• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

Michał Sielski
16 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W godzinach szczytu korki sięgają nawet skrzyżowania estakady z ul. Morską. W godzinach szczytu korki sięgają nawet skrzyżowania estakady z ul. Morską.

Dzięki interwencji portalu Trojmiasto.pl kierowcy z Gdyni spędzą mniej czasu w korkach na remontowanej estakadzie Kwiatkowskiego. Pod warunkiem, że zastosują się do sugestii, która niebawem pojawi się na mobilnej tablicy i zaczną jeździć "na zamek".



Jeździsz na zamek?

W poniedziałek rozpoczął się remont dylatacji na łącznicy zjazdowej z Estakady Kwiatkowskiego w ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. A wraz z nim jeszcze większe niż zazwyczaj korki. Prace mają potrwać miesiąc, a nasi czytelnicy zauważyli, że za część zatorów odpowiadają... sami kierowcy.

Czytaj też: Remont Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Poprzednie inwestycje

- Kolejny remont i kolejny raz to samo. Zamiast jechać do końca dwoma pasami i przy zwężeniu włączać się na zamek, to zawsze znajdzie się jakiś szeryf, który "wie lepiej". I przez takich korek się wydłuża, bo nie można skorzystać z innych zjazdów, gdyż cała estakada jest zakorkowana, tylko że na jednym pasie - mówi nasz czytelnik, pan Adam.

Policja przeciwko, ZDiZ za



Tablica informująca o jeździe na zamek stała już podczas ubiegłorocznego remontu al. Zwycięstwa w Orłowie i zdecydowana większość kierowców się do tego rozwiązania stosowała. Tablica informująca o jeździe na zamek stała już podczas ubiegłorocznego remontu al. Zwycięstwa w Orłowie i zdecydowana większość kierowców się do tego rozwiązania stosowała.
Jazda na zamek w Polsce nie jest obowiązkowa, ale powoli staje się dobrym obyczajem. Jednak nie wszędzie, bo - jak zauważa nasz czytelnik - są tacy, którym wydaje się, że to cwaniactwo i umyślnie blokują drugi pas, często wydłużając korek o setki metrów. To jednak jest akurat wykroczeniem, za które grozi mandat w wysokości 200 zł i 2 punktów karnych. Zresztą policjanci już 5 lat temu pouczali kierowców w tym zakresie, właśnie na estakadzie Kwiatkowskiego.

Czytaj więcej: Pouczenia na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Teraz zachęcać do jazdy na zamek będzie specjalna tablica, która w Polsce rangi znaku drogowego wprawdzie nie ma, ale może pełnić rolę edukacyjną. Po naszej sugestii - mimo zdania odrębnego policji - postawi ją gdyński Zarząd Dróg i Zieleni.

- Wprawdzie w wykazie znaków jazdy na zamek nie ma, ale możemy postawić tablicę informacyjnie i zachęcać kierowców, by się do niej stosowali. Dlatego już zleciłem jej postawienie - mówi Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zobacz także: Zmiana na suwak ma być obowiązkowa.

Opinie (191) 2 zablokowane

  • szczególnie (3)

    że większość ludzi nie ma pojęcia zielonego co to znaczy "jazda na suwak". Dojedziesz do końca pasa to jesteś chamem i cwaniakiem, bo przecież wszyscy stoją.

    • 90 9

    • chociaż jeden pisze, że na suwak, a nie żaden zamek

      Jaki zamek? Gdzie z obwodnicy jest zjazd na zamek?

      • 2 0

    • Mam to gdzieś. Po prawej zostawiam tych praworządnych, którzy generują korki a sama jadę lewym pasem, na końcu czekając na "miłosierdzie" ze strony lewicy :)

      • 1 2

    • Zwróć uwagę że jest tam linia ciągła. Trochę ten zamek nie pasuje bez zmiany oznaczenia

      • 5 1

  • Wpuszczam albo nie (6)

    To zależy od sytuacji. Jak widzę że ktoś z lewego pasa zwalnia i włącza kierunkowskaz to ZAWSZE wpuszczam. Jak widzę cwaniaka co tnie lewym szybko do samego końca a potem usiłuje się po chamsku wcisnąć aby wyprzedzić jak najwięcej samochodów to nie wpuszczam bo taki cham po prostu lekceważy kulturalnych kierowców których ma za frajerów

    • 13 4

    • (2)

      Powinno się jechać do końca i dalej na zamek. Wcinające się z lewego pasa samochody sprawiają że Ci z prawego jadą o wiele wolniej. Jak już ktoś jedzie lewym to do samego końca a nie wciskać się co kawałek.

      • 3 3

      • Typowy "polski" błąd wydłużający korki

        • 2 0

      • No właśnie tego DO KOŃCA kierowcy nie rozumieją.

        • 2 1

    • (2)

      w obu przypadkach ten z lewego pasa jedzie zgodnie z przepisami które jasno nakazuja jazde do końca zwężenia. Natomiast z ciebie wyłazi burak który sobie wybiera kiedy przepisów przestrzegac a kiedy nie.

      • 3 5

      • Posłuchaj kartoflu

        Jadący prawym pasem ma pierwszeństwo. Kierowca jadący prawym pasem może wpuściś jadącego lewym ALE NIE MUSI. Jak o tym nie wiesz to z powrotem na kurs to może będziesz wiedział o czym w ogóle piszesz!

        • 4 1

      • Który to przepis nakazuje jazdę do końca zwężenia?

        • 5 2

  • Precz z cwaniakami! (6)

    Co Wy chcecie od "szeryfów"? Przynajmniej ktoś pilnuje cwaniaczków, którzy jazdę "na zamek" uskuteczniają z lewego pasa tuż przed zjazdem na łącznicę. Jak chcecie coś zmieniać, to trzeba przeznaczyć lewy pas wyłącznie do jazdy na wprost, i fizycznie uniemożliwić wpychanie się cwaniaczków.

    • 35 35

    • (2)

      Kiedy zdawałeś egzamin na kurs prawa jazdy?... Bo chyba tacy jak Ty są odpowiedzialni za korki na Wiśniewskiego, skoro nie wiesz, co to jazda na suwak :(pożal się Boże

      • 2 3

      • A swoją drogą co to niby jest „egzamin na KURS prawa jazdy”???? Może Ty to jakaś specjalna wersja dla takich jak Ty??

        • 2 0

      • Tam nie ma jazdy na suwak. Na suwak pięknie jedziesz kawałek dalej, prawie każdy wpuszcza jedno auto wpadające z dołu, z Unruga. Tu jest zwykłe cwaniactwo, próba wyprzedzenia z prawej kilku aut żeby być w domu 10 sekund szybciej.

        • 3 0

    • Opinia wg mnie śmieszna. Od Wiśniewskiego cały prawy pas stoi. Stoi. A jak jadę lewym pasem, jakoś nie czuję, żebym był sprawcą korków.. Wg mnie, dzięki takim jak jak ruch jest płynny, korki mniejsze

      • 1 2

    • Boli jak sie jest frajerem, nie umie sie plynnie wlaczyc do ruchu i stoi na prawym, co nie? Frajerskie pietno, tylko tutak mozesz sie wyzalic...

      • 3 7

    • Spokojnie, na południowej - węzeł z Sucharskiego tną przez dwa pasy prosto na zjazdowy. Cały zjazdowy i w efekcie prawy musi hamować, a potem zdziwienie, że jest korek.

      • 1 2

  • zakaz wyprzedzania powinien obowiązywać dla obydwu pasów w tym samym kier. (1)

    zakaz wyprzedzania powinien obowiązywać dla obydwu pasów w tym samym kier. a znak informacyjny sugerujący "jazdę na suwak" powinien być znakiem nakazu wtedy i tylko wtedy będzie to działać, samochody nie powinny się wyprzedzać na obu pasach wtedy lewy i prawy pas zapełniał się w tym samym stopniu a teraz jest tak że wszyscy co wcześniej się ustawią na prawym pasie, bo wiedzą że jest zwężenie pokutują później swoją decyzje bo mogło śmignąć lewym pasem do końca, i "na Jana" się wcisnąć. Dojeżdżając do zwężenia prawym pasem poziom frustracji już jest tak wysoki że niechętnie się wpuszcza "cwaniaczków" w myśl zasady: "a niech sobie teraz postoi" bo niestety ale znak jazda na suwak ma jedynie charakter czysto informacyjny! nie ma żadnych przepisów nakazujących wpuszczenie kogoś ze zwężającego się pasa! a więc całe to rozwiązanie nigdy nie będzie funkcjonować należycie powinno się wzorem Niemiec wymusić na użytkowniku lewego pasa ustąpienie miejsca na zwężeniu zapisami prawnymi w kodeksie ale też na użytkowniku prawego pasa w tym samym kierunku wymusić zakaz omijania pojazdów będących w ruchu czy też stojących w kolumnie chociażby ze względów bezpieczeństwa

    • 4 0

    • Nie można ominąć pojazdów będących w ruchu. W tym przypadku jest to wyprzedzanie, bądź wymijanie.
      A dodatkowo - podasz swoją propozycję brzmienia artykułu wymuszającego "jazdę na zamek"?

      • 1 1

  • A ja właśnie w poniedziałek wylatuję do Chin. (4)

    Czy ktoś wie, ok której mam wyjechać z domu, aby zdążyć na samolot przed totalnym zakorkowaniem estakady w kierunku lotniska w Kossakowie??

    • 9 7

    • Wyjedź w piątek!

      • 2 0

    • Z Kossakowa nie polecisz do Chin

      • 4 2

    • (1)

      Wyjedź o ochnastej to zdążysz.

      • 4 0

      • 4 godz minimum

        • 1 0

  • Kierowcy kierowcy którzy prawko wygrali w loterii..

    Jazda na zamek bd miała sens wtedy gdy wszyscy kierowcy się do tego będą stosować. A sądząc po tym co się dzieje codzienne na drogach to kierowcy nie mają pojęcia ze istnieje takie coś jak jazda na zamek bo są kretynami którzy próbują cwaniakowac i co to nie oni nie ma lepszych kierowców niż oni.

    • 3 4

  • Po pierwsze nie cwaniakować (1)

    Słuchajcie Janusze lewego pasa wpychający się na tzw. zamek po wyprzedzeniu 100 pojazdów stojących grzecznie w kolejce do zwężki. Na Suwak to się jedzie przy równej prędkości i wjeżdża suwakowo w płynnym ruchu przed lub za samochód poruszający się obok, a nie nie zapier..la się lewym pasem wzdłuż stojących samochodów których kierowcy już wjechali na suwak z zachowaniem kolejności. To co uprawiacie nie jest jazdą na suwak. Kto Wam to powiedział. Na estakadzie jest najpierw jeden pas ruchu , a jak się zrobi przez 200m drugi to wyrywacie po prawym i wpychacie się pod kościołem, mijając po drodze tych co stoją grzecznie, bo wcześniej wjechali już na suwak.
    Nie na tym polega jazda na suwak. Płynny suwak to pilnowanie swojej kolejności w momencie dojazdu do korka, a nie cwaniakowanie, które znakomicie wydłuża przejazd innym.
    To samo jest na Płk. Dąbka w stronę centrum przy zwężce przy BP na Pogórzu.
    A Pan Panie Sielski niech głupot nie pisze. Wyglądasz Pan na inteligentnego człowieka, ale chyba w szkole jak była zajęcia z logiki to pan byłeś na wagarach. Pojeździj Pan 10 lat po 100 tys. km rocznie po Europie to pogadamy o zachowaniach w ruchu drogowym.
    Panie Dyrektorze Folejewsk, proszę trochę pomyśleć i poprawić oznakowanie, aby było jednoznaczne i uniemożliwiało agresywnym cwaniakom denerwowanie normalnych kierowców. Aktualna organizacja z buspasem, i 200 m odcinka dwupasmowego pomiędzy jednopasmowymi tylko wywołuje niezdrowe emocje. Specyfika Estakady i aktualna organizacja ruchu w stronę Pogórza umożliwia bowiem cwaniakowanie i wydłuża czas przejazdu normalnym kierowcom.

    Ponadto kochani Włodarze miasta Gdyni: ile trzeba czekać aby zrobić w końcu dwupasmówkę od końca estakady, aż do Płk. Dąbka przy BP gdzie znowu jest dwupasmówka. W Gdańsku ta sprawa rozwiązana byłaby już dawno. Na szczęście wybory się zbliżają. Adamowicz na Prezydenta Gdyni, damy Panu dwa mieszkania za skuteczność i chęć działania, a co tam żałować - damy nawet trzy i zapraszamy.

    • 10 4

    • będę omijał te 100 samochodów

      do czasu gdy kierowcy nie nauczą się stawać na dwóch pasach po 50 samochodów

      • 2 1

  • (1)

    W którym miejscu można tam jeździć na zamek? Chyba nie mówią o tym kawałku między zjazdem na Oksywie a końcem Estakady...? To się mija z celem bo ci którzy odbijają na Unruga blokują prawy pas, a jadący prosto lewy pas. Ci co chcą jechać „na zamek” muszą się po minięciu zjazdu Oksywie wepchać znowu na prawy, podjechać 50m i wpychać się ponownie na lewy. Jaki to ma sens? Tam jest właśnie cwaniactwo a nie kultura.

    • 36 7

    • Popieram

      W pełni popieram. Mija sie to z celem całkowicie. Nie rozumiem tej decyzji. A tam odbywa sie wyłącznie cwaniactwo. Nie ma to nic wspólnego ze zmniejszeniem wielkości korka.

      • 2 1

  • Jazda na zamek - bujda

    Wiecie o ile spada przepustowość pasa, gdy jeździ się na zamek? Około 50% - zwalnianie, przychamowanie, przepuszczanie ...
    Jazda na zamek ma sens tylko wtedy, gdy w pobliżu jest skrzyżowanie, które możnaby przyblokować jadąc jednym pasem.
    W innym wypadku jest to niestety wyłącznie narzędzie do zbijania statystyk korków w mieście ...

    • 6 2

  • jazda na zamek

    Czy moglibyście również zainterweniować i poprosić drogowców o ustawienie znaku jazdy na zamek na ul. Chwarznieńskiej (jadąc z obwodnicy do Redłowa)?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane