- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (184 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (283 opinie)
Nadchodząca wiosna i nieodłącznie związana z nią zmiana opon to dobry moment, aby ogłosić małą rewolucję. Są nią, przeznaczone głównie na umiarkowany klimat i miejskie podróże, opony letnio-zimowe.
Większość kierowców, którzy rezygnują z wymiany opon porusza się samochodem po mieście. To oni chętnie wybierali klasyczne opony całoroczne.
W przeciwieństwie do nich ogumienie letnio-zimowe ma znacznie lepsze parametry trakcyjne. Do tego stopnia, że zasłużyło na pełną homologację zimową. Dlaczego? Konstruktorzy postanowili skupić się na dwóch najważniejszych, zimowych parametrach, czyli trakcji i drodze hamowania. Układ bieżnika, wykonanego z różnych mieszanek gumy, pracujących w szerokim zakresie temperatur, przypomina literę "V".
Czytaj także: Czy warto kupić drugi komplet felg?
Na nowo wymyślono także lamele, które mają trójwymiarową konstrukcję, dzięki czemu blokują się przy dużych obciążeniach.
Nowa opona nie zastąpi zimówek, ponieważ poza startem i hamowaniem, nadal pozostaje oponą letnią. Pomoże nam spokojnie ruszyć i zatrzymać się na skrzyżowaniu, ale raczej nie zatrzyma w poślizgu na krętej, kaszubskiej drodze. Nowa opona pojawi się na rynku w maju 2015 roku, wtedy też poznamy ceny. Będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego.
Co ciekawe, na popularnych serwisach aukcyjnych pojawiły się już w sprzedaży chińskie odpowiedniki Michelina CrossClimate.
Opinie (63) 1 zablokowana
-
2015-05-02 08:29
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego jak to mówi mój Dziadek.
- 0 3
-
2015-04-15 09:58
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. (10)
To ani opona w pełni letnia ani zimowa. Da się pewnie na tym jechać ale trzeba się zastanowić chociażby nad przyczepnością do podłoża gdy jest zimno i gorąco oraz jaką jest drogą hamowania na mokrym w sezonie letnim i zimowym. Jak taki wynalazek sobie radzi z błotem pośniegowym oraz jak się sprawuje na drodze gładkiej jak stół. Nie można przecież "zjeść ciastko i mieć ciastko".
- 14 26
-
2015-04-15 10:24
calkowicie nieprawdziwa opinia zapewne kogos zwiazanego z tym interesownie (2)
- 15 3
-
2015-04-15 14:15
I tu się mylisz. (1)
Kiedyś za namową kupiłem polecane całoroczne. Po jednym roku się ich pozbylem gdyż po prostu są one niebezpieczne. Robię około 40tyś rocznie i to nie w celach zarobkowych a w wolnym czasie. Więcej takiego błędu jak opona całoroczna nie popelnie.
- 3 5
-
2015-04-19 06:58
W wolnym czasie 40 tys?
Zaintrygowało mnie to...
- 0 0
-
2015-04-15 14:27
uwierzyłeś marketingowi (2)
jeżdżę już ponad trzydzieści lat (od 35 mam samochód), kiedyś martwiłem się gdzie w ogóle kupić opony. Słyszałem o oponach zimowych z kolcami lub o łańcuchach na koła w terenach górzystych, w telewizji widziałem, iż ścigający się samochodami zmieniają opony w zależności od nawierzchni, ale tak ja, jak i inni kierowcy nie tylko w biednej Polsce nie kombinowali tak z oponami jak teraz. Pojazd prowadzi mniej lub bardziej rozumna istota i to od niej zależy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. A jeżeli chcesz być takim purystą i zwolennikiem powiedzenia, że coś jest tylko dobre jeżeli jest przeznaczone do jednej rzeczy (czynności) to raczej nie wychodź z domu bo nie jesteś we wszystkim doskonały. Jest też pojęcie kompromisu.
- 6 3
-
2015-04-15 19:36
35 lat temu ilość (1)
Aut na drogach to był procent tego co teraz. Wtedy też nie było dużych prędkości a z paliwem było jak było. Więc twoje porównanie jak było 35 lat temu jest śmieszne. Ile km robiłeś wtedy autem w celach prywatnych a ile teraz robi przeciętny Kowalski? Ja robię od 35tyś do 45 tyś rocznie. I dobrze dobrana opona do samochodu jest jak dobrze dobrane obuwie. Czy w butach zimowych chodzisz latem? Czy w tenisowkach chodzisz zima? A może w kapciach wdrapujesz się na Rysy zima?
- 2 6
-
2015-04-15 21:09
Skoro był procent to tym bardziej jeździło się szybciej bo nie było korków. To że ty robisz takie przebiegi to nie znaczy że inni robią - większość autem dojeżdża do pracy i tyle. Co do kapci i tenisówek to dziwę się że w deszczu i w słońcu jeździsz na tych samych oponach skoro aż tak szczegółowo wszystko dobierasz
- 4 2
-
2015-04-15 11:34
śledź prognozy pogody i przed każdym wyjazdem zmieniaj opony na mokre nawierzchnie i suche (2)
opony mokro-suche, tak jak do wszystkiego są do niczego
- 15 2
-
2015-04-15 12:19
sluszna uwaga, powinny byc na wszystkich drogach co 100m (1)
punkty wymiany opon i zmieniac je w zaleznosci deszcz... slonce... pochmurno itd. , jak w bagazniku na kilkanacie opon nie ma miejsca to trzeba kupic przyczepke ( kolejny biznes ... sejm juz nad tym czuwa dla naszego bezpieczenstwa oczywiscie ) ;-)
- 5 1
-
2015-04-15 14:17
wybieznikuj sobie korę mozgowa lepiej
- 1 6
-
2015-04-15 10:35
Całoroczna na nasz klimat jest zdecydowanie lepsza.
- 14 4
-
2015-04-15 12:14
Dziwny kraj (4)
Około 70% w ankiecie deklaruje zmianę opon zima-lato lato-zima a jednocześnie większość opiniodawców pod artykułem popiera wielosezonowość opon. A chyba w ankiecie i w wypowiedziach to te same osob biorą udział. Czy z tego wniosek, że zmianiamy opony co wiosnę i jesień ale jest nam z tego powodu głupio, że nas ktoś w trąbę robi i z kasy obdziera ?
- 6 0
-
2015-04-15 16:52
to proste (3)
agresywna kampania marketingowa prowdzona przez lata i proba calkowitego usuniecia z rynku opon uniwersalnych przez przemysl oponiarski i pokrewny spowodowala taki skutek, ludzie pokupowali bezmyslnie zimowki i co maja teraz zrobic? madrzejsi nie dali sie tak latwo - potestowali opony, rzeczywiste potrzeby pogodowe, wlaczyli zdrowy rozsadek ( z jazda ) ktory jest najlepszym doradca bezpieczenstwa
- 3 1
-
2015-04-15 23:49
(2)
I pózniej sie czeka pod światłami aż taki rozsądny kierowca na wielosezonowych lub letnich skończy sie slizgac i wreszcie ruszy. A za nim najwyżej dwa, trzy auta przejada na zielonym.
No ale zawsze można powiedziec, ze te korki po opadach śniegu to przez to, ze ostrożniej jeździmy.- 3 1
-
2015-04-16 08:48
wlasnie ze na wielosezonowych rusza sie swietnie !!!!
przetestowalem to ... nawet bylem troche mile zaskoczony, wielosezonowe ( uniwersalne ) mylisz z letnimi !!! one sa dostosowane do takich warunkow
- 0 0
-
2015-04-16 07:00
widzę że nie odróżniasz dobrych opon wielosezonowych od "nowych" 10-cio letnich zimówek, po regeneracji wymontowanych z niemieckiego wraka , sprzedawanych u nas jako "jeden sezon jeżdżone jeszcze z wypustkami". Większość tych co "dba o bezpieczeństwo" i zmienia co sezon jeździ na chińszczyźnie albo regenerowanych.
- 2 0
-
2015-04-15 10:13
(9)
A może jedna kurtka na lato i zimę - wielosezonowa - w lecie daje przyjemny chłód a w zimie sympatycznie grzeje? Te same buty na lato i zimę...? A czemu w lecie pijemy orzeźwiające napoje a w zimie gorącą herbatę i kakao? A dlaczego w mieszkaniach (i samochodach) mamy i system ogrzewania i (często) klimatyzację - nie prościej byłoby coś wielosezonowego? Otóż trzeba się pogodzić z faktem, że żyjemy w strefie klimatycznej, która wymaga od nas przystosowania do zakresu temperatur średnio od -20 do +30. I niestety wymaga to od nas zachowań, wyposażenia, ubioru na warunki i zimowe i letnie czyli skrajnie różnych. I, moim zdaniem, nie da się (dziś) wymyślić wielosezonowego buta, kurtki czy opony. Zawsze taka rzecz w skrajnych warunkach pogodowych po prostu się nie sprawdzi.
- 12 20
-
2015-04-16 07:26
ja mam jedna kurtkę NorthFace odpinam tylko polar latem. Buty też jedne - typu adidas i nie wyobrażam sobie inaczej.
pozdr.- 0 2
-
2015-04-15 10:51
(3)
Sprawdzi się i to doskonale, niektórzy mają przejechane po 500 tysiecy w czasach kiedy opon sezonowych nie było.
- 6 5
-
2015-04-15 14:23
A prędkość maksymalna to 20km/h
- 2 0
-
2015-04-15 11:26
A niektórym się ta sztuka nie udała (1)
... nie żyją ...
- 5 2
-
2015-04-15 11:47
Bo na super wypasionych protektorach sezonowych
historia motoryzacji wypadku nie odnotowała...
Czekam na wprowadzenie opon jesienno wiosennych- 4 2
-
2015-04-15 11:43
ale belkoczesz (2)
"jedna kurtka na lato i zimę" nie widzisz roznicy miedzy kurtka a opona?
naprawde?
kurtka zimowa ma grzac a letnia byc przewiewna
opona nie ma grzac no chyba ze ty sie w opony ubierasz
rozumiem ze masz gacie letnie i zimowe?
telefon tez?
samochod tez?- 5 6
-
2015-04-15 11:49
(1)
Aż dziw bierze ze nie ma opon deszczowo słonecznych oraz wietrzno bezwietrznych
- 5 4
-
2015-04-15 14:03
I w różnych kolorach.
- 4 2
-
2015-04-15 10:27
dziwne a mi sie sprawdza i to bardzo dobrze ... hę?
- 7 5
-
2015-04-16 07:07
A
np wódka, niezależnie od sezonu zawsze powinna być zimna. Dziwne, nie?
- 1 0
-
2015-04-15 10:03
Witam (14)
Na oponach nie wolno oszczędzać zwłaszcza jak się ma wielką moc mod maską jak np. ja!!! Powinno się mieć dwa konkretne komplety a nie żałować na opony a po centrach handlowych latać w weekend i wydawać kasę na bzdury!! Nie wolno żyć pół środkiem, bo tu chodzi o wasze bezpieczeństwo!!
- 14 14
-
2015-04-15 10:48
Na oponach nie wolno oszczędzać !!! (2)
Dlatego zawsze wybieram spośród tych najlepszych Con...l, Mi...n , ale jeszcze nie upadłem na głowę aby posiadać więcej niż jeden komplet opon.
- 5 1
-
2015-04-15 15:41
Continental i Michelin? Zgadłem!? (1)
- 1 0
-
2015-04-16 07:02
Brawo wygrałeś talon na bon do hipermarketu i +10pkt IQ
- 0 0
-
2015-04-15 14:19
Tak jak nie lubię Twoich wypocin (1)
Tak tym razem przyznam Ci rację. Opona to jedyny styk samochodu z podłożem. Na tym się nie oszczędza.
- 1 2
-
2015-04-15 21:10
Rzekł handlowiec / importer
tudzież wulkanizator
- 3 0
-
2015-04-15 10:48
Spokojnie (2)
Stosując się do 50 km/h w mieście możesz jeździć na całorocznych
- 7 1
-
2015-04-15 14:20
I zapomnij o wyjeździe za miasto. (1)
- 0 3
-
2015-04-15 17:49
masz na myśli te nieprzejezdne autostrady?
czy może 6metrów śniegu na obwodnicy
gdzie tylko mamutem można przejechać?- 5 0
-
2015-04-15 10:05
(5)
Przestań się błaźnić. Każdy wie, że ja, prawdziwy kierowca BMW, nie piszę tak jak ty - typowy analfabeta.
Co do zasady zgadzam się - na oponach nie powinno się oszczędzać, bo na bezpieczeństwie się nie oszczędza.- 4 4
-
2015-04-15 10:08
re (4)
co ty co ty ?? ja jestem prawdziwym kierowcą BMW a ty kim ?
- 3 0
-
2015-04-15 10:10
(3)
Nie pobijcie się tylko o to, kto jest prawdziwym kierowcą tego E36 :))
- 9 0
-
2015-04-15 14:00
(2)
Ja zaryzykuję śmiałą tezę, że możliwe jest też, że w Trójmieście jeździ więcej niż jeden kierowca BMW.
- 6 0
-
2015-04-15 16:21
Oszalales?!
- 0 0
-
2015-04-15 16:20
ale
Tylko jeden prawdziwy!
- 1 0
-
2015-04-15 10:57
Przez jakieś 100 lat rozwoju motoryzacji (7)
Opony były tylko "wielosezonowe". Potem wymyślono sposób na biznes a teraz wymyśla się koło od nowa (w pewnym sensie dosłownie).
- 20 5
-
2015-04-15 11:45
przez wiekoszsc czasu motoryzacji (3)
samochody nie rozwijaly predkosci 250 km/h
- 7 8
-
2015-04-15 12:00
(1)
Może i tak ale przez większość tego czasu były normalne zimy ze śniegiem i mrozem i nie było zimówek i jakoś wszyscy jeździli. Poza tym nawet jak jest śnieg i drogowcy nawalą soli i jest pośniegowa breja to nie ważne jakie masz opony i tak się ciężko jedzie.
Z drugiej strony co za DEBIL jeździ w śniegu 250 km/h?????- 9 4
-
2015-04-16 02:26
Dobrze to okresliłeś...
..."jakoś" wszyscy jeździli.
- 2 0
-
2015-04-15 11:56
Uff... Jakie szczęście, że w mojej codziennej drodze do pracy w terenie zabudowanym nie jeżdżę 250. A już się bałem, że będę musiał kupić jednak dwa komplety opon.
Ale nie martw się, obiecuję, że jak sobie kupię Bugatti veyron i abonament na tor wyścigowy to tam będę zmieniał.- 14 5
-
2015-04-15 15:47
żeby nie zostać zaszufladkowanym jako zwolennika takich czy innych opon, powiem na wstępie, że używam całorocznych.
W aucie 4x4, ale to akurat nie ma jakiegoś wielkiego znaczenia.
chciałbym tylko się odnieść samego argumentu o tym, że coś było, a potem się zmieniło. kiedyś nie było poduszek powietrznych ani pasów bezpieczeństwa, nie było stref zgniotu, hamulce były słabe. obejrzyj sobie crash testy "old vs new", a zobaczysz o czym mówię. w ten sam deseń można by o oponach.
jeśli można wyprodukować buty do sportów halowych, które się kleją do nawierzchni hali, a na mokrym chodniku się ślizgają, to takie same reguły będą dotyczyć opon.
jestem świadom wad opon całorocznych, głównie chodzi o hamowanie i trakcję latem, podczas deszczu. nie chce mi się chrzanić z wymiana opon, dla mnie to jest sr*czka jakich mało. ale w związku z tym dostosowuję prędkość do tych opon i warunków atmosferycznych. proste?- 12 1
-
2015-04-15 12:19
Przez jakieś tysiąclecia od wynalezienia koła
wogóle nie było opon tylko "obręcze wielosezonowe". Potem wymyślono sposób na biznes CZYLI OPONY. Nie ?
- 6 3
-
2015-04-15 12:03
A bezpieczeństwo biznesu i użytkowników?
Brakuje jeszcze przejściówek: wiosenno-jesienne i będziemy mieli całoroczny komplet - 4 komplety na 4 pory roku
- 4 2
-
2015-04-15 09:38
Ja jeżdżę jednym na wielosezonowych, żona drugim na zimówkach i to SUW. (3)
Która sprawuje się lepiej? Żona zdecydowanie twierdzi, że wielosezonowa a nie interesują ją w ogóle te tematy. Stwierdza tylko fakty... I taka jest obiektywna prawda i nie ma co dyskutować. Uważam, że czas w końcu skończyć z oszukiwaniem ludzi w tym temacie przez lobbing przemysłu oponiarskiego i pokrewnych.
- 16 9
-
2015-04-15 23:41
No faktyczne, do malowania sie szminka w korku to wielosezonowe sa lepsze bo nie trzeba wymieniać.
- 0 0
-
2015-04-15 10:39
No bez przesady (1)
jak można się słuchać żony w sprawie opon, prowadzenia auta, przyczepności, drogi hamowania, podsterowności , nadsterowności, aquaplaningu itp. Przecież w ich bogatych słownikach nie występują takie pojęcia.
- 9 7
-
2015-04-15 10:45
przeciez nie o to chodzi, to jest opinia osoby calkowicie z poza " ukladu " - obiektywna
- 5 0
-
2015-04-15 14:10
Jak w F1 (1)
A może będzie tak, jak w F1, że będziemy w trasie zjeżdżać do boksów na zmianę opon? :)
- 1 0
-
2015-04-15 14:17
poslowie juz pracuja nad tym, oczywiscie dla naszego "bezpieczenstwa"
- 1 0
-
2015-04-15 11:18
Lubię poczytać wypociny
wielkich fachowców od opon którzy w życiu nowych opon nie założyli na auto. Dobra używaka z DOTem O2 po Niemcu to jest podstawa
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.