• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy koniec korków między Gdańskiem i Straszynem?

Maciej Naskręt
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Kierowcy nie mają cierpliwości do prac drogowych prowadzonych na drodze z Gdańska do Straszyna. zobacz na mapie Gdańska Wprowadzony tam ruch wahadłowy potęguje korki nie tylko na południu Gdańska, ale także w sąsiedniej gminie.



Czy korki na wyjeździe z Gdańska do Straszyna są dla ciebie problemem?

Przypomnijmy: od kilku tygodni trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 222 (droga na terenie miasta przechodzi w ul. Starogardzką) na odcinku Gdańsk - Starogard Gdański. Ta trasa liczy 27 km. Prace prowadzi firma Skanska, a inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Koszt przedsięwzięcia to 85 mln zł.

Inwestycja jest niezbędna, ponieważ wspomniana droga była już w złym stanie technicznym, a stanowi dojazd do Gdańska dla dynamicznie rozwijających się miejscowości - m.in. Pruszcz Gdański, Straszyn, Borkowo.

Z drogi korzystają także mieszkańcy południa Gdańska, którzy cofają się często do tej drogi, by przejechać nią do centrum.

- Prace u zbiegu ulicy Akacjowej i Borkowskiej zobacz na mapie Gdańska, prowadzone w ramach przebudowy drogi ze Straszyna do Gdańska, to koszmar. Wprowadzono tam ruch wahadłowy, choć robotników na placu budowy rzadko widać. Kierowcy tracą tam nawet 20-30 minut. Do kiedy to potrwa? - zastanawia się pani Dagmara, mieszkanka Borkowa.
Harmonogram prac na przedłużeniu ul. Starogardzkiej w kierunku Obwodnicy Południowej. Harmonogram prac na przedłużeniu ul. Starogardzkiej w kierunku Obwodnicy Południowej.

Drogowcy: trochę cierpliwości



Obecnie na skrzyżowaniu z ul. Akacjową prowadzone są prace związane z budową ronda. Ze względu na fakt, iż ul. Akacjowa jest obecnie jedyną drogą dojazdu do szkół i przedszkoli w  Borkowie, utrudnienia związane z prowadzonymi robotami są szczególnie uciążliwe dla mieszkańców.

Czytaj też: Powstanie ważne rondo na południu Gdańska

- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku polecił wykonawcy robót wprowadzenie ręcznego sterowania ruchem na skrzyżowaniu w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Działania te zostały wsparte przez Straż Gminną Pruszcza Gdańskiego i w pierwszych dniach wprowadzenia zmiany przez Policję - informuje Emilia Stawikowska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego, któremu podlega Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.
Obecnie na skrzyżowaniu z ul. Akacjową (pas jezdni od strony ul. Borkowskiej) wykonano prace przygotowawcze, czyli usuwanie karpin, poszerzenie dróg z płyt drogowych, usunięcie humusu, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty rozbiórkowe.

Korek okiem kierowcy na przedłużeniu Starogardzkiej w marcu



Do maja będą prowadzone roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych. Wtedy kierowcy pojadą po płaskim jak stół pasie w stronę Straszyna. Wtedy też drogowcy przeniosą się na drugą stronę jezdni i rozpoczną pracę na pasie w kierunku Gdańska, które potrwają do czerwca. Dopiero wtedy kierowcy pojadą bez problemów przez nowe skrzyżowanie.

Czytaj także: Szybszy wyjazd z Ujeściska na razie nie powstanie

Latem kolejny odcinek Starogardzkiej do remontu



W czerwcu drogowcy przesuną się kilkadziesiąt metrów w kierunku obwodnicy i będą remontować 600-metrowy odcinek drogi do samego Straszyna. Tam prace będą prowadzone najpierw na pasie do obwodnicy, a następnie na pasie w kierunku Gdańska.

Wprowadzenie ruchu wahadłowego jest niemal pewne.

Kierowcy bez przeszkód dojadą ze Straszyna do Gdańska dopiero jesienią tego roku.

Harmonogram prac w Borkowie (na kierunku Borkowo - Straszyn) przedstawia się następująco:

Etap 1 - strona lewa w km 0+000 do 0+200 - prace trwają od lutego 2018 i będą prowadzone do maja 2018:
  • roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, poszerzenie z płyt drogowych - ul. Borkowska), usunięcie humusu, frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), roboty ziemne, roboty branżowe, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża) - luty-marzec 2018 r. - wykonane,
  • roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), profilowanie skarp i rowów, humusowanie - kwiecień-maj 2018

Etap 2 - strona prawa w km 0+000 do 0+200 - od kwietnia 2018 do czerwca 2018, w tym:
  • roboty przygotowawcze obejmujące m.in.: usunięcie karpin, usunięcie humusu, frezowanie nawierzchni, roboty rozbiórkowe (elementy brukarskie, podbudowa), roboty ziemne związane z budową ścieżki rowerowej i jezdni, roboty branżowe, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (podbudowa zasadnicza) - maj 2018,
  • roboty brukarskie, wykonanie warstw konstrukcyjnych (warstwa wiążąca), profilowanie skarp i rowów, humusowanie - czerwiec 2018

Etap 3 - strona lewa w km 0+200 do 0+859 - od czerwca 2018 do lipca 2018, w tym:
  • roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, humusu), roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), frezowanie istniejącej nawierzchni jezdni, roboty ziemne - czerwiec 2018,
  • roboty branżowe - czerwiec/ lipiec 2018
  • przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), profilowanie skarp, rowów, humusowanie - lipiec / sierpień 2018

Etap 4 - strona prawa w km 0+200 do 0+859 - od lipca 2018 do września 2018, w tym:
  • roboty przygotowawcze (usunięcie karpin, humusu), roboty rozbiórkowe (rozbiórka podbudowy), frezowanie nawierzchni - lipiec 2018,
  • roboty ziemne, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne (profilowanie koryta, osuszanie podłoża, stabilizacja podłoża), wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni (podbudowa zasadnicza, warstwa wiążąca), roboty brukarskie - sierpień/wrzesień 2018.

Opinie (103) 1 zablokowana

  • (2)

    A kiedy droga dla rowrów? Pytam bo jezdem aktywistom rowrowym.

    • 7 8

    • Nie karmić trolla! (1)

      • 2 1

      • takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
        Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

        • 6 0

  • Jakie 27 km red. Naskręt między Gdańskiem Lipce a Starogardem Gdańskim ? 27 km to jest (2)

    owszem, ale do Godziszewa, gdzie jest skrzyżowanie z DW nr 224. Od niego do Starogardu jest jeszcze 15 km, czyli omawiany odcinek liczy 42 km.

    • 7 3

    • Przeczytaj jeszcze raz że zrozumieniem.

      • 2 3

    • Naucz się czytać ze zrozumieniem: przebudowywane jest 27 km. Droga może być dłuższa, ale nie jest przebudowywana cała.

      • 4 1

  • Starogardzka

    Przecież tam nic się nie dzieje. Ludzi pracujących nie widać, rozkopane i mega korki. To wstyd kawałek drogi robić kilka miesięcy. Zastanówcie się nad tym rozkopując dalszą część drogi, bo to będzie trwało kilka lat a nie klika miesięcy.

    • 13 5

  • "inwestycja jest niezbędna, ponieważ wspomniana droga była już w złym stanie technicznym, a stanowi dojazd do Gdańska"... - ale władze miasta czekają bo nie jest źle... Jest tragiczna Starogardzka od tablicy "Gdańsk" do końca Starogardzkiej (budowy mostu).
    Brak niezbędnego ronda z Niepołomnicką. Ale co tam.. będziemy budować parki rozrywki.

    • 9 3

  • co ciekawe (1)

    wyjazdów z borkowa na sarogardzką jeszcze niedawno było 3 sztuki
    - kiedy zaczęto przebudowę można było jeszcze przez kilka dni ominąć feralne skrzyżowanie z ruchem wachadłowym...

    ale po kilku dniach na pozostałych wyjazdach zobaczyłem zakazy ruchu a potem hałdy ziemi blokujące wjazd ze względu na prowadzone prace budowlane...

    ktoś kto wydaje pozwolenia na zajęcie pasa drogowego wydał je jednocześnie dla wszystkich ! trzech wyjazdów na starogardzką...

    po co są te pozwolenia jeśli nie po to aby zapobiec takim sytuacjom?

    • 12 1

    • Po to, żeby komuś nie jechało 10 tys. aut dziennie wąską uliczką pod oknem.

      • 2 1

  • Kiedy? Kiedy Gdańsk stanie się częścią Gdyni. (1)

    • 3 8

    • Dobre

      Dawno się tak nie uśmiałem.

      • 4 1

  • a od kiedy Borkowo to trójmiasto ???? (1)

    • 5 4

    • Pytane powinno brzmięć od kiedy nie jest. Od 1998, ale tego to już pewnie nie wiesz.

      • 6 1

  • Czyli di listopada padaka i korki

    Nie ma co wierzyć, że się uwiną w terminie. Zresztą to jakieś niezłe melepety jeśli na 200m drogi potrzebują dwa miesiące...

    • 6 3

  • SKM

    To może w tym czasie "Szanowny Pan Wojewoda" dołoży kasę do SKM na trasie Pruszcz- Gdańsk-Pruszcz by rozładować korki. Przecież to proste.

    Żaneta

    • 11 0

  • Mogliby zmienić organizację ruchu (2)

    Puścić autobusy linii 846 przez Pruszcz Gdański i Rotmankę - zawsze jeden samochód mniej

    • 6 1

    • (1)

      A co wtedy z mieszkańcami Borkowa co korzystają z 846?

      • 3 0

      • Niech jadą ciastkiem?

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane