• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy pytają o utrudnienia na obwodnicy

Maciej Naskręt
10 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

Nikt nie pracuje, korek na kilka kilometrów


Od środy kierowcy borykają się ze zwężeniem na obwodnicy w kierunku Gdańska na zjeździe w Chwarznie. Trwa tam ustawianie ekranów akustycznych. Sprawdzamy, dlaczego drogowcy nie zlecili prowadzenia tych prac w nocy i dlaczego muszą one trwać bez przerwy przez najbliższych pięć tygodni.



Jak często korzystasz z Obwodnicy Trójmiasta?

W środę po południu rozpoczęły się prace przy budowie ekranów akustycznych w okolicy Węzła Chwarzno na Obwodnicy Trójmiasta (nad ulicą Chwarznieńską). zobacz na mapie Gdańska Drogowcy wprowadzili tam zwężenie jezdni prowadzącej w kierunku Gdańska do jednego pasa ruchu.

Zmiany w ruchu niemal natychmiast wywołały ogromne korki. Kierowcy jadący od strony portu w Gdyni i Chyloni tracili w nich nawet 40 minut. To wywołało falę pytań do drogowców.

- Dlaczego prace nie są prowadzone poza godzinami szczytu? Przecież zdarzało się drogowcom wykonywać prace na obwodnicy po zmroku. Dlaczego tego nie powtórzono tym razem? - zastanawia się pan Tomasz, czytelnik i mieszkaniec Chyloni.
- Zamknięcie pasa ruchu było niezbędne do tego, by wykonawca ekranów akustycznych mógł tam ustawić palownicę, która będzie wykonywać pale pod montaż bariery. W rejonie Węzła Chwarzno jest wąsko, nie ma pasa awaryjnego postoju ani pobocza i nie można było maszyny usytuować w innym miejscu niż na pasie jezdni - wyjaśnia Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drogowcy podkreślają, ze same rozstawienie takiej maszyny i oznakowania na drodze jest kłopotliwe, ponieważ trwa około dwóch godzin. Nie ma więc szans, by w godzinach szczytu znikała ona z głównej jezdni Obwodnicy Trójmiasta. Palownica nie będzie pracowała w nocy, by nie zakłócać spokoju mieszkańcom.

Korek na obwodnicy



Warto zwrócić uwagę, że montaż ekranów akustycznych wymusiły na drogowcach władze samorządu województwa. Marszałek województwa wydał decyzję nakazującą ich ustawienie po licznych prośbach mieszkańców Chwarzna, którym przeszkadzał hałas pochodzący z obwodnicy.

Pięć tygodni utrudnień

Za trzy tygodnie drogowcy mają zakończyć budowę ekranu po zachodniej stronie obwodnicy. Wtedy przeniosą się na przeciwną stronę, gdzie będą pracować jeszcze przez dwa tygodnie.

Łącznie powstanie 198 metrów bieżących ekranów po obu stronach drogi ekspresowej. Wszystkie prace budowlano-montażowe powinny zakończyć się do końca października. Ich koszt wyniesie 473 tys. zł.

Drogowcy zauważają też inną kwestię związaną z rozbudową samej Obwodnicy Trójmiasta.

- Prace w Chwarznie pokazują, że nie możemy obecnie rozbudowywać obwodnicy o trzeci pas, kiedy nie mamy alternatywy w postaci Obwodnicy Metropolitalnej - to wiązałoby się z gigantycznymi korkami. Dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy zbudować Obwodnicę Metropolitalną, a dopiero wtedy można będzie zabrać się za rozbudowę o trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta - podkreśla Michalski.

Korek na obwodnicy z lotu ptaka

15:30 10 WRZEśNIA 15

Ogromny korek na Podwalu Przedmiejskim (2 opinie)

Dobra wiadomość z obwodnicy: korek w Chwarznie nie rośnie, tak jakby część kierowców zdała sobie sprawę z sytuacji i wybrała jazdę przez miasto. Na razie zwiększony ruch między Gdynią a Sopotem nie ma znaczącego przełożenia na korki, ale w tej kwestii sytuacja jest zawsze bardzo dynamiczna i w każdej chwili może się to zmienić. O szczegółach remontu i wyjaśnieniach GDDKiA, dlaczego prac nie można prowadzić w nocy możecie przeczytać w naszym artykule.

Niestety, tak jak dobrze wygląda to na obwodnicy w Chwarznie, tak źle - na Podwalu Przedmiejskim. Korek w kierunku centrum sięga ul. Siennickiej.

W centrum Gdańska ciasno zrobiło się także na Jana z Kolna, Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Tradycyjnie stoi Trakt w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Przytyka się też al. Armii Krajowej od Chełmu do skrzyżowania z Łostowicką.
Zobacz więcej
Dobra wiadomość z obwodnicy: korek w Chwarznie nie rośnie, tak jakby część kierowców zdała sobie sprawę z sytuacji i wybrała jazdę przez miasto. Na razie zwiększony ruch między Gdynią a Sopotem nie ma znaczącego przełożenia na korki, ale w tej kwestii sytuacja jest zawsze bardzo dynamiczna i w każdej chwili może się to zmienić. O szczegółach remontu i wyjaśnieniach GDDKiA, dlaczego prac nie można prowadzić w nocy możecie przeczytać w naszym artykule.

Niestety, tak jak dobrze wygląda to na obwodnicy w Chwarznie, tak źle - na Podwalu Przedmiejskim. Korek w kierunku centrum sięga ul. Siennickiej.

W centrum Gdańska ciasno zrobiło się także na Jana z Kolna, Al. Zwycięstwa i 3 Maja. Tradycyjnie stoi Trakt w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Przytyka się też al. Armii Krajowej od Chełmu do skrzyżowania z Łostowicką.
Zobacz więcej

Opinie (98)

  • palownica...

    Jak budują biurowce jakoś nikt nie zwraca uwagi na mieszkańców... palownica nap...la dzień i noc.

    • 10 0

  • Dlaczego prace nie sa przeprowadzane w wakace??? (1)

    W wakacje jedt mniejsze natezenie ruchu, dzieci maja wolne od szkoly, sporo osob wyjezdza i korki bylyby znikome, pewnie dopiero w weekend bo zaczynalyby sie powroty z polwyspu, ale za to w tyg nie byloby problemu. A tak pol miasta zakrkowane dla 198 m ekranow

    • 6 8

    • W wakacje

      to na obwodnicy ruch jest dużo większy niż w roku szkolnym.

      • 4 2

  • chwno sztywna ekipa!

    Pozdro dla dobrych chlopaczyn z chwarzna! Na zawsze sztywna banda.

    • 0 0

  • Warto obejrzeć filmik

    "korek na g*wnej drodze Trójmiasta" :D

    • 1 1

  • Pamiętacie, jak urzędasy zlikwidowały trzeci pas na wysokości Wielkiego Kacka i czym to tłumaczyli? (5)

    • 30 3

    • (4)

      ten pas w tym miejscu nie dawał NIC, powtórzę, NIC, a przy tym bardzo pogarszał warunki BRD. Był po prostu niebezpieczny. Super decyzja o jego likwidacji i wrzucenie w zamian pasa awaryjnego.

      • 7 6

      • Doprawdy? A gdzie ten pas awaryjny, w czym zlikwidowany pas był niebezpieczny, w jaki sposób pogarszał warunki? (3)

        • 8 1

        • (2)

          w tym, ze zawsze znalazł sie palant, który cisnął nim do samego końca, a nawet częscią wyłączoną z ruchu i wciskał się tuż przed zderzak, mimo że ówczesny środkowy pas wcale wolno nie jechał a prawy był pełny. Nie zyskiwał tym kompletnie nic bo to nie "OeS" gdzie liczy się każda sekunda.

          • 8 3

          • znalazł się palant...jeden i z jego powodu zlikwidowano trzeci pas ruchu? (1)

            Chyba, że Twoim, mądrym zdaniem, każdy kierowca na trzecim pasie, to palant...

            • 7 3

            • Cos czuje, ze wlasnie kazdy. No jak ktos smie wjezdzac na obwodnice! No ja??? I standardowe zajezdzanie drogi komus kto się do ruchu wlaczyc chce albo nagla potrzeba zmiany pasa lewego na prawy jak się widzi, ze ktos się do wlaczenia przygotowuje. Tak tak kochani i nie mowcie, ze tak nie robicie.

              • 3 1

  • Nazwisko winnego proszę !

    • 6 1

  • 3 pas

    Panie Michalski, co Pan pier....sz, ekrany są tam nie potrzebne a trzeci pas niezbedny, kierowcy postoja rok w korkach, proszę się nie bać,

    • 13 2

  • (2)

    "Palownica nie będzie pracowała w nocy, by nie zakłócać spokoju mieszkańcom." - mieszkańcy chyba by przeżyli wiedząc że w zamian będzie u nich ciszej. Co innego wszyscy inni co stali wczoraj w gigantycznym korku i stać pewnie będą codziennie przez 5 tygodni i to niekoniecznie na samej obwodnicy.

    • 204 14

    • ale tam

      Mieszka Marek Stępa i on ma mieć ciszę !

      • 15 2

    • Teraz mieszkańcy....

      ...winni zaprotestować przeciw zbyt dużemu stężeniu CO2 wydobywajacemu sie z rur wydechowych samochodów stojacych w korku....Zamknąć obwodnice do czasu zakończenia robót !!!!! :-)))

      • 37 1

  • 24h na dobę (1)

    Z 5 tygodni zrobiły by się 2,5 tygodnia a może nawet 2 tygodnie.
    setki tysięcy pasażerów nie cierpiało by przez 5 tygodni a i śpiący w nocy okoliczni mieszkańcy wytrzymali by te dwa tygodnie. No chyba że jakaś ważna persona tam w pobliżu mieszka...no to wtedy zrozumiałe dlaczego tyle osób ma się męczyć.

    • 19 1

    • tam mieszka

      Marek Stępa i nie wolno mu przeszkadzać

      • 12 0

  • ble ble

    Trzeba było budować 3 pas 12 lat temu w czasie remontu generalnego

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane