- 1 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (138 opinii)
- 2 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (29 opinii)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (139 opinii)
- 4 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (85 opinii)
- 5 Amerykańskie klasyki przy sopockim molo (14 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (86 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 10:00
Jest niebezpiecznie, potrzebna zmiana.
Jeżdżę i jeździłem tamtędy regularnie. Od czasu zmiany organizacji ruchu jest bardziej niebezpiecznie. Systematycznie zdarzają się tam najechania na tył, sam byłem kilkukrotnie zmuszony do nagłego hamowania.
- 4 4
-
2019-10-07 10:02
gddkia (1)
Panie Zarządco drogi, proszę wziąć pod uwagę że operuje "Pan", w Trojmieście/aglomeracji, pasmowy układ zabudowy, mieście Portowym, na drodze ekspresowej dlatego żadne prowizorki się NIE sprawdzą, należy:
- najlepiej dwa pasy z Trasy Kwiatkowskiego włączyć w dwa pasy Obwodnicy (łącznie 4pasy) w taki sposób aby oba węzły połączyć jednym dodatkowym pasem czyli "gubimy" tylko jeden pas (tak wiem jest za wąski obiekt mostowy przy ul. Chwarznieńskiej = trzeba rozbudowac/poszerzyć wiadukt)
lub
- przynajmniej rozciągnąć "zgubienie" dwóch pasów z Trasy Kwiatkowskiego, w taki sposób aby zakończyć ten manewr zaraz przed obiektem mostowym przy Chwarznieńskiej
-- 6 1
-
2019-10-07 13:53
Dokładnie tak
Trzeba dociągnąć włączanie z estakady do wiaduktu przed Chwarznem. To masakra dla ciężarówek że mają się rozpędzić pod górkę :D
Ktoś kto to zaprojektował podczas budowy Estakady był niespełna rozumu.- 3 0
-
2019-10-07 10:10
Najtanszym i najsensowniejszym rozwiązaniem było by ustawienie fotoradarów (1)
przed miejscem w ktorym 3 pasy łączą się w jeden oraz oznakowanie jazdy na zamek.
Nie jestem zwolennikiem fotoradarów ale ilość bezmyslnych uzytkownikow drog ostatnio poraza. Czasami mam wrazenie ze tylko ja jade normalnie.- 9 3
-
2019-10-08 07:55
Przed domem se radar strzel
- 0 0
-
2019-10-07 10:10
Czas najwyższy
szanowni Państwo aby w końcu nauczyć się jeździć i włączać do ruchu na trasach szybkiego ruchu.
- 10 2
-
2019-10-07 10:15
A może by tak (1)
pierdzielnąć w tym miejscu rondo? :-)
- 12 5
-
2019-10-07 20:57
I do tego most zwodzony ;P
- 0 0
-
2019-10-07 10:37
Najlepszym sposobem jest zamknięcie obwodnicy.
Nie będzie korków ani wypadków. Polskie innowacyjne rozwiązanie wzorowane na innym rozwiązaniu: są dziury w drodze? Trzeba postawić znak, że są dziury w drodze i teraz to problem kierowcy.
- 6 0
-
2019-10-07 10:41
Drodzy"pisarze"! (1)
Niczego nie zmienicie, szczególnie w Gdyni. Arogancja urzednicza jest tak wielka, że niemożliwym jest z ich strony przyznanie się do błędu. Wszystko załatwione jest za pomocą farby, białej lub czerwonej. Ostatnio modny jest pas wyłączony z ruchu( np. Śląska),generujacy potężne korki. Na obwodowej jest podobnie. Ku uciesze urzędników, Gdynia stoi w korkach... I tak ma być! Za nic nie odpowiadający Urzednik, zawsze góra!
- 7 3
-
2019-10-07 11:58
Z tym że obwodnica nie jest administrowana przez Gdynię.
- 4 0
-
2019-10-07 10:44
Zostawić tak jak jest.
Nie ruszać, nie kombinować.
- 5 2
-
2019-10-07 10:49
Zamiast wykorzystywac cala szerokoac ulic
Także obwodnicy, zawęża się je za pomocą pędzla i farby.
- 6 2
-
2019-10-07 11:03
Do autora - czy nie było by bardziej intuicyjnie dla czytaczy zrobić tą makietkę do góry nogami? (1)
Zdjęcie pokazuje kierunek wschód czyli w stronę A1 a plan pokazuje na górze zachód kierunek Gdynia a na dole wschód kierunek A1... Było by łatwiej po prostu. Pozdro
- 2 1
-
2019-10-07 14:12
Nie , bo na mapach i planach północ jest u góry.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.