• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia już nie jest nudna

BaWO, Mat, PS
5 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Na rynek weszła czwarta generacja modelu Kia Rio



Pierwsza generacja tego auta trafiła w gusta młodych rodzin, które traktowało Rio jak rodzinne kombi. Dwie kolejne odmiany samochodu wpisywały się w gusta ustabilizowanych pań w lekko staroświeckich garsonkach i emerytowanych inżynierów. Na polskim rynku Kia wprowadza właśnie najnowszą, czwartą generację tego samochodu. Która ma szansę stać się od razu przebojem segmentu "B".



Nowe Rio, oferowane na europejskim rynku jedynie w trzy- i pięciodrzwiowym hatchbacku, to bez wątpienia jeden z najdynamiczniej wystylizowanych przedstawicieli swojego segmentu. Sylwetka auta nawiązuje do większego modelu Pro Ceed, a także po trochu do Seata Leona i Alfy 149.

Dzięki całkowitej wysokości 1455 mm, nowe Rio ma jedną z najniżej poprowadzonych linii dachu w europejskiej gamie modeli tej marki. Nieco ponad cztery metry długości to w tym segmencie dziś już standard. Rio jest jednak prawie tak samo szeroki jak niewielki kompakt. Do tego wydłużono rozstaw osi i to aż o siedem centymetrów, co znacznie zwiększyło przestrzeń, dostępną dla pasażerów i na bagaż.



Wewnątrz samochodu czeka nas miła niespodzianka. Nisko położone, dobrze wyprofilowane siedzenia. Całkiem sporo miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Świetne, miękkie materiały wykończeniowe i efektowna deska rozdzielcza, wraz ze sportową kierownicą, sprawiają że tym samochodem chce się jeździć. Prawdziwym hitem wewnątrz Rio jest nietypowy panel klimatyzacji - zaprojektowany tak, żeby przypominał stare amerykańskie radio. Mała rzecz a cieszy. I przy okazji zdradza, kto projektował wnętrze samochodu. Powstało ono w amerykańskim centrum stylistycznym koncernu, w przeciwieństwie do bryły, która wyszła z pod ręki europejskich projektantów. Jeżeli do tego dołożymy fakt, że Rio produkowane jest w Korei, mamy iście światowy samochodzik.

Rio, jak każde nowe, dalekowschodnie auto, nafaszerowane jest elektroniką. Melomanów ucieszy zapewne nowy system audio Virtual Sound, opracowany przez specjalistów z firmy Arkamys i dostosowany specjalnie do tego modelu. System pokonuje akustyczne ograniczenia pojazdu, wynikające z typowego, niskiego umieszczenia głośników w panelach drzwi. Dzięki temu zapewnia głęboki, otaczający i realistyczny dźwięk, w wyposażeniu nie zabrakło też diodowych reflektorów do jazdy dziennej, wycieraczki z czujnikiem deszczu i automatycznym suszeniem szyb, radia z systemem RDS i odtwarzaczem CD kompatybilnym z plikami MP3, podgrzewanych przednich foteli kierownicy.

Auto dostępne jest na naszym rynku z trzema bardzo wydajnymi silnikami: trzy- i czterocylindrowymi o mocy od 75 do 109 KM. Listę otwiera trzycylindrowy motor wysokoprężny 1.1 wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek i generujący moc 75KM. Klienci, którzy wolą silnik benzynowy, mają do wyboru jednostkę 1.4 Gamma lub 1.2 Kappa, o mocach 109 i 85 KM.

Podstawowe, trzydrzwiowe Rio to w Polsce wydatek wynoszący 37990 zł. Za odmianę pięciodrzwiową, trzeba będzie zapłacić minimum 39490 złotych. Czy to dużo? W standardzie w każdym Rio znajdziemy: poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, oraz pełnowymiarowe kurtyny, system stabilizacji toru jazdy (ESC), ABS, EBD, system zarządzania stabilnością auta (VSM), system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, radioodtwarzacz CD, MP3, AUX, USB, z 4 głośnikami sterowany z koła kierownicy, funkcja zdalnego sterowania centralnym zamkiem, alarm oraz składany kluczyk, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich, elektryczne progresywne wspomaganie układu kierowniczego elektrycznie regulowane oraz podgrzewane lusterka, regulowaną wysokość siedziska oraz kierownicy i komputer pokładowy. Jak na polski standard w tym segmencie to zupełnie przyzwoicie.

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź któregoś z trójmiejskich dealerów marki Kia
BaWO, Mat, PS

Opinie (48) 2 zablokowane

  • a ja (1)

    kupię Skodę Yeti, genialne auto. nawet w Top Gear dostało przyzwoitą recenzję

    • 2 5

    • tak i uwazasz, ze jest szybsza od Ferrari jak pokazali chlopaki z TG? wiesz co to sarkazm? jesli nie to Top Gear nie dla Ciebie...

      • 1 1

  • Brawo Kia

    Nie jestem fanem koreańskich samochodów, ale jestem pod wrażeniem ostatnich modeli Kia. Nowe Rio jest jednym z ładniejszych modeli w klasie - harmonijna sylwetka, bez żadnych cudawianek

    • 5 0

  • tia jak zwykle jaja

    w standardzie ma wszystko oprócz klimatyzacji - gratuluję !!!Cena 5 drzwiowej wersji 39490 _+ klima xxxx = 4x 000 pewnie jeszcze się okaże netto

    • 3 0

  • znaczek nic nie znaczy kupujesz nisana a on ma silniki produkowane przez renaut

    marka nie ma znaczenia vw czy kia to jest to samo globalizacja

    • 4 0

  • to wyglada jak chevrolet

    tył to lacetti a przód cruz

    • 2 0

  • Nie oceniajcie po znaczku, bo teraz to nawet nowe mercedesy rdzewieją po trzech latach, że o awaryjności Passata TDI 170KM nie

    wspomnę. Auto wygląda na przyzwoicie wykonane. Jak się sprawdzi w praktyce okaże się po kilku latach eksploatacji.

    • 7 1

  • Z przodu wykapany fiat bravo (1)

    stare Rio mi się bardziej podobało

    • 1 20

    • Jaki Fiat Bravo człowieku weź sobie prównaj te auta, prędzej przód ma jak vw polo ze zwężonym grillem

      • 3 3

  • samochód dla klasy robotniczej i tyle w tym temacie

    • 1 6

  • nie no wcale nie jest nudna tak jak nie są nudne śledzie w oleju :-D za zgadzam się z opinią "ww"

    • 0 3

  • PROFESKA

    A co to takiego Alfa 149??Chętnie zdjęcia zobaczę :))))))))

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane