• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jezdnia na Słowackiego stanie się bardziej "szorstka". Będzie mniej wypadków?

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie. Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie.

Leśny odcinek ulicy Słowackiego przejdzie proces uszorstniania nawierzchni. Ma to poprawić przyczepność korzystających z niego aut i tym samym poprawić bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu. Wystarczy na to ok. 300-400 tys. zł.



Jak oceniasz pomysł poprawy nawierzchni ul. Słowackiego?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie. W efekcie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdzi laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić jej remont. Dotychczas, by poprawić przyczepność, nawierzchnię lekko frezowano. Jednak był to zabieg, który wpływał na komfort jazdy i przyczyniał się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

Czytaj też: Ul. Słowackiego: rekord wypadków i kolizji

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Specjalna maszyna kieruje w stronę nawierzchni strumień wody o ciśnieniu 2,5 tys. bara. W efekcie usuwane są zabrudzenia nawierzchni. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.

- Właśnie z tego rozwiązania chcemy skorzystać na leśnym odcinku ul. Słowackiego, gdzie dochodzi do wielu kolizji i wypadków. Poziom przyczepności tam niebawem będzie poniżej normy. W pierwszej kolejności chcemy poddać uszorstnieniu kilkusetmetrowy, testowy fragment w kierunku Wrzeszcza. Potem zdecydujemy o poprawie dalszego fragmentu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Decyzje w sprawie ewentualnych prac mają zapaść jeszcze w maju.

Co ważne, roboty mogą być prowadzone w nocy. W przypadku odcinka leśnego potrwałyby do tygodnia. Wstępnie koszt poprawy nawierzchni na całej ul. Słowackiego między Matarnią a Niedźwiednikiem szacuje się na kwotę 300-400 tys. zł.

Skąd środki na takie rozwiązanie? Choćby z pieniędzy zaoszczędzonych na wymianie barier drogowych w najbliższych latach.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Miejsca

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Zakręty są źle wyprofilowane na tej drodze! (1)

    Droga do przebudowy!

    • 5 5

    • kolejny debil od mgły i brzozy

      • 0 2

  • No patrz Pan!!! (1)

    "Już" po kilku kilku latach i po kilkudziesieciu wypadkach i dachowaniach, geniusze z kółka adoracyjnego Adamowicza zorientowali się, że coś zostalo schrzanione, że o dziwo to ich kolesie coś spaprali. Wybory się zbliżają i coraz cieplej koło d...?

    • 5 8

    • kolejny debil i mitoman

      • 1 1

  • Wystarczy, (1)

    że wzrośnie stopień szorstkości (można też nazwać to pofałdowaniem) powierzchni mózgownicy u przychlastów jeżdżących Słowackiego z prędkościami przekraczającymi 100km/h - szczególnie po mokrej bądź śliskiej nawierzchni. Ewentualnie może wzrośnie wreszcie pojęcie tychże o ruchu miejskim, gdzie różnica prędkości chwilowych rzędu 30-40km/h przekłada się na zysk czasowy nie większy niż kilkanaście minut na przelocie przez nawet całe miasto. Sztuka jazdy miejskiej to jazda płynna a nie zap*******.

    • 5 1

    • kilkanaście minut?

      to ile ty przez miasto jedziesz, 4 godziny?
      i po co przez jak możesz naokoło,
      co za bzdura

      • 0 0

  • hahaha (1)

    Dobrze, ze te wypadki to wina nawierzchni bo juz myślałem ze wina Tuska. :)

    • 9 3

    • albo wszechmogącego Szczurka

      • 0 0

  • zakręt (1)

    Zakręty są ok, tylko umiejętności brak. Całą trasę w dół można spokojnie przejechać z prędkością 90 km/h nie używając hamulca. ( sprawdzone wielokrotnie ). Kierowcy przed zakrętami panikują i duszą na hamulec a to prosta droga do wypadnięcia z trasy.

    • 4 5

    • następny dawca nerek

      i zwykła gnida

      • 1 1

  • (1)

    Zajmijcie się łataniem dziur!!!

    • 5 1

    • w głowie masz dziury kaleko intelektualna

      • 0 0

  • (5)

    Nie wiem jak można mieć problem przejechać słowackiego na normalnych oponach i niewybitym zawieszeniu.......

    Zdarzyło mi się tam jeździć grubo 100+ nawet na mokrej nawierzchni.... Audi s3 zawieszenie o przebiegu 4tys km i Bridgestone potenza z przebiegiem obecnie około 8tys od nowości na aucie.....

    • 5 11

    • (4)

      A nie 500+ ?
      Idź odrób lekcje, a potem umyj Golfa III swojego ojca.

      • 4 1

      • (3)

        Chyba ty; ) dzieci nie mam a 500+ to akurat prawie na dwa pełne baki pb 98

        • 0 2

        • (2)

          Ech dziecko, dziecko.... wszystko w temacie :)

          • 2 1

          • (1)

            Wpadnij kiedyś na zlot audi s/rs to zweryfikujesz swoje poglądy na temat mojej osoby ;) lat 30+ wolny zawód ;)

            • 0 4

            • i nadal pusty dekiel

              buda warchlaku!

              • 1 0

  • Szkoda (10)

    myślałem, że szerszą zrobią, żeby mistrzowie mogli lepiej gonić się po tych łukach.

    • 171 14

    • (1)

      Kiedy bus pasy w Gdansku ?

      • 4 8

      • nie da się

        • 0 1

    • I bez zakrętów

      Bo teraz nawet setką ciężko jechać.

      • 5 1

    • poprawcie przyczepność mózgów do czaszki niektórych kierowców (1)

      • 37 3

      • to warunki nie dostosowują się do ich prędkości

        • 16 1

    • powini ja wyprostowac i bylo by po sprawie

      • 9 0

    • widać myślenie nie jest twoją mocną stroną

      • 4 1

    • lepiej zróbcie coś z tarka (1)

      Przed światłami!!!! Usuńcie 20M asfaltu i w to miejsce polozcie beton tak jak na autostradzie w Niemczech. Będzie lepsza przyczepność i brak tarki

      • 8 1

      • Przecież ZDiZ takiej technologii nie zna, nie wymagaj cudów

        • 8 2

    • woda pod ciśnieniem zmyje ten asfalt... witamy wysyp dziur w przyszłym sezonie

      • 6 4

  • Zrobię taniej

    Mam doświadczenie, moja pierwsza była szorstka.

    • 1 0

  • szkoda pieniedzy....

    jesli juz to zmiana profilu w poziomie a tak to szkoda pieniedzy. zdjac barierki i wykopac glebokie rowy by bylo mozna szbko ich zasypywac bo inaczi zaden glab niczego nie nauczy sie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane