• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowco, to dobry czas na zmianę opon

Michał Jelionek
7 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kolejki do wulkanizatorów coraz dłuższe. Warto już teraz zaplanować wizytę i wymienić ogumienie w swoim aucie. Kolejki do wulkanizatorów coraz dłuższe. Warto już teraz zaplanować wizytę i wymienić ogumienie w swoim aucie.

Skrobanie szyb przy porannych przymrozkach - to wystarczająco mocny argument, który sygnalizuje nam, że najwyższa pora zmienić ogumienie. Z dnia na dzień kolejki u wulkanizatorów są coraz dłuższe, a przecież apogeum dopiero przed nami. Dlatego też warto umówić wizytę już teraz. W niektórych serwisach na swoją kolej trzeba poczekać nawet dwa tygodnie.



Kiedy zmieniasz opony letnie na zimowe?

Co roku, jak mantra powtarzana jest zasada: gdy temperatura powietrza systematycznie spada poniżej 7 stopni Celsjusza - wymień opony letnie na zimowe. Jedni sumiennie wyznają tę zasadę, drudzy traktują te słowa raczej jako tani chwyt marketingowy producentów z branży oponiarskiej. Oczywiście 7 stopni nie jest sztywno przyjętą granicą, warto jednak wymienić opony, kiedy zrobi się po prostu zimno.

Mamy listopad, a to czas, w którym z dnia na dzień słupki rtęci w termometrach spadają coraz niżej. To dobry czas na wizytę w punkcie wulkanizacyjnym. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość i nastawić na długie kolejki.

- Na ten moment mamy poumawiane wizyty na najbliższe dwa tygodnie, od bladego świtu po sam wieczór - zdradza Tomasz Szablewski z Auto-Gum.
Gorący okres, który potrwa zapewne do końca roku, rozpoczął się kilka dni temu.

- Tradycyjnie, to pierwsze przymrozki zainaugurowały sezon. Mamy listę klientów zapisanych kilkanaście dni do przodu. Także nie narzekamy na brak pracy. Klimat w naszym kraju jest bardzo nieprzewidywalny i wielu kierowców czeka na ostatnią chwilę ze zmianą opon. To oczywiście duży błąd - tłumaczy Rafał Stanulewicz, właściciel firmy Gladiator Premio.

Wiele osób uważa, że zmiana opon letnich na zimowe to naciąganie właścicieli aut na dodatkowe wydatki. Dlaczego tak właściwie warto wymieniać ogumienie? Zacznijmy od tego, że opony letnie zbudowane są z zupełnie innej mieszanki gumowej niż opony zimowe i poniżej pewnej temperatury po prostu twardnieją, tracąc przy tym część swoich właściwości.

W przypadku zimówek mieszanka gumowa jest bardziej elastyczna i przystosowana do niskich temperatur. Opony zimowe charakteryzuje inna budowa, z odpowiednią rzeźbą, głębokością bieżnika i większą liczbą lameli.

Pamiętajmy jednak, że opona oponie nierówna. Są opony zimowe, które świetnie poradzą sobie na suchej nawierzchni przy temperaturze nawet 10 stopni Celsjusza - i analogicznie, są opony letnie, które przy zerowej temperaturze zapewnią nam przyczepność. Wszystko dzięki zastosowaniu krzemionki w mieszance gumowej opon zimowych, która zapewnia elastyczność w niskich temperaturach. Krzemionkę dodaje się również w niektórych oponach letnich, dzięki czemu są w stanie zapewnić przyczepność w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza.

- Nigdy nie namawiałem klientów na zakup opon zimowych, ale zawsze przekonuję ich do zakupu opon z wyższej półki. Jeśli taka osoba wybiera opony uniwersalne zamiast zimowych, to niech to będzie ogumienie renomowanego producenta. Pamiętajmy, że opony uniwersalne dzielimy na te bardziej letnie i te bardziej zimowe. Warto przed zakupem podpytać o opinię osoby, które się na tym znają - zakończył Szadlewski.

Miejsca

Opinie (94) 7 zablokowanych

  • ja zawsze wymieniam u mnie w Gdańsku w serwisie Ring, szybko i tanio :D

    • 0 0

  • serwis

    Myślę, że ważna jest też kwestia ich przechowywania. Ja u mojego mechanika w Auto Serwis Wadowicka przy wymianie opon zostawiam je na przechowanie. Dzięki temu, że leżą w odpowiednich warunkach są w lepszym stanie. Myślę, że każdy dobry serwis powinien świadczyć taką usługę

    • 0 0

  • przygotowanie auta do zimy

    Generalnie o auto trzeba teraz zadbać i je do zimy przygotować, a wymiana opon to jest gdzieś tam pierwszy krok, ja zrobiłem też przegląd no i auto wyczyściłem i nawoskowałem solidnie, tym bardziej, że z chemiczna-hurtownia nowy wosk, do ciemnych lakierów meguiars black wax kupiłem i przyznam, że choć testowałem go po raz pierwszy, bo wcześniej na K2 stawiałem to to jest zdecydowanie wyższa półka i zostanę na tym

    • 0 0

  • Geolandar

    A wystarczy kupić dobre całoroczne i ma się święty spokój. Odkąd założyłem Geolandary Yokohamy, to nie mam problemów z jazdę bez względu na warunki. Czy to śnieg, czy śliska droga. Opony klasy premium mają to do siebie, że mają dobre właściwości przy każdych warunkach.

    • 0 0

  • (7)

    przechadzajac się latem po gdańskich parkingach można było dojsć do wniosku, że zima trwa cały rok. Nie przesadzajac co trzeci samochód miał zimówki w środku lata. Już pomijając kartuskie bepiątka i aszóstka (gdzie zimowe opony latem to najmniejszy problem) tak dziwi takie podejście wśród właścicieli w miarę nowych samochodów. Przecież po jednym sezonie one się do niczego nie nadają...

    • 42 8

    • przemysl oponiarski to jeden wielki przekret (3)

      nie jesteś zbyt inteligenty jeśli myślisz, ze zimówki są do wyrzucenia po jednym sezonie. Ja polecam raz na 4 lata kupić zimówki i jeździć na nich cały rok i patrzeć na stan i bieżnik.

      • 7 6

      • jesteś debilem??? (2)

        mamy jeździć na zimówkach latem i być katowani szumem i wyciem tych opon w samochodzie??? to ty nie zmieniaj opon z zimowych na letnie, ale jak na rozgrzanym asfalcie nie uda ci się wyhamować to za szkody powinieneś płacić z własnej kieszeni.

        • 4 4

        • W moim szerszeniu to mam taki glosny silnik, ze opon w ogole nie slychac

          • 0 0

        • letnie w zimie są niebezpieczne ale zimowe latem nie obniżają bezpieczeństwa, ba zimowe opony mają większą przyczepność;
          minusem zimówek eksploatowanych latem jest zużycie opony (ścieranie), większy hałas i wyższe zużycie paliwa

          • 1 1

    • Nowe ORMO pod egidą plaszczaka

      Zmobilizowali cię do takiego działania ,żeby włóczyć się po parkingach i sprawdzać opony?
      To przejaw skrajnego zidiocenia ciemnego luda smoleńskiego.

      • 4 7

    • Jeżdżę zimówkami cały rok , bo to się mi opłaca

      • 12 7

    • Przechadzając się latem po gdańskich parkingach. Serio?! XD

      • 11 12

  • Opony zimowe są na śnieg i chlapę !!! (8)

    Dobre letnie opony dają radę nawet przy -10 st jak jest sucho
    generalnie w mieście nie trzeba zmieniać na zimówki ile się na nich pojeździ 2-3 dni jak popada śnieg, można się przemęczyć autobusem !

    • 20 26

    • Pitu pitu (5)

      I inne bajki.
      Nikt mi nie wmówi że dobra letnia zastąpi zimówkę przy niskich temperaturach.
      Ostatnio ruszając na letnich przy 8*C koła zabuksowały w miejscu, przez co wyjechałem jak pół rzyci zza krzaków, tworząc niebezpieczną sytuację.
      Dwa dni później te same miejsce i zbliżone warunki pogodowe ale zimówki = opony trzymały się asfaltu jak kleju.

      I mowa w obu przypadkach o Continentalach a nie jakichś no-name'ach z Biedronki.

      • 5 5

      • (2)

        Może być nawet Pirelli, ale jak ma 15 lat to są takie jak no-name z Biedry. Kiesko ruszasz, poducz się.

        • 3 1

        • (1)

          Typowa ignorancja i mierzenie własną miarą.
          Opony obie nowe. Letnie z Maja, Zimówki z teraz. Ruszać umiem - jeżdżę 1.5T autem z małym silnikiem i nieraz i nie dwa na światłach najszybciej ruszam.

          • 0 0

          • 1,5 tonowe auto z małym silnikiem nie może ruszać dynamicznie, jest to niemożliwe. Chyba, że jest to np. TFSI od VW to może.

            • 0 0

      • I mowa w obu przypadkach o Continentalach a (1)

        z bieżnikiem 0,5 milimetra.buuuahahahaha!!!!!!!!

        • 3 6

        • Jak jest sucho to nie ma znaczenia, wtedy jakikolwiek bieżnik tylko nam pogarsza właściwości trakcyjne podczas ruszania. Bieżnik jest potrzebny jak trzeba odprowadzić spod kół wodę.

          • 7 0

    • Tyko geniuszu wiedz jeszcze, kiedy ten śnieg spadnie. A później taki stoi i blokuje całą ulicę bo nie może podjechać bo nie zdążył opon zmienić.

      • 1 2

    • Potem takie "asy" lądują w raporcie trojmiasto.pl, bo wjechali w słup i pol trojmiasta stoi w korkach wkur** ze kretyn na letnich jechal.

      • 22 7

  • Znowu indoktrynacja i lobbing producentów opon

    Zmiana opon jest zbędna. Gdy jeżdzisz w mieście, wielosezonówki wystarcza. Przecież drogi są odśnieżane. A gdy mmieszkasz w Bieszczadach, to najlepsze zimówki sa nieprzydatne. Ja po mieście od 10 lat jeżdzę na AS i mam się dobrze, moje auto też.

    • 0 0

  • Nie dajcie sie nabierac na opony zimowe bo reklamy w TV wam tak radza. (8)

    Oczywiscie ci ktorzy maja opony tylko na sezon letni beda musieli to zrobic. Ale ja od 30 lat uzywam opon multisezonowych w kazda pogode. Nosza symbol M+S (Mud+Snow/Sleet). I nie mialem problemow. Ale bieznik minimum 5 mm gleboki. Polska nie jest w tak zimowej strefie klimatycznej jak Polnocna Norwegia czy Kanada albo Rosja. A i tam jezdzilem multisezonowymi oponami. Wymiana opon to extra niepotrzebny wydatek. Co robisz z tymi zdjetymi oponami jesli nie masz garazu? Trzymasz je w domu pod lozkiem? Watpliwa przyjemnosc. Jesli juz ktos ma zimowe to absolutnie nie moze nimi jezdzic latem. Przy wiekszej predkosci po nagrzaniu nastepuje odwarstwienie sie bieznika i opona peka. Ja mialem taki problem kiedy jeszcze bylem mlodym niedoswiadczonym kierowca. Zeby nauczyc sie i nabrac doswiadczenia kupilem starszy 5 letni samochod i on mial zimowe. Nie przykladalem do tego uwagi i jak przyszlo lato jadac na autostradzie prawie 120 kms/h opona strzelila i samochod zaczal podskakiwac jak zaba. Dobrze ze to tylnia. No i mialem tez szczescie. Od tamtego czasu postepuje jak juz na poczatku wspomnialem. Zwykle kupowalem opony Toyo. Sa wspaniale. Ale ostatnio zalozylem tansze Federals i tez dobrze sobie radza. Zycze wszystkim kierowcom szczescia... I rozwagi...

    • 21 16

    • a co to jest "tylnia" ? (1)

      • 0 1

      • ta z tyłu

        • 0 0

    • (2)

      A puzniej przez takich jak wy pajace stoi całą obwodnica albo nie możecie podjechac pod górkę i korki jesteście pajacami

      • 5 13

      • puzniej? Co to jest puzniej? (1)

        Do szkoly wracaj pajacu...

        • 9 0

        • O nastepny znawca ..... won opony zmieniać pod garazem na lewrku

          • 0 3

    • Pajacem to ty jesteś, bo zabierasz głos, a pojęcia nie masz o oponach M+S. Ku***, wulkanizator się znalał.

      • 1 5

    • Stać mnie na 2 kpl opon na zmianę!!!

      Jestem odpowiedzialnym kierowcą nie to co inni a jest ich spora większość.

      • 3 3

    • Ja nie daję się nabrać.Jestem odpowiedzialnym kierowcą!!

      • 4 0

  • (1)

    Slyszalem ze calkiem dobre sa uzywane opony z Niemczech. Tak mowil moj szwagier. Co o tym sadzicie? On ma w swoim nowym Passacie sprowadzonym z Niemczech.

    • 7 1

    • Nalewki też są dobre na snieg.

      Ale passat sie nie nadaje na snieg bo mocno dziób mu nurkuje bo ma fwd i diesel jest ciezki.

      • 1 0

  • Najlepsze sa opony szwedzkie z bolcami! na wyslizgany lod pod gorke jak znalazl!

    i wiskozy w dyfrach.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane