- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Kiedy podpisanie umów na projekt i budowę Trasy Kaszubskiej?
Sprawdziliśmy jak daleko jest do zawarcia kontraktów z wykonawcami na projekt i budowę poszczególnych odcinków Trasy Kaszubskiej. Droga ma być oddana do 2021 r. i ma usprawnić przejazd między Trójmiastem a Lęborkiem.
Drugi przetarg dotyczył odcinka między Szemudem a Luzinem. Tu wybrano włosko-polskie konsorcjum firm Societá Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali i NDI. Konsorcjum zamierza zaprojektować i zbudować ten odcinek drogi za 324 mln zł.
Wciąż czeka na rozstrzygniecie zamówienie na ostatni fragment ekspresówki, patrząc od Gdyni, czyli między Luzinem a Bożympolem.
- W tym przetargu chcemy wybrać ofertę na przełomie marca i kwietnia - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Najbliżej do prac na gdyńskim odcinku
Pierwszych prac projektowych Trasy Kaszubskiej będzie można się spodziewać na odcinku między Gdynią a Szemudem. Tutaj procedura przetargowa kończy się.
- Dla tego przetargu nie wpłynęły odwołania. Obecnie oczekujemy na zakończenie kontroli prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych - mówi Piotr Michalski.
Po zakończeniu tej kontroli pozostanie ustalenie terminu podpisania umowy na projektowanie i roboty budowlane. Jest szansa, że z początkiem wiosny ruszą pierwsze prace projektowe.
Czytaj też: Pierwszy konkret w sprawe trasy "Via Maris"
Będzie nowe podejście do przetargu Szemud - Luzino
Gorzej sprawa wygląda z przetargiem na odcinek Szemud - Luzino. Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnić wybór najkorzystniejszej oferty, gdyż uwzględniła odwołanie Budimeksu, który w przetargu złożył drugą najkorzystniejszą ofertę - za 335 mln zł.
W odwołaniu spółka wnosiła o unieważnienie wyboru najkorzystniejszej oferty. Budimex wnosił też o ponowną ocenę wykonawców i wykluczenie włosko-polskiego konsorcjum, względnie wezwanie go do wykazania, że spełnia finansowe kryteria udziału w przetargu.
- Unieważniliśmy wybór oferty na wspomniane zadanie zgodnie z wyrokiem KIO. Z dalszymi działaniami czekamy na pisemne uzasadnienie wyroku - mówi Michalski.
To oznacza, że procedura wyłaniania wykonawcy potrwa jeszcze miesiąc.
Czytaj też: Duże przedsięwzięcia cierpią przez problemy trójmiejskiej spółki
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 22 kilometry (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Miejsca
Opinie (157) 4 zablokowane
-
2018-02-19 17:03
(2)
Lepiej zbudować dobra linię kolejową
- 3 16
-
2018-02-19 17:50
ogłoszono plany i wole odbudowy drugiego toru do Słupska
ale co z tego powstanie?
- 3 0
-
2018-02-19 17:46
Autka to nie wszystko.
- 0 1
-
2018-02-19 17:35
jęki i lęki, że rząd nie finansuje?
Ale co ma finansować? "Wolne miasto", pełne niechęci do "tenkraju"? Po co?
- 5 10
-
2018-02-19 17:32
po co droga do miasta...
...skoro miasto robi wszystko, żeby w nim nie było co zrobić z samochodem którym się przyjechało?
- 7 4
-
2018-02-19 16:28
No właśnie
Kiedy??
Pytam ja kiedy?
Pan, pani też pytają kiedy?- 25 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.