- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 Apel policji do kierowców aut i motocykli (1 opinia)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Nadchodząca wiosna i nieodłącznie związana z nią zmiana opon to dobry moment, aby ogłosić małą rewolucję. Są nią, przeznaczone głównie na umiarkowany klimat i miejskie podróże, opony letnio-zimowe.
Większość kierowców, którzy rezygnują z wymiany opon porusza się samochodem po mieście. To oni chętnie wybierali klasyczne opony całoroczne.
W przeciwieństwie do nich ogumienie letnio-zimowe ma znacznie lepsze parametry trakcyjne. Do tego stopnia, że zasłużyło na pełną homologację zimową. Dlaczego? Konstruktorzy postanowili skupić się na dwóch najważniejszych, zimowych parametrach, czyli trakcji i drodze hamowania. Układ bieżnika, wykonanego z różnych mieszanek gumy, pracujących w szerokim zakresie temperatur, przypomina literę "V".
Czytaj także: Czy warto kupić drugi komplet felg?
Na nowo wymyślono także lamele, które mają trójwymiarową konstrukcję, dzięki czemu blokują się przy dużych obciążeniach.
Nowa opona nie zastąpi zimówek, ponieważ poza startem i hamowaniem, nadal pozostaje oponą letnią. Pomoże nam spokojnie ruszyć i zatrzymać się na skrzyżowaniu, ale raczej nie zatrzyma w poślizgu na krętej, kaszubskiej drodze. Nowa opona pojawi się na rynku w maju 2015 roku, wtedy też poznamy ceny. Będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego.
Co ciekawe, na popularnych serwisach aukcyjnych pojawiły się już w sprzedaży chińskie odpowiedniki Michelina CrossClimate.
Opinie (63) 1 zablokowana
-
2015-04-15 10:56
Przy obecnych lekkich zimach jakie mamy w Polsce opona wielosezonowa to najlepsze rozwiązanie.
- 24 5
-
2015-04-15 10:28
A jeszcze niedawno:
Trojmiasto.pl rozpisywało się jakie to korzyści mamy za posiadania 2 kompletów felg, że opony letnie są na lato a zimowe na zimę, same ohy i ahy. A teraz jednak całoroczne lepsze, czyli jeden komplet felgi i dziękuje. Wniosek z tego taki, że miszlę dał więcej za reklamę niż ci od felg??!!! Jesteście beznadziejni coraz bardziej zbliżacie się poziomem do portali typu łonet, wupe, yntera itp. Wstyd.
- 15 3
-
2015-04-15 10:13
Chcecie zobaczyc tego ludzika z Michelina ? Codziennie go widuju jak wychodzi z Macdonalda :)
Tylko ze to nie opony powietrza ale tłuszczu!!!
Komplet opon to na sobie hodują ci ulubieńcy śmieciowego żarcia podobnie jak ostatnio festiwalu bud na kółkach!! Ludzik Michelina zrobił modę na opony, ale co którzy chyba go żle zrozumieli bo zapragnęli wyglądać jak on !!- 9 1
-
2015-04-15 09:52
Tylko wielosezonowe
Jeśli ktoś jest odporny na marketing to śmiało używać póki legalne. W dzisiejszych czasach można bowiem wmówić wszystko powołując się na bezpieczeństwo a potem taki delikwent uważa ze mając zimówki w aucie i kask na rowerze jest nieśmiertelny.
Czekam na obowiązkowe "asystenty hamowania" bo "przeszer w tajerach" już wprowadzony. Ostatecznie każdy będzie miał chip-a z gps-em wszczepionego tuż po narodzinach.- 18 4
-
2015-04-15 09:18
"Ogumienie letnio-zimowe zasłużyło na pełną homologację zimową. Nowa opona nie zastąpi zimówek, ponieważ poza startem i hamowaniem nadal jest oponą letnią".
Nie sądziłem, że relatywizacja rzeczywistości dosięgnie również opon :)- 19 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.