• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne niedrogie modele zdobywają popularność

Mart
24 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Ich popularność w Polsce przestanie dziwić, gdy odkryjemy, że we Francji lepiej sprzedaje się Dacia Logan niż rdzennie francuskie Megane. Coraz więcej kupujących przymyka oko na efektowny design czy dodatki hi-tech. Kolejne modele tańszych samochodów można już zamawiać w salonach trójmiejskich dealerów.



Są nie tylko tanie. Ich producenci w promocji i sprzedaży starają się unikać tanich chwytów marketingowych. Niskie koszty produkcji, tworzywa przeciętnej jakości, brak efektownych przetłoczeń na karoseriach, krótka lista dodatkowego wyposażenia przekładają się na niższą cenę takich pojazdów. Tych samochodów nie można jednak uważać za przestarzałe czy niedopracowane. Jest w nich wszystko, co potrzebne do bezpiecznego i w miarę komfortowego podróżowania. Nie innymi samochodami jeździliśmy przecież przez całe lata...

Sami sprzedawcy, także ci z bogatych krajów Unii Europejskiej, przyznają, że na zakup takich samochodów decydują się także zamożni klienci, w czasach spowolnienia gospodarczego ostrożniej i oszczędniej dysponujący pieniędzmi.

Sztandarowym przykładem niedrogich pojazdów są praktycznie wszystkie modele Dacii. Co ciekawe, tania Dacia nie tylko świetnie sprzedaje się np. w Niemczech, ale także we Francji. Model Sandero popularnością przebił np. Toyotę Yaris, Opla Astrę, Forda Focusa, nie mówiąc o Renault Megane.

Dacia Sandero to jedna z najtańszych propozycji także na naszym rynku. Najnowsze Sandero, Sandero Stepway czy przy odrobinie dobrej woli także Logana można nawet uznać za auta dość ładne. Design tych aut jest prosty, jednak efektownie wyróżnia się na tle konkurencji.

Dacia Logan II wygląda dobrze i ma pojemny bagażnik - 510 litrów. W gamie nowego Logana znajdują się silniki o mocy od 75 do 95 KM. Sandero II to wersja hatchback Logana. Ma mniejszy bagażnik - bazowo 320 litrów, tyle samo co w pierwszej wersji tego auta. Najchętniej kupowaną wersją Sandero jest wersja Stepway, stylizowana na SUV-a. Ma o 4 cm większy prześwit niż podstawowa wersja, wyróżnia się też wyraźnie zaakcentowanymi błotnikami i progami. Wszystkie modele w stosunku do poprzednika mają lepsze materiały wykończeniowe i są skuteczniej wyciszone. Ceny? Sandero II można zamawiać od 29 900 zł, podobnie jak Logana. Ceny Sandero Stepway zaczynają się od ok. 40 000 zł.

Citroen C-Elysee to bliźniaczy model Peugeota 301. Podobnie jak tamten, oferuje olbrzymi bagażnik - ponad 500 litrów. Tak jak 301 korzysta ze zmodernizowanej platformy modelu 208, tak C-Elysee bazuje na platformie Citroena C3. Biorąc pod uwagę ładunkowe możliwości samochodu, można przymknąć oko na twarde plastiki czy gołe zawiasy wnikające nieco do przestrzeni ładunkowej. Za to precyzja montażu jest bez zarzutu. Tak samo jak Peugeot 301, "budżetowy" Citroen plasuje się segment wyżej niż modele Dacii. Ceny Citroena zaczynają się od ok. 46 000 zł, w obowiązującej obecnie promocji w salonach, dealerzy oferują auto od ok 39 000 zł.

Do grupy tańszych modeli możemy zaliczyć też Seata Toledo IV, dzielącego wiele podzespołów ze Skodą Rapid. Podobnie jak w przypadku Skody, niezaprzeczalnymi atutami Toledo są nienaganny montaż i bardzo dobra ergonomia. Do tego Seat oferuje bardzo przestronne wnętrze i wręcz gigantyczny bagażnik, aż 550 litrów bazowej pojemności. Cena podstawowej wersji czwartej generacji Toleda zaczyna się od ok. 47 tysięcy złotych. Seat oferuje Toledo z silnikami o mocy od 75 do 122 KM.

Przeczytaj artykuł o niedrogich modelach Skody i Peugeota

Salony Citroena w Trójmieście

Salony Dacii w Trójmieście

Salony Seata w Trójmieście
Mart

Opinie (185) 2 zablokowane

  • Drogie samochody z salonu są drogie w utrzymaniu (4)

    W takim Bentleyu wymiana hamulców, to wydatek "zaledwie" 50 tys. zł.

    • 9 0

    • (3)

      Trzeba było nie zamawiać ceramicznych tarcz... ja do swojego Bentleya wziąłem stalowe tarcze a z nadwyżki zamontowałem instalację LPG - trzeba myśleć...!!! ;)

      • 6 3

      • Moja wersja jest bez tarcz (1)

        hamuje potężnym silnikiem

        • 3 0

        • a ja wyrzucam kotwicę przez okno

          • 4 0

      • o właśnie i tu jest typowe myślenia naszego krajowego bogacza - LPG to obciach...

        Zapraszam do NL, pooglądacie co można przerobić na LPG, no tak ale tam ludzie są biedniejsi i na "junkersach" muszą jeździć.

        • 0 0

  • oto kolejny cud Tuska Polska niema ani jednego własnego auta !! (4)

    cała europe podpijaja Rumuńskie samochody!! Tusk lubił porównywac rajska zielona wyspe do Rumuni ze niby oni to biedniejsi niestety sie okazało ze to rajska wyspa jest juz najbiedniejsza!! Rumunia sprzedaje na całym swiecie swoje auta .I to w Rumuni nie muszą żebrac na sprzet dla szpitali dla ratowania dzieci itp bo jak sie okazuje maja go 10 razy wiecej niz w POlskich szpitalach!! Ale zato chetnie pokazują zebraków nazywajac ich Rumunami mimo ze to są Cyganie a nie Rumuni!!
    Za to z POlski wycofują sie zagraniczne koncerny samochodowe by w przeciwieństwie do Tuska nie niszczyc jak on polskiego przemysłu tylko by ratowac własny przemysł nawet jesli to bedzie wiecej kosztowało niz w POlsce!

    • 19 13

    • Może rzuć jakimś pomysłem: w jaki sposób stworzyć polski przemysł motoryzacyjny, co zrobić, aby nie uciekały od nas firmy, co zrobić, aby szpitale miały dobry sprzęt itd. ? Mnie jest wszystko jedno, czy gdzieś tam będzie jakiś Tusk, Kaczyński lub Iksiński - rzecz w tym, aby było normalnie.

      • 6 1

    • to jest generalnie ta sama megalomania jaka jest udziałem argumentujących na rzecz zamachu.

      że niby L.K. był tak szalenie ważny dla losów europy i świata, że wróg musiał go unicestwić. i tu podobnie. kryzys ogólnoświatowy, nie ma absolutnie żadnego wpływu na Polskę, bo Polska jest tak wielka i wspaniała, o czym każdy prawdziwy Polak katolik patriota wie. Wie również, że sytuacja w kraju i w konsekwencji - przecież - na całym świecie jest tylko i wyłącznie zasługą polskiej obecnej ekipy rządzącej.

      • 4 2

    • Racja... pisiaku

      Bo za Kaczorów to produkowaliśmy kilka milionów polskich aut rocznie... pamiętam jak dziś: Wars dla młodych, Sawa - trochę większy sedanik, Syrena Bosto IV i luksusowy Polmos - dla biznesmenów i oficjeli...
      Ach, łezka się w oku kreci... ten szalony rok 2007... to se ne vrati... (na szczęście)

      • 5 0

    • jakie auto osobowe mają Węgrzy? Słowacy? Belgowie? Holendrzy? Szwajcarzy? Austriacy? Chorwaci? Słoweńcy? Litwini? Norwegowie? Irlandczycy?

      • 2 0

  • O właściwościach terenowej wersji Dacii
    przekonuje się w codziennej pracy redakcyjno - dziennikarskiej,redakcja portalu ;)
    Też bym sobie sprawił Dustera,gdybym miał wolne 50tys.
    Trza zagrać w Kaskadę,wygrana wystarczy na zakup;)
    A co do zwiększonego popytu/zainteresowania
    powyższymi autami-trudno się dziwić!
    Są to auta na portfel "przeciętnego Kowalskiego",
    który sprężył się budżetowo ;)
    Poza tym produkowane w oparciu o podzespoły
    z innych(droższych aut),w ramach tego samego
    moto-holdingu.

    • 6 2

  • pierwszy samochód w mojej rodzinie to była kanarkowa Dacia 1300

    Po Gdańsku jeździło trochę Dacii 1310, ale 1300 była unikalna. Do tego ten kolor! Silnik miał niezłego kopa, potrafiła wcisnąć w fotele. Nic się oczywiście w niej nie psuło i była bardzo wygodna.

    • 7 0

  • pierwszy nowy samochód w rodzinie Dacia Logan

    przejechane 80 tys bezawaryjnie. pierwszy samochód kolegi w rodzinie paroletni Opel - awarie. Generalnie Polak woli kupic 15 letni bity szrot z niemiec z cofnietym licznikiem niz nowy Dacię.

    • 16 2

  • Nie ogarniam jak można kupić coś tak nudnego, nijakiego i mdłego (5)

    Tylko dlatego że "z salonu"? Brzydkie to, powolne, słabe jakościowo i po prostu nudne. Jak można decydować się na zakup czegoś takiego? Czy nie lepiej kupić sobie coś starszego, w tej samej cenie, ale o klasę lepszego? Samochód powinien sprawiać radość, cieszyć oko, napawać dumą i wywoływać emocje!

    • 6 26

    • No właśnie...tradycyjnie PAssat TDI idealnie wpasuje się w to co piszesz

      • 11 4

    • " Samochód powinien sprawiać radość, cieszyć oko, napawać dumą i wywoływać emocje!"

      o żesz k... nie wierzę.
      u każdego? u wszystkich? równie dobrze można stwierdzić, że wszyscy powinni być wirtuozami fortepianu i każdy powinien w domu mieć steinwaya.

      • 13 3

    • samochód jedyne co powinien to wozić tyłek - cała reszta, to dla pasjonatów

      • 6 2

    • to moze lepiej zakupić 20 letniego Jaguara,

      niech stoi na kołkach pod domem, wazne zeby oko cieszył.

      • 4 0

    • A co wg Ciebie powinien sprawiać grzejnik elektryczny?

      • 2 0

  • Nawet rumuni mają swoją marke samochodową a zacofanej Polsce nie mamy nic tylko smoleńsk (4)

    • 18 3

    • I takie trepy jak ty

      • 3 5

    • podziekuj Tuskowi za jedno i drugie:) (2)

      • 2 4

      • za Smoleńsk to sobie Kaczorowi podziękuj

        • 1 1

      • a co Tusk ma z tym wspólnego?

        • 2 0

  • u!!!

    • 0 1

  • nie ma jak 15 letni Passacik z wypierdzianym,essesmanskim fotelem (1)

    żona w drodze z kościoła po tych zapachach zaraz ma ochotę na barabara w krzaczorach

    • 12 5

    • Jak Twoja tak lubi, jeeej. Każdy ma jakieś fetysze...

      • 2 0

  • auto to nie inwestycja,ma sie mi podobac i tyle.

    jak się znudzi to kupuję nowe.

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane