• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • ha ha (1)

    Tak z drogami do d*py jest w całej Gdyni może narysować tam kontrabas dla rowerzystów bo tego tam brakuje

    • 18 5

    • kontrabasu i fortepianu

      • 1 0

  • Trzeci pas

    Wystarczy na połączeniu tych dwóch tras zbudować rzeci pas chociaż do wiaduktu przed zjazdem na Chwarzno. Już nie wspomnę że cała obwodnica powinna mieć 3 pasy w każdym kierunku

    • 5 0

  • Odszkodowania

    To teraz jak komuś coś się tam stanie z powodu takiego rozwiązania to do sądu o odszkodowanie od GDDKiA za źle zaprojektowane rozwiązanie i brak działań pomimo zgłaszania problemów.

    • 6 0

  • Dać buspas i naziemne przejście.

    Najlepsze są te mijanki przy wjeździe/wyjeździe z obwodnicy, że jedni zjeżdżają, drudzy pod mostem wjeżdżają i jest przecinanie drogi. masakra.

    • 5 1

  • A dlaczego nie klasyczne włączenie estakady do obwodowej? No, może z dużo dłuższą rozbiegówką...

    • 2 1

  • buspasu brakuje (3)

    ja bym dodal bus pass :)

    • 8 1

    • I

      ścieżkę rowerową

      • 1 1

    • i boisko na bule... (1)

      • 2 0

      • i RydwanPas

        • 2 0

  • Proponowane rozwiązanie jest niepraktyczna, a aktualne jest lepsze. Ciężarówki zjeżdżąjące z estakady mają problem z rozpędzeniem się pod górę, więc takie połączenie pasów zjeżdżających powodowałoby że ciężarówki korkowałyby wyjazd.

    • 5 0

  • Drodzy"pisarze"! (1)

    Niczego nie zmienicie, szczególnie w Gdyni. Arogancja urzednicza jest tak wielka, że niemożliwym jest z ich strony przyznanie się do błędu. Wszystko załatwione jest za pomocą farby, białej lub czerwonej. Ostatnio modny jest pas wyłączony z ruchu( np. Śląska),generujacy potężne korki. Na obwodowej jest podobnie. Ku uciesze urzędników, Gdynia stoi w korkach... I tak ma być! Za nic nie odpowiadający Urzednik, zawsze góra!

    • 7 3

    • Z tym że obwodnica nie jest administrowana przez Gdynię.

      • 4 0

  • (2)

    Jeżdżę tamtędy często. Korki sa tylko wtedy gdy jest na obwodnicy wypadek. A jak ktoś ma problem z tym łącznikiem niech jedzie miastem albo wjeżdza przez Witomino

    • 89 32

    • (1)

      bo my nie znajom jazdy na suwak ani dwa pasy w jeden - ten co sie pcha u nas to zawsze był cwaniak a cwaniaka się blokuje

      • 5 2

      • Co to za bolkot.

        • 0 2

  • W zasadzie to wystarczyłoby zwolnić i po kłopocie

    Zasada 1.
    Jeżeli masz problem to staraj się go rozwiązać. Jeżeli nie umiesz go rozwiązać to nie rób z tego problemu.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane