• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy pytają o utrudnienia na obwodnicy

Maciej Naskręt
10 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

Nikt nie pracuje, korek na kilka kilometrów


Od środy kierowcy borykają się ze zwężeniem na obwodnicy w kierunku Gdańska na zjeździe w Chwarznie. Trwa tam ustawianie ekranów akustycznych. Sprawdzamy, dlaczego drogowcy nie zlecili prowadzenia tych prac w nocy i dlaczego muszą one trwać bez przerwy przez najbliższych pięć tygodni.



Jak często korzystasz z Obwodnicy Trójmiasta?

W środę po południu rozpoczęły się prace przy budowie ekranów akustycznych w okolicy Węzła Chwarzno na Obwodnicy Trójmiasta (nad ulicą Chwarznieńską). zobacz na mapie Gdańska Drogowcy wprowadzili tam zwężenie jezdni prowadzącej w kierunku Gdańska do jednego pasa ruchu.

Zmiany w ruchu niemal natychmiast wywołały ogromne korki. Kierowcy jadący od strony portu w Gdyni i Chyloni tracili w nich nawet 40 minut. To wywołało falę pytań do drogowców.

- Dlaczego prace nie są prowadzone poza godzinami szczytu? Przecież zdarzało się drogowcom wykonywać prace na obwodnicy po zmroku. Dlaczego tego nie powtórzono tym razem? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik i mieszkaniec Chyloni.
- Zamknięcie pasa ruchu było niezbędne do tego, by wykonawca ekranów akustycznych mógł tam ustawić palownicę, która będzie wykonywać pale pod montaż bariery. W rejonie Węzła Chwarzno jest wąsko, nie ma pasa awaryjnego postoju ani pobocza i nie można było maszyny usytuować w innym miejscu niż na pasie jezdni - wyjaśnia Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drogowcy podkreślają, ze same rozstawienie takiej maszyny i oznakowania na drodze jest kłopotliwe, ponieważ trwa około dwóch godzin. Nie ma więc szans, by w godzinach szczytu znikała ona z głównej jezdni Obwodnicy Trójmiasta. Palownica nie będzie pracowała w nocy, by nie zakłócać spokoju mieszkańcom.

Korek na obwodnicy



Warto zwrócić uwagę, że montaż ekranów akustycznych wymusiły na drogowcach władze samorządu województwa. Marszałek województwa wydał decyzję nakazującą ich ustawienie po licznych prośbach mieszkańców Chwarzna, którym przeszkadzał hałas pochodzący z obwodnicy.

Pięć tygodni utrudnień

Za trzy tygodnie drogowcy mają zakończyć budowę ekranu po zachodniej stronie obwodnicy. Wtedy przeniosą się na przeciwną stronę, gdzie będą pracować jeszcze przez dwa tygodnie.

Łącznie powstanie 198 metrów bieżących ekranów po obu stronach drogi ekspresowej. Wszystkie prace budowlano-montażowe powinny zakończyć się do końca października. Ich koszt wyniesie 473 tys. zł.

Drogowcy zauważają też inną kwestię związaną z rozbudową samej Obwodnicy Trójmiasta.

- Prace w Chwarznie pokazują, że nie możemy obecnie rozbudowywać obwodnicy o trzeci pas, kiedy nie mamy alternatywy w postaci Obwodnicy Metropolitalnej - to wiązałoby się z gigantycznymi korkami. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy zbudować Obwodnicę Metropolitalną, a dopiero wtedy można będzie zabrać się za rozbudowę o trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta - podkreśla Michalski.

Korek na obwodnicy z lotu ptaka

15:30 10 WRZEśNIA 15

Ogromny korek na Podwalu Przedmiejskim (2 opinie)

Dobra wiadomość z obwodnicy: korek w Chwarznie nie rośnie, tak jakby część kierowców zdała sobie sprawę z sytuacji i wybrała jazdę przez miasto. Na razie zwiększony ruch między Gdynią a Sopotem nie ma znaczącego przełożenia na korki, ale w tej kwestii sytuacja jest zawsze bardzo dynamiczna i w każdej chwili może się to zmienić. O szczegółach remontu i wyjaśnieniach GDDKiA, dlaczego prac nie można prowadzić w nocy możecie przeczytać w naszym artykule.

Niestety, tak jak dobrze wygląda to na obwodnicy w Chwarznie, tak źle - na Podwalu Przedmiejskim. Korek w kierunku centrum sięga ul. Siennickiej.

W centrum Gdańska ciasno zrobiło się także na Jana z Kolna, Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Tradycyjnie stoi Trakt w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Przytyka się też al. Armii Krajowej od Chełmu do skrzyżowania z Łostowicką.
Zobacz więcej
Dobra wiadomość z obwodnicy: korek w Chwarznie nie rośnie, tak jakby część kierowców zdała sobie sprawę z sytuacji i wybrała jazdę przez miasto. Na razie zwiększony ruch między Gdynią a Sopotem nie ma znaczącego przełożenia na korki, ale w tej kwestii sytuacja jest zawsze bardzo dynamiczna i w każdej chwili może się to zmienić. O szczegółach remontu i wyjaśnieniach GDDKiA, dlaczego prac nie można prowadzić w nocy możecie przeczytać w naszym artykule.

Niestety, tak jak dobrze wygląda to na obwodnicy w Chwarznie, tak źle - na Podwalu Przedmiejskim. Korek w kierunku centrum sięga ul. Siennickiej.

W centrum Gdańska ciasno zrobiło się także na Jana z Kolna, Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Tradycyjnie stoi Trakt w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Przytyka się też al. Armii Krajowej od Chełmu do skrzyżowania z Łostowicką.
Zobacz więcej

Opinie (98)

  • Stawianie ekranów - korki w całej Gdyni

    Ponieważ spora część kierowców z obwodnicy przeniosła sie na przejazd przez miasto aby jadąc od strony Rumi dopiero wbić się na obwodnicę na Karwinach to wyjazd z mniejszych uliczek m.in. na Grabówku/ Karwinach jest baaardzo utrudniony szczególnie w godzinach porannych.

    • 1 0

  • No, bo do pracy jeździ się wcześnie rano proszę państwa roszczeniowi. (5)

    Jeżdżę do pracy na 7-mą w okolice Gdańska.
    Na wymienionym odcinku jestem parę minut po 6-tej.
    Nie widzę żadnych korków, ani natłoku samochodów...zatem jaki wniosek?

    "Kto rano wstaje temu pan Bóg daje".

    Do pracy się jeździ rano - ot cała tajemnica.

    • 5 19

    • (1)

      A kto później wstaje temu lepiej staje

      • 3 1

      • Kto rano wstaje ten leje jak z cebra

        • 0 0

    • To wg ciebie ktoś kto ma na 8 do pracy ma jechać po 6 bo później będą korki? Nie, to nie tak się żyje w tym kraju baranie!

      • 1 0

    • Te...

      Ty... a wraca się też wcześnie rano? Zdejmij klapki z oczu, bo lecisz jak klacz.

      • 4 3

    • O mondrala sie znalazl.hehe

      • 2 0

  • Mieszkam na Chwarznie i nie rozumiem o jakie hałasy chodzi ?! Bez przesady .... i tak jest ciszej niż w centrum miasta . :/ obwodnica to jedyna droga by do pracy dojechać w moim przypadku do Gdańska. ..

    • 7 0

  • cala Gdynia stoi- zero konsekwencji.... (1)

    To jest jakas tragedia. Dlaczego takie akcje uchodzą osobom odpowiedzialnym zupełnie bezkarnie. Odpowiedzieli co im się tam podoba a sytuacja sie nie zmieni. Problemem nie jest tylko obwodnica ale również wiele dróg dojazdowych do obwodnicy w Gdyni- nie tylko Chwarzno ale i Karwiny- w sumie cala gdynia przez to stoi. I tak będzie 5 tygodni bez konsekwencji dla grubego dyrektora za biurkiem! Przejazd z Gdyni głównej na Karwiny miastem zamiast 12 min zajmuje teraz od 60-90 min. Wielka kpina!!!

    • 6 0

    • Bo oni sa bezkarni.

      • 0 0

  • taaa, nie chcą utrudniać życia 5ciu rodzin na krzyż w nocy które i tak znajdują się w sporej odległości od jezdni a wolą za dnia utrudnić życie 5000 osób stojących w korkach

    • 6 0

  • Co za nieudacznictwo! 200 metrów ekranów będa stawiać przez 5 tygodni? Co to za wykonawca? (8)

    • 238 16

    • Wszechwiedzący... (4)

      Widzę,że autor tekstu ma ogromną wiedzę w kwestii budowy ekranów posadowionych na palach...Chyba zapomniał,że beton wiąże 28 dni itd...Przesiądź się na rower i nie wypisuj takich bzdur.

      • 4 5

      • Praktyk (2)

        Haha beton wiąże 28 dni, ciekawe jaki gdyby tak było to wieżowce budowali by kilka lat

        • 2 2

        • Skrót (1)

          W pewnym sensie ma racje. Pełna wytrzymałość betonu jest uzyskiwana po mniej więcej 28 dniach. Chodzić po nim można praktycznie po 24 godzinach.

          • 3 0

          • Pełna to i po roku czy kilku latach, ale po 28 dniach można stosować nominalne obciążenie. Tu jednak betonowe pale będą wbijane w ziemię, a wyprodukowano je zapewne rok temu więc o żadnym wiązaniu betonu mowy nie ma.

            • 0 1

      • Tak a palownica te pale odlewa z betonu a nie wbija w ziemię. Ekspert od poprawiania innych się znalazł.

        • 4 1

    • lepiej pomyślcie o tym, jak dojdzie do remontu obwodnicy
      który miejscami już powinien się zacząć
      strach się bać

      • 17 1

    • Bury z PSL

      • 15 2

    • Najtańszy...

      ...z przetargu rzecz jasna.Liczy sie kryterium - cena a nie czas trwania robót.

      • 45 5

  • 2 godziny rozstawiania

    rano o 5.30 jadac z dolu byla tylko smutna koparka, oslawiona palownica wyparowala albo raczej wypalowala !!!

    • 3 0

  • matko ...

    przez paru krzykaczy z chwarzna msm tetaz stac w korkach 5 tygodni?

    • 6 1

  • ... to niczego nie pokazuje (4)

    ... w początkach XX wieku robiony był całkowity remont Obwodnicy i wtedy były zamykane całe pasy. Korek jak zawsze był w pierwszych trzech dniach, a potem się ludzie przyzwyczaili. Podobnie było przy przebudowie Błędnika, potem torów we Wrzeszczu i zapewne wielu innych inwestycjach. Tak samo w Wawie, jak się spalił Most Łazienkowski - pierwsze trzy dni masakra, a potem ludzie jakoś się ogarnęli i znaleźli inną drogę.

    Można spokojnie trzeci pas dobudować w newralgicznych miejscach "pod ruchem" przy zwężeniu jezdni i nie trzeba 7 mld złotych budować durnej Obwodnicy Metropolitalnej co służyć będzie do omijania Gdańska i Żukowa, a skończy się w Gdyni.

    A ekrany to fakt - jakieś fleje z przetargu tyle czasu je budują :)

    • 77 21

    • Pod koniec XX w.

      • 2 0

    • sfsfs

      nie wiedzialem ze w w okolicach 1901 roku byla juz obwodnica.

      • 9 2

    • xx

      Na początku XX wieku było "troche" mniej samochodów, geniuszu

      • 12 7

    • XXI w. :)

      • 11 1

  • nie robią w nocy...

    nie dlatego ze to przeszkadza mieszkańców, tylko stawka robocza w takich nocnych godzinach jest o wiele większa i nikomu się nie opłaca. Szczególnie kiedy dostał to dzieło za groszy...

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane