• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jezdnia na Słowackiego stanie się bardziej "szorstka". Będzie mniej wypadków?

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie. Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie.

Leśny odcinek ulicy Słowackiego przejdzie proces uszorstniania nawierzchni. Ma to poprawić przyczepność korzystających z niego aut i tym samym poprawić bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu. Wystarczy na to ok. 300-400 tys. zł.



Jak oceniasz pomysł poprawy nawierzchni ul. Słowackiego?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie. W efekcie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdzi laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić jej remont. Dotychczas, by poprawić przyczepność, nawierzchnię lekko frezowano. Jednak był to zabieg, który wpływał na komfort jazdy i przyczyniał się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

Czytaj też: Ul. Słowackiego: rekord wypadków i kolizji

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Specjalna maszyna kieruje w stronę nawierzchni strumień wody o ciśnieniu 2,5 tys. bara. W efekcie usuwane są zabrudzenia nawierzchni. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.

- Właśnie z tego rozwiązania chcemy skorzystać na leśnym odcinku ul. Słowackiego, gdzie dochodzi do wielu kolizji i wypadków. Poziom przyczepności tam niebawem będzie poniżej normy. W pierwszej kolejności chcemy poddać uszorstnieniu kilkusetmetrowy, testowy fragment w kierunku Wrzeszcza. Potem zdecydujemy o poprawie dalszego fragmentu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Decyzje w sprawie ewentualnych prac mają zapaść jeszcze w maju.

Co ważne, roboty mogą być prowadzone w nocy. W przypadku odcinka leśnego potrwałyby do tygodnia. Wstępnie koszt poprawy nawierzchni na całej ul. Słowackiego między Matarnią a Niedźwiednikiem szacuje się na kwotę 300-400 tys. zł.

Skąd środki na takie rozwiązanie? Choćby z pieniędzy zaoszczędzonych na wymianie barier drogowych w najbliższych latach.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Miejsca

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Nawet wyprostowanie tego odcinka nic nie da. Gdy umiejętności słabe.

    • 7 2

  • Uruchomcie odcinkowy pomiar prędkości to dopiero coś sie zmieni...

    • 20 1

  • Ok tylko po co. Może odrazu wyprostować

    Widziałem na oczy 6 wypadków, stluczek na odcinkach omawianych zawsze powodowala je fizyka a raczej brak wiedzy o niej. Prędkość, prędkość, opony, siła odsrodkowa....!

    • 8 1

  • Jak on to zrobił

    Ten film jest dla mnie zagadką. Przecież on jechał pustą drogą i pod górkę :-)

    • 12 0

  • Kierowcy są niedouczeni (4)

    Audi A4 1.8 T najwiecej jechalem 160 w dół i dało się zjechać ale żona jechała 80 i dziwnie mówiła że ją zarzuciło więc to raczej umiejętności kierowcy.

    Nauczcie ludzi jeździć na kursach a nie uczą aby zdać egzamin żeby egzaminator zaliczył.

    a teraz poleci hejt.... czekam ;)

    • 5 12

    • 15 lat to Ty masz chyba.
      Obudź się dziecko, mam za chwilę obiad nałoży.

      • 9 0

    • "jechalem 160 w dół i dało się zjechać"

      No cóż ... Debil.

      • 13 0

    • Wszystko do czasu ...

      niejeden kierowca bez wypadku od 15 lat zginął w wypadku + innych jeszcze na tamten świat wysłał lub przykuł do wózka. Właśnie takich jak ty nazwa się powszechnie idiotami. Ale nie zrozumiesz.

      • 9 0

    • Jakoś tak się dziwnie dzieje, że drogowi troglodyci wybierają najczęściej samochody niemieckie. Aby się od nich wyraźnie odciąć jeżdżę Fiatem a na Słowackiego ściśle trzymam się ograniczenia prędkości. Dużo szczęścia i długiego życia życzę, bo na rozum to chyba już trochę późno...

      • 6 0

  • Pieniądze zaoszczędzone na naprawach barier?

    Dzielenie skóry na niedźwiedziu!!!!

    A co będzie jak nie poprawi to bezpieczeństwa i będzie jak jest?

    Większa przyczepność będzie zachęcać do większej prędkości. To dopiero będą tam wypadki. Jak teraz przy 70 po przekroczeniu wylatują z drogi, to później będą próbować jechać ponad 120 bo nawierzchnia bardziej szorstka.

    Fakt nieco szybszego zdzierania opon przez wszystkich jest także warty podjęcia.

    Ekonomia pełną gębą.

    • 4 0

  • To w koncu mycie czzy wymiana nawierzchni

    Bo z tekstu nie wynika

    • 5 0

  • zakręt (1)

    Zakręty są ok, tylko umiejętności brak. Całą trasę w dół można spokojnie przejechać z prędkością 90 km/h nie używając hamulca. ( sprawdzone wielokrotnie ). Kierowcy przed zakrętami panikują i duszą na hamulec a to prosta droga do wypadnięcia z trasy.

    • 4 5

    • następny dawca nerek

      i zwykła gnida

      • 1 1

  • hahaha (1)

    Dobrze, ze te wypadki to wina nawierzchni bo juz myślałem ze wina Tuska. :)

    • 9 3

    • albo wszechmogącego Szczurka

      • 0 0

  • Kretyństwo ponieważ po tym zabiegu ludzie będą jeździć jeszcze szybciej:)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane