Od kilku tygodni w Polsce trwa kampania społeczna pt. "Klub Pancernika Klika w Fotelikach", której celem jest zwrócenie uwagi koniecznośc stosowania fotelików fotelików samochodowych dla najmłodszych pasażerów. Kampania potrwa jeszcze przez tydzień, czyli do końca listopada.
Akcja skierowana jest do dzieci w wieku od 4 do 12 lat oraz ich rodziców. Stąd też równocześnie z medialną kampanią reklamową rusza w szkołach podstawowych i w przedszkolach specjalny cykl zajęć lekcyjnych na temat bezpieczeństwa przewożenia dzieci w samochodach. W tych działaniach bierze również udział policja. Policjanci rozdają dzieciom podróżującym w samochodach maskotkę: małego pancernika, bohatera kampanii, występującego w animowanej reklamie telewizyjnej, na bilbordach, plakatach. Jest on też bohaterem gry edukacyjnej przeznaczonej dla dzieci w wielu 4 - 12 lat.
Akcja ta, organizowana w 2005 roku w 10 krajach Unii Europejskiej: Holandii, Belgii, Hiszpanii, Czechach, Słowenii, Szwecji, Portugalii, Finlandii, Niemczech oraz Polsce jest częścią programu badawczego Unii Europejskiej, który ma stworzyć podstawy do organizowania wspólnych kampanii na rzecz bezpieczeństwa na drogach jednocześnie we wszystkich krajach członkowskich.
Unia Europejska bezpieczeństwo w ruchu drogowym traktuje jako wspólny i ważny problem dla wszystkich jej krajów członkowskich. Stąd też w tej kampanii element edukacyjny jest najistotniejszy: jej efektem ma być wychowanie przyszłych obywateli wspólnej Europy, którzy będą potrafili i chcieli bezpiecznie zachowywać się na drogach.