- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (276 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (62 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Kary za jazdę po alkoholu na rowerze za wysokie?
Spore emocje wzbudził nasz artykuł o 5 tys. zł mandatu dla małżeństwa na rowerach. Para wracała z imprezy w Sopocie i była pod wpływem alkoholu. Nasz czytelnik podważa sens tak ostrego karania tych, którzy wsiadają na dwa kółka po "jednym piwku".
Żona "wydmuchała" 0,6 promila, a mąż 0,8 promila. W efekcie każde z nich otrzymało mandat po 2,5 tys. zł. Razem musieli więc zapłacić aż 5 tys. zł.
Artykuł na ten temat zanotował ponad 88 tys. odsłon i spotkał się z ogromnym odzewem naszych czytelników, którzy zamieścili pod nim ponad 500 komentarzy.
Spora część z nich nie zostawiła suchej nitki na jeżdżących po alkoholu, zarówno na rowerach, jak i na hulajnogach, wskazując, że jest to poważny problem.
Ale byli też tacy, którzy przekonywali, że kara jest niewspółmierna do przewiny.
W ankiecie, w której wzięło udział ponad 4,5 tys. osób , 24 proc. głosujących przyznało, że regularnie wsiada na rower lub hulajnogę po wypiciu alkoholu, 22 proc., że im się to zdarza, ale tylko po niewielkich ilościach. Z kolei 54 proc. odpowiedziało, że nie robi tego nigdy.
Poniżej publikujemy list pana Rafała, który uważa, że kara wymierzona małżeństwu na rowerach była zbyt ostra.
Piszę do was, ponieważ zainspirował mnie artykuł o "pijanych" rowerzystach, a także jeden z komentarzy zamieszczony pod nim:
Wielokrotnie wracałem rowerem po kilku piwkach z plaży do domu. Byłem w stanie jechać prosto i nie zagrażać innym. Korzystałem tylko z dróg dla rowerów lub chodników - nigdy nie jechałem w takiej sytuacji ulicą.
Mam podobne doświadczenia jak autor tego komentarza. I nie uważam, że w takiej sytuacji osoba po jednym czy dwóch piwach zasługiwała na karanie, zwłaszcza tak surowe jak w przypadku opisanego małżeństwa.
Jazda rowerem po alkoholu. Co grozi za jazdę pod wpływem alkoholu?
Możesz zrobić krzywdę, ale raczej tylko sobie
Jadąc powoli i ostrożnie rowerem (a tak jeżdżę, gdy wypiję piwo), nikogo nie zabijesz. W samochodzie będziesz zagrożeniem dla innych, ale nie na rowerze. Jeśli komuś możesz zrobić krzywdę, to wyłącznie sobie, gdy np. jadąc w nocy, rozwalisz głowę czy kolano, przewracając się na ścieżce.
Po procentach trudno jest szaleć na rowerze. Gdy ktoś wypije jedno piwko w Sopocie do obiadu, to nawet lepiej, że wraca rowerem, niż miałby wsiadać za kierownicę.
Żeby była jasność - nie popieram pijaństwa i pchania się w stanie nietrzeźwym rowerem na jezdnię, pod samochody, bo to proszenie się o śmierć.
Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie wsiadł na rower po piwku
Ale jazda drogą rowerową po wypiciu piwka lub dwóch? Umówmy się, że nie jest to stan, w którym tracimy nad sobą panowanie. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nigdy nie wracał rowerem np. z plaży po wypiciu niewielkich ilości alkoholu. Karanie tak drastycznie wysokimi mandatami w tej sytuacji jest kuriozalne, a obecna polityka zbyt surowa.
Czytaj też:
Pijany rowerzysta chciał przekupić strażników
Nie chodzi mi o to, by kar nie było wcale - mandat za jazdę rowerem pod wpływem oczywiście się należy, ale kary finansowe, które były do tej pory, były wystarczające. Obecne są zbyt dotkliwe - 2,5 tys. zł to niekiedy miesięczna albo prawie miesięczna pensja ukaranego.
Karać, ale adekwatnie do przewinienia
Karzmy adekwatnie do przewinienia. Niecały promil alkoholu na rowerze, nocą, gdy ruch na drogach rowerowych praktycznie jest żaden, to nie jest przewinienie zasługujące na 2,5 tys. zł kary. Zwłaszcza że nikomu nic się nie stało.
Czy tyle samo dostałby np. biegacz zatrzymany na ścieżce, który jest po dwóch piwach? Oczywiście, że nie. Za chwilę okaże się, że mandaty będziemy dostawać nawet za wracanie pieszo do domu w stanie delikatnego upojenia. Chodzący pijak też jest przecież zagrożeniem, więc dlaczego by nie wprowadzić mandatów za poruszanie się pieszo w stanie nietrzeźwym? Jak wypijesz, musisz siedzieć? Nie popadajmy w paranoję.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (411) ponad 10 zablokowanych
-
2022-05-18 13:04
Opinia wyróżniona
Jestem za, a nawet przeciw (40)
Jak by nie patrzeć pijani rowerzyści nie zabijają w przeciwieństwie do pijanych, a nawet trzeźwych kierowców.
- 231 259
-
2022-05-19 08:42
I tak i nie
Pijany rowerzysta może zabić siebie wjeżdżając pod auto. Nie mniej jednak 2.5 tys za jazdę po piwku to jest szaleństwo
- 0 3
-
2022-05-19 06:51
Obowiazkowo .
OC dla rowerzystow .!
- 4 0
-
2022-05-19 05:25
Łańcuchowi mogą już wszystko?nawetjezdzic po pijaku bo bezpieczni?jednego musiałem kiedyś uwalicbo mi mało nie przejechal córkę na przejsciu dla pieszych, ale ich takie cuda jak czyjeś pierwszeństwo nieobowiazuja, bo wiadomo rowerki
- 5 0
-
2022-05-18 22:52
Zabijaja
... siebie, a druga strona ma nieprzyjemnosci z tym zwiazane.
- 3 0
-
2022-05-18 18:01
Karać
- 3 0
-
2022-05-18 14:40
30% pijanych kierowców to rowerzyści którzy stanową jedynie tylko 7% kierowców. (1)
Pijaństwo rowerzystów to mega patologia.
- 21 4
-
2022-05-18 15:16
Wziąłeś pigułki?
- 0 11
-
2022-05-18 14:03
TO znaczy, że to nie ... te kary za jazdę po alkoholu na rowerze są za wysokie. (1)
to znaczy, że kary za jazdę samochodem po alkoholu są stanowczo Za NiSKiE!
- 5 17
-
2022-05-18 14:07
Tak czy inaczej coś tu jest tak
Logika aż krzyczy, że za taką samą ilość promili kierowca TIR-a i hulajnogi nie powinni płacić takiej samej kary.
- 12 5
-
2022-05-18 13:39
szczególnie jak wjedziesz małe dziecko albo w wózek z niemowlakiem (10)
- 14 11
-
2022-05-18 15:14
Dzieci bywają
niegrzeczne...
- 0 0
-
2022-05-18 14:02
(8)
teoretycznie tak w praktyce takie rzeczy się nie dzieją...
w 2020r rowerzyści przyczynili się do śmierci 0 pieszych
w 2021r. rowerzyści przyczynili się do śmierci 0 pieszych
takie są fakty. to są oficjalne dane policji- 20 31
-
2022-05-19 18:35
A dlaczego rowerzyści nie zabijają pieszych?
Bo pieszy widząc rowerzystę na chodniku ucieka gdzie pieprz rośnie - chce żyć. A jak mu się nie uda? No cóż to wszystko zależy od tego w jakim miejscu go pseudorowerzysta dopadnie. Na względnie pustym chodniku mamy tylko zdarte kolana, podarte spodnie, rajstopy, czasami skręconą kostkę. Gorzej jest gdy na chodniku stoi kamienny kosz na smieci albo
Bo pieszy widząc rowerzystę na chodniku ucieka gdzie pieprz rośnie - chce żyć. A jak mu się nie uda? No cóż to wszystko zależy od tego w jakim miejscu go pseudorowerzysta dopadnie. Na względnie pustym chodniku mamy tylko zdarte kolana, podarte spodnie, rajstopy, czasami skręconą kostkę. Gorzej jest gdy na chodniku stoi kamienny kosz na smieci albo latarnia - można nieźle przyłożyć. Nie słyszałam jeszcze żeby w Gdańsku jakikolwiek rowerzysta otrzymał mandat za jazdę po chodniku. Ale to zrozumiałe. Przeczytać trzy punkty, połączyć je w całość i jeszcze zrozumieć... Większość rowerzystóww, niestety, ma z tym problem. Służby to rozumieją i nie karzą ich za to...
- 0 0
-
2022-05-18 14:42
Dane wyssane z mlekim matki.
- 4 1
-
2022-05-18 14:40
nie tylko śmierć (2)
A czy są takie które mówią o trwałym uszczerbku na zdrowi poszkodowanego?
- 5 5
-
2022-05-18 14:52
są. około 200 pieszych rocznie zostaje tak poszkodowanych przez rowerzystów (1)
nie jest to dużo zważając na to że 95% infrastruktury rowerowej w Polsce to są po prostu chodniki dla pieszych.
kierowcy mają odseparowaną przestrzeń od pieszych, a tyle wypadków powodują.
na potwierdzenie dodam że kierowcy 4kółek zabijają średnio 17 pieszych rocznie na... chodnikach. nie rowerzyści, a kierowcy.- 11 6
-
2022-05-18 19:47
A jaki procent całego ruchu stanowią rowerzyści w skali roku?
Uśredniając różne badania jest to około 5%
I te 5% uczestników ruchu odpowiada za 200 przypadków uszczerbków na zdrowiu pieszych!- 4 0
-
2022-05-18 14:26
Ale w 2018 jeden rowerzysta zabił pieszego! (2)
I ten przypadek jest powtarzany jako koronny argument od tamtej pory, bo innych nie ma...
- 15 17
-
2022-05-18 14:42
kierowcy samochodów uśmiercili 10 osób w Polsce.... wczoraj (1)
- 10 22
-
2022-05-18 16:21
A na przejazdach kolejowych też są wypadki i jakoś nikt nie wprowadza ograniczenia prędkości pociągów
- 6 2
-
2022-05-18 13:25
(3)
Piłeś nie jedziesz - nie ma co tu analizować kto jakie może stworzyć zagrożenie. Powinno być 0 tolerancji. Co to za argument, że przecież nic sie nie stało? Dzisiaj się udało, a jutro już może się nie udać...
- 33 35
-
2022-05-18 20:23
Najlepiej to nawet nie sr............ż i nie oddychać w tym naszym grajdole.Grunt ciągle placić nowe daniny,tylko nakazy i zakazy i zap..........za miskę ryżu.Kiedy ludzie się obudzą.
- 2 0
-
2022-05-18 19:44
A mogę na hulajnodze nieelektrycznej?
Wówczas jestem w świetle przepisów pieszym. Czym więc się różni jazda po pijaku chodnikiem na hulajnodze w porównaniu do jazdy po pijaku na rowerze ścieżką? Śmiem twierdzić, że większe zagrożenie będzie stanowił pijany hulajnoginista na chodniku.
- 6 2
-
2022-05-18 15:01
jesteś deklem nie bądź posłem proste nawet bardziej
- 7 2
-
2022-05-18 13:21
Zdziwiłbys się jakbyś pomyślal (15)
Pijany rowerzysta wyskoczy ci pod auto, odruchowo odbijasz aby głąba nie trafić i już jesteś na czołowce z innym autem lub walisz w drzewo.
Pomyśl, zanim coś napiszesz- 75 27
-
2022-05-19 00:55
Pijany???
d**il jadący rowerem nie musi być pijany. A jedno czy dwa piwa nie zmienia w d**ila.
- 1 0
-
2022-05-18 14:56
oczywiście i na podstawie jednostkowych sytuacji wprowadzamy ośmieszające państwo bolszewickie przepisy
- 1 1
-
2022-05-18 14:20
ale trolle nie myślą !
i później doprowadzają do wypadku !
- 3 2
-
2022-05-18 14:07
Tak samo może ci wejść pijany pieszy pod koła
A chodzenie po pijaku chyba nawet nie jest zagrożone nagana.
- 14 3
-
2022-05-18 14:08
a co się stanie jak ten rowerzysta wsiądzie do samochodu i lekceważąc limity prędkości wjedzie ci w bok lub zderzy się z tobą na (3)
mam nadzieję, że potrafisz sobie wyobrazić różnicę.
- 4 7
-
2022-05-18 15:11
Albo zacznie pilotować samolot
i uderzy w Pałac Kultury i Nauki?
- 5 0
-
2022-05-18 15:00
(1)
ach no tak i dlatego za dwa piwa na rowerze dla kogoś kto nawet nie jest pijany walimy mandat wartości 2 rowerów tak albo minimalnej pensji ja wiem że ten okurw który to przyjmował ten pajac duda ten id..ta ta żałosna froterka podłogowa kaczyńskiego podpisywał to patrząc ze swojego pułapu dla takich jak on próżniaczych pasożytów którzy rok temu podnieśli sobie pensje o 100% 2500 zł to waciki
- 6 3
-
2022-05-18 20:21
I to jest bardzo dobra odpowiedż,brawo .Tylko w tym naszym Kaczolandzie nakladją takie daniny ktore przekraczają minimalną pensję.W Niemczech,Holandi cz Szkocji możesz jechać nawet po pięciu piwach ,tylko żebyś nie zagrażał innym.
- 4 3
-
2022-05-18 14:00
pierwsze słyszę. bajki opowiadasz
- 2 0
-
2022-05-18 13:46
Jedyny sposób, żeby uniknąć śmiertelnych wypadków komunikacyjnych to zakazać komunikacji w ogóle (3)
Po to mamy statystyki, żeby wiedzieć na ile niebezpieczni są pijani rowerzyści, a na ile pijani kierowcy samochodów. I sorry, ofiar drogowych pijanych rowerzystów praktycznie nie ma.
- 25 14
-
2022-05-19 00:56
Popieram.
Jeszcze wprowadzić zakaz przemieszczania się i wychodzenia z domu.
- 3 1
-
2022-05-18 14:01
wspólnym mianownikiem 99.9% wypadków drogowych jest .... samochód (1)
wystarczy tylko ich zakazać
- 8 23
-
2022-05-18 14:05
Albo człowiek - wystarczy karać mandatami za wychodzenie z domu
- 23 2
-
2022-05-18 13:31
(1)
Taki film ci się wyświetlił.
To tak jak korzystasz z komputera to komputer może się przegrzać i podpalić, zapali się pomieszczenie w którym jesteś a później budynek, a koniec wszystkie inne budynki i to wszystko twoja wina.- 23 41
-
2022-05-18 14:25
nie wiem, co bierzesz, ale bierz pół
- 17 11
-
2022-05-18 13:25
Opinia wyróżniona
Pan Rafał (13)
Pan Rafał pisze jak on jedzie rowerem po wypiciu. Że ostrożnie, że nie stwarza zagrożenia. Okej. Państwo którzy wracali o pierwszej w nocy też może nie stwarzali zagrożenia. Ale mandaty są dostosowane do tych co zagrożenie stanowią, lub mogą stanowić. Gdyby każdy kierował się zdrowym rozsądkiem i normami społecznymi, mandaty byłyby w ogóle zbędne. Wszelkie mandaty. A że społeczeństwo mamy takie, a nie inne, to trzeba hamować niektóre zapędy karami.
- 174 70
-
2022-05-19 10:18
Polska holote to trzeba krotko za mordy trzymac
- 1 5
-
2022-05-18 14:34
List p. Rafała to ...
...to typowe wyznania alkoholika: ja jeżdżę po wypiciu alkoholu ale nikomu krzywdy nie robię ...już jest problem lub ostatnia krótka prosta.
- 23 4
-
2022-05-18 14:19
Jak to nie zabije?
Wystarczy, że wjedzie rowerem w dziecko i można się spodziewać trupa, albo trwałego kalectwa.
- 17 3
-
2022-05-18 14:04
Pan Rafał
prawdopodobnie pisał to "po kilku piwkach", więc oceną własną jego zdolności psychomotorycznych tak bardzo bym się nie kierował...
- 12 8
-
2022-05-18 13:46
Facet wypisuje dyrdymały ze az szkoda wchodzic w dialog
Inaczej by piszczal jakby taki po paru browcach co to wszystko kontroluje wjechał mu w 3 latka i zrobił z niego kaleką.
Takie pierd..... W stylu szybko i bezpiecznie
Może kierowców totalnie nawalonych którzy jadą sobie w środku nocy wiejska droga i mogą zrobić krzywdę tylko sobie też nie będziemy karać?
Dopóki chamstwo pewnych rzeczy nie pojmie ma płacić. I to dużo.- 34 12
-
2022-05-18 13:40
(7)
Pijany rowerzysta może gwałtownie wyjechać na jezdnię i spowodować wypadek bez swojego udziału.
- 27 16
-
2022-05-18 17:21
taksamo jak pijany pieszy...
...tez ci moze przed maske wtargnac
- 14 0
-
2022-05-18 14:10
To sobie porównaj
Co się stanie jak na przystanek autobusowy wpadnie rozpędzony rowerzysta, a co się stanie jak wpadnie rozpędzone auto. Wyobraźnia podpowiada, że skutki byłyby takie same?
- 5 13
-
2022-05-18 14:03
tylko teoretycznie.. i wtedy akurat by udział w wypadku by miał ;)
- 3 1
-
2022-05-18 14:01
Jako rowerzysta popieram te stawki mandatów (3)
Kilka miesięcy temu wracałem wieczorem rowerem z centrum Gdańska w kierunku Sopotu.
We Wrzeszczu pijany rowerzysta za mną zjechał z drogi rowerowej na jezdnię Al. Grunwaldzkiej, potem chciał wrócić na drogę rowerową ale po drodze był wysoki krawężnik.
Wyleciał jak z katapulty, przydzwonił w trawnik tuż obok mnie a na niego spadł rower.Kilka miesięcy temu wracałem wieczorem rowerem z centrum Gdańska w kierunku Sopotu.
We Wrzeszczu pijany rowerzysta za mną zjechał z drogi rowerowej na jezdnię Al. Grunwaldzkiej, potem chciał wrócić na drogę rowerową ale po drodze był wysoki krawężnik.
Wyleciał jak z katapulty, przydzwonił w trawnik tuż obok mnie a na niego spadł rower. Aż zadudniło i jęknęło.
Zero kontaktu, dzwonię na pogotowie - zanim karetka przyjechała, gość (faktycznie pijany) pozbierał się i uciekł mi.
A ja odwołałem pogotowie.
Tak, taki rowerzysta mógł spowodować wypadek - na jezdni, na chodniku na drodze rowerowej.- 31 6
-
2022-05-18 15:02
(1)
to jesteś głupi człowieku bo widzisz cymbałku wykroczenia wobec rowerzystów mogące ich zabić nadal są wyceniane na 300-400 zł
- 4 10
-
2022-05-18 19:13
Nie ważne, jazda po pijaku, to jazda po pijaku. Nie chcesz mandatu to nie jedz pijany... bez jaj teraz dorabianie jakies wielkiej historii do wszystkiego.
- 13 4
-
2022-05-18 14:25
Trzeźwy mógłby nie przeżyć takiego upadku.
- 12 1
-
2022-05-18 13:05
Opinia wyróżniona
Kary są w sam raz (17)
Pamiętajmy, że pijanemu rowerzyście grożą tylko konsekwencje finansowe, a nie odebranie prawa jazdy czy punkty karne, bo tych na rower po prostu nie ma. Wysoka kara finansowa rekompensuje więc brak innych środków w celu ukarania pijaka za kierownicą
- 233 188
-
2022-05-20 20:39
Rekompensata?
Nie ma czegoś takiego jak rekompensowanie innych kar. Według polskiej Konstytucji za jedno przewinienie może być tylko jedna kara !
- 3 0
-
2022-05-19 14:18
Zgadzam się
Dosyć akceptacji i pobłażania. Taxi jest tańsza od mandatu.
- 0 5
-
2022-05-18 23:10
Odróżniasz pijanego w sztos od wypicia 1 piwa???
Jak o pomiarze 0,3-0,8 promila niedługo po spożyciu, czyli de facto kiedy alkohol nawet jeszcze nie zdążył się wchłonąć, ale "w ustach" jest w znacznym stężeniu (patrz zarzycie syropu, płukanie ust płynem z alk.) można w ogóle powiedzieć wiarygodnym i nazwać kogoś "pijanym"... Nie przyjmować żadnych mandatów i prosić o badanie krwi! Zanim pobiorą krew to, to 1 piwo "się wysika".
"Praworządne kurna państwo policyjne" nam się robi coraz bardziej, nic więcej...- 6 5
-
2022-05-18 21:15
Ale człowieku, jakie "w sam raz"? W Niemczech ponoć limity alkoholu dla rowerzystów są 3 razy
wyższe, niż dla kierowców innych pojazdów. Inna prędkość i energia. Ponoć w Niemczech jest dla rowerzystów aż 1,6 promila ! Czyli masz 1,5 promila i żadna policja ci tam niestraszna. Kilka lat temu były plany obniżenia do 1,1 i społeczeństwo zaprotestowało. Z tym, że ja w Polsce takiego limitu to nie chcę. Czekałbym na przystanku na autobus, a tu
wyższe, niż dla kierowców innych pojazdów. Inna prędkość i energia. Ponoć w Niemczech jest dla rowerzystów aż 1,6 promila ! Czyli masz 1,5 promila i żadna policja ci tam niestraszna. Kilka lat temu były plany obniżenia do 1,1 i społeczeństwo zaprotestowało. Z tym, że ja w Polsce takiego limitu to nie chcę. Czekałbym na przystanku na autobus, a tu rozpędzony bysior 90 kg wagi wjedzie we mnie na rowerze mając 1,4 promila. No ale gdzie kary dla tego małżeństwa aż po tyle tysięcy złotych?? Niewspółmierne do wykroczenia.
- 7 4
-
2022-05-18 15:18
Policja powinna spuszczać powietrze
I rekwirować wentylki.
- 11 4
-
2022-05-18 14:22
Nazywanie pijakiem kogoś, kto ma 0,6 (3)
to jednak gruba przesada.
Kobiecie wystarczy jedno duże piwo, żeby tyle osiągnąć.- 27 13
-
2022-05-20 10:33
w UK można legalnie prowadzić samochód mając 0.7 promila. Limit to 0.8 promila... , a rowerzystów się nikt nie czepia...
- 3 0
-
2022-05-18 15:47
Jak ma 0,6 każdego dnia w roku to już jest Pijak!
- 3 7
-
2022-05-18 14:54
A ruskowi cztery
- 4 0
-
2022-05-18 13:16
W niemczech możesz mieć 1,8 promila, powyżej karalne (6)
Mozna? Mozna ale przeciez nie o bezpieczenstwo tutaj chodzi
- 19 23
-
2022-05-19 14:19
Bzdura
No i ..
- 0 0
-
2022-05-18 20:31
Powiem ci jedno,w Niemczech mało zarabiają dlatego maja takie ulgi .U nas zarabia sie godnie ,ludziom żyje sie dostatnie i coraz lepiej, dlatego kary też musza być adekwatne do zarobkow w naszym kaczolandzie.
- 14 1
-
2022-05-18 13:50
W Niemczech możesz jechać autostradą ile fabryka dała, a u nas powyżej 190km/h zatrzymują prawo jazdy (2)
- 9 11
-
2022-05-19 07:47
tak, ale jak zrobisz wypadek to powyżej 130 km/h ubezpieczyciel ma cię gdzieś.
- 4 0
-
2022-05-18 15:19
Rowerem??
- 7 2
-
2022-05-18 13:22
Tak, a w Rosji mozesz mieć 5 promili wtedy przyjmują cię dopiero do klubu rowerowego
- 28 4
-
2022-05-18 13:10
rowerzysta ryzykuje zdrowiem swoim w przeciwieństwie do kierowcy którego systemy bezpieczeństwa chronią
- 17 33
Wszystkie opinie
-
2022-05-22 09:50
Demokracja oczami rządu.
Nasi bohaterowie w rządzie chyba zapomnieli co to jest demokracja.
- 0 2
-
2022-05-21 17:55
Chore
Po pierwsze podniesc limit do 0.5 promila bo lapiecie i karzecie trzezwych ludzi.. po drugie to dostosowac kare do zarobkow .. czyli zarabiasz 5000 zl placisz 3 razy mniej niz ten co zarabia 15000. A po 3 to zabierac i nigdy nie wydawac ponownie prawa jazdy tym co pijani jechali autem. Rowerem tez mozna zabic wiec jezdzenie po pijaku powinno byc karane ale ponownie to powtorze, adekwatnie do zarobkow.
- 2 1
-
2022-05-18 13:11
Pijani rowerzyści to plaga! Kary powinny być wyższe! (4)
Dzisiaj jedzie pijany na rowerze, a jutro samochodem. Wiele wypadków powodują pijani rowerzyści. Karać, karać i jeszcze raz karać! I nie mówcie, że przecież nikt nie zginął, to żaden argument!
- 26 35
-
2022-05-21 13:14
Jesteś kłamcą, zobacz statystyki oszuście.
- 0 0
-
2022-05-18 15:53
matka siedzi z tylu, tak powiedzial
- 0 0
-
2022-05-18 14:05
nie taka jak kierowcy 4 kółek
- 0 7
-
2022-05-18 13:30
Każdy pijak do złodziej !
Jak w temacie
- 2 4
-
2022-05-18 13:06
(3)
Moim zdaniem pijany 80 kilogramowy rowerzysta jadac 20 km/h jak wyržnie w dziecko to nie zrobi mu krzywdy ale wręcz uzdrowi.
- 24 18
-
2022-05-21 13:13
Ile znasz takich przypadków gościu?
Spadający samolot też uzdrowi pasażerów. Zaraz lotów trza zrobić.
- 0 0
-
2022-05-18 13:58
80kg rowerzysta na jednym piwie jest na pewno tak pijany (1)
Że ledwo trzyma się na pedałach o kierownicy nie wspominając. Zdreszta wszyscy widzimy te drastyczne filmy jak rowerzyści na zachodzie wipijają jedno piwo, żeby potem rozjeżdżać dzieci
- 14 6
-
2022-05-18 14:43
Na szczęście taryfikator jest i jest egzekwowany. Wycie obcislogacich bezcenne.
- 6 3
-
2022-05-21 07:40
Mało
Rowerzystów już dawno powinno sie srogo karać. Za noc maja przepisy za nic maja szacunek w ruchu drogowym. Uważają się za święte krowy. Rowery powinny byc rejestrowane i obowiazkowe oc. Do tego uprawnienia ppanstwowe bo przepisa zna moze 1 na 100. I nie ma ze boli mandaty tyczą wszystkich.
- 0 0
-
2022-05-20 20:41
Wypłaty.
Kary powinny być przede wszystkim adekwatne do wynagrodzeń. Jak można komuś niszczyć życie tylko dlatego, że sobie wypił piwo na którym z resztą państwo zarabia..
- 2 0
-
2022-05-18 13:05
Opinia wyróżniona
Kary są w sam raz (17)
Pamiętajmy, że pijanemu rowerzyście grożą tylko konsekwencje finansowe, a nie odebranie prawa jazdy czy punkty karne, bo tych na rower po prostu nie ma. Wysoka kara finansowa rekompensuje więc brak innych środków w celu ukarania pijaka za kierownicą
- 233 188
-
2022-05-20 20:39
Rekompensata?
Nie ma czegoś takiego jak rekompensowanie innych kar. Według polskiej Konstytucji za jedno przewinienie może być tylko jedna kara !
- 3 0
-
2022-05-18 14:22
Nazywanie pijakiem kogoś, kto ma 0,6 (3)
to jednak gruba przesada.
Kobiecie wystarczy jedno duże piwo, żeby tyle osiągnąć.- 27 13
-
2022-05-20 10:33
w UK można legalnie prowadzić samochód mając 0.7 promila. Limit to 0.8 promila... , a rowerzystów się nikt nie czepia...
- 3 0
-
2022-05-18 15:47
Jak ma 0,6 każdego dnia w roku to już jest Pijak!
- 3 7
-
2022-05-18 14:54
A ruskowi cztery
- 4 0
-
2022-05-18 13:16
W niemczech możesz mieć 1,8 promila, powyżej karalne (6)
Mozna? Mozna ale przeciez nie o bezpieczenstwo tutaj chodzi
- 19 23
-
2022-05-19 14:19
Bzdura
No i ..
- 0 0
-
2022-05-18 13:50
W Niemczech możesz jechać autostradą ile fabryka dała, a u nas powyżej 190km/h zatrzymują prawo jazdy (2)
- 9 11
-
2022-05-19 07:47
tak, ale jak zrobisz wypadek to powyżej 130 km/h ubezpieczyciel ma cię gdzieś.
- 4 0
-
2022-05-18 15:19
Rowerem??
- 7 2
-
2022-05-18 20:31
Powiem ci jedno,w Niemczech mało zarabiają dlatego maja takie ulgi .U nas zarabia sie godnie ,ludziom żyje sie dostatnie i coraz lepiej, dlatego kary też musza być adekwatne do zarobkow w naszym kaczolandzie.
- 14 1
-
2022-05-18 13:22
Tak, a w Rosji mozesz mieć 5 promili wtedy przyjmują cię dopiero do klubu rowerowego
- 28 4
-
2022-05-19 14:18
Zgadzam się
Dosyć akceptacji i pobłażania. Taxi jest tańsza od mandatu.
- 0 5
-
2022-05-18 23:10
Odróżniasz pijanego w sztos od wypicia 1 piwa???
Jak o pomiarze 0,3-0,8 promila niedługo po spożyciu, czyli de facto kiedy alkohol nawet jeszcze nie zdążył się wchłonąć, ale "w ustach" jest w znacznym stężeniu (patrz zarzycie syropu, płukanie ust płynem z alk.) można w ogóle powiedzieć wiarygodnym i nazwać kogoś "pijanym"... Nie przyjmować żadnych mandatów i prosić o badanie krwi! Zanim pobiorą krew to, to 1 piwo "się wysika".
"Praworządne kurna państwo policyjne" nam się robi coraz bardziej, nic więcej...- 6 5
-
2022-05-18 21:15
Ale człowieku, jakie "w sam raz"? W Niemczech ponoć limity alkoholu dla rowerzystów są 3 razy
wyższe, niż dla kierowców innych pojazdów. Inna prędkość i energia. Ponoć w Niemczech jest dla rowerzystów aż 1,6 promila ! Czyli masz 1,5 promila i żadna policja ci tam niestraszna. Kilka lat temu były plany obniżenia do 1,1 i społeczeństwo zaprotestowało. Z tym, że ja w Polsce takiego limitu to nie chcę. Czekałbym na przystanku na autobus, a tu rozpędzony bysior 90 kg wagi wjedzie we mnie na rowerze mając 1,4 promila. No ale gdzie kary dla tego małżeństwa aż po tyle tysięcy złotych?? Niewspółmierne do wykroczenia.
- 7 4
-
2022-05-18 15:18
Policja powinna spuszczać powietrze
I rekwirować wentylki.
- 11 4
-
2022-05-18 13:10
rowerzysta ryzykuje zdrowiem swoim w przeciwieństwie do kierowcy którego systemy bezpieczeństwa chronią
- 17 33
-
2022-05-20 16:06
Każdy nie stwarza zagrożenia dopóki nic się nie dzieje. A potem nagle się dzieje i następuje zdziwienie.
- 1 0
-
2022-05-19 13:18
nie tylko karanie rowerzystów na %% nie ma sensu, bo nie zagrazają gł. sobie, ale takze dlatego, że jadąc trzeźwieją (4)
Studiowałem w Niemczech. Medicum robiłem w Goethinhen.
Znajomy profesor często mnie zapraszał do domu, bo nasi ojcowie się blisko znali.
Mieszkał pod miastem, ja w centrum, przyjeżdżałem do niego rowerem.
Często poił mnie Kalte Ente, taki koktajl, białe wino z sokiem cytrynowym.
Alkoholu w tym niewiele, to bardziej środek moczopędny, ale jak to sączyć przez cały
wieczór, to alkohol się gromadzi.
Po tych libacjach siadałem na rower i wracałem do mojego locum. Czasem nie pamiętałem
jak wsiadałem, tak bardzo byłem napity, a droga była pagórkowata. Gdy docierałem do domu byłem zziajany, ale zawsze totalnie trzeźwy i nigdy nie miałem śladu kaca.
Jazda rowerem to wysiłek. Anaerobowy. Alkohol się nie tylko spala szybciej, niż przy siedzeniu, ale paruje z wydechem, szybciej niż woda. Pewnie te efekty działają lepiej u dwudziestolatka niż pięćdziesięciolatka, ale każdy z nas jak wsiądzie na rower na bani, będzie dużo mniej na bani po przejechaniu paru kilometrów. Tymczasem w samochodzie nasze upojenie może wręcz wzrosnąć, bo się wchłania z treści pokarmowej.
Jazdę rowerem po alkoholu powinno się wręcz promować, a nie tępić. Rowerzysta nie tylko jest niegroźny (im bardziej pijany, tym wolniej jedzie, nie tak jak w aucie), ekologiczny, jedzie sobie za darmo, zapewne następnego dnia bardziej mu grożą zakwasy niż ból głowy i senność, nie grozi mu orżnięcie przez taksiarza-oszusta, nie porysuje aut sąsiadów, parkując. Same zalety.
A jak przez swoje upojenie zginie, to będzie selekcja naturalna, jednego słabego mniej, geny zostaną wyeliminowane z puli, nie zagrażając innym. Oczywiście przerysowuję, by do ciebie dotrzeć czytelniku... Ale to nie jest przypadek, że w krajach gdzie jest mniej wypadków niż u nas, pijani rowerzyści są tolerowani. U nas tolerowani są pijani kierowcy.- 0 5
-
2022-05-20 12:17
nie wiem, jak twoje pederastyczne wspomnienia
maja się do kwestii ruchu drogowego, ale dzięki za wkład
- 0 0
-
2022-05-20 00:21
Nikt ci nie broni jeździć na rowerze stacjonarnym
- 1 0
-
2022-05-19 15:40
(1)
Alkoholik zawsze znajdzie wytłumaczenie.
- 1 0
-
2022-05-19 19:47
o tak, jestem zapewne alkoholikiem
a niewinny nie ma się czego bać
i to nieprawda że dach przeciekał, zwlaszcza że prawie nie padało
więcej masz takich klinicznych rozpoznań ulicznych?- 0 0
-
2022-05-20 07:16
Oj gościu.
Ten facet co napisał ten list powinien byc ukarany podwojnie a nawet potrojnie .To jakis psychiczny niedorozwoj mozgu który powinien byc dodatkowo zbadany.Robie po 30 , 40 tys km rocznie rowerem i nigdy nie jechałem po piwie , nawet jednym.Więc rzucic kamieniem to chyba w Jego głowę to morze zmądrzeje.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.