- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (62 opinie)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (71 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (257 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (359 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 10:49
Zamiast wykorzystywac cala szerokoac ulic
Także obwodnicy, zawęża się je za pomocą pędzla i farby.
- 6 2
-
2019-10-07 10:44
Zostawić tak jak jest.
Nie ruszać, nie kombinować.
- 5 2
-
2019-10-07 10:37
Najlepszym sposobem jest zamknięcie obwodnicy.
Nie będzie korków ani wypadków. Polskie innowacyjne rozwiązanie wzorowane na innym rozwiązaniu: są dziury w drodze? Trzeba postawić znak, że są dziury w drodze i teraz to problem kierowcy.
- 6 0
-
2019-10-07 07:07
Potrzebna (3)
Teraz wszystko ustawione pod przeładowane ciężarowe.
- 44 62
-
2019-10-07 10:12
Pewnie, że potrzebna
Należy tam zrobić naziemne przejście dla pieszych, podobnie jak przed dworcem gdańskim i bramą Wyżynną i wszystkie problemy jak ręką odjął
- 5 1
-
2019-10-07 08:34
Które stamtąd nie znikną
Teraz przynajmniej jest możliwość by za nimi nie utknąć
- 6 0
-
2019-10-07 08:11
nie, wszystko ma być ustawione pod sebixów+ ... i dziczki ecologiczki
- 14 5
-
2019-10-07 10:10
Czas najwyższy
szanowni Państwo aby w końcu nauczyć się jeździć i włączać do ruchu na trasach szybkiego ruchu.
- 10 2
-
2019-10-07 10:00
Jest niebezpiecznie, potrzebna zmiana.
Jeżdżę i jeździłem tamtędy regularnie. Od czasu zmiany organizacji ruchu jest bardziej niebezpiecznie. Systematycznie zdarzają się tam najechania na tył, sam byłem kilkukrotnie zmuszony do nagłego hamowania.
- 4 4
-
2019-10-07 07:23
Mam pytanie (2)
Co za czubek wymyślił bus pas na pogórzu od Maciejewicza do Kwiatkowskiego w kierunku Oksywia. I dlaczego na skrzyżowaniu płk Dąbka z Kwiatkowskiego nie ma ronda. Wyrzucone pieniążki w ....
- 35 4
-
2019-10-07 08:23
A po to, żeby pasażerowie autobusów widzieli, (1)
... że chociaż trochę warto korzystać ze zbiorkomu niż siedzieć samemu w puszcze i generować większe korki
- 5 5
-
2019-10-07 09:58
Samemu to raczej w puszczy.
- 2 1
-
2019-10-07 09:49
Projekt i wykonanie są złe. wiadukt łącznicy powinien być wyższy, zakręt łagodniejszy i w ten sposób byłby łagodniejszy zjazd,
Wiadukt powinien łączyć się z gruntem dopiero w miejscu gdzie zwykle stoi policja, tedy jazda byłaby bardziej w poziomie.
Ale urzędas do błędu się nigdy nie przyzna.- 6 1
-
2019-10-07 09:40
Wprowadzić pentle indukcyjne....
... co każdy zjazd i problem Obwodnicy się rozwiąże. Na tej trasie nie da się jechać zgodnie z przepisami. Tak długo jak głęboko w - wiecie w czym - będziemy mieli ograniczenia prędkości nie widzę innej opcji.
- 4 3
-
2019-10-07 07:13
może w tym miejscu droga powinna być szersza? (1)
Choć Gdynia udowadnia co imnego to nie da rady wszystkiego zrobić za pomocą białej farby.
- 32 3
-
2019-10-07 09:39
A co ma Gdynia do tego? Za drogi krajowe odpowiada organizacja centralnie sterowana z Warszawy przez łaskawie panujących
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.