• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne niedrogie modele zdobywają popularność

Mart
24 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Ich popularność w Polsce przestanie dziwić, gdy odkryjemy, że we Francji lepiej sprzedaje się Dacia Logan niż rdzennie francuskie Megane. Coraz więcej kupujących przymyka oko na efektowny design czy dodatki hi-tech. Kolejne modele tańszych samochodów można już zamawiać w salonach trójmiejskich dealerów.



Są nie tylko tanie. Ich producenci w promocji i sprzedaży starają się unikać tanich chwytów marketingowych. Niskie koszty produkcji, tworzywa przeciętnej jakości, brak efektownych przetłoczeń na karoseriach, krótka lista dodatkowego wyposażenia przekładają się na niższą cenę takich pojazdów. Tych samochodów nie można jednak uważać za przestarzałe czy niedopracowane. Jest w nich wszystko, co potrzebne do bezpiecznego i w miarę komfortowego podróżowania. Nie innymi samochodami jeździliśmy przecież przez całe lata...

Sami sprzedawcy, także ci z bogatych krajów Unii Europejskiej, przyznają, że na zakup takich samochodów decydują się także zamożni klienci, w czasach spowolnienia gospodarczego ostrożniej i oszczędniej dysponujący pieniędzmi.

Sztandarowym przykładem niedrogich pojazdów są praktycznie wszystkie modele Dacii. Co ciekawe, tania Dacia nie tylko świetnie sprzedaje się np. w Niemczech, ale także we Francji. Model Sandero popularnością przebił np. Toyotę Yaris, Opla Astrę, Forda Focusa, nie mówiąc o Renault Megane.

Dacia Sandero to jedna z najtańszych propozycji także na naszym rynku. Najnowsze Sandero, Sandero Stepway czy przy odrobinie dobrej woli także Logana można nawet uznać za auta dość ładne. Design tych aut jest prosty, jednak efektownie wyróżnia się na tle konkurencji.

Dacia Logan II wygląda dobrze i ma pojemny bagażnik - 510 litrów. W gamie nowego Logana znajdują się silniki o mocy od 75 do 95 KM. Sandero II to wersja hatchback Logana. Ma mniejszy bagażnik - bazowo 320 litrów, tyle samo co w pierwszej wersji tego auta. Najchętniej kupowaną wersją Sandero jest wersja Stepway, stylizowana na SUV-a. Ma o 4 cm większy prześwit niż podstawowa wersja, wyróżnia się też wyraźnie zaakcentowanymi błotnikami i progami. Wszystkie modele w stosunku do poprzednika mają lepsze materiały wykończeniowe i są skuteczniej wyciszone. Ceny? Sandero II można zamawiać od 29 900 zł, podobnie jak Logana. Ceny Sandero Stepway zaczynają się od ok. 40 000 zł.

Citroen C-Elysee to bliźniaczy model Peugeota 301. Podobnie jak tamten, oferuje olbrzymi bagażnik - ponad 500 litrów. Tak jak 301 korzysta ze zmodernizowanej platformy modelu 208, tak C-Elysee bazuje na platformie Citroena C3. Biorąc pod uwagę ładunkowe możliwości samochodu, można przymknąć oko na twarde plastiki czy gołe zawiasy wnikające nieco do przestrzeni ładunkowej. Za to precyzja montażu jest bez zarzutu. Tak samo jak Peugeot 301, "budżetowy" Citroen plasuje się segment wyżej niż modele Dacii. Ceny Citroena zaczynają się od ok. 46 000 zł, w obowiązującej obecnie promocji w salonach, dealerzy oferują auto od ok 39 000 zł.

Do grupy tańszych modeli możemy zaliczyć też Seata Toledo IV, dzielącego wiele podzespołów ze Skodą Rapid. Podobnie jak w przypadku Skody, niezaprzeczalnymi atutami Toledo są nienaganny montaż i bardzo dobra ergonomia. Do tego Seat oferuje bardzo przestronne wnętrze i wręcz gigantyczny bagażnik, aż 550 litrów bazowej pojemności. Cena podstawowej wersji czwartej generacji Toleda zaczyna się od ok. 47 tysięcy złotych. Seat oferuje Toledo z silnikami o mocy od 75 do 122 KM.

Przeczytaj artykuł o niedrogich modelach Skody i Peugeota

Salony Citroena w Trójmieście

Salony Dacii w Trójmieście

Salony Seata w Trójmieście
Mart

Opinie (185) 2 zablokowane

  • ... (3)

    Może kupić coś w tej cenie używanego co miało się już zepsuć zostało naprawione/wymienione...

    • 8 5

    • (2)

      Tak - pasek 1.9 TDI.

      • 10 0

      • chyba piasek

        • 3 0

      • nie mówi się pasek tylko passtuch :)

        • 0 0

  • Citroen C-Clysee już od 38900zł za rocznik 2013. (5)

    W artykule wkradł się "kosztowny" błąd, bo według informacji z Citroen Center Mot Ciągło z Gdyni - gdzie miałem sposobność odbyć jazdę próbną modelem C-Elysee, nowy samochód można nabyć już za 38900zł brutto w ofercie dla klienta indywidualnego (firmy pewnie mogą zakupić taki samochód jeszcze taniej), a za wspomnianą przez autora kwotę można kupić samochód z klimatyzacją, radiem CD MP3 i jeszcze kilkoma innymi dodatkami uprzyjemniającymi jazdę. Warto obejrzeć samochód "na żywo" - ilość miejsca w kabinie pasażerskiej i pojemność bagażnika robią duże wrażenie. Podsumowując dostajemy "dużo", nowego samochodu (nawet 5 lat gwarancji) za przystępną cenę.

    • 7 4

    • kupując nowe auto należy pamiętać o cenie obowiązkowych dla zachowania gwarancji przeglądów. (2)

      oraz o 50% spadku ceny po kilku latach. opcja nabycia 3-6 letniego auta, w zależności od stanu, wydaje się być optymalna. przy samochodzie za 80 tys, po kilku latach znika 40 tys. i tego można być 100%. natomiast czy przez kilka kolejnych lat ulegnie awarii na 40 tys. jest na tyle mało prawdopodobne, że warto zaryzykować. na koniec można takie auto sprzedać za 25 tys. W pierwszym przypadku tracisz 40 tys, w drugim 15. Miłośnik nowych aut pójdzie i kupi nowszy model, za kolejne 80 tysi i wszystko się powtarza. po dwóch autach jest do tyłu 80tys. Oczywiście są ludzie, których stać na to i chwała im z tego powodu.

      • 4 1

      • to tylko teoria.... (1)

        ...a zycie pokazuje ze jest inaczej i przewaznie wyglada to tak
        1-2 letnie - maly wybor aut, wysoka cena albo maja jakis defekt albo sa mocno bite
        3-4 letnie - bite albo po leasingowe z duzym przebiegiem
        5-6 letnie - jezeli trafi sie nie bity i z sensownym przebiegiem to i tak za chwile zaczna sie typowe wymiany eksploatacyjne - sprzeglo, zawieszenie, hamulce, elementy silnika, turbo itd - szczegolnie kosztowne w przypadku diesla

        • 5 2

        • na 6 aut jakie posiadałem do tej pory tylko jedno było bite, pierwsze, bo nie miałem doświadczenia.

          • 2 2

    • Za pierwszą ratę,

      reszta rozłożona na 5 rat plus duże odsetki.

      • 1 0

    • Pytanie do Ciebie (bez zgryźliwości)

      Na jakim stanowisku pracujesz w Center Mot Ciągło - sprzedawca czy wyżej?

      • 5 1

  • (3)

    Żeby samochód był niedrogi na nasze kieszenie powinien kosztować z 15tys zł.

    • 17 1

    • i wszyscy

      staliby w korkach...

      • 5 3

    • a jak go wyprodukować, rozreklamować, dostarczyć i sprzedać za tyle? (1)

      • 3 1

      • Zmienic (obnizyc)

        podatki

        • 3 2

  • Proponuję wejść na stronę Dacii o uruchomić konfigurator. Do ceny bazowej trzeba doliczyć z 30% i mamy auto do jeżdżenia.

    • 14 2

  • Toż to są zwykłe spalinowce. (5)

    Jest 21. wiek i już są na świecie śliczne auta elektryczne EV, czyli ekologiczne więc nowoczesne.

    • 2 29

    • To zapewne taki kupisz albo już go masz.

      • 10 0

    • trzy kłamstwa w jednym zdaniu, nieźle ;)

      • 4 0

    • Ciekawe jak (2)

      mieszkaniec typowego blokowiska będzie to cudo ładował pod blokiem ? A na dodatek koszt zakupu jest nie na naszą kieszeń .

      • 1 0

      • a skąd będzie miał prąd? (1)

        z przedłużki z balkonu?

        • 1 0

        • u mnie pod blokiem jest stacja ładująca

          bez kitu, śmiejemy się do dziś, ktoś postawił dwa stanowiska do ładowania samochodów przed moim blokiem na ujeścisku.

          wyglądają jak parkometry, postawili i stoją. nie wiadomo po co, nie wiadomo kto, nawet nie wiadomo czy to działa.

          • 0 1

  • Logan..

    cos w tym musi byc.przy budowach stoja glownie logany albo vw transportery :)

    • 6 4

  • Tanio to może dla Kopacz i jej kamratów

    Każdy nowy samochód w Polsce z ceną powyżej 20 tys. złotych wymaga od przeciętnej rodziny zaciągnięcia uciążliwego, wieloletniego kredytu. To co jeżdzi po naszych drogach to auta stare albo z przewłaszczeniem bankowym. Nie dotyczy to partyjnych pasożytów i złodziei.

    • 22 3

  • ja swojego Passata B5 TDI ( czerwone T czerwone D czerwone i) rocznik 1998 (3)

    sprowadziłem od dziadka lekarza z Niemczech.....

    resztę historii już chyba znacie prawda?

    oczywiście nic się nie zmieniło i nadal jestem bardzo zadowolony z wyboru

    • 10 11

    • ale ten tekst jest zjechany

      • 1 4

    • lepszy taki pasek niz dacia!

      • 3 2

    • Aha, super... Lepiej jak tego gniota wkleileś

      • 0 0

  • A FIAT tymczasem uwalił produkcję "polskiej" Pandy

    Choć był to chyba najlepszy miejski samochód jaki kiedykolwiek wyprodukowano, biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena (może i przesadzam, ale znów nie aż tak bardzo). I dlaczego? Bo im się nowa, "włoska" Panda nie sprzedawała - ręce opadają.

    • 19 0

  • (1)

    Golf lepszy

    • 3 10

    • szczegółnie przy wysokich mrozach, ciepło w szyję

      • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Ferrari?

 

Najczęściej czytane