- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (90 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 138 policjantów z drogówki na torze (30 opinii)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (106 opinii)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2020-06-16 21:19
wariant 1 jest najlepszy a za zaoszczedzona kase zrobic slimak dla rowerow
- 0 0
-
2017-12-05 06:12
Niedługo Adam Pawłowicz opuści gdański tron (14)
A jak zasiądzie kandydat partii konserwatywnej to i u nas z pustego naleją. Są w tym dobrzy.
- 67 97
-
2019-03-14 12:14
podesłaleś Stefana?
- 0 0
-
2017-12-05 06:17
(5)
Margaryna zdrowsza,ale to akurat wina rządu w Warszawie.
- 5 16
-
2017-12-05 07:15
na margarynę to nas nie stać ale na ośmiorniczki to już tak (4)
Co ma rząd do zdrowia obywateli po zjedzeniu margaryny tak samo jak Radek olał obywateli po spożyciu pół litra i ośmiorniczki
- 6 14
-
2017-12-05 09:09
bardziej stać nas na ośmiorniczki niż na afery ze SKOKami!!! (2)
Pieniądze kradną ludziom z konta, a oddawane są z funduszu bankowego, na który składają się normalne banki, a skok tylko wyciąga!
- 11 5
-
2017-12-05 19:32
Idz dopytaj tvn i wybiórcza jak było, źle dosłyszałeś na tv
- 3 0
-
2017-12-05 09:46
SKOK Wołomin oczywiście.
- 4 1
-
2017-12-05 11:24
mleczarnie likwidują to nie kupisz masła,
ZPT też upadł, to co ma być omastą ?
- 2 0
-
2017-12-05 09:10
i niech wejdzie złodziej i aferzysta z Pisu (3)
albo nieudacznik i kanciarz Jaworski?
- 9 4
-
2017-12-05 10:28
(2)
Jaworski to udacznik. Ma nową robotę, znowu jest prezesem. Jest ustawiony do końca życia, czego życzę wszystkim ludziom pracy!
- 6 0
-
2017-12-05 14:51
ustawiony nie do końca życia
tylko do końca kadencji tej partii, przyjdą nowi i wsadzą swoich na wygodne stolce.
dlatego teraz tak okradają budżet i państwowe firmy, bo nie wiadomo jak długo to potrwa- 2 2
-
2017-12-05 10:56
On nic nie umie ale ma chody. Ciekawe gdzie.
- 1 2
-
2017-12-05 06:48
Już odezwał się dyżurny debil od jaworskiego
- 18 9
-
2017-12-05 06:29
przeciez on jest z parti konserwatywnej (jak i poprzednicy)
Jak zeznał na procesie w lutym 2001 r. jeden ze świadków, Tadeusz T., prezydent osobiście targował z nim cenę „mecenatu”, a zapytany, dlaczego pieniądze mają wpłynąć na konto Capelli, a nie na konto np. oruńskiego domu dziecka, powiedział, że zespół jest wizytówką Gdańska i reprezentuje miasto. Franciszek Jamroż miał też powiedzieć, że jak kogoś stać na handel alkoholem, stać go również na wspieranie kultury.
- 5 4
-
2017-12-05 06:17
na dobudowanie pietra na kurkowej powinno wystarczyc.
- 17 9
-
2018-07-17 11:28
Proponuję likwidację kładki, w obniżeniu terenu zrobić tunel w ciągu Rzeczpospolitej pod al.Jana Pawła II z której zjazdy będą dalej kierować w stronę wyjazdu z tunelu. W ten sposób zyskujemy sporo terenu wokół i likwidujemy przeszkody terenowe ale to drogi wariant zakładający sporą przebudowę na dużym terenie, tańszy wariant to zostawienie obecnych relacji z budową tylko kładek pieszych ale w formie krzyża ze srodkiem na przystanku, jednak to dalej powoduje dodanie wysokich kosztów utrzymania i budowy.
- 0 1
-
2017-12-11 10:32
Zero plusów (2)
No chyba kogoś pogrzało. A co z przejściem po drugiej stronie ulicy od Startowej do nowego budownictwa inpro? Czy projektant się orientował, że to droga gdzie maksymalnie można jechać 70 km/h. Znowu będziecie spowalniać ruch samochodom i sprawiać że piesi będą musieli dreptać na około o 2 km więcej. Zero plusów. Skoro ktoś sobie wymyślił taki głupi projekt to nie mógł tego zrobić przed wstawieniem wszystkich nowych wind??? Kasa w błoto i jeszcze więcej do wrzucenia w bezsensowny projekt.
- 3 0
-
2018-07-17 11:17
Windy można przenieść gdzie indziej. To nie problem
- 0 0
-
2018-02-16 00:54
No nie w błoto.Budyń dostał określona ilość głosów za asfalt i windy. Zabrakło tylko odwodnienia jezdni ale co tam.
- 0 0
-
2017-12-05 14:56
(3)
Zlikwidiwac do paskudztwo. Tam powinno byc 1 poziomowe normalne skrzyzowanie
- 4 13
-
2017-12-06 10:20
stójmy w korkach (2)
szczęśliwi czasu nie liczą
- 0 2
-
2018-02-16 01:00
Przecież i tak za chwilę są światła na wysokości Burzyńskiego. Zwykłe skrzyżowanie albo rondo, przejścia naziemne zamiast tuneli i zielona fala dla samochodów na całej Rzeczypospolitej będzie dobrym rozwiązaniem. Doszłyby tylko trzy przejścia dla pieszych (Żwirki i Wigury, Jana Pawła, Startowa). I tak na wysokości Hynka są światła a potem na wysokości pętli tramwajowej. Przecież na Kołobrzeskiej też można jechać 70 km/godz jak trafi się na zieloną falę (przypadkową oczywiście).
- 0 0
-
2017-12-06 12:11
nie chcesz stać w korkach?
rozważ zmianę pojazdu na rower wspomagany elektrycznie
- 1 1
-
2018-02-16 00:53
Kładkę mozna wykorzystać i zarobić na niej.
Zlikwidowano budki na pasie. Kładka może być wykorzystana jako miejsce do posadowienia pawilonów handlowych w jednym ciągu (zwłaszcza część kładka bliższa Wrzeszcza). Opłaty za możliwość ustawienia pawilonów powinny pokryć jej konserwacji. Po wybudowaniu blokowiska na pasie przedsięwzięcie może być opłacalne dla inwestorów, bo zaplecze handlowe w okolicy jest ubogie.
- 0 1
-
2018-02-15 10:47
Wariant 1
- 0 1
-
2018-02-15 10:27
Kasa w bloto
Kilka lat temu wyremontowali kawałek wiaduktu za kilkaset złotych porobili windy teraz chcą wyburzać wystarczy zrobić schody i windy z drugiej kładce i wystarczy a nie latać dookoła na tramwaj
- 0 1
-
2018-02-15 09:53
mam lepszy pomysł - zasypać zrobić super rondo,
prędkość się ograniczy, poprawi bezpieczeństwo
dodatkowo będzie przestrzeń pod zabudowę 4 budynków mieszkalnych- 1 1
-
2017-12-11 16:58
To jest szybka droga
Tam nie ma innej możliwości niż kładka, tak samochody grzeją i tramwaje jadą z max prędkością
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.