- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (13 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (214 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Kierowca: obwodnicy unikam jak ognia. Powinien być odcinkowy pomiar prędkości
Po naszej publikacji artykułu o propozycji odcinkowego pomiaru prędkości na trójmiejskiej ekspresówce swoje przemyślenia opisał nam pan Jakub, jeden z kierowców, który - jak mówi - obwodnicy unika jak ognia. Publikujemy je poniżej.
Jestem kierowcą ze stosunkowo dużym doświadczeniem (ale nie mnie oceniać, czy dobrym), byłem na dodatkowych kursach na Autodromie, jeżdżę samochodem obwarowanym czujnikami bezpieczeństwa i poduszkami powietrznymi, a i tak obwodnicy unikam jak ognia, bo to tam doświadczam najwięcej niebezpiecznych sytuacji.
Statystyki zliczają tylko kolizje i wypadki, ale pomijają sytuacje niebezpieczne, które tylko dzięki szczęściu i czasem szybkiej reakcji kierowców się zdarzeniami drogowymi nie kończą.
Takich niebezpiecznych sytuacji, jak:
- wymuszenia,
- przejechanie tuż przed maską
- czy zmuszenie do gwałtownego hamowania
doświadczają na co dzień wszyscy użytkownicy obwodnicy, co widać po komentarzach. Gdyby te sytuacje podliczyć, to niejednemu włos zjeżyłby się na głowie.
Powinniśmy dążyć do zmniejszenia liczby tych niebezpiecznych sytuacji, bo to one prowadzą do kolizji, wypadków, korków a w najgorszym przypadku nawet do ofiar w ludziach. Jednak od lat działań w tym kierunku ze strony organów odpowiadających za ruch na obwodnicy nie widać.
Prędkość i jazda na zderzaku to przyczyna niebezpiecznych sytuacji
Dla mnie przyczyny niebezpiecznych sytuacji na obwodnicy są dwie: przekraczanie prędkości i utrzymywanie kryminalnie małych odstępów między pojazdami.
Od węzła Wielki Kack obowiązuje ograniczenie do 100 km/h, które wielu kierowców kompletnie ignoruje. Na całej obwodnicy obowiązuje ograniczenie do 120 km/h i też można spotkać wiele samochodów jadących szybciej. Szczególnie ten problem dotyczy lewego pasa. Na prawym poruszają się ciężarówki, które czasem pod górkę nie dają rady szybciej niż 60 km/h, więc jeśli lewy pas jedzie nawet te przepisowe 120 km/h, to różnica prędkości jest tak duża, że bezpieczna zmiana pasa jest praktycznie niemożliwa.
Skutki kolejnej kolizji na obwodnicy. Film archiwalny.
Bezpieczna zmiana pasa jest dodatkowo niemożliwa przez zbyt małe odstępy utrzymywane przez kierowców. Przepisowy odstęp to połowa prędkości, czyli na obwodnicy 50-60 metrów, dla ciężarówek jadących 60 km/h jest to ok. 30 metrów. Bezpieczny odstęp to 3 sekundy, czyli ok. 80-100 metrów dla osobówek. Nawet przepisowych odstępów na obwodnicy ze świecą szukać!
Winni? To kierowcy ciężarówek
Szczególnie winni utrzymywania za małych odstępów są kierowcy ciężarówek, czyli kierowcy zawodowi, którzy powinni świecić przykładem. Przez to praktycznie nie da się wjechać na prawy pas, a jak już się to uda, to człowiek modli się o życie, widząc we wstecznym lusterku wielki pojazd tuż przy zderzaku. Tak jak przekraczanie prędkości przez ciężarówki być może skraca czas dojazdu, tak trzymanie kryminalnie małego odstępu jest tylko i wyłącznie niebezpieczne.
Bezpieczna zmiana pasa to łagodny rozpęd na swoim pasie, płynna zmiana pasa łagodnym łukiem i wyrównanie prędkości. Niestety połączenie przekraczania prędkości i utrzymywania za małych odstępów sprawia, że jakkolwiek bezpieczna zmiana pasa wygląda tak: trzeba się rozpędzić i podjechać nieco zbyt blisko samochodu przed nami, zmienić szybko pas i dalej gwałtownie się rozpędzać.
Samochód jedzie pod prąd na obwodnicy. Film archiwalny.
A czasem bezpiecznie się pasa po prostu zmienić nie da! Niestety niecierpliwi kierowcy, którym wydaje się, że im się spieszy bardziej od innych, i tak pas zmieniają. Powodując przy tym niebezpieczne sytuacje. Co mają natomiast zrobić kierowcy na pasie włączania, którzy muszą z niego zjechać? Brak odstępów i przekraczanie prędkości na obwodnicy zmusza kierowców, którzy się na nią włączają, do wykonywania niebezpiecznych manewrów.
Osobiście, jeśli mój zjazd jest za kilka kilometrów, to dla własnego bezpieczeństwa pozostaję na prawym pasie i z żalem godzę się na to, że na teoretycznie drodze ekspresowej muszę jechać 80 km/h.
To problemy, które nie są typowe tylko dla obwodnicy
Czy te problemy są unikalne dla obwodnicy? Nie. Na Kwiatkowskiego czy Armii Krajowej zachowania kierowców są podobne. Ale obwodnica jest jedną z najbardziej przeładowanych dróg w województwie i na niej te problemy się kumulują, generując niezliczone niebezpieczne sytuacje.
Czy budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomoże? Prawdopodobnie tak, ale powstanie ona za kilka lat, a bezpiecznej obwodnicy potrzebujemy już dzisiaj! Choć może też wystąpić znany ze Stanów Zjednoczonych efekt "jeszcze jednego pasa" i wrócimy do punktu wyjścia.
Korek na obwodnicy po wypadku. Film archiwalny.
Pilnie potrzebujemy na obwodnicy odcinkowych pomiarów prędkości, fotoradarów mierzących odstępy i zwiększonej liczby patroli policji.
Regularnie pokazujemy na Pomorzu, że da się naprawić rzeczy, których w pozostałej części kraju się nie udaje. Dlatego, dla własnego bezpieczeństwa, pokażmy, że da się uczynić obwodnicę bezpieczną. Tylko do tego nie możemy prosić instytucji publicznych o działania w tym kierunku, my musimy ich żądać.
I tym listem proszę szanowną redakcję, aby żądała od organów publicznych poprawy bezpieczeństwa na obwodnicy.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (212) 1 zablokowana
-
2023-09-21 07:34
Opinia wyróżniona
(17)
To głównie mental siedzący w głowie tego prostego narodu znad Wisły. Jak wiadomo nie od dziś auto jest wyznacznikiem statusu społecznego w pewnych kręgach. Nam wiele nie potrzeba do szczęścia, wystarczy poniemiecki śmietnik, fajne są też te z UK z kierownicą po prawej stronie - i już można zadawać szyku u siebie na wsi lub dzielni. Kultura jazdy zbliżona do tej zza Buga, agresja w narodzie coraz większa, podsycana jeszcze przez polityków. To tak w skrócie.
- 233 29
-
2023-09-24 14:14
ryża małpo do berlina wracaj
u nich pod hamburgiem autostrada blkuje sie po 3 godziny bo jeden przygłup przychamował bez potrzeby i nie maja pomiaru prędości
- 0 1
-
2023-09-21 20:08
Jak się politycy szarpią jak w jakiejś bananowej republice, to co się dziwić obywatelom na drodze
- 5 0
-
2023-09-21 12:13
(1)
Chcialem napisac cos madrego,ale chwilowo nie przychodzi mi do glowy.
Jak cos znajde ,to napisze.- 9 0
-
2023-09-21 12:18
spoko mamy dużo czasu
- 7 1
-
2023-09-21 12:06
A ja tam tego tak nie odbieram....
Czasem mrygnę komuś światłami jak wlecze się lewym pasem, czasem wyprzedzę z prawej, ale nie mam problemu z jazdą prawą stroną, ustąpieniem komuś gdy jedzie szybciej, wpuszczeniem innego auta, auto mam niemieckie, mam wywalone na to kto czym jeździ, a z agresją się nie spotykam , nie chce nic sugerować ale może jak ktoś swoją jazdą wku.... innych to dostaje też rykoszetem i jego odczucia mogą być zgoła inne.
- 12 9
-
2023-09-21 11:18
dobrze, ze w niemczech auto nie jest wyznacznikiem statusu w pewnych kregach (5)
a w Monaco to same budzetowe auta jezdza.
tylko Polacy sie popisuja. Inni sa skromni- 15 10
-
2023-09-22 08:52
Jakie Monaco, taki lans. Jeszcze sobie kajak kup i udawaj, że to prestiżowy jacht.
- 2 1
-
2023-09-21 14:05
tak tak (1)
W Monaco same Dacie Duster.
- 8 0
-
2023-09-21 15:42
i rowery
- 7 0
-
2023-09-21 11:37
W krajach rozwiniętych o statusie świadczy przede wszystkim miejsce zamieszkania (1)
- 11 8
-
2023-09-21 11:44
Jedno nie wyklucza drugiego
Ogromne zageszczenie Astonow w Wimbledonie zaparkownych pod domami to tylko przypadek. Skad w ogole pomysl, ze u nas miejsce zamieszkania nie ma znaczenia?
- 5 1
-
2023-09-21 10:31
Sarmaci ha ha ha (1)
Coooo ja nie mogę???!!!
- 5 1
-
2023-09-21 11:05
możesz
dalej być ruskiem
- 2 5
-
2023-09-21 09:23
(1)
O nie, teraz do pełni lansu brakuje jeszcze tłumika po wiejskim tjuningu i dopiero jak hałasem ogłosisz wszystkim wokół swoją mentalną biedę jesteś tym lepszym.
- 17 3
-
2023-09-21 20:08
Na wsi prestiż robi tylko tłumik z wiadra
- 2 1
-
2023-09-21 08:58
Mimo wszystko jeden detal sprostuję, bo może ludzie nie pamiętają jazdy w latach 90/00. (1)
Agresja jest znacznie mniejsza, a zachowania, dzisiaj ekstremalne, te 20 lat temu były normą. Ale ciągle nie da się przejechać obwodnicy bez chociaż bycia świadkiem jednego niebezpiecznego incydentu.
- 34 0
-
2023-09-22 10:14
chyba prog "niebezpiecznego incydentu" u generacji, za ktora wszystko mamusia robila, jest nizszy niz przed laty
czujesz sie urazona/y sytuacja na drodze?
- 2 1
-
2023-09-21 07:29
Opinia wyróżniona
Sprawdzać odstępy (19)
Linie w poprzek jezdni i dron nad nimi, kosić ze wszystkich oszczędności tego kto wjedzie w taki odstęp.
Człowiek trzyma odległość i potrafią trzy auto w nią wjechać w efekcie zwalniasz i tak w kółko, jakyś się cofał zamiast jechać. Łaskawcy czasem raz migną kierunkiem w lewo/prawo jak już przed nas wjadą. Trzeba się do nich dostosowywać a to chore :)- 164 19
-
2023-09-22 09:27
jesteś fantastą a tu potrzeba realnych rozwiązań
- 0 0
-
2023-09-21 18:15
Jeśli trzy auta wjeżdzają przed ciebie na lewy pas to znaczy że całkowicie zablokowałeś ruch i wtedy z tego twojego drona powinna spaść na ciebie conajmniej zawartość tojtoja i dożywotnie zakaz jazdy
- 1 3
-
2023-09-21 14:09
Nie linie tylko punkt na poboczu i liczy się czas między pojazdami - poniżej 3 sekund - mandat za siedzenie na zderzaku
- 2 2
-
2023-09-21 12:53
nie no super pomysł... aż opinię wyróżnili
czyli wg twojej teorii jak jest duży ruch na obwodnicy i wszyscy jadą 80km/h to nikt nie ma prawa włączyć się do ruchu z wjazdów na obwodnicę, a zjechanie z obwodnicy poruszając się lewym pasem będzie nie możliwe :) . P.S. jak ktoś nie ma oszczędności to będzie koszony z kredytów ? ;D
- 0 2
-
2023-09-21 12:47
Dokładnie
Odstępy a raczej ich brak to główny problem, problemem jest też świadomość kierowców bo w takie "odstępy" co chwile ktoś wjeżdża, jadąc przepisowo zachowując odstęp co chwila będziesz zwalniał bo każdy mądry Ci wjedzie pod zderzak ;)
- 14 1
-
2023-09-21 12:04
Ale odstęp zależy od prędkości. Przepis mówi o 1/2.
- 2 0
-
2023-09-21 11:53
No i co to da skoro ja tam często jadę 10/20 km/h lub stoję (1)
Przejechać koło Osowej szybciej to może w nocy teraz można bo w dzień to tam jest takie natężenie ruchu że nie ma mowy o rozwijaniu jakiś prędkości. To samo Matarnia do Owczarni ... Tam po prostu brakuje poboczy i pasów awaryjnych
- 7 0
-
2023-09-21 13:28
A jak wystartuje Majaland to będzie armagedon!
- 4 0
-
2023-09-21 08:32
skoro przed ciebie wjezdzaja, jedziesz wolniej lewym niz oni prawym. Twoje miejsce jest po prawej (5)
- 9 38
-
2023-09-24 23:13
NIE
jesli zachowujesz odstep bo jedziesz 110km/h, to nie siedzisz komus na zderzaku, jak tirowcy. A niestety zachowujac odstep, zaraz ktos z prawego cie zajezdza, robisz znowu delikatny odstep i znowu jakis d**il wjedzie. Obwodnica to nie ulica, nie jedziemy tam 50/h tylko 2x wiecej, i odstep trzeba zachowac.
- 1 0
-
2023-09-21 12:35
nie, ponieważ prawidłowe wyprzedzanie nie może zmuszać do hamowania
To że jadą szybciej i się zmieszczą, nie znaczy, że robią to poprawnie i przepisowo.
- 11 0
-
2023-09-21 10:31
Niech nie przekraczają prędkości, to nie będą jechać szybciej. (2)
Kodeks drogowy obowiązuje w całości, nie na wyrywki które Ci pasują.
- 16 5
-
2023-09-21 10:52
mi najbardziej posuje uzywanie intelektu podczas uzywania pojazdu mechanicznego. Kodeks niestety tego nie uscisla (1)
a co jesli twoj predkosciomierz pokazuje inna predkosc niz u tych "zlych" kierowcow?
- 7 14
-
2023-09-21 14:04
Ten intelekt to wozisz w jakieś walizce? Bo nie wygląda byś miał wrodzony.
- 7 3
-
2023-09-21 08:20
Odstępy będą większe jak będzie więcej pasów (4)
Poszerzcie obwodnice a żadne odcinkowe kontrole prędkości czy drony nie będą potrzebne
- 22 52
-
2023-09-21 13:19
bzdura
- 2 3
-
2023-09-21 10:24
Odstępy mogą być mniejsze, jeśli prędkość będzie mniejsza (2)
To zdecydowanie łatwiejsze do realizacji. Tablice zmiennej treści i ograniczenia czasowe np.: 6-10h i 14-18h: ograniczenie do 70km/h
- 29 10
-
2023-09-21 22:17
(1)
Nie ma potrzeby zwalniać do 70.
Ale ważne jest aby w czasie gdy większość jedzie 90-120 kilku nie jechało 170... a teraz takie sytuacje mamy.
Tych kilku wariatów na drodze wystarcza aby codziennie był wypadek na obwodnicy.- 6 1
-
2023-09-22 05:36
Yhy a jak zmierzyc odleglosc, między autami? Przecież szacowanie na oko może być błędne? I co w tedy mandacik z takiego drona, zaraz by się luźno zrobiło na drogach bo każdy by tracił prawko
- 1 1
-
2023-09-21 06:21
Opinia wyróżniona
Obwodnica to zawsze była dzicz (16)
Po latach jak przyjeżdżam do Trójmiasta, wiele się nie zmieniło. Ostatni raz jak byłem w Trójmieście byłem zdumiony gdy na końcu obwodnicy w Gdyni, już widząc czerwone światła z dala, zwalniając do przepisowych 70km/h i zajmując lewy pas i tak jakiś nieogar w białym Audi prawie wszedł mi na tylną kanapę błyskając światłami.
- 161 14
-
2023-09-25 05:21
Ot typowe polaki, krotko za uzde i do gleby
- 0 0
-
2023-09-21 15:10
Bo beemwu i Audi w Polsce
Jeźdza w większości pastewne bu.. ki
- 8 2
-
2023-09-21 13:16
Chyba od czasu jak słoiku przyjechałeś do Trójmiasta. (3)
- 3 7
-
2023-09-21 13:37
Słaby bait. Tak 2/10 (2)
Postaraj się bardziej!
- 5 5
-
2023-09-21 14:48
(1)
Jak ma się postarać, skoro jego IQ = 2
- 3 3
-
2023-09-21 16:52
Kinga, do garów
- 2 3
-
2023-09-21 08:32
skad wiesz, ze to ony byl tym nieogarem? (2)
- 4 9
-
2023-09-21 08:56
Ogary umieją interpretować cyferki
- 4 0
-
2023-09-21 08:46
Powinienem mieć wtedy kamerkę,
Na wysokości mniej więcej fotoradaru zmieniłem pas na lewy, bo z prawego dużo aut skręcało w kierunku Gdyni. Facet musiał mieć dobre 160 km/h+ bo pomimo sprawdzania drogi co powien czas, nie widziałem go wcześniej (dopiero gdy byłem w trakcie manewru). Zamiast zwolnić i jechać te ~80km/h do świateł za mną to mnie próbował zepchnąć.
- 12 2
-
2023-09-21 06:45
(6)
d**il z zajechanego BMW/Kałdi i wszystko w temacie. Auto spłacane ratalnie, spawane ze trzech, kierowca psudo gieroj z tureckim Boss, co wieśniak myśli że król życia.
Jak kozaczy to nie wdawać się z takimi w pyskówki, tylko walić gazem po ryju.- 51 10
-
2023-09-21 08:38
Akurat był dość młody typek w niestarym RS
Jakoś oczekiwałbym że trochę umiejętności będzie miał, ale 5 zer zaskoczenia. Na światłach zresztą stał obok mnie i wygłaszał swoje żale, ale na moje pytanie o markę czipsów w których znalazł prawo jazdy nie potrafił odpowiedzieć. Z jakiegoś powodu nie zdecydował się na fizyczną agresję, choć spodziewałem się i takiej sytuacji.
- 23 3
-
2023-09-21 07:40
(4)
Zawsze wiesz wszystko o wszystkim i o wszystkich?
- 10 28
-
2023-09-21 08:46
Tak, to moja super-moc
- 7 1
-
2023-09-21 08:34
jestem ciekwa opinii kierowcy, ktory stal za toba, moze myslal, ze za kierownica ktos nieumiejacy kierowac pojazdem (1)
- 2 22
-
2023-09-21 20:10
To są paniska
- 0 0
-
2023-09-21 08:14
Uderz w stół, a nożyce się odezwą.
- 22 7
Wszystkie opinie
-
2023-09-21 06:14
Odcinkowy pomiar prędkości (5)
Zastanawiam się po co! Przekraczanie prędkości to chyba jedynie w nocy! W ciągu dnia to ciężko przejechać obwodnicą dozwoloną prędkością a co dopiero ją przekroczyć!!! Rozwiązanie to rozbudowa o kolejny pas.
- 48 42
-
2023-09-21 06:34
Sam te bzdury wymyśliłeś? Serio nie masz pojęcia jak działa ruch drogowy i kiedy tworzą się korki
Zwiększanie liczby pasów nie ma najmniejszego sensu
- 15 14
-
2023-09-21 06:47
(1)
Niestety rozbudowa obwodnicy nie poprawi przejezdności- takie są fakty. Im więcej buduje się dróg tym więcej ludzi z nich korzysta. Jedyne co pomaga usprawnić ruch kołowy to rozbudowa komunikacji zbiorowej. Na obwodnicy pełno jest ludzi którzy być może skorzystaliby z PKM gdyby ta częściej jeździła albo była bezpośrednio połączona z centami miast.
- 13 10
-
2023-09-21 09:49
Jedyne co usprawni, to kartki na paliwo, paliwo po 30 za litr, albo natychmiastowy zakaz aut spalinowych. Tylko elektryki. Lubię je gasić.
- 1 5
-
2023-09-21 06:48
Ja bym raczej powiedział
Że na całej długości potrzeba porządnego pobocza z prawdziwego zdarzenia, żeby w razie kolizji pojazdy zjechały w bok i nie tamowały ruchu. Co nam po trzech pasach jak mentalności ludzi to nie zmieni...
- 13 1
-
2023-09-21 09:47
Tylko progi zwalniające, takie wąskie i wysokie.
- 0 2
-
2023-09-21 06:21
Opinia wyróżniona
Obwodnica to zawsze była dzicz (16)
Po latach jak przyjeżdżam do Trójmiasta, wiele się nie zmieniło. Ostatni raz jak byłem w Trójmieście byłem zdumiony gdy na końcu obwodnicy w Gdyni, już widząc czerwone światła z dala, zwalniając do przepisowych 70km/h i zajmując lewy pas i tak jakiś nieogar w białym Audi prawie wszedł mi na tylną kanapę błyskając światłami.
- 161 14
-
2023-09-21 06:45
(6)
d**il z zajechanego BMW/Kałdi i wszystko w temacie. Auto spłacane ratalnie, spawane ze trzech, kierowca psudo gieroj z tureckim Boss, co wieśniak myśli że król życia.
Jak kozaczy to nie wdawać się z takimi w pyskówki, tylko walić gazem po ryju.- 51 10
-
2023-09-21 07:40
(4)
Zawsze wiesz wszystko o wszystkim i o wszystkich?
- 10 28
-
2023-09-21 08:14
Uderz w stół, a nożyce się odezwą.
- 22 7
-
2023-09-21 08:34
jestem ciekwa opinii kierowcy, ktory stal za toba, moze myslal, ze za kierownica ktos nieumiejacy kierowac pojazdem (1)
- 2 22
-
2023-09-21 20:10
To są paniska
- 0 0
-
2023-09-21 08:46
Tak, to moja super-moc
- 7 1
-
2023-09-21 08:38
Akurat był dość młody typek w niestarym RS
Jakoś oczekiwałbym że trochę umiejętności będzie miał, ale 5 zer zaskoczenia. Na światłach zresztą stał obok mnie i wygłaszał swoje żale, ale na moje pytanie o markę czipsów w których znalazł prawo jazdy nie potrafił odpowiedzieć. Z jakiegoś powodu nie zdecydował się na fizyczną agresję, choć spodziewałem się i takiej sytuacji.
- 23 3
-
2023-09-21 08:32
skad wiesz, ze to ony byl tym nieogarem? (2)
- 4 9
-
2023-09-21 08:46
Powinienem mieć wtedy kamerkę,
Na wysokości mniej więcej fotoradaru zmieniłem pas na lewy, bo z prawego dużo aut skręcało w kierunku Gdyni. Facet musiał mieć dobre 160 km/h+ bo pomimo sprawdzania drogi co powien czas, nie widziałem go wcześniej (dopiero gdy byłem w trakcie manewru). Zamiast zwolnić i jechać te ~80km/h do świateł za mną to mnie próbował zepchnąć.
- 12 2
-
2023-09-21 08:56
Ogary umieją interpretować cyferki
- 4 0
-
2023-09-21 13:16
Chyba od czasu jak słoiku przyjechałeś do Trójmiasta. (3)
- 3 7
-
2023-09-21 13:37
Słaby bait. Tak 2/10 (2)
Postaraj się bardziej!
- 5 5
-
2023-09-21 14:48
(1)
Jak ma się postarać, skoro jego IQ = 2
- 3 3
-
2023-09-21 16:52
Kinga, do garów
- 2 3
-
2023-09-21 15:10
Bo beemwu i Audi w Polsce
Jeźdza w większości pastewne bu.. ki
- 8 2
-
2023-09-25 05:21
Ot typowe polaki, krotko za uzde i do gleby
- 0 0
-
2023-09-21 06:23
Obwodnica (6)
Wiele jest powodów korków na obwodnicy, czytałem wiele artykułów ale nigdzie nie widziałem argumentu i powodu który ja zauważam codziennie a dokładniej to, że kierowcy nie potrafią korzystać z pasów rozbiegowych wjeżdżając na obwodnicę, jadą 50/60 i taka prędkością wjeżdżają na obwodnice gdzieś przez nich cały ruch spowalnia po czym z czasem robią się korki, oczywiście nie jest to główny powód, ale na pewno jeden wielu.
Drogi kierowco pas rozbiegowy przy wjeździe na obwodnice jest po to taki długi byś nim jechał i nabrał prędkości by płynnie wjechać na trase.- 51 2
-
2023-09-21 06:51
Pas rozbiegowy na Szadółkach (kier. A1)
Tam jest tak "długi" pas jak lotnisko, jeszcze pod górę trzeba jechać na łukach drogi więc powodzenia by się rozpędzić nawet do tych 60. Powodzenia.
- 16 3
-
2023-09-21 08:20
Dodam to tego pasy zjazdowe. Bardzo często kierowcy już zwalniają do 60 bo za kilkaset metrów będą zjeżdżać. Znaki ograniczające prędkość na pasach zjazdowych są w znakomitej większości w takiej odległości, że spokojnie można wytracić prędkość do obowiązującej nie stwarzając przy tym niepotrzebnego zagrożenia. A tymczasem sieroty zwalniają dużo wcześniej a za nimi robi się momentalnie zator. Nie biorą tez pod uwagę tego , że"duży" inaczej niż osobówka hamuje i ponownie rozpędza się.
- 11 3
-
2023-09-21 08:56
bo na pasach rozbiegowych obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h (1)
aż do momentu włączenia się do ruchu, a nie przed.
- 0 7
-
2023-09-22 10:17
wskazowka: wiesz dlaczego pasy rozbiegowe maja po lewej stronie pogrubiona linie przerywana?
- 0 0
-
2023-09-21 09:13
Co prawda nie obwodnica ale obczaj wjazd na most wantowy od strony przeróbki/stogów tam dozwolone jest 90. To jakaś inżynieryjna porażka.
- 0 1
-
2023-09-22 10:17
wspolczesnie wypromowany kierowca tego nie rozumie, on stara sie byc wrazliwy, to jest wazniejsze od umiejetnosci
- 0 0
-
2023-09-21 06:28
System monitoringu z ostracyzmem społecznym
jak koledzy z praczy zobaczą mordę kolegi na telebimie i w mediach to od razu się odechce szarżować na drodze
- 16 4
-
2023-09-21 06:30
Zasadniczą przyczyną wypadków są bezmózgi, którym się spieszy. (5)
Odcinkowy pomiar to konieczność!
- 40 12
-
2023-09-21 08:35
bezmozgi powiadasz? sam pretendujesz do pelnomozgowia, czyli statecznej jazdy lewym pasem? (1)
- 6 14
-
2023-09-21 08:49
Uderz w stol...
- 10 2
-
2023-09-21 08:45
nie każdy siedzi na zasiłku (1)
więc mu się nigdzie nie spieszy
- 2 4
-
2023-09-21 09:21
Biedaki się śpieszą. Ludzi sukcesu stać na to by robić rzeczy na spokojnie.
- 4 4
-
2023-09-22 10:19
raczej ci wrazliwi kierowcy, ktorzy sie wleka po lewej, bo nikt ich nie nauczyl zmieniac pasa bez morderczego stresu
- 0 1
-
2023-09-21 06:33
Ja bym poszedł dalej (2)
Unikał też Spacerowej, Armii Krajowej, Jaskowej Doliny, Potokowej, Słowaka i Armii Krajowej, Świętokrzyskiej itp itd
- 26 4
-
2023-09-21 06:50
A najlepiej niech siedzi w domu, będa mniejsze korki.
- 3 4
-
2023-09-21 06:50
Czemu nie? Na Spacerowej jakiś czas temu bananowiec w Mercedesie wyprzedzał na zakręcie(jak można być tak głupi), i wjechał na czołówkę autobusowi miejskiemu. Na szczęście kierowcy i pasażerom autobusu nic się nie stało, a kierowca i Karyna z merca chyba zdechli na miejscu. Dwóch "szybkich bezpiecznych" mniej:)
Sorka, ale jeśli ktoś nie potrafi czytać znaków poziomych/pionowych to powinni zabierać auto. Nie mam nic do tego, jak pirat się sam eliminuje, to pewien darwinizm. Gorzej tylko, że najczęściej w wypadkach cierpią też osoby postronne, a społeczeństwo jeszcze za d..la pokrywa koszty.- 6 1
-
2023-09-21 06:38
Wszystkie wiochy zjeżdżające do Trójmiasta turystycznie/do pracy się z ościennych gmin/województw traktują obwodnicę jak tor do ultimate demoltion derby na amfetaminie. Tym bardziej słowo leasing nie zna litości dla zajezdzanego auta. Jest niebezpiecznie, przy czym 90 proc. wypadków to za duża prędkość. Oczywiście "szybcy i bezpieczni" są madrzy tylko do czasu, za wypadki zrzucamy się wszyscy. A za moment powstanie kolejna obwodnica, przyspieszająca niekontrolowaną suburbanizacje miasta na okoliczne wiochy, co za tym idzie generowanie jeszcze większego ruchu. Tą kwestię ewidentnie trzeba cywilizować. Dlatego uważam, że odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy, Trasie Słowackiego i tunelu pod Martwą Wisła do doskonały pomysł. Tym bardziej w dobie wiecznych długów i dziurawego budżetu byłaby to żyła złota dla samorządu. Czemu więc nie skorzystać? Wariaci to głąby i potencjalni mordercy, możnaby w ten sposób dobrze zarobić na infrastrukturę (ile ulic w Gdańsku est do remontu!!!). Niem mam więc nic przeciwko aby na potencjalnych mordercach zarabiać. Jak ktoś się lansuje na fury, to czemu nie stać go na tor, tym bardziej płatny parking:)?
- 36 11
-
2023-09-21 06:49
Szpilek (5)
Myślę ,że Pan Jakub wyolbrzymia sprawę i chce zabłysnąć na łamach Trójmiasto.pl.
- 18 59
-
2023-09-21 06:55
(1)
Ja uważam, że na rogatkach miasta powinny być szlabany i powinien obowiązywać ruch wizowy. Zadymiarze, złodzieje, piraci drogowi nie powinni mieć tu wstępu drugi raz. Nie potrzeba ich tutaj, niech rozrabiają w swoich wiochach.
- 7 3
-
2023-09-21 15:47
Nie musisz tu opisywać swojej rodziny, serio
- 1 4
-
2023-09-21 08:36
tenze pan posiadl umiejetnosc wyrazania zaniepokojenia (na miare fejsa), umiejetnosc kierowania pojazdem raczej skromna
- 2 2
-
2023-09-21 11:21
błysk
No Szpilek teraz to Ty "zabłysłeś" :D
- 2 1
-
2023-09-24 14:12
dokładnie
brak dowodów , ze jest kierowcą. ja też jesetm zawodowym kierwcom i nie zgadzam się z nim,
- 0 0
-
2023-09-21 06:57
Na prawym pasie zrobić buspas, na poboczu DDR (1)
Zaraz będzie spokój.
- 9 9
-
2023-09-21 08:03
a na lewym kontrapas
rowerowy.
A pobocze oddajmy pieszym.- 7 1
-
2023-09-21 07:01
(3)
Lucyfer przeprowadza inspekcję w piekle. Podchodzi do pierwszego kotła, którego pilnuje aż 10 diabłów i pyta:
- Dlaczego aż 10 diabłów pilnuje tego kotła?
- Bo w tym kotle gotują się Amerykanie, a oni są ambitni i każdy co chwilę usiłuje wyskoczyć.
Lucyfer idzie dalej i zauważa kocioł, a przy nim 5 diabłów. Podchodzi i pyta:
- Czy tu tylko 5 diabłów wystarczy?
- Tak, w kotle gotują się Anglicy, są ambitni, ale przy tym trochę flegmatyczni, więc 5 wystarczy.
Następnie Lucyfer podchodzi do kotła, przy którym stoi jeden diabeł i zadaje mu pytanie:
- Czy ty tu sam wystarczysz, aby przypilnować kotła?
- Tak, bo w kotle gotują się Niemcy, to zdyscyplinowany naród, więc jeden diabeł wystarczy.
Lucyfer, idąc dalej, zauważa kocioł, którego nikt nie pilnuje. Chodzi i szuka jakiegoś diabła, który by mu wyjaśnił zaistniałą sytuację. W końcu znajduje gdzieś odpoczywającego diabła, więc podchodzi i pyta:
- Dlaczego nikt nie pilnuje tego kotła?
- Bo w nim znajdują się Polacy.
- Czy ci ludzie nie chcą wydostać się z tego kotła?
- Ależ chcą, tylko jak już jeden próbuje się wydostać i wspina się na ściankę, to reszta go łapie i ściąga z powrotem na dół.- 42 9
-
2023-09-21 09:43
(2)
Jakie to prawdziwe.
- 7 2
-
2023-09-21 11:17
I jakie stare (1)
- 5 0
-
2023-09-21 12:25
Dzisiaj pierwszy raz czytałem. Bo znam od dawna.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.