• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne paliwo uszkodziło samochody. Stacja zamknięta

Michał Jelionek
30 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 15:00 (2 czerwca 2017)

Kilka dni temu informowaliśmy o trefnym oleju napędowym na stacji paliw Lotos zobacz na mapie Gdańska, który uszkodził samochód naszego czytelnika. Podobny problem spotkał kierowców tankujących na samoobsługowej stacji eMILA przy ul. Morskiej 116A zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Jak tłumaczą przedstawiciele stacji, wskutek awarii systemu kanalizacji, do zbiornika z paliwem przedostała się... deszczówka. Po kilku godzinach od zdarzenia stacja została zamknięta. Firma przyznaje się do błędu i zapewnia, że poszkodowane osoby otrzymają zwrot pieniędzy za naprawy uszkodzonych samochodów.



Czy często korzystasz z samoobsługowych stacji paliw?

Czytelnik portalu Trojmiasto.pl nagłośnił sprawę w piątek, 26 maja, przed godz. 13. Informację o pechowym tankowaniu zamieścił w naszym raporcie.

Uwaga, dziś ok godz. 9:00-10:00 przynajmniej 2 samochody osobowe po zatankowaniu benzyny na stacji eMILA na ul.Morskiej w Gdyni (Grabówek/przy Lidlu) uległy awarii (jestem kierowcą jednego z tych aut, rozmawiałam z drugim kierowcą w identycznej sytuacji). Sprawa została zgłoszona eMILI do wyjaśnienia. Innych poszkodowanych namawiam do złożenia reklamacji w celu odzyskania kosztów holowania i naprawy samochodu.

Samochód naszego czytelnika po zatankowaniu benzyny bezołowiowej 95 przejechał zaledwie 400 metrów. Po tym dystansie auto odmówiło posłuszeństwa. Podobny problem spotkał kilkanaście innych osób, które tankowały na tej stacji. Jak tłumaczą przedstawiciele sieci samoobsługowych stacji eMILA - sprawcą zamieszania była deszczówka.

- Woda przedostała się do zbiornika z benzyną bezołowiową w nocy z czwartku na piątek. Zareagowaliśmy bardzo szybko, bo o godz. 10 stacja była już nieczynna. Szacujemy, że od momentu awarii do zamknięcia stacji sprzedaliśmy około 300 litrów paliwa. Osoby, które tankowały olej napędowy mogą być spokojne, gdyż problem tyczy się wyłącznie PB95 - tłumaczy Jarosław Sidorczuk, rzecznik prasowy BM Reflex.
Taka była pogoda w ostatnich dniach w Trójmieście. Taka była pogoda w ostatnich dniach w Trójmieście.
Obecność deszczówki w paliwie jest co najmniej zastanawiająca, bo przecież w ostatnim czasie w Trójmieście opadów nie było. W każdym razie kierowcy, którzy w tym czasie tankowali na gdyńskiej stacji eMILA i zauważyły jakieś nieprawidłowości w układzie paliwowym swojego auta - powinny to zgłosić.

- Przyznajemy się do błędu. Jesteśmy ubezpieczeni na takie zdarzenia, dlatego będziemy dokładnie sprawdzać wszystkie reklamacje - dodaje.
Stacja paliw przy ul. Morskiej 116A zostanie ponownie otwarta prawdopodobnie już w środę.

Sprawdź ceny paliw na trójmiejskich stacjach

Aktualizacja, 2 czerwca, 15:00

Jak udało się ustalić, od momentu pojawienia się artykułu reklamacje złożyło 22 klientów tankujących na tej stacji. Osoby poszkodowane powinny zgłaszać problem dzwoniąc na infolinię pod nr: 22 754 99 99 bądź wysyłając emaila na adres: kontakt@emila.com.pl.
W piątek otrzymaliśmy oficjalne stanowisko firmy.
Zdarzenie miało następujący przebieg: w nocy z dnia 25 na 26 maja nastąpiła blokada odpływu ścieków na odcinku przewodu kanalizacyjnego, znajdującego się na parkingu przed pawilonem handlowym. Przyczyną blokady odpływu ścieków były wprowadzone przez użytkownika pawilonu handlowego odpady stałe w postaci odpadów włóknistych i higienicznych jednorazowego użytku oraz substancji tłuszczowych zbrylonych. W wyniku tej blokady nastąpiło cofnięcie wody poprzez separator do studzienki nazbiornikowej. Nieszczelność spowodowała, że woda dostała się do zbiornika paliwa.

Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • bardzo możliwe,że...

    mieszkam obok,wiem,że była awaria wody obok stacji ,tygodniami woda się lała i nikt z tym nic nie zrobił,myślę,że to przyczyna

    • 7 0

  • Deszczówka, deszczówka - hej nie padało od tygodnia albo dwóch!

    • 2 1

  • Tankowałem miesiąc temu na eMila w Gdyni na Karwinach

    Jeżdzę miom autem od 10 lat i znam je doskonale. Po ostatnim tankowaniu (jeszcze mam rezerwę) auto straciło moc, zaczęło palić 20% wiecej i nie zawsze startuje od pierwszego zakręcenia rozrusznikiem.
    Zawsze tankowałem na eMila i było OK ale coś mi się wydaje, że ostatnio przyszło do niej paliwo sortu drugiej klasy opałowej.

    • 3 1

  • Nie wiadomo gdzie tankować. (12)

    Jak miałem parę lat tzw "wrażliwego diesla" commo rail i tp... to tankowałem wyłącznie na BP. Nie od razu żeby akurat to była najlepsza sieć ale innej dużej rozsądnej sieci znałem jakoś. A bardzo złe rzeczy mówiono np o Orlenie i Lotosie. A na Shellu palił mi przy każdej próbie o 1 l więcej niż normalnie.
    Teraz z kolei jak mam zwykłego wolnossącego benzyniaka to z kolei na BP pali mi dużo i jeździ jak muł a na Olrlenie najmniej pali i najdynamiczniej jeździ.

    Myślę że jedyna mądrość w tym to nie lać na małych stacjach i przymarketowych bo tam pewnie najłatwiej o problem.

    • 4 2

    • Ludzie, śmieszni jesteście (6)

      BP, Shell, Lukoil, Statoil - wszyscy kontraktują paliwo z Orlenu i Lotosu. Paliwo wszędzie jest to samo, poza jakimś tam v-Power Racing. To od ajenta zależy czy kantuje czy nie. Paliwo trafia wszędzie takie samo i jest JEDNAKOWO DOBRE.
      Miałem przez 6 lat auto z nowoczesnym dieslem CR, od 8 lat mam drugie auto z nieco starszym dieslem na pompowtryskiwaczach, od ponad roku mam auto z mocnym 250KM silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem - i nigdy nie miałem problemów z paliwem z sieciowych stacji, a spalanie zawsze jest powtarzalne - jak tankowałem w Niemczech to też lepiej nie było, wbrew różnym ludowym legendom. Diesla na ogół kupowałem/kupuję na Lotosie (Dynamic), a benzynę tam gdzie popadnie.

      • 8 0

      • Wisz, że mam podobne spostrzeżenia - tyle że ja od lat mam benzynowce: (1)

        - Fordy i Toyota na paliwach BP muliły i paliły więcej.
        Na Shellu (Racing + czy jakoś tak) - kompletny brak mocy przy niskich obrotach, za to chętnie kręcił w górze.
        Lotos Dynamic - auto cichsze, sensownie zbierało się od dołu, ale góra jakby słabsza.
        Orlen Verva - w sumie najlepszy kompromis, ale zależny od stacji. Nie wiem czego dodają (albo czego nie dodają) na stacji przy lotnisku, ale najlepsze wrażenia mam po paliwie z tej stacji.

        • 2 0

        • Jak to co?

          JET-A1 ;)

          • 0 0

      • W Niemczech polecam stację Wolf przy trasie z Berlina w stronę Kołbaskowa.

        Niezapomniane wrażenia - prawie jak po BP spod Zakopca. Na szczęście nie stanął mi samochód.

        • 0 0

      • (2)

        różnią się dodatkami, które mogą zatykać przewody paliwowe.

        • 1 2

        • (1)

          Taaa, "nasza sieć stacji paliw oferuje paliwo ze specjalnymi dodatkami, opracowanymi w celu zatkania przewodów paliwowych w Państwa pojazdach". Doprawdy, rewolucyjne dodatki.

          Zatykają się wówczas, gdy ktoś jeździ po dziadowsku zawsze na oparach - syf z dna zbiornika zanieszyszcza filtr.

          • 4 2

          • Przecież pompa paliwa zawsze pobiera paliwo z dna zbiornika.

            • 0 1

    • (3)

      Ja mam silnik nowoczesny (7 letni diesel klasy premium) i mam odwrotnie:
      BP/LOTOS spalanie mam wyższe niż na Shell...
      Dlatego po roku "sprawdzania" przeszedłem wyłącznie na Shell - dopalanie DPF prawie się nie włącza (tak czyste paliwo) a z silnikiem nie miałem nigdy żadnych problemów.

      • 2 0

      • Jaki to "diesel klasy premium"? (1)

        Może CDI od Mercedesa z awaryjnym układem wtryskowym? A może 2.0d z BMW ze skaszanionym napędem rozrządu. A może "premium sadza w bonusie", czyli TDI?

        • 0 1

        • BMW 3.0

          • 0 0

      • zamuliłeś sobie silnik i tyle

        zastosowałeś wysokiej jakości paliwo, które ma dużo dodatków i nie trzaskałeś kilometrów to teraz cierp. Nie powinno się stosować zbyt często takiego paliwa bo później wszystko jest pozatykane.

        • 0 1

    • A może masz za słabą moc silnika i tyle...

      • 0 2

  • Późnym wieczorem

    około 23. też już leciała woda. Stary RdzOpel który naprawdę przepali wszystko dostał padaki i czołgał się chwilami jakby pracował na 3 garach. Zero mocy przy przyspieszaniu dławienie się przy jeździe pod górkę, gaz do dechy i zero reakcji...dwukrotne dotankowanie pod korek gdzie indziej rozwiązało problem jak ręką odjął...

    • 4 2

  • (1)

    Nie wierzycie rzeczników prasowemu? Przecież oni nigdy nie kłamią.
    ...i politycy też.

    • 104 1

    • Zapomnieli tylko dodać, że ten dystrybutor jest przeznaczony

      dla samochodów na wodę.

      • 1 0

  • Polaki wymyśliły auta na wodę ! Brawo!

    • 1 0

  • "esteśmy ubezpieczeni na takie zdarzenia, dlatego będziemy dokładnie sprawdzać wszystkie reklamacje"

    a gdyby nie byli ubezpieczeni, to by nie sprawdzali dokładnie? nie kumam takich wypowiedzi.

    • 8 2

  • Czyżby to pierwszy wypust paliw po remoncie/rozbudowie Rafinerii Gdańskiej?

    Popluczyny z instalacji?

    • 5 2

  • oszustwo (2)

    Jak do szczelnego zbiornika może dostać się deszczówka? Jaja sobie robią przekręciarze.

    • 6 3

    • W bezdeszczową noc......

      Swistak zawija w sreberka (krople deszczu).

      • 4 1

    • widocznie te zbiorniki nie są szczelne. Są pordzewiałe. Jeżeli stacja nie jest modernizowana to tak się dzieje.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane