynuacją jazdy.
Czytaj także: Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe
Jak tworzyć korytarz życia?
Od 6 grudnia 2019 obowiązkiem kierowców jest tworzenie korytarzy życia.
Opinie (148) 7 zablokowanych
-
2020-01-27 10:56
(4)
Jestem starej daty, wole jezdzic na guziki.
- 6 5
-
2020-01-27 11:40
Hmmm (1)
No ja tam wolę na rzep
- 1 0
-
2020-01-27 23:17
Technika na rzep, to jak siedzisz komuś na d*pie przyczepiony?;)
- 0 0
-
2020-01-27 21:55
Ha ha ha...
- 0 0
-
2020-01-27 11:47
a ja na zatrzask
- 0 0
-
2020-01-27 22:59
Zielona Droga początek trasy
kierunek tunel. GDA nie wpuści...
- 2 1
-
2020-01-27 21:34
Apel do kobiet.
Przy jeżdzie na suwak nie obowiązuje zasada, że kobiety mają pierszenstwo i nie muszą nikogo wpuszczać. Z całym szacunkiem, ale jak by się wam tak zamek w sukience na plecach zapiął?
Suwak to suwak, a nie co 3 ząbek.- 11 1
-
2020-01-27 15:52
Spowolnienie ruchu.
- 0 1
-
2020-01-27 13:29
wniosek - trzeba zainstalować kamerkę
- 4 0
-
2020-01-27 12:37
Bardzo mądre ! (2)
Pas z kontynuacją ,pas drożny ,pas kończący itp .Od zawsze experci i wyjątki . W Normalnym kraju ,jak to brzmi ?
- 0 3
-
2020-01-27 12:48
Nie minusuj odpowiedz .
130 przepisów do 2020 w PO-PiSstanie ?
- 0 0
-
2020-01-27 12:40
A czego nie rozumiesz Kaziu?
- 0 0
-
2020-01-27 12:24
Jazda na suwak
dotyczy jazdy a nie stania na dędowo. Sytuacja : pełne zatwardzenie czyli stanie a lewym pasem cwaniaczki się wciskają bo jazda na suwak. Jak się poruszamy to ok. Ale jak stoimy to nie jazda.
- 7 5
-
2020-01-27 12:22
2 szkodliwe przypadki przycinające zamek
-ten kto nie wpuszcza;
-ten kto wpuszcza więcej niż jednego;- 16 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.