• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowco, to dobry czas na zmianę opon

Michał Jelionek
7 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kolejki do wulkanizatorów coraz dłuższe. Warto już teraz zaplanować wizytę i wymienić ogumienie w swoim aucie. Kolejki do wulkanizatorów coraz dłuższe. Warto już teraz zaplanować wizytę i wymienić ogumienie w swoim aucie.

Skrobanie szyb przy porannych przymrozkach - to wystarczająco mocny argument, który sygnalizuje nam, że najwyższa pora zmienić ogumienie. Z dnia na dzień kolejki u wulkanizatorów są coraz dłuższe, a przecież apogeum dopiero przed nami. Dlatego też warto umówić wizytę już teraz. W niektórych serwisach na swoją kolej trzeba poczekać nawet dwa tygodnie.



Kiedy zmieniasz opony letnie na zimowe?

Co roku, jak mantra powtarzana jest zasada: gdy temperatura powietrza systematycznie spada poniżej 7 stopni Celsjusza - wymień opony letnie na zimowe. Jedni sumiennie wyznają tę zasadę, drudzy traktują te słowa raczej jako tani chwyt marketingowy producentów z branży oponiarskiej. Oczywiście 7 stopni nie jest sztywno przyjętą granicą, warto jednak wymienić opony, kiedy zrobi się po prostu zimno.

Mamy listopad, a to czas, w którym z dnia na dzień słupki rtęci w termometrach spadają coraz niżej. To dobry czas na wizytę w punkcie wulkanizacyjnym. Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość i nastawić na długie kolejki.

- Na ten moment mamy poumawiane wizyty na najbliższe dwa tygodnie, od bladego świtu po sam wieczór - zdradza Tomasz Szablewski z Auto-Gum.
Gorący okres, który potrwa zapewne do końca roku, rozpoczął się kilka dni temu.

- Tradycyjnie, to pierwsze przymrozki zainaugurowały sezon. Mamy listę klientów zapisanych kilkanaście dni do przodu. Także nie narzekamy na brak pracy. Klimat w naszym kraju jest bardzo nieprzewidywalny i wielu kierowców czeka na ostatnią chwilę ze zmianą opon. To oczywiście duży błąd - tłumaczy Rafał Stanulewicz, właściciel firmy Gladiator Premio.

Wiele osób uważa, że zmiana opon letnich na zimowe to naciąganie właścicieli aut na dodatkowe wydatki. Dlaczego tak właściwie warto wymieniać ogumienie? Zacznijmy od tego, że opony letnie zbudowane są z zupełnie innej mieszanki gumowej niż opony zimowe i poniżej pewnej temperatury po prostu twardnieją, tracąc przy tym część swoich właściwości.

W przypadku zimówek mieszanka gumowa jest bardziej elastyczna i przystosowana do niskich temperatur. Opony zimowe charakteryzuje inna budowa, z odpowiednią rzeźbą, głębokością bieżnika i większą liczbą lameli.

Pamiętajmy jednak, że opona oponie nierówna. Są opony zimowe, które świetnie poradzą sobie na suchej nawierzchni przy temperaturze nawet 10 stopni Celsjusza - i analogicznie, są opony letnie, które przy zerowej temperaturze zapewnią nam przyczepność. Wszystko dzięki zastosowaniu krzemionki w mieszance gumowej opon zimowych, która zapewnia elastyczność w niskich temperaturach. Krzemionkę dodaje się również w niektórych oponach letnich, dzięki czemu są w stanie zapewnić przyczepność w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza.

- Nigdy nie namawiałem klientów na zakup opon zimowych, ale zawsze przekonuję ich do zakupu opon z wyższej półki. Jeśli taka osoba wybiera opony uniwersalne zamiast zimowych, to niech to będzie ogumienie renomowanego producenta. Pamiętajmy, że opony uniwersalne dzielimy na te bardziej letnie i te bardziej zimowe. Warto przed zakupem podpytać o opinię osoby, które się na tym znają - zakończył Szadlewski.

Miejsca

Opinie (94) 7 zablokowanych

  • (4)

    Czemu ****** wulkanizatorzy muszą *********** śruby kluczem pneumatycznym tak, że nie idzie ich odkręcić zwykłym kluczem i nawet 1.5 metrową rurą na nim. Nawet najdroższe 3 klucze do kół poległy. Jeden się ukręcił, dwa się wygięły. Przy próbie odkręcenia pneumatykiem w wulkanizacji gość mi ukręcił śruby w trzech kołach tak ******** były! W drugim samochodzie podobna sytuacja.

    • 4 0

    • (1)

      Dokręcać trzeba z wyczuciem. Później złapiesz kapcia i du..! Nie odkręcisz albo szpilki pourywasz. To chyba taka moda. Albo raczej niedoświadczenie u nich bo na sezon wymian zatrudniają z łapanki.

      • 1 0

      • na kapcie sa te spraje dojazdowe do wulkanizacji najblizszej

        bezsensu sie bawic w zmiane . 60km na spraju dojedziesz. Byly testy na t tvn "compressor" z tym łysolem.
        Jednynie jak jezdzisz na sparciałych oponach i ci sie rozerwie wkoncu no to fakt, sprajem se mozesz podmuchac ....

        • 0 1

    • Sebix

      Na alusach szpilki same się dociagaja

      • 0 2

    • Gdzie tak przykręcają?

      • 1 1

  • Ciekawe, że najwięksi przeciwnicy opon całorocznych, to osoby, które na takich oponach nigdy nie jeździły. (4)

    • 3 1

    • w testach maja dłuzsza drogę hamowania niz zimowe. (3)

      • 0 1

      • O ile dłuższą? 0,5 m? (1)

        • 1 0

        • objerzyj sobie ostatni odcinek "miłosnicy 4kółek" jest na youtube.

          Skoda Superb.
          test na płycie poślizgowej na morko 60 od 0km/h:

          winter star nowa zimowa: 30metrow
          wielosezonowa: 37metrow - (ilu ludzi zmieciesz z drogi na tych 7dmiu metrach )
          chinska zimowa:38metrow
          nalewki zimowe: 36 metrow
          nowa letnia Bridgestone turanza: 32 metry

          • 0 1

      • To trzeba dostosować jazdę do warunków panujących na drodze, a nie "mam nowe, drogie, super zimówki to mogę zap******** jak po suchej autostradzie, w lato w Kaliforni i jechać komuś na zderzaku"

        • 1 1

  • Jak/gdzie wymienić śrubę z ukręconym łbem, która pozostała w piaście? (3)

    • 1 0

    • U pierwszego lepszego mechanika, śrubę w motoryzacyjnym kupisz. (1)

      • 0 2

      • Zależy jakie śruby chcesz. Czy zwykle 5.8 czy 10.9. Prędzej właściwą śrubę kupisz w Dzwigni w Oliwie

        • 1 0

    • to peoste

      • 1 2

  • Nigdy nie zmieniam bo niby i poco by dac zarabiac frajerom co łykaja jak lemingi wszystkie reklamy?

    Polska to nie szwecja tu prawie sniegu niema i mamy cieple zimy,a jak czasami jakis poslizg bedzie to co takiego sie stanie jest ibezpieczenie OC. a ped**arze i dreptajacy na piechote niech nie łażą jak świete krowy to sie im nic niestanie

    • 3 0

  • Dobre opony całoroczne dają rade i wszystko w temacie. (3)

    • 6 2

    • (1)

      Jaknbys wiedział cymbal jeden z drugim opona zimowa w poslizgu bocznym nie da ci zadnej pomocy ;))))
      Znawcy

      • 3 0

      • Nieco lepiej trzyma zimowa, sprawdzilem osobiscie Audi A8 4.2 Quattro Aut

        Zimowa 225/55/17 Continental Winer Sport vs
        Letnia 235/55/17 Goodyear Excellence

        • 0 1

    • Ciekawe dlaczego nie chodzisz cały rok w trampkach, też dałbyś radę, buahahaha. Znawca od siedmiu boleści.

      • 2 6

  • Nie ma dobrego serwisu w Gdańsku (2)

    Nie znalazłem jeszcze takiego serwisu , gdzie będzie miło , przyjemnie czysto a obsługa będzie profesjonalna - chyba wszyscy zapomnieli, że koła powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym!!!

    • 1 1

    • To zobacz serwis na Orkana w Oliwie. Czysto schludnie elegancko. Mega pozytyw

      • 0 1

    • Na Gdańskiej dokręcaja dynamometrycznym,

      Na Morenowej Wal Tom, i CNF Osowa też.

      • 1 0

  • (2)

    Ja jeszcze poczekam.

    • 18 1

    • Oczywiście, dzisiaj 10 stopni + w sobotę i niedzielę 13 + (1)

      Zmieniam jak jest w ciągu dnia poniżej +5 i to rokowane przez parę dni i nie mam problemu z warsztatem.

      • 2 0

      • Temperatura

        Gdzie ty dzisiaj miałeś 10 stopni. Jak wracałem z pracy było w okolicach 3/4. W weekend ma być maksymalnie 6/7.

        • 0 1

  • Nie wymieniam. (2)

    Mam całoroczne A/T+S (All Terrain+Snow) i stały napęd 4x4

    • 8 1

    • masz stały napęd 4x4 ale hamlunek masz jak w sedanie fwd...

      rozpedzisz sie lepiej ale hamujesz tak samo jak fwd.
      wiedz wg. mnie miękkie zimowki na wyslizgany snieg sa najlepsze. Chyba ze mieszkasz i jezdzisz tyllko po głębokich kaszubach. To wtedy ok.

      • 1 1

    • są a/t'eki zimowe???

      Zawsze myslalem ze a/t'eki dzialaja tylko w kopnym sniegu, ale na ubitym sliskim sniegu to chyba slizga sie....

      • 1 1

  • Wielosezonowe i po problemie. (2)

    W USA albo Kanadzie nikt nie slyszał o zimowych oponach. Podobnie w Szwajcarii...

    • 5 0

    • w szwecji jest karalne jezdzenie na letnich zima. a legalne jezdzenie na zimowkach bez kolcow latem.

      • 1 1

    • to zobacz co tam soe dzieje jak śnieg spadnie

      • 0 1

  • ja mam viskoze w dyfrach , powinna dac rade :) w sniegu

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane