• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą zmian pod Urzędem Miejskim

Maciej Naskręt
24 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Skrzyżowanie ul. 3 Maja, ul. Hucisko i Nowe Ogrody w Gdańsku. Skrzyżowanie ul. 3 Maja, ul. Hucisko i Nowe Ogrody w Gdańsku.

Kierowcy chcą zmiany organizacji ruchu pod Urzędem Miejskim w Gdańsku. Drogowcy z ewentualnymi zmianami każą czekać do końca remontu Nowych Ogrodów. My już teraz wiemy, że nowa organizacja byłaby lepsza dla ruchu w tym miejscu..



Dwie propozycje dotyczące usprawnienia ruchu na ul. 3 Maja w Gdańsku zaproponowane przez naszego czytelnika. Dwie propozycje dotyczące usprawnienia ruchu na ul. 3 Maja w Gdańsku zaproponowane przez naszego czytelnika.
Ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku to świetny skrót dla kierowców jadących z Chełmu w kierunku Wrzeszcza, ponieważ pozwala im ominąć zatłoczoną zwykle ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

- Niestety kierowcy sami komplikują sobie życie na ul. 3 Maja. Wolno ruszają spod świateł, a potem nie jadą na zakładkę. Takie zachowanie tylko korkuje al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, bowiem kierowcy stoją gęsiego - narzeka pan Łukasz Cetnarczyk, mieszkaniec Chełmu.

Kierowcy mają jednak pomysł, jak rozwiązać codzienne utrudnienia w ruchu przed Urzędem Miejskim. Wiąże się to jednak z wprowadzeniem ograniczeń dla kierowców podążających w stronę Siedlec lub centrum.

Która propozycja powinna być zrealizowana przez drogowców?

- Przed skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Nowymi Ogrodami mamy trzy pasy [jeden tymczasowo jest wyłączony na czas remontu przyp. red.]. Dwa do skrętu w lewo i jeden do jazdy na wprost i w prawo. Można przemalować nieco linie, tak aby lewy pas służył wyłącznie kierowcom jadącym na Siedlce, środkowy zapewniał jazdę na wprost, a prawy umożliwiał ruch do centrum. Gdyby jednak drogowcy stwierdzili, że ten pomysł nie może być wdrożony, sugeruję wprowadzić zakaz skrętu w prawo, który kompletnie załatwi sprawę korków przed urzędem - podpowiada pan Mateusz, kierowca z Ujeściska, który ul. 3 Maja jeździ do pracy.

Co o pomyśle kierowcy sądzą drogowcy z gdańskiego ZDiZ. - Z ewentualnymi zmianami trzeba poczekać do zakończenia przebudowy ul. Nowe Ogrody. Będzie łatwiej wtedy przeanalizować ruch pojazdów na ul. 3 Maja. Rozwiązanie uwzględniające zakaz skrętu w prawo z całą pewnością sprawi, że więcej aut pojedzie ul. Okopową - usłyszeliśmy w dziale inżynierii w gdańskim ZDiZ.

Sprawdziliśmy sami jak jeżdżą kierowcy na ul. 3 Maja. Ok. godz. 8 w ciągu pięciu minut budynek Urzędu Miejskiego minęło 121 aut. Zaledwie 23 pojazdy skręciło w ul. Nowe Ogrody. Nie wywołują utrudnień i opuszczają skrzyżowanie płynnie. 35 samochodów skręca w prawo - w ul. Hucisko - i co ósme napotyka na drodze tramwaj utrudniając tym samym ruch na ul. 3 maja. Pozostałe 63 auta jadą prosto. Ich liczba jednak ograniczana jest przez skręcające auta w prawo.

Wydaje się więc, że pomysł naszego czytelnika jest znacznie lepiej dopasowany do potrzeb tego miejsca i kierowców, niż obecna organizacja ruchu.

Zobacz, jak naszemu czytelnikowi-kierowcy trudno zmienić pas na ul. 3 Maja w Gdańsku. Przejeżdżają cztery auta za nim wjedzie na pas do jazdy na wprost. Przez zachowanie pozostałych kierowców zmuszony jest wjechać na skrzyżowanie, by nie blokować aut skręcających w lewo za nim.

Opinie (81) 3 zablokowane

  • Co tam, jeszcze 10-15 lat i nauczymy się szybko ruszać, łączyć się na zakładkę z 2 pasów w jeden,

    nie wjeżdżać na skrzyżowanie gdy nie ma jak go opuścić, sygnalizować kierunkowskazami chęć zmiany pasa lub skrętu itd. itp. I będzie pięknie :)

    • 6 0

  • Co za idiota ! (1)

    Łamie wszystkie przepisy ruchu drogowego zarówno oznakowanie poziome jak i pionowe a Wy to publikujecie w formie żalu... żenada.

    • 13 2

    • idź ty się puknij w glowe!

      • 0 4

  • zwolnić Maćka Naskręta (1)

    autor seryjnie propaguje łamanie przepisów na łamach portalu

    • 5 3

    • najlepiej zapchać komuś usta co nie?

      • 0 3

  • Na besczela facet się wcina i ma jeszcze pretensję. Były dwie sytuacje gdzie można było zmineić pas ruchu bez łamania przepisów. Panie Redaktorku za ten film powinien być ci wystawiony mandat

    • 10 0

  • no coment...

    ...kolejny, który wciska się przy końcu pasa i myśli że ci, którzy cierpliwie i KULTURALNIE czekają na zmianę pasa, go wpuszczą...
    ...a poza tym tam już raczej była ciągła linia...?
    ...wkurzają mnie takie mądrale i zazwyczaj ich nie wpuszczam !
    Lecz faktycznie pasy mogłyby być inaczej "rozmalowane". Jestem za 2 projektem.

    • 6 2

  • Propozycja nr 1 jest OK (1)

    Glosujcie ludki :)

    • 1 1

    • Nr 1

      Nieprawdą jest, że auta skręcające w ul. Hucisko blokują ruch dla jadących prosto. Nawet kiedy jedzie tramwaj 2 osobowe samochody mogą spokojnie się zmieścić nie blokując ruchu. Jeżeli będzie zakaz skrętu w prawo wpłynie to na ruch na ul. Okopowej a to będzie miało również wpływ na korki na al. Armii Krajowej.

      • 0 0

  • A autor to nie wie kiedy nalezy zmienić pas ruchu? (4)

    Należy zmienić na czas, szczególnie że z daleka było widać gigantyczny korek, a nie udawać głupiego i się wciskać w ost. chwili.

    • 4 2

    • bzdura jakaś (1)

      to samo na Jana z Kolna. Społecznicy, stoją już od Nowego Portu i blokują prawy pas.

      • 1 1

      • Jana z Kolna to zupelnie inna sprawa. Tam prawy pas po prostu się kończy. Tutaj taka jazda jak autora powoduje blokowanie innych pojazdów, jadących np. w lewo.

        • 2 0

    • Żeby to zrobić to trzeba umieć przewidywać...

      No cóż... jaki kierowca taki styl jazdy.

      • 0 0

    • Żeby jeździć na zakładkę trzeba wiedzieć jak

      Na filmie wyraźnie widać, że od momentu włączenia kierunkowskazu kierowca mógł spokojnie wjechać na prawy pas bez kolizji - począwszy od przestrzeni przed czarną A klasą i mijając kolejne 5 samochodów. Wychodzi jednak, że wolał jechać do skrzyżowania aby przyspieszyć sobie o te kilkadziesiąt sekund. W konsekwencji przyspieszył o jeden samochód - golfa który stał przed A klasą :). Jeżeli każdy kierowca zamiast zmienić płynnie pas będzie czekał aż ktoś stanie i będzie go wpuszczał to korki będą jeszcze większe. Od ponad roku jeżdżę tą trasą i nigdy nie miałam problemu aby płynnie zmienić pas, trzeba pamiętać że refleks i myślenie za kółkiem może przyczynić się do zmniejszenia korków.

      • 1 0

  • Ja proponuje przecwiczenie wszystkich 3 lub 4 -rech wariantow..

    Zolte ,zciagalne oznaczenie,pasy I ZNAKI na probe...TYDZIEN WARIANT 1 , nastepny tydz pozniej wariant drugi trzeci tydz i kolejny wariant ...oczywiscie wyrazne oznaczenie o zmianie organizacjii ruchu .. zatrudnione by byly takze osoby, ktore robily by pomiary przeplywu samochodow przez to skrzyzowanie..Po miesiacu wracamy do najbardziej sprawdzonego pomyslu ,ktory zostanie tam na stale.

    • 0 0

  • JEŚLI JUŻ TO TYLKO PROPOZYCJA NR 1

    punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, dla naszego szanownego "czytelnika" ważniejsze jest wprowadzenie takich rozwiązań, które ułatwiłyby mu przejazd na wprost bez "zbędnych" przeszkód (czytaj:kierowców skręcających w prawo). Świadczy o tym w szczególności bzdurna propozycja nr 2 eliminująca możliwość skrętu w prawo. W takiej sytuacji niby jak mam dojechać z Armii Krajowej do parkingu pod Biblioteką Wojewódzką, Pocztą itp.?!? Może przez LOT i Hucisko, gdzie nie ma możliwośći póżniejszego skrętu w lewo pod Bibliotekę?Chyba kogoś niezle porąbało.Nie każy skręcający w prawo jedzie na Hucisko!
    Poza tym, na co dzień sporo aut skręca w lewo w Nowe Ogrody,tyle tylko,że o innej porze bo zazwyczaj po godz.15 (naszego czytelnika pewnie już to nie ineteresuje bo on wraca z pracy inną drogą), także jesli juz to ptopozycja nr 1 może być, propozycji nr 2 w ogóle nie uznaje

    • 0 0

  • Można jeszcze inaczej

    Powinno być:
    pas lewy - w lewo
    pas środkowy - w lewo, prosto i w prawo
    pas prawy - w prawo

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane