• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Trzeci pas w tym miejscu jest niezbędny a reszta na ten temat to mówienie jaki krawat pasuje do koszuli. Ilość stłuczek i innych kolizji w tym miejscu i tak wymusi zmiany. Oby tylko nikt nie zginął. Upieranie się że 3 pasy mają zmieścić się w 1 jest totalną bzdurą. I tu mamy klasyczny przykład gdzie droga podporządkowana (Kwiatkowskiego) na środkowym pasie włączając się w obwodnicę ma pierwszeństwo. Jeśli ktoś nie wierzy to niech spróbuje konkurować samochodem osobowym z zestawem 30 ton jadącym lewym pasem z estakady można nawet myśleć ale jak się nie zwolni ze 100 do 40 to mamy duży problem.

    • 13 1

  • Budować, a nie - malować.

    • 10 2

  • trzeci pas od matarni do CH Osowa niezbedny !

    • 8 3

  • (1)

    Dla magistratu miasta Gdyni liczy się tylko jeden rejon Chwarzno - Wiczlino . Więc wątpię że GDDKiA wspólnie z urzędem miasta coś zrobią.

    • 22 9

    • Mylisz się, ten rejon się nie liczy dla magistratu

      Jakiś czas temu obniżona została kategoria węzła na Chwarznie, więc zabrane zostały tereny wcześniej zarezerwowane pod rozbudowę węzła. W zapisach planu miejscowego ul. Chwarznieńskiej też obniżono kategorię, więc nigdy nie będzie miała dwóch pasów w obie strony (odcinek od obwodnicy w kierunku Wiczlina.
      A przy poprzednich zapisach planu można było pokusić się się o trzeci pas od zjazdu z estakady do węzła.
      A teraz to d.pa.

      • 4 2

  • Ja zamknąłbym obwodnice i podniosł cene biletow na autobus do 10 zł.

    • 15 1

  • Bla,bla,bla

    O czym i dla kogo ten artykuł? Matrix.

    • 9 9

  • Obwodnica od węzła Kwatkowskiego

    Do Kowal powinna już dawno mieć 3 pasy i tym niech się zajmą a nie kosmetycznymi poprawkami

    • 31 3

  • Już kiedyś tak było i też nic nie dało dlatego zrobili tak jak jest teraz. Wąskie gardło trzeba poszerzyć a nie kombinować z pasami.

    • 20 1

  • Wszystko pięknie a jak jest na obwodowej w Gdańsku ? Z czterech schodzą w dwa !! I to jest dopiero Jazda !! Moim zdaniem żadne rozwiązanie nie jest dobre ..... Trzeba zacząć od kultury jazdy i zdrowego myślenia na drodze !! Pozdrawiam !!

    • 31 4

  • A może w ogóle zamknąć obwodnicę?

    Wtedy nie będzie tam w ogóle wypadków. Nie wiem, ludzie nie potrafią patrzeć na znaki? Mam wrażenie, że społeczeństwo nam trochę głupieje, jak ktoś myśli to przejedzie tamtędy bez problemu, jak ktoś ma problem niech idzie na kurs doszkalający. Uważam, że jak ktoś spowoduje wypadek na obwodnicy czy autostradzie powinien trafić prawo jazdy na min. 3 miesiące, bo nie ma dróg które są wygodniejsze i bezpieczniejsze.

    • 22 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane