• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednak nie trzy, a dwa ronda tymczasowe w Kowalach?

mJ
4 marca 2024, godz. 06:00 
Opinie (57)
Miały być trzy ronda na niewielkim odcinku ul. Staropolskiej. Będą dwa. Miały być trzy ronda na niewielkim odcinku ul. Staropolskiej. Będą dwa.

Miały być trzy, a będą dwa tymczasowe ronda na węźle KowaleMapka. Nie powstanie rondo przy stacji paliw Orlen, na skrzyżowaniu ulic Staropolskiej i GlazurowejMapka.





Wybudowanie dwóch, a nie trzech rond w Kowalach to:

O tym, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, który jest głównym zarządcą wspomnianego skrzyżowania, miał uwagi techniczne do budowy tymczasowego ronda, pisaliśmy w poprzednim tekście. Projekt został odrzucony. A to oznacza, że trzeciego ronda tymczasowego nie będzie.

Po tym, jak zarządca drogi zakwestionował projekt skrzyżowania, budowlańcy z trasy metropolitalnej, którzy planowali budowę, przyznają, że o zmiany w tym miejscu wnioskować już nie będą - poinformowało Radio Gdańsk.

- Dla tak ważnego miejsca potrzebujemy dokładniejszych analiz. Tymczasem do dziś biuro projektowe, które przecież wnioskowało o to rondo, a które my prosiliśmy o analizę udowadniającą poprawę przepustowości tego skrzyżowania, nie odniosło się do naszej prośby i nie mamy odpowiedzi na nasze pismo. Istnieje zasada nadrzędności drogi o kategorii wyższej. Tego nie zapewnia rondo, które może pogorszyć warunki na głównej drodze - powiedział Radiu Gdańsk Krzysztof Czopek z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Kierowcy, którzy korzystają ze skrzyżowania ulic Staropolskiej i Glazurowej, z pewnością liczyli na rondo, bo w godzinach szczytu muszą czekać średnio 20 minut na opuszczenie drogi podporządkowanej. Rondo mogłoby tę sytuację nieco poprawić.

Będą tymczasowe ronda na zjazdach z obwodnicy w Kowalach Będą tymczasowe ronda na zjazdach z obwodnicy w Kowalach

Wielokrotnie pochylaliśmy się nad tematem niebezpiecznego węzła Kowale. Materiał archiwalny



Pozostałe dwa ronda tymczasowe powstaną na węźle Kowale do połowy marca. Ich zarządcą jest GDDKiA. Ronda tymczasowe po obu stronach wiaduktu mają działać do końca budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Już teraz wiadomo, że ronda będą miały za zadanie upłynnić ruch po wprowadzeniu jednego z objazdów węzła Gdańsk Południe w kolejnych fazach budowy.

Mówi się, że w Kowalach ma powstać węzeł diamentowy, o czym pisaliśmy kilka lat temu. Ale póki co brakuje na tę inwestycję funduszy.
mJ

Miejsca

Opinie (57) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Przez te ronda będą jeszcze większe korki. (7)

    • 9 46

    • (4)

      Rondo ma o 70% większą przepustowość nie ż tradycyjne skrzyżowanie, więc w jaki sposób ma wpłynąć na zwiększenie korków?

      • 6 1

      • (1)

        Jak postawisz trzy ronda jedno po drugim to niestety zmienia się przepustowość i to zwłaszcza jak masz biegnącą przez te ronda główną drogę.

        • 4 1

        • te dwa ronda nie są potrzebne do zwiększenia przepustowości tylko do zwiększenia bezpieczeństwa

          bo problem się robi jak zjeżdżasz z obwodnicy i potem musisz skręcić w lewo.... mowa o kierunek w stronę Gdańska,
          masz ograniczoną widoczność przez płot z lewej strony i do tego liczne rozpędzone auta

          • 3 0

      • A jak wjedziesz na zapchane rondo?

        To w Bąkowie bardzo ładnie rozladowuje korek, chcesz zobaczyć?
        Zapraszam od poniedziałku do piątku w godzinach 15-18.

        • 2 0

      • wczoraj uruchomili te wspaniałe ronda o 70% większej przepustowości - tylko jakimś dziwnym trafem dzisiaj korki są większe niż przez ostatnie 1.5 roku. O 16'tej przejazd przez rondo w Bakowie obok stacji trwał ponad 10 minut - przed otwarciem tych dwóch dodatkowych rond w kowalach trwało to średnio 2-3 minuty.

        teoria teorią a praktyka praktyką - czego nie rozumiesz ???

        • 0 0

    • wyjazd z ronda by za 50m zatrzymac sie na swiatlach.. glupota.. to albo swiatla albo ronda (1)

      • 4 0

      • Właśnie dlatego te ronda będą stały

        I nic kompletnie nie rozładują.
        Ale fakt, z obwodnicy łatwiej będzie się wydostać, pod warunkiem że rondo nie będzie zapchane.

        • 1 0

  • (1)

    Nie robią- zle. Zrobia- źle. Najlepiej jakby Gdańsk zbudował tam z własnej kasy hiper autostradę po 6 pasów w jedna stronę, choć Kowale nie są jego administracyjną częścią xD. W sumie pół Gdańska też można wyburzyć, żeby nowy narybek słoików nie musiał narzekac, że stoi w korku w drodze do "pięknego" Forum. Oczywiście taka droga po czasie i tak się zatka, więc wróci stękanie.

    • 16 15

    • Kolejny inteligent

      Nie no lepiej robić i robić źle xD co to w ogóle za gadka xD idź odpocznij od internetu, znajdź sobie jakieś zajęcie, co komórki wyparują od ekranu.

      • 1 0

  • to będą ronda

    czy skrzyżowania z kapeluszem? Rondo jest wtedy kiedy autobus jedzie po rondzie tak jak należy.

    • 8 3

  • Cokolwiek tam powstanie to będzie tylko lepiej (3)

    Ja bym tam jeszcze wprowadził kilka progów

    • 16 8

    • (2)

      Zaczynając od wielkopolskiej (Gdańsk ) i zeusa(Kowale) kończąc na Borkowie to jedna wielka pachołkarnia plus skrzyżowania równoległe.jedząc po całym kraju i troszeczkę Europy takiego fenomenu garbów na drodze nie uświadczysz co tu kiedyś to liczyliśmy jak wracaliśmy jest ich ok 10szt. na jednym z odcinków który ma niespełna 2km
      Jestem ciekaw, kto zapłaci za naprawy aut ?

      • 4 4

      • twoje auto - ty płacisz za naprawę (1)

        pojedziesz rowerem / autobusem to nic naprawiać nie będziesz musiał, nie wiem dlaczego oczekujesz że normalny podatnik miałby dokładać do twoich remontów auta bo ty się uparłeś żeby jeździć po garbach samochodem - zapamiętaj że to nie jest konieczność a wybór, masz do dyspozycji inne środki transportu albo zwyczajną przeprowadzkę ze wsi do miasta

        • 0 3

        • Jakiś ty mądry..

          Ręce opadają

          • 3 0

  • Przy Orlenie ronda nie trzeba, raczej szlabany natychmiast zamykające przejazd przy czerwonym świetle. (3)

    • 4 4

    • (2)

      Właśnie to skrzyżowanie odpowiada za cały bałagan w tym rejonie - gdy kiedyś nie było na nim sygnalizacji świetlnej, to jeszcze jakoś ruch tam działał (choć fakt, że włączenie się do ruchu w Staropolską z Glazurowej/Starowiejskiej było wtedy dość trudne).
      Po zamontowaniu sygnalizacji wciąż mieliśmy korki na tych dwóch ostatnich ulicach, a dodatkowo w godzinach szczytu doprowadziło to do zablokowania Staropolskiej-Świętokrzyskiej aż od Zakoniczyna (plus wszystkich dojazdowych do niej), jak i zjazdu z obwodnicy w kierunku Łodzi.

      Powyższe wie każdy, kto mieszka w okolicy od ostatnich co najmniej 8-miu lat, ale najwyraźniej lepiej zachować się jak typowy urzędnik - jedni nie dostarczyli analizy, a drudzy wypięli się na temat, bo analizy nie dostali. A wystarczyłoby, żeby którykolwiek z tych urzędników wyszedł ze swojej bańki i sam postarał się zdobyć potrzebne informacje dla dobra realizacji projektu - w końcu ich praca ma służyć obywatelom.

      • 6 0

      • jakoś w styczniu przez dwa dni nie działała sygnalizacja świetlna i korków mniej. (1)

        Kierowcy potrafili się ogarnąć i wpuszczać czekających

        • 5 1

        • Dziękuję za parafrazę. :)

          • 0 0

  • Michał było się to w Lublewie budować , koreczki dalej gwarantowane. Dopóki OMT nie zostanie uruchomiona prowizorki nas nie ratują.

    • 5 0

  • w Gdańsku jedyne co sie robi stawia na dziurawe drogi progi zwalniające, masakra... (1)

    • 12 2

    • Ale to Gmina Kolbudy.

      • 1 0

  • żeby nigdy nie zrobili skrzyżowania diamentowego

    jak zrobią światła to będą korki od Kolbud

    • 3 5

  • Bardzo nie zrozumiałe (5)

    Nie rozumiem toku rozumowania w ZDW, jak rondo w Kowalach to nie bo droga nadrzędna ważniejsza od osiedlowej, ale jeżeli chodzi o Starogardzką to już to nie miało znaczenia to są dwie te same sytuacje. W obu przypadkach mamy Drogę wojewódzką, miejską i wyjazd z osiedli i w 2 przypadku rondo nie przeszkadza w przepustowości, ale już w 1 kategorycznie się nie zgadzają. Inną sprawą kto wyraził zgodę na puszczenie objazdu dla pojazdów jadących z S7 w kierunku Łodzi przez węzeł Kowale to jest kpina. Nie dość że to i tak już wszystko stoi, ot jeszcze dojdą Ci którzy będę chcieli pojechać z S& w Stronę Łodzi i będą musieli zawrócić na węźle Kowale to jest bardzo nie smaczny żart. Ja rozumiem że to wszystko po to aby było lepiej, ale nie w ten sposób.!!!

    • 13 1

    • Tyko w tym sęk że rondo na Starogardzkiej jest na terenie miasta Gdańska i tam zarządcą jest GZDiZ w Gdańsku, a nie ZDW w Gdańsku.

      • 3 0

    • (2)

      Gmina wydawała warunki zabudowy i ustalała miejscowe plany i tym samym przyzwalała na budowę osiedli. W związku z tym powinna ponosić konsekwencje swoich decyzji i powstawania korków na drodze gminnej.
      Dlaczego konsekwencje ma ponosić ZDW w Gdańsku., a gmina spijać śmietankę w postaci podatków. Gmina powinna przebudować skrzyżowanie a właściwie cały układ drogowy na własny koszt. To jej mieszkańcy generują ten ruch. Droga wojewódzka zapewnia tranzyt pomiędzy miastami.
      A z artykułu wynika że ZDW jest beeee a gmina cacy..... nie ten adres pretensji.........

      • 2 0

      • tak jest ze wszystkim, nie tylko tam

        a co dzieje się dalej jak jest skrzyżowanie z Niepołomicką?
        gdzie Nowa Świętokrzyska która miała łączyć się z Havla? i koło ulicy Jaworzniaków, i dalej w kierunku Kartuskiej?
        Cenami mieszkań w Gdańsku ludzie z rodzinami zostali wygnani na przedmieścia
        wincyj samowoli turystycznej, wincyj przyzwolenia na wynajmy bez regulacji prawnej, są w blokach klatki schodowe gdzie 80% to wynajem krótkoterminowy

        • 6 0

      • ale to przecież droga wojewódzka. niech zmienią jej rangę i niech sobie gminy samodzielnie działają

        • 2 0

    • nie bój nie bój, niebawem jadący S7 z Warszawy będą korzystali z objazdów przez Borkowo i Kowale

      się zacznie jatka

      • 2 0

  • diament

    Wszystko lepsze od węzła diamentowego

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane