• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jezdnia na Słowackiego stanie się bardziej "szorstka". Będzie mniej wypadków?

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie. Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie.

Leśny odcinek ulicy Słowackiego przejdzie proces uszorstniania nawierzchni. Ma to poprawić przyczepność korzystających z niego aut i tym samym poprawić bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu. Wystarczy na to ok. 300-400 tys. zł.



Jak oceniasz pomysł poprawy nawierzchni ul. Słowackiego?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie. W efekcie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdzi laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić jej remont. Dotychczas, by poprawić przyczepność, nawierzchnię lekko frezowano. Jednak był to zabieg, który wpływał na komfort jazdy i przyczyniał się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

Czytaj też: Ul. Słowackiego: rekord wypadków i kolizji

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Specjalna maszyna kieruje w stronę nawierzchni strumień wody o ciśnieniu 2,5 tys. bara. W efekcie usuwane są zabrudzenia nawierzchni. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.

- Właśnie z tego rozwiązania chcemy skorzystać na leśnym odcinku ul. Słowackiego, gdzie dochodzi do wielu kolizji i wypadków. Poziom przyczepności tam niebawem będzie poniżej normy. W pierwszej kolejności chcemy poddać uszorstnieniu kilkusetmetrowy, testowy fragment w kierunku Wrzeszcza. Potem zdecydujemy o poprawie dalszego fragmentu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Decyzje w sprawie ewentualnych prac mają zapaść jeszcze w maju.

Co ważne, roboty mogą być prowadzone w nocy. W przypadku odcinka leśnego potrwałyby do tygodnia. Wstępnie koszt poprawy nawierzchni na całej ul. Słowackiego między Matarnią a Niedźwiednikiem szacuje się na kwotę 300-400 tys. zł.

Skąd środki na takie rozwiązanie? Choćby z pieniędzy zaoszczędzonych na wymianie barier drogowych w najbliższych latach.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Miejsca

Opinie (206) 4 zablokowane

  • ja proponuję progi zwalniające dla kaszubów. (1)

    tak co 100 m próg. Tam i tak sa korki a będą wielokrotnie większe bo rozbudowuje się w megatempie Banino i inne wioski.
    Tak za 10 lat i tak szybciej będzie na piechotę.

    • 7 2

    • A kto się tam przeprowadza, Marsjanie?

      • 2 0

  • Zakaz wjazdu z rejestracjami GKA, GWE, GPU (1)

    i będzie po problemie

    • 10 8

    • A co masz już nowa rejestrację, bartoszycką oddałeś?

      • 2 0

  • (3)

    Mam nadzieję, że ta nawierzchnia będzie odpowiadała mojemu Tico, do delikatny samochód o podzespołach zbliżonych do bolidu F1. Stworzony do płaskich dróg, obawiam się wibracji.

    • 114 13

    • (1)

      Dariuszu, czy Twój Klub Deawo to chapter północ Kaszebe czy południe ?

      • 21 2

      • Falowiec Gągsta. Bojs

        • 7 0

    • taka szorstkość zerwie ci opony

      i rzuci cię do lasu

      • 27 0

  • wystarczy przywrócić tam fotoradary

    • 7 0

  • 15 lat już jeżdżę w dół max 120 a pod gore jak kto lubi

    • 1 3

  • Szkoda poprawiać (2)

    Ten odcinek to najlepsza szkoła jazdy w praktyce. Niejeden kozak już się tam nauczył

    • 129 3

    • Niejeden kozak się tam nauczył... zwalniać!

      • 4 0

    • Słyszałem, że Porsche ma wykupić ten odcinek na fabryczny tor testowy

      • 8 2

  • (1)

    Dróg Krajowych i Autostrad. Specjalna maszyna kieruje w stronę nawierzchni strumień wody o ciśnieniu 2,5 tys. bara. W efekcie usuwane są zabrudzenia nawierzchni. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.

    2,5 tys bara czyli 2500 atmosfer to pewnie i asfalt usunie, i podkład i....

    • 2 0

    • Czemu wyniki ankiety nie pokrywają się z treścią komentarzy?

      Ggg

      • 0 0

  • A jak już będzie po tej operacji to zostanie nam utwardzona,leśna,bezasfaltowa droga.
    I też będzie fajnie...;)

    • 1 0

  • Koszt wymiany nawierzchni na leśnym odcinku to 300-400 tys zł.? (1)

    Red. Naskręt tradycyjnie popisał się niezwykłą kompetencją

    • 0 1

    • Przeczytaj artykuł a potem komentuj.

      • 1 0

  • Jeżdżę Fiatem Panda. Nigdy tam nawet w poślizg nie wpadłem, wystarczy mniej więcej przestrzegać ograniczeń prędkości.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane