• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Zamiast wykorzystywac cala szerokoac ulic

    Także obwodnicy, zawęża się je za pomocą pędzla i farby.

    • 6 2

  • Zostawić tak jak jest.

    Nie ruszać, nie kombinować.

    • 5 2

  • Najlepszym sposobem jest zamknięcie obwodnicy.

    Nie będzie korków ani wypadków. Polskie innowacyjne rozwiązanie wzorowane na innym rozwiązaniu: są dziury w drodze? Trzeba postawić znak, że są dziury w drodze i teraz to problem kierowcy.

    • 6 0

  • Potrzebna (3)

    Teraz wszystko ustawione pod przeładowane ciężarowe.

    • 44 62

    • Pewnie, że potrzebna

      Należy tam zrobić naziemne przejście dla pieszych, podobnie jak przed dworcem gdańskim i bramą Wyżynną i wszystkie problemy jak ręką odjął

      • 5 1

    • Które stamtąd nie znikną

      Teraz przynajmniej jest możliwość by za nimi nie utknąć

      • 6 0

    • nie, wszystko ma być ustawione pod sebixów+ ... i dziczki ecologiczki

      • 14 5

  • Czas najwyższy

    szanowni Państwo aby w końcu nauczyć się jeździć i włączać do ruchu na trasach szybkiego ruchu.

    • 10 2

  • Jest niebezpiecznie, potrzebna zmiana.

    Jeżdżę i jeździłem tamtędy regularnie. Od czasu zmiany organizacji ruchu jest bardziej niebezpiecznie. Systematycznie zdarzają się tam najechania na tył, sam byłem kilkukrotnie zmuszony do nagłego hamowania.

    • 4 4

  • Mam pytanie (2)

    Co za czubek wymyślił bus pas na pogórzu od Maciejewicza do Kwiatkowskiego w kierunku Oksywia. I dlaczego na skrzyżowaniu płk Dąbka z Kwiatkowskiego nie ma ronda. Wyrzucone pieniążki w ....

    • 35 4

    • A po to, żeby pasażerowie autobusów widzieli, (1)

      ... że chociaż trochę warto korzystać ze zbiorkomu niż siedzieć samemu w puszcze i generować większe korki

      • 5 5

      • Samemu to raczej w puszczy.

        • 2 1

  • Projekt i wykonanie są złe. wiadukt łącznicy powinien być wyższy, zakręt łagodniejszy i w ten sposób byłby łagodniejszy zjazd,

    Wiadukt powinien łączyć się z gruntem dopiero w miejscu gdzie zwykle stoi policja, tedy jazda byłaby bardziej w poziomie.

    Ale urzędas do błędu się nigdy nie przyzna.

    • 6 1

  • Wprowadzić pentle indukcyjne....

    ... co każdy zjazd i problem Obwodnicy się rozwiąże. Na tej trasie nie da się jechać zgodnie z przepisami. Tak długo jak głęboko w - wiecie w czym - będziemy mieli ograniczenia prędkości nie widzę innej opcji.

    • 4 3

  • może w tym miejscu droga powinna być szersza? (1)

    Choć Gdynia udowadnia co imnego to nie da rady wszystkiego zrobić za pomocą białej farby.

    • 32 3

    • A co ma Gdynia do tego? Za drogi krajowe odpowiada organizacja centralnie sterowana z Warszawy przez łaskawie panujących

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane