• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy proszą o zmiany na drogach. ZDiZ w Gdańsku odpowiada

Maciej Naskręt
18 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte. Ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej w Gdańsku do centrum. Część kierowców chce, by je zlikwidować, bowiem wyboje kilka tygodni temu zostały usunięte.

Zabieramy się za absurdalnie ustawione znaki i sygnalizacje na drogach w Trójmieście. Na początek pod lupę bierzemy centrum Gdańska. Czekamy na sugestie czytelników dotyczące wszystkich ulic, także tych w Gdyni i Sopocie.



Czy w twojej dzielnicy jest wiele absurdów drogowych?

W Trójmieście mamy prawie 1,5 tys. km dróg łącznie z obwodnicami. Nadzór nad organizacją ruchu drogowego sprawuje ok. 30 urzędników - inżynierów ruchu zatrudnionych w Zarządach Dróg i Zieleni. Zatem średnio jedna osoba nadzoruje 50 km ulicy. Zdaniem części kierowców to za mało, by zapanować nad sytuacją drogową i na dowód przesyłają sugestie w zakresie zmian oznakowania.

Najbardziej zasadne pomysły kierowców przedstawiliśmy władzom gdańskiego ZDiZ. Urzędnicy odnieśli się do nich.

Wyboje zniknęły, znaki ograniczenia prędkości nie

- Przy al. Armii Krajowej tuż przed wiaduktem nad ul. Pohulanka zobacz na mapie Gdańska ustawiony jest znak B-33 - zakaz jazdy z prędkością powyżej 50 km/h - wraz ze znakiem A-11 - tzn. wyboje. Niedawno zlikwidowano nierówności na dylatacjach, należy zatem zdjąć znak ostrzegawczy i zakaz - zwraca uwagę pan Piotr Drzymała, mieszkaniec Chełmu.

- W dodatku zatokę autobusową tuż za znakiem zakazu upodobała sobie policja, która mierzy kierowcom prędkość. Niejeden już zgarnął tam punkty karne - dodaje nasz czytelnik.

Co na to Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku? - To prawda, ostatnio dylatacje zostały we wspomnianym miejscu wyremontowane. Jeśli stan drogi nawierzchni na to pozwoli, znaki opisane przez czytelnika zostaną zdjęte. Wydział inżynierii ruchu ma zdecydować w ciągu kilku dni - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.

Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku. Jednokierunkowa ul. Płowców w Gdańsku.
Ruch rowerowy na ul. Płowce zobacz na mapie Gdańska

- Problem polega na tym, że jest to wąska ulica jednokierunkowa. Przy lewej krawędzi jezdni parkują mieszkańcy. Tam też wyznaczono ostatnio kontrapas dla rowerzystów. Rozumiem, że istnieje potrzeba rozbudowy infrastruktury rowerowej i trzeba poprawiać wyniki, a także wyznaczenie kontrapasa jest najtańsze w realizacji, ale bez przesady. To powoduje poważne trudności w parkowaniu samochodów, mieszkańcy nie mają ich gdzie ustawiać w tej części miasta - uważa Cyryl Karczewski, czytelnik.

ZDiZ jednak uspokaja. - Tam nie wyznaczono kontrapasu, tylko dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Na odcinkach ok. 10 m od skrzyżowań, gdzie obowiązuje zakaz parkowania wynikający z przepisów ogólnych ruchu drogowego, rozrysowano krótkie kontrapasy, których celem jest zasygnalizowanie kierowcy wyjeżdżającemu z naprzeciwka, że może pojawić się rower - tłumaczy rzecznik prasowy.

Znak poziomy ponadto wskazuje, gdzie powinien ustawić się kierowca, chcący skręcić w lewo, czyli ma zostawić miejsce ewentualnemu rowerzyście. Parkowanie na ul. Płowce zatem jest dopuszczone.

Gdzie podziała się strzałka warunkowa do skrętu w prawo?

- Zauważyłem kilka dni temu, że zniknęła zielona strzałka warunkowa do jazdy w prawo na sygnalizatorze ustawionym na rogu al. Armii Krajowej i ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska - jezdnia w kierunku budynku policji. Zapobiegała ona tamowaniu ruchu na prawym pasie jezdni. Czy jest szansa na jej przywrócenie? - opowiada pan Tomasz, nasz czytelnik

Co w tej sprawie mają do powiedzenia w ZDiZ? - Musimy sprawdzić ten sygnał, mogę zapewnić jedynie, że nie zdejmowaliśmy sygnalizatora - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Kolejarze "przywłaszczyli" sobie drogowskaz?

Na czas rozbiórki części wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej i jednocześnie nad magistralą kolejową został zdjęty sporych rozmiarów drogowskaz. - Teraz znajduje się u stóp obiektu i wskazuje niepotrzebnie drogę maszynistom zamiast kierowcom. Warto, by drogowskaz powrócił na swoje miejsce - uważa pan Maciej, mieszkaniec centrum Gdańska.

O to jednak, czy to się uda zapytaliśmy już nie władze ZDiZ, a przedstawicieli spółki PKP SKM w Trójmieście, bowiem roboty na wspomnianym wiadukcie są związane z budową przystanku Gdańsk-Śródmieście.

- Z racji tego, że w tym miejscu prowadzone są prace także w ramach budowy Forum Radunia ustalamy, kto jest odpowiedzialny za zdjęcie znaku. Jeśli faktycznie wina leży po naszej stronie, zwrócimy się do ZDiZ w Gdańsku o wskazanie nowego miejsca na jego umieszczenie - mówi Bartłomiej Buczek z PKP SKM w Trójmieście.

Zachęcamy do wysyłania listów e-mail z opisem kolejnych absurdalnych miejsc na trójmiejskich ulicach do autora artykułu.

Miejsca

Opinie (204) 3 zablokowane

  • Poproszę o ograniczenie predkosci w miescie do 100km/h

    • 14 4

  • Światła, przede wszystkim światła!!!

    Szczególnie nocą. Wyłączyć sygnalizatory świetlne w miejscach z bardzo dobrą widoczności takich jak jak Havla

    • 14 4

  • Zielona Strzałka tylko w Polsce- w całej Europie i nie tylko zielonej nie ma jak tam JEDZIECIE to co świat się kończy i (4)

    • 9 8

    • (2)

      Tyle tylko, że w tej Europie ścieżki rowerowe są wytyczane b. często na jezdniach. Jeśli w Gdańsku, zostaną wytyczone ścieżki rowerowe na jezdni, to będę za likwidacją zielonych strzałek.

      • 5 2

      • (1)

        O, mądrze gada, polać mu.
        Na przykładzie Kopenhagi dodam, że ścieżki sa jednokierunkowe, po obu stronach drogi. Przed skrzyżowaniami ścieżka rowerowa przechodzi w pas dla skręcających w prawo. Jest to genialne rozwiązanie, eliminujące wypadki wbicia się w rowerzyste na oddzielnej ścieżce - bo kierowcy znacznie latwiej dostrzec rowerzystę przy zmianie pasa !
        Czekam, kiedy u nas decydenci dojrzeją do takich rozwiązań.

        • 4 0

        • przecież takie coś zrobili w ramach eksperymentu i już larum, że się kierowcom przestrzeń zabiera

          • 1 0

    • hmm

      Może dlatego ze są tam dobrze ustawione światła...
      Zielona strzałka to nie zło ale duża pomoc w szybszym przemieszczaniu się po mieście

      A poza tym zawsze możesz tam zamieszkać.

      • 0 0

  • LIKWIDACJA BUSPASA NA PODWALU PRZEDMIEJSKIM (6)

    Buspas na podwalu przedmiejskim jest pozbawiony jakiegokolwiek sensu odkąd otwarto nowe zjazdy do obwodnicy. Tam już nie ma tak olbrzymich korków jak kiedyś (wtedy buspas miał sens). jazda na Podwalu byłaby naprawdę płynna przy 3 dostępnych pasach. Autobusy nie jeżdżą tam tak często jak w centrum.

    • 17 21

    • Zmartwię Cię. (2)

      Buspas nie zniknie. Mało tego, Podwale będzie zwężane.

      • 4 1

      • (1)

        Jak to zwężane ? Czemu zwężane ?
        Czemu od razu całości nie zerwać i trawkę zasiać ? :)

        • 2 0

        • będzie zwężone po to, żeby sobie kierowcy gmin ościennych nie urządzali tranzytu

          • 1 0

    • jak to ? (1)

      a jak budyń dojedzie do swojej rezydencji?

      • 0 1

      • dojdzie pieszo, ma jeszcze inne alternatywy

        dokładnie tak jak ty

        • 0 0

    • tam w ogóle nie powinno być autobusów bo dublują tramwaje

      • 1 2

  • Oliwa-PILNE!!! (8)

    Skrzyzowanie Grunwaldzka Pomorska Opacka co za madra glowa wpadla na pomysl zmiany sygnalizacji przeciez nie idzie wyjechac z Pomorskiej a było dobrze ale musieli cos spieprzyc. Nastepny bubel wyjazd z Czyzewskiego w kierunku Gdanska brakuje prawoskretu ewentualnie przedluzenia prawego pasa.

    • 15 3

    • dołącze się :) (4)

      jeśli chodzi o Oliwe, to najgłupszą rzeczą jaką zrobili to zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej z Kołobrzeską, nie pamiętam żeby tworzyły się kiedyś tam jakieś wielkie korki, od czasu zmiany sygnalizacji świetlnej, korki są już tam od godziny 15, czasami ciągną się aż do Alfy, chore. To samo dzieje się na skrzyżowaniu Bażyńskiego z Wita Stwosza, po kiego była tam zmiana sygnalizacji, tzn. rozumiem że dla rowerów, ale tam rower żadko jedzie,a samochody tworzą korek, gdzie tu logika. Swoją drogą, kto buduje trasy rowerowe na zime...

      • 9 1

      • trasy rowerowe są budowane na cały rok (2)

        w Kopenhadze odśnieża się chodniki i trasy rowerowe przed odśnieżeniem jezdni. Na ludzi w autobusach i samochodach śnieg nie pada, na pieszych i rowerzystów owszem.

        • 1 7

        • kto minusuje logiczne argumenty?

          nie napiszę, bo nie mam zwyczaju obrażania anonimowych internautów

          • 0 0

        • A u nas brakuje na wszystko pieniędzy....więc i tak wszystko będzie zaśnieżone a zima znów zaskoczy drogowców :)
          Porównanie co najmniej dziwne, nie chodzi o to co i komu pada na głowę, pieszy przez zaspę przejdzie, samochód i autobus nie przejadą, lub mogą wpaść w poślizg i wjechać w tego pieszego czy rowerzystę co skończy się gorzej dla tych ludzi niż przemoczona od śniegu czapa

          • 0 0

      • jestem za

        a do tego ten znak ze metr od rowerzysty, jak by tez ich tam bylo tak wielu a do tego tyle miejsca jak przy kartuskiej

        • 0 0

    • Tak jest, jak najszybciej zdjąć lub wyłączyć światła na środku skrzyżowania pomiędzy pasami Grunwaldzkiej (skrzyżowanie Pomorska-Grunwaldzka). Pod hasłem bezpieczeństwa zakorkowano skrzyżowanie.

      Nie róbcie z kierowców ostatnich baranów, samymi zakazami nie nauczycie ich kultury. Za to, że 10% za kierownicami nie ma pojęcia o kulturze cierpi pozostałych 90%. Hople i czerwone światła tego nie zmienią! Pozwólmy im powoli ewoluować przy mniejszej ilości wszelkich ograniczeń.

      • 6 0

    • popieram!

      Stworzono tu tak absurdalne rozwiązanie, że korki tworzą się na obu kierunkach nawet poza porami szczytu, przed zmianami skrzyżowanie było przejezdne i bezpieczne. Komu to szkodziło???

      • 5 1

    • tristar...;)

      • 2 0

  • A ja bym dodał jeszcze coś

    Fotoradar na Błędniku albo jeszcze lepiej na wysokości Dworca na jezdni od strony Dworca. Kiedy nie ma tam korków, to barany pędzą tam jak głupi.

    • 10 7

  • Rondo przy Pomorskiej (2)

    Kto taki mądry przestawił światła na rondzie Grunwaldzka/Pomorska?

    Kiedyś wyjeżdżając z Pomorskiej w lewo na Grunwaldzką tramwaj w kierunku Oliwy ruszał pierwszy i zwalniał miejsce samochodom. Potem na zielonym ruszały auta i po lewej stronie na Grunwaldzkiej już paliło się zielone i wszyscy sprawnie zdążyli przejechać. Teraz tramwaj stoi ze wszystkimi, blokuje jezdnię, gdy zapala się zielone na wprost po lewej stronie dalej czerwone. Auta najeżdżają z Pomorskiej i często jest tak że przy czerwonym na Grunwaldzkiej już nie przejadą, blokując pas w stronę Sopotu. Czysta głupota !!!

    • 20 0

    • O tym wlasnie pisalem

      Nalezy kogos odstrzelic za glupote po kiego było zmieniac.

      • 3 1

    • Dla mnie teraz jest lepiej, jak stoje tramwajem a przedemna 3-4samochody na lewym pasie to przejade na pierwszym swietle razem z nimi. Wczesniej wystarczyl jeden gląb i juz stalem kolejne 1,5 minuty. Teraz cykl jest czestszy, cos ok minuty.

      • 0 6

  • Inżynierowie?! niech wyleza zza biurek (1)

    Połowę bym zwolnił, jeżdżę po Trójmieście od lat i w ciagu tygodnia majac 50 osob do dyspozycji znalazloby sie rozwiązania, ale to trzeba pojeździć po mieście o różnych porach, pomyśleć, a nie liczyc samochody i teoretyzowac zza biurka. Przykład- ul.Spacerowa, każdy, kto choć raz tam jechał wie ile sie tam stoi, rano w jedną, wieczorem w drugą stronę, ale panowie planisci,przepraszam - inżynierowie stwierdzili że nie ma tam potrzeby budowania dwóch pasów. Swoja drogą nikt nie pamięta, ze to Adamowicz umorzył firmie Geant sprawę budowy dojazdu do spacerowej, a chodzilo o ładnych parę milionow. Swiatla na Havla to juz legenda, takich miejsc jest dziesiatki. K...wa na jednego przypada 50 km, co dziennie 5 km z buta i juz by wiedzieli gdzie sa problemy

    • 15 4

    • to nie inżynierowie tylko urzędnicy po europeistyce decydują na co wydadzą pieniądze gamoniu.
      Inżynier ma wytyczne i projektuje to co mu karze członek PO po europeistyce tak to wygląda. Inżynier musi takze wygrać przetarg aby to projektować. Wiesz jak się wygrywa przetargi w mieście PO pajacyku?
      A na koniec błazen myśli że to wina niedouczonego inżyniera :-)
      Nie umiesz chleba pokroić i wędliny klekocie bez krajalnicy ale swoje musisz napisać pomimo że znasz się głównie na oglądaniu TV i zakupach najtańszych gaci.

      • 4 2

  • Litwa przy kazdym swietlnym sygnalizatorze,ma strzalke zielona na stale....i nie ma problemow

    • 4 2

  • zielona strzalka to największy drogowy absurd w kraju! (2)

    Kolor tej strzałki - zielony - oznacza w każdym cywilizowanym kraju wolna drogę. Z reszta taki sam kształt ma zielona komora sygnalizatora S3 (czyli tego w całości strzałkowanego), która to oznacza wolną drogę bez ruchu kolizyjnego! Ta strzalka powinna miec kolor żółty, czyli dopuszczalny przejazd np. w prawo, ale uważaj, bo odbywa się inny ruch kolizyjny który ma pierwszeństwo. Tak jest w USA i chyba również UK. W USA bywają również sygnalizatory 5 komorowe - tj z komorą i żółtej i zielonej strzałki, znaczenie jak najbardziej logiczne - zielona tylko wtedy gdy ruch bezkolizyjny, a żółta ma znaczenie tej naszej nieszczęsnej zielonej. O ile my jesteśmy przyzwyczajeni do tego absurdu top problem się pojawia gdy do Polski przyjeżdżają turyści z innych krajów... dla nich zielone to zielone...

    • 17 6

    • jak przyjezdzaja niech uwazaja i się jezyka polskiego ucza (1)

      Chyba nie bedziemy zmieniac przepisow pod turystow, np czesi wymagaja kpl zarowek zapasowych jako wyposazenie pojazdu, nawet xenonowych w przypadku ktorych nie zalecana jest wymiana przez osobe ktora nie ma o tym pojecia, wiec się jezdze przez czechy z przepalonym-zapasowym zarnikiem sztuka jest sztuka.

      • 0 8

      • Typowe podejścia kolesia który najdalej z Kartuz do Trójmiasta jeździ...

        Jeżdżę po całej Europie i jakoś nie uczę się ani języka ani odrębnych przepisów przed wjechaniem czy to do Czarnogóry czy Hiszpanii. Znaki powinny być logiczne tak aby symbol, kolor, kształt od razu nasuwał jednoznaczne skojarzenia. Naprawdę ciężko jest wytłumaczyć logicznie komukolwiek czemu w Polsce ta sama komora sygnalizatora zielonej strzałki czasem oznacza wolną drogę (w dodatku sygnalizator S3 oznacza, że na drodze skrętu nie odbywa się żaden ruch kolizyjny, coś więcej niż zwykłe zielone światło) a czasem możliwość warunkowego przejechania sygnalizatora po uprzednim zatrzymaniu i ustąpieniu pierwszeństwa innym... Właśnie dlatego zielona strzałka powinna pozostać jedynie na sygnalizatorach S3 a tzw "zielona strzałka" w komplecie z ogólnym czerwonym powinna zostać zastąpiona kolorem żółtym. Proste i logiczne...

        • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane