• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy proszą o zmiany na drogach. ZDiZ w Gdańsku odpowiada

Maciej Naskręt
18 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte. Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte.

Zabieramy się za absurdalnie ustawione znaki i sygnalizacje na drogach w Trójmieście. Na początek pod lupę bierzemy centrum Gdańska. Czekamy na sugestie czytelników dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie.



Czy w twojej dzielnicy jest wiele absurdów drogowych?

W Trójmieście mamy prawie 1,5 tys. km dróg łącznie z obwodnicami. Nadzór nad organizacją ruchu drogowego sprawuje ok. 30 urzędników - inżynierów ruchu zatrudnionych w Zarządach Dróg i Zieleni. Zatem średnio jedna osoba nadzoruje 50 km ulicy. Zdaniem części kierowców to za mało, by zapanować nad sytuacją drogową i na dowód przesyłają sugestie w zakresie zmian oznakowania.

Najbardziej zasadne pomysły kierowców przedstawiliśmy władzom gdańskiego ZDiZ. Urzędnicy odnieśli się do nich.

Wyboje zniknęły, znaki ograniczenia prędkości nie

- Przy al. Armii Krajowej tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka zobacz na mapie Gdańska ustawiony jest znak B-33 - zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h - wraz ze znakiem A-11 - tzn. wyboje. Niedawno zlikwidowano nierówności na dylatacjach, należy zatem zdjąć znak ostrzegawczy i zakaz - zwraca uwagę pan Piotr Drzymała, mieszkaniec Chełmu.

- W dodatku zatokę autobusową tuż za znakiem zakazu upodobała sobie policja, która mierzy kierowcom prędkość. Niejeden już zgarnął tam punkty karne - dodaje nasz czytelnik.

Co na to Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku? - To prawda, ostatnio dylatacje zostały we wspomnianym miejscu wyremontowane. Jeśli stan drogi nawierzchni na to pozwoli, znaki opisane przez czytelnika zostaną zdjęte. Wydział inżynierii ruchu ma zdecydować w ciągu kilku dni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku. Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku.
Ruch rowerowy na ul. Płowce zobacz na mapie Gdańska

- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.

ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.

Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.

Gdzie podziała się strzałka warunkowa do skrętu w prawo?

- Zauważyłem kilka dni temu, że zniknęła zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo na sygnalizatorze ustawionym na rogu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska - jezdnia w kierunku budynku policji. Zapobiegała ona tamowaniu ruchu na prawym pasie jezdni. Czy jest szansa na jej przywrócenie? - opowiada pan Tomasz, nasz czytelnik

Co w tej sprawie mają do powiedzenia w ZDiZ? - Musimy sprawdzić ten sygnał, mogę zapewnić jedynie, że nie zdejmowaliśmy sygnalizatora - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Kolejarze "przywłaszczyli" sobie drogowskaz?

Na czas rozbiórki części wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej i jednocześnie nad magistralą kolejową został zdjęty sporych rozmiarów drogowskaz. - Teraz znajduje się u stóp obiektu i wskazuje niepotrzebnie drogę maszynistom zamiast kierowcom. Warto, by drogowskaz powrócił na swoje miejsce - uważa pan Maciej, mieszkaniec centrum Gdańska.

O to jednak, czy to się uda zapytaliśmy już nie władze ZDiZ, a przedstawicieli spółki PKP SKM w Trójmieście, bowiem roboty na wspomnianym wiadukcie są związane z budową przystanku Gdańsk-Śródmieście.

- Z racji tego, że w tym miejscu prowadzone są prace także w ramach budowy Forum Radunia ustalamy, kto jest odpowiedzialny za zdjęcie znaku. Jeśli faktycznie wina leży po naszej stronie, zwrócimy się do ZDiZ w Gdańsku o wskazanie nowego miejsca na jego umieszczenie - mówi Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście.

Zachęcamy do wysyłania listów e-mail z opisem kolejnych absurdalnych miejsc na trójmiejskich ulicach do autora artykułu.

Miejsca

Opinie (204) 3 zablokowane

  • Gdańszczanin

    Oszolomy z zdiz po co komu te durne scieżki rowerowe na wita stwosza i nowy pomysl na łuku hallera kolo opery walić kamere i doić i tak biednych polaków mandatami moze jest tam jakiś inteligentny i na przejsciu dla pieszych założy sygnalizacje świetlną a nie wiesza kamere i rozsyla mandaty niezła maszynka do robienia pieniędzy lepiej sie weżcie do konkretnej pracy nieroby

    • 0 0

  • Światła na Havla (18)

    Ruszając z ronda przy pętli Świętokrzyska w stronę AK stoi się na wszystkich światach. Dzisiaj jechałem tamtędy wcześnie rano.Ruszając z ronda widać zielone na skrzyżowaniu z Wilanowską,dojeżdżasz z normalną prędkością i przed nosem włącza się czerwone, odczekasz,ruszasz i następne światła to samo...

    • 109 5

    • naiwniak (3)

      ty myślałeś sobie że to dla ciebie ta droga z podatków :-) on powstała aby znajomi królika mogli zarobić. Światła powstały tylko dlatego że ktoś skorzystał na przetargu asą zupełnie zbędne na tak krótkim odcinku. Zwróc uwagę na słupy trakcji tramwajowej jak z krakowiskiej starówki które pasują do tej ulicy jak średniowieczny miecz do współczesnej wojny.
      Z powodu tych świateł sąsiednia wilanowska jest zajeżdżana ale tym to akurat martwią się tylko mieszkający tam ludzie którzy mają problem z przejściem na drugą stronę ulicy.

      • 18 1

      • (2)

        Cicho. Nier zdradzaj skrótu :)
        Swoją droga to paranoja. Omijać dwupasmówkę z ograniczeniem do 50km/h droga z ograniczeniem do 30km/h.
        BTW, wczoraj nią jechałem za policją, jadącą tam równo 60km/h :)

        • 9 0

        • Czyli troche ponad 50, licznik zawsze zawyza (1)

          • 0 1

          • Jelsi pisałem 60, to jechałem 60. wiem, o ile mój licznik przekłamuje.

            • 0 0

    • (1)

      tam jest fatalne ustawienie swiatel. Ktos za to odpowiedzialny powinien w końcu to naprawić!

      • 14 1

      • to nie "fatalne rozplanowanie"

        Jeno priorytet dla tramwajow - najnowsza moda w urzedzie

        • 3 1

    • (1)

      Jadąc o 22-23 jest to samo, stoi się na każdych światłach.

      • 14 1

      • wracałem kiedyś z środy wlkp z nieszczelnym układem hamulcowym hamulce były jak był płyn więc musiałem stawać i uzupełniać. Była noc zero ruchu wybierałem drogi główne aby nie hamować przez Gniezno Bydgoszcz przejechałem od strzała ale jak wjechałem do naszego kochanego Gdańska w środku nocy tylko nie zatrzymałem się na jednym skrzyżowaniu. PARANOJA !!!!!

        • 0 0

    • Zgadza się - a, co gorsza, w nocy na pustych drogach jest to samo!!!

      Do tego ludzie z tego powodu przeginają. Często skręcam z Havla (jadąc z centrum) w lewo w Wilanowską (dedykowany lewoskręt) i zwykle jakiś cieć przelatuje mi przed nosem pędząc od Świętokrzyskiej na czerwonym. Dzisiaj aż trzech naraz - dwóch mistrzów "późnego żółtego" i jeden arcymistrz głębokiego czerwonego.

      • 3 0

    • A STRZAŁKA ZIELONA NA WJAZD W AK Z HAVLA???

      Dodatkowo jeszcze jedna paranoja czyli brak zielonej strzałki na prawym skręcie w AK.Zielona faza do jazdy na wprost, ludzie walą w Łostowicką jak w masło a ty stoisz i stoisz i blokuje się caaaaly km za tobą.GDZIE STRZAŁKA PYTAM, KOMU TAM ZAGRAŻAMY??rowerzysta a 3 pieszych na godzinę przejdzie strzałka aż się prosi.2 razy pękła mi żyłka i przejechałem na czerwonym.

      • 5 0

    • Potwierdzam (1)

      By przejechać "na zielonym" skrzyżowanie z Wilanowską w kierunku do Armii Krajowej(oczywiście przed południem, bo później już jest to niemożliwe), to trzeba jechać ~65 km/h i być w pierwszej trójce stojących na skrzyżowaniu przy pętli Łostowicka. Ale co z tego, że Wilanowską przejedziemy na zielonym, jak na kolejnym skrzyżowaniu już będziemy na bank stać (z Łódzką, a potem jeszcze kolejnym z Wilanowską, tym nieopodal Armii Krajowej).

      • 30 0

      • Hehe, by przeskoczyć Łódzką, trzeba już się do 100 km/h rozbujać :)
        Zielona fala po gdańsku.

        • 18 0

    • Czerwona fala. (2)

      To jest ich nowy sposób na likwidację korków. Samochody rozkładają się bardziej równomiernie.

      • 15 3

      • korki można rozładować uspakajając ruch i zwiększając jego płynność

        • 3 4

      • gdyby dobrze ustawic ten rejon to praktycznie nie byłoby korkow!
        poprawic trzeba jeszcze skrzyzowanie z armii krajowej i bedzie dobrze

        • 10 1

    • (1)

      A co ciekawe... w weekendy chyba jest "zielona fala" (spokojnie przejedziesz przez 2 - jak się sprężysz to całość :))

      • 0 6

      • nie wszyscy mają tak szybkie auta

        ja mam tylko ca.10 s do setki i 100 + parę koników

        • 3 0

    • tego nie można zmienić z przyczyn finansowych

      jak ciśniesz pod górę od świateł do świateł to więcej paliwa spalasz. więcej spalasz=więcej kupujesz=rząd ma większe wpływy z akcyzy, a dodatkowo Ty masz mniej czasu na myślenie o ich przekrętach

      • 25 3

  • zlikwidować strzałki (10)

    Kiedyś miały one być takim znakiem "STOP" a kierowcy powinni się zatrzymywać przed pieszymi i rowerami. Chamstwo drogowe (90%) tego nie robi więc należy to udogodnienie usunąć..

    Piszę jako kierowca i pieszy. Daj palec, wezmą całą rękę

    • 61 85

    • I piesi którzy mimo ze czerwone ida dalej (1)

      Zielona strzałka widzę ze na przejściu nikogo z lewej wolne wiec jade a tu nagle bezbronny pieszy który niewiedzic czemu wbiega przed maskę moim zdaniem to norma

      • 0 0

      • Trudno, masz obowiązek mu ustąpić.

        • 0 0

    • proponujesz paraliż miasta (1)

      Trzeba się zdecydować - albo miasto idzie w rowery a samochody spychamy na margines albo pracujemy nad płynnością i przepustowością ulic dla pojazdów.Twoja propozycja to pogorszenie sytuacji istniejącej dla każdego w mieście czyli porostu głupota.

      • 4 5

      • zielona strzałka jest źródłem nieporozumień

        sugeruje bezkolizyjny przejazd. Nic bardziej mylnego.

        • 1 2

    • To może lepiej, żeby Policja egzekwowała przepisy a nie likwidować strzałki? (4)

      • 13 6

      • Lepiej... (2)

        Lepiej żeby Policja nie musiała egzekwować przepisów, tylko żeby hołota nauczyła się zachowywać na skrzyżowaniu.

        • 12 10

        • jakis glupi jestes

          policja pomylila ci sie z holota, a przepisy z pitolami

          • 0 1

        • dałem minusa

          bo nie potrzebnie obrażasz ludzi - chociaż fakt - niestety często poważni ludzie przekraczają przepisy uważając, że są nieżyciowe. Uzależnienie od samochodu daje się jednak leczyć bez obrażania pacjentów.

          • 10 2

      • jak Policja egzekwuje przepisy, to lament, że egzekwuje

        • 3 0

    • STOP cały czas obowiązuje.

      I nawet są za to punkty karne (1). W niektórych miastach przy strzałkach ustawiono małe tabliczki przypominające o tym. :)

      • 13 0

  • Skrzyżowania równorzędne (3)

    To największa głupota na większości osiedli.

    • 4 7

    • Powinny być prawie wszędzie. (1)

      Bardzo to upraszcza kodeks drogowy i wymaga od kierowców MYŚLENIA, a nie tylko ślepopoddańczego oczekiwania na zielone światło.

      • 2 1

      • To byłby zabójcze dla trójmiasta...

        ...przecież tutaj mało kto myśli za kierownicą, jazda na pamięć, chamstwo na drodze....i aspiracje do bycia stolicą.....Kaszub.

        • 0 0

    • Np. Bitwy Oliwskiej :)

      • 0 1

  • Progi ograniczajace

    Czy kogoś p******o z tymi progami???? np. Bitwy Oliwskiej, Wita Stwosza, Polanki itd. Może by tak budować takie progi, które nie będą szkodzić autom, bo w tej chwili nawet przy prawie zupełnym zatrzymaniu mam wrażenie, że wszystko się rozpadnie. Chyba trzeba zainwestować w terenówkę...

    • 1 1

  • Oliwa-PILNE!!! (8)

    Skrzyzowanie Grunwaldzka Pomorska Opacka co za madra glowa wpadla na pomysl zmiany sygnalizacji przeciez nie idzie wyjechac z Pomorskiej a było dobrze ale musieli cos spieprzyc. Nastepny bubel wyjazd z Czyzewskiego w kierunku Gdanska brakuje prawoskretu ewentualnie przedluzenia prawego pasa.

    • 15 3

    • dołącze się :) (4)

      jeśli chodzi o Oliwe, to najgłupszą rzeczą jaką zrobili to zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Kołobrzeską, nie pamiętam żeby tworzyły się kiedyś tam jakieś wielkie korki, od czasu zmiany sygnalizacji świetlnej, korki są już tam od godziny 15, czasami ciągną się aż do Alfy, chore. To samo dzieje się na skrzyżowaniu Bażyńskiego z Wita Stwosza, po kiego była tam zmiana sygnalizacji, tzn. rozumiem że dla rowerów, ale tam rower żadko jedzie,a samochody tworzą korek, gdzie tu logika. Swoją drogą, kto buduje trasy rowerowe na zime...

      • 9 1

      • trasy rowerowe są budowane na cały rok (2)

        w Kopenhadze odśnieża się chodniki i trasy rowerowe przed odśnieżeniem jezdni. Na ludzi w autobusach i samochodach śnieg nie pada, na pieszych i rowerzystów owszem.

        • 1 7

        • A u nas brakuje na wszystko pieniędzy....więc i tak wszystko będzie zaśnieżone a zima znów zaskoczy drogowców :)
          Porównanie co najmniej dziwne, nie chodzi o to co i komu pada na głowę, pieszy przez zaspę przejdzie, samochód i autobus nie przejadą, lub mogą wpaść w poślizg i wjechać w tego pieszego czy rowerzystę co skończy się gorzej dla tych ludzi niż przemoczona od śniegu czapa

          • 0 0

        • kto minusuje logiczne argumenty?

          nie napiszę, bo nie mam zwyczaju obrażania anonimowych internautów

          • 0 0

      • jestem za

        a do tego ten znak ze metr od rowerzysty, jak by tez ich tam bylo tak wielu a do tego tyle miejsca jak przy kartuskiej

        • 0 0

    • tristar...;)

      • 2 0

    • popieram!

      Stworzono tu tak absurdalne rozwiązanie, że korki tworzą się na obu kierunkach nawet poza porami szczytu, przed zmianami skrzyżowanie było przejezdne i bezpieczne. Komu to szkodziło???

      • 5 1

    • Tak jest, jak najszybciej zdjąć lub wyłączyć światła na środku skrzyżowania pomiędzy pasami Grunwaldzkiej (skrzyżowanie Pomorska-Grunwaldzka). Pod hasłem bezpieczeństwa zakorkowano skrzyżowanie.

      Nie róbcie z kierowców ostatnich baranów, samymi zakazami nie nauczycie ich kultury. Za to, że 10% za kierownicami nie ma pojęcia o kulturze cierpi pozostałych 90%. Hople i czerwone światła tego nie zmienią! Pozwólmy im powoli ewoluować przy mniejszej ilości wszelkich ograniczeń.

      • 6 0

  • (1)

    Można zauważyć, że następują zmiany w sygnalizacjach. Proszę tylko o trochę pomyślunku i nie zmienianie tego co do tej pory było w porządku, byle tylko coś zmienić...Przykład, światła w Oliwie przy pętli, wg mnie skrócono czas zmiany świateł i tak jak kiedyś z rana przejeżdżało się tam gładko tak teraz stoi się czasem kilka zmian świateł.
    Druga sprawa, wyjazd z Pomorskiej na Grunwaldzką w kierunku Gdańska, wcześniej tak światła były zsynchronizowane, że dojeżdżając do skrzyżowania włączało się zielone światło, teraz skręcając w Grunwaldzką trzeba czekać na zmianę świateł, blokując Grunwaldzką i wjazd w Czyżewskiego.

    • 0 0

    • Wjazd w Opacką, przepraszam :)

      • 0 0

  • hh

    jedna osoba na 50 km ja też tak chce

    • 0 0

  • O Boże

    Cieniutka ta rzeczniczka. Nic nie wie i zawsze wszystko sprawdzi

    • 0 0

  • (32)

    Akurat usunięcie tego ograniczenia do 50 na AK to głupi pomysł. Niedaleko za wiaduktem jest zakret, za nim często już jest korek przed światłami. Jak tylko 50 zniknie zaraz jakiś szybki i bezpieczny wbije sie pełną predkoscią w samochody stojące pod światłami.
    A stan nawierzchni na tym odcinku pomimo remontu dylatacji wiaduktu dalej jest daleki od dobrego.
    Ponadto odcinek z ograniczeniem predkości jest stosunkowo krótki i na zakończeniu długiej trasy gdzie kazdy pruje 100 km/h wręcz wskazany.

    • 248 67

    • Nie wiem dlaczego u nas nie instaluje się świetlnych znaków ze

      zmiennym ograniczeniem prędkości ? Kiedyś w Szwecji jechałem dwa razy przez Goteborg w kilkudniowym odstępie tym samym odcinkiem trasy E6 obok centrum przed zakrętem w krótkim tunelu. I były tam ustawione trzy takie znaki nad każdym z trzech pasów. Za pierwszym razem pokazywały 50 czy 60 km/h i za zakrętem było pusto (niedziela). Po pięciu dniach (w piątek) te znaki pokazywały 30 km/h i ludzie zwalniali do tej prędkości i faktycznie za zakrętem był korek i jazda z 60 km/h mogła stworzyć zagrożenie najechania na stojące na jego końcu samochody.
      Dlaczego tych znaków u nas nie ma ???!!! Parę lat temu pisał o tym "Dziennik Bałtycki" że miały się pojawić na testach, ale teraz jest cisza i polscy kierowcy to tylko za granicą mogą zobaczyć takie znaki. Na co czekają nasze władze ? Słowo "funkcjonalizm" odstrasza ?

      • 0 0

    • głupota (10)

      jak jeździć nie umiesz i przed siebie nie patrzysz to na piechotę chodź... tamta "50" jest absurdalna i każdy, kto tamtędy jeźdźi o tym wie... nie mówiąc już o tym, że nikt tam do "50" nie zwalnia... i jakoś na siebie nie wpadają... jerszcze trochę to dojdziemy do IXX wiecznego absurdu i przed każdym autem chodzić będzie człowiek z flagą... cofamy się przez takie myślenie... ludzie mają rozum i nie potrzebują nakazów, zakazów i instrukcji na każdym kroku i w każdym aspekcie życia...

      • 25 23

      • (5)

        Jeżdżę od prawie 20 lat, nigdy nie miałem wypadku ani stłuczki, ostatni mandat zapłaciłem prawie 10 lat temu więc nie mów ze nie umiem jeździć. I w tym miejscu zawsze zwalniam z 80 do 60 i robi tak cała masa kierowców wokół mnie. Zbawi cie jak na odcinku 300 metrów pojedziesz 50 km/h zamiast 80? Ile czasu oszczędzisz? 10 sekund? Jak nie zdążasz rano do roboty i musisz zapierniczać jak głupi to zwlecz tyłek z łóżka 5 minut wcześniej i wtedy na spokojnie i bez stresu dojedziesz do celu.

        • 30 8

        • "zwalniam z 80 do 60" (2)

          skoro przekraczasz dozwoloną prędkość o 10 km/h to znaczy że łamiesz przepis... czyżby to kosztowało 50 zł? nie pamiętam dokładnie, też mandatów nie dostaję... ale denerwuje mnie ustawianie "50" na szerokiej, trzypasmowej drodze, w sytuacji gdzie na niektórych wąskich odcinkach np. kartuskiej po 23 jechać można 60... to jest głupota... btw nie zwalniasz tam dlatego, że jest znak do "50" a dlatego, że jest zakręt, górka, uskok na dylatacji... ergo nie potrzebujesz tego znaku i ja też nie... o tym przede wszystkim piszę...

          • 7 10

          • (1)

            Skoro i tak tam zwalniasz bo warunki na tym odcinku są takie a nie inne to co Ci przeszkadza ten znak? Znak jest tam potrzebny bo jak go nie będzie to masa debili będzie tam pędziła z gazem w podłodze do samego końca AK i może dojść do tragedii.

            • 3 2

            • to pytanie z innej beczki... dlaczego akurat 50? a może powinno być 30? albo 10? będzie jeszcze bezpieczniej... pamiętam czasy jak tego znaku nie było... pojawił się w trakcie remontu zatoki autobusowej bodajże... i nie został zabrany po remoncie... co się nagle takiego stało, że prze przeszło 20 lat istnienia trasy WZ tego znaku tam nie było, a teraz być musi? dylatacja jak była do d* tak jest... koleiny także... nagle ludzie zaczęli nie myśleć i na siebie wpadać pod światłami albo wylatywać z zakrętu? nie, bo wypadków tam nie ma... wracając do meritum, po co ograniczenie, skoro wystarczy znak ostrzegawczy o korkach lub wybojach... po to by policjanci w zatoczce stali i łatali budżet? a znak przeszkadza w tym sensie, że jeżeli stoi ograniczenie do "50" a odcinek taki można bezpiecznie przejechać zimą w pełnym śniegu 60 lub 70 (celowo wyolbrzymiam) to wytwarza to mechanizm wśród ludzi niezwykle popularny, mianowicie olewania wszelkich zakazów i nakazów na drogach, nawet tych znaków, które ustawione są faktycznie prawidłowo i są niezbędne... że przytoczę tutaj kwestię "czarnych punktów", gdzie są znaki, ostrzeżenia, a wypadki jak były tak dalej się zdarzają właśnie dlatego, że przez bezsensownie ustawianie znaków i ograniczeń prędkości w ilościach hurtowych w PL nikt już na nie nie zwraca uwagi...

              • 4 1

        • A wiesz, że im mniej znaków na ulicach tym lepiej?

          Skoro jest niepotrzebny - zlikwidować.

          • 8 6

        • brawo

          mnie ten znak nie boli

          • 7 3

      • W każdym aspekcie nie, ale tam, gdzie od czyjegoś zachowania zależy życie innych, jak najbardziej potrzebują, bo niektórym brakuje wyobraźni aby się zatroszczyć o własne. Jakby na drogach ginęli tylko sprawcy wypadków, to nie byłoby problemu. Reasumując, tam, gdzie wolność jednego ogranicza wolność innego człowieka regulacje jak najbardziej powinny być, a w aspektach, gdzie og twojego zachowania zależy tylko twoje życie, rób co chcesz i innym nic do tego.

        • 3 0

      • kuba - członek nieformalnego stowarzyszenia mistrzów kierownicy (1)

        faktycznie zrzeszającego przeginaczy internautycznych

        • 7 6

        • buba - klasyczny trol internetowy

          • 5 3

      • ale niestety logika i zdolność do skutecznej obserwacji ...

        mało kogo tu przekona.

        • 3 0

    • Oj tam, myślę, że 70 byłaby w sam raz na taką okazję. (2)

      50 to trochę przesada.

      • 5 1

      • (1)

        A jaką różnicę czasową w przejechaniu tego odcinka będziesz miał jadąć 70km/h zamiast 50?
        Odcinek ma 300m. Jadąc go z predkością 70km/h (ok. 20m/s) pokonasz go w 15 sekund. Jadąc z predkością 50km/h (14 m/s) pokonasz go w 21 sekund.
        Bicie piany o 6 sekund a ryzyko wypadku w tym konkretnym miejscu (ograniczona widocznośc za zakrętem) przy wyższej predkości dużo wyższe.

        • 8 2

        • nie filozofuj matematyku. przy ograniczeniu do 70 wystarczy hamowanie silnikiem. przy 50 po tyłku dostają klocki.

          • 2 1

    • mało tam juz bylo wypadkow i to smiertelnych? (4)

      nie likwidować tego ograniczenia z żadnym razie, ten znak jest niezbędny by pędzący z góry kierowcy choć trochę zwolnili

      • 8 2

      • nie przypominam sobie żadnego (3)

        • 0 3

        • nawet krzyz tam stał i znicze sie paliły (2)

          były 2 wypadki na pewno, jeden auto prowadzone przez młodzież

          • 3 0

          • Motor nie auto (1)

            Boisz sie to jedz tramwajem, nie utrudniaj zycia innym.

            • 3 3

            • Motocykl nie motor

              • 2 1

    • To samo pomyślałem czytając artykuł

      Wyobraźnia nie boli :) Za zakrętem często zaczyna się korek.

      • 6 0

    • tam powinien dodatkowo stać fotoradar

      pędzenie max. aż do śródmieścia to zabójstwo

      • 2 2

    • Zgadzam się.

      Pomimo, że na całym odcinku AK począwszy od Karczemek można sobie pozwolić na nieco szybszą prędkość, to na koniec każdy rozsądny zwalnia. Korek, który tworzy się za zakrętem jest niebezpieczny, a na tym krótkim odcinku czasu się nie nadrobi.

      • 4 0

    • ??? (1)

      a kto tam ostatnio widział policjanta z radarem????
      z alkomatem to tak .
      art. o niczym

      • 6 8

      • Nie wywołuj zbójców z lasu.

        • 16 1

    • policyjne Audi

      Albo kolejny pan policjant w nieopisanym radiowozie Audi "nie wyhamuje" jak kilka lat temu...

      • 7 0

    • tubylcy o tym wiedzą, oprócz

      ww "szybkich i bezpiecznych", ale przydałaby się stopniowa redukcja np z 80 do 70 a następnie do 50 ze znakiem ostrzegawczym przed korkami za zakrętem.
      Oczywiście powyższe ograniczenia nie dotyczą niebieskich samochodów z białym paskiem z lub bez włączonej dyskoteki - oni rzadko schodzą poniżej 100 km/h nawet w dolnym odcinku, więc trudno się dziwić, że "ciemny lud" postępuje jak władza.

      • 10 0

    • Ten zakręt jest trochę zdradliwy,niech zostanie 50-tka

      • 10 3

    • Tam na dole moze zostac bo droga zle wyprofilowana i skrzyzowanie ale na moscie u gory prosze o jego zdjecie. "Jasna, dluga prosta, szeroka jak morze, Trasa Lazienkowska" a w zatoczce autobusowej stoja i pif-paf z radara :/

      • 12 3

    • Ale korek jest tam tylko przez kilka godzin dziennie

      wystarczyłoby dać takie wypukłe pasy "tarki" z tekstem uwaga...

      • 11 5

    • też popieram

      Zamiast znaku wyboje, postawić znak o skrzyżowaniu z sygnalizacją, a ograniczenie prędkości bezwzględnie zostawić

      • 21 9

    • popieram

      O tym samym napisałem. Bezsensowne by to było.

      • 32 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane