• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny buspas w Gdyni. Na Władysława IV

Michał Sielski
5 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej. Buspas na ul. Władysława IV to trzeci z wyznaczonych w tym roku - po ul. Kieleckiej oraz Morskiej.

Kolejny buspas pojawił się w Gdyni. Tym razem drogę wyłącznie dla autobusów wyznaczono na części ul. Władysława IV w kierunku Sopotu. To nie koniec, w mieście pojawią się kolejne udogodnienia dla pasażerów komunikacji publicznej.



Czy w Trójmieście powinno być więcej buspasów?

Buspas został wyznaczony na szerokiej, trzypasmowej jezdni. Teraz z prawego pasa ul. Władysława IV, na skrzyżowaniach z ulicami Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni oraz Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdyni, można tylko skręcać w prawo, ale autobusy mogą przejechać tymi pasami na wprost. Za skrzyżowaniem z ulicą Żwirki i Wigury, do przystanku Urząd Miasta - Władysława IV zobacz na mapie Gdyni, prawym pasem mogą jeździć wyłącznie autobusy. Zwłaszcza że na tym odcinku jest ich bardzo dużo. Podczas doby przejeżdża tu ich 1,4 tys. w obu kierunkach. W godzinach szczytu jeździ ich nawet 45-56 w ciągu godziny w każdym kierunku.

Z racji tego, że na drodze były wcześniej trzy pasy, a równolegle prowadzi tranzytowa Droga Różowa, buspas nie zwiększy znacząco korków dla samochodów. Pozwoli za to zaoszczędzić czas pasażerom pojazdów komunikacji publicznej. Według przeprowadzonej dzięki naukowcom Politechniki Gdańskiej analizie, podróż autobusem na tym odcinku skróci się od 11 do 47 proc.

Pierwsze buspasy świetnie się sprawdzają

Buspasy powstają dzięki unijnemu projektowi Civitas Dyn@mo. Pierwszy był pas dla autobusów na ul. Kieleckiej w stronę Witomina. Pasażerowie nim jadący codziennie mijają sznur stojących w korku samochodów. Drugi powstał w połowie tego roku na ul. Morskiej, w okolicy permanentnie zatłoczonego skrzyżowania z Estakadą Kwiatkowskiego. Nie spowodowały żadnych utrudnień dla kierowców, którzy szybko się do nich przyzwyczaili. Podobnie jak do "straty" kilku miejsc parkingowych przy głównej drodze, które zlikwidowane zostały, by przyspieszyć przejazd autobusów.


Będą kolejne

Następny buspas planowany jest na ul. Morskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kalksztajnów zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania z ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni. Tam jednak na razie pasy są dwa. Na trzecim - częściowo wytyczonym - urządzono parking samochodowy.

- Dlatego w tym przypadku przeprowadziliśmy analizy wariantowe. Jedno z założeń opierało się na istniejącej infrastrukturze i wydzieleniu pasa na istniejącym obecnie, a drugie wymaga inwestycji i zmian w geometrii skrzyżowań. Wymaga to m.in. dobudowy pasa na części skrzyżowań, ale też likwidacji wielu miejsc parkingowych - mówi Jacek Oskarbski, kierownik Biura Inżynierii Transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Analizy wykazały, że największą efektywność miałoby wykonanie pasa dla autobusów w kierunku centrum w wariancie uwzględniającym przebudowy w pasie drogowym. Na to jednak przeznaczyć będzie trzeba większe środki inwestycyjne niż na pomalowanie pasów i postawienie kilku znaków drogowych.

Opinie (212) 6 zablokowanych

  • Brawo Gdynia ale... (1)

    Bus pas przydałby sie na Małokackiej.

    • 4 4

    • Autobusom jadącym raz na 15 minut?

      • 2 1

  • Pomysłodawcą buspasów tak naprawdę zależy na ideologicznej walce o dyskryminowanie transportu prywatnego i promocję transportu.. (2)

    kolektywnego
    !!!

    • 15 3

    • co ty wiesz o zrównoważonym rozwoju? (1)

      jakby każdy rowerzysta posiadający prawo jazdy i pasażer autobusu wsiedli do swoich samochodów, to dopiero miasto by się zakorkowało!

      Ponosiłbyś bardzo wysokie koszty w postaci czasu i zdrowia straconego w czasie jazdy w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania.

      • 2 1

      • Jakby każdy kierowca wsiadł do autobusu

        to by autobusów nie nastarczyło. Al. Zwycięstwa w Gdańsku przejeżdża w godzinach szczytu ok. 15 tys. samochodów (na wysokości skrzyżowania z Traugutta). Nawet zakładając (zgodnie z pedalarskimi urojeniami), że w każdym siedzi tylko jeden samolubny kierowca to daje 75 dodatkowych pełnych po sufit tramwajów Pesa.

        • 1 0

  • Co za głupota. .. (7)

    Robią te bus pasy w Gdyni w miejscach które dla autobusu nic nie zmienia, a jedyne co to mogą pogorszyć sprawę samochodom.

    • 123 46

    • ironia czy odstawione tabletki? (1)

      • 0 1

      • Powinieneś wiedzieć

        Sprawę tabletek masz obcykaną

        • 0 1

    • (4)

      Dodajmy, że Władysława IV w kierunku hali autobusy jeżdżą środkowym pasem (ze względu na samochody, które parkują na wyznaczonych miejscach i ich obrys wyjeżdża na pas jezdni).

      • 36 3

      • wyzstarczy zmienić na parkowanie równoległe a nie ukośne (2)

        na tym odcinku i będzie po problemie. Albo pogłębić miejsca parkingowe, chodnik tam dość szeroki
        Tylko że parkowanie równoległe tyłem dla wielu kierowców to manewr nie do wykonania.

        • 13 8

        • (1)

          nie nie do wykonania tylko w warunkach dużego ruchu powoduje duże utrudnienie i spowolnienie ruchu rozumiem że autobus ma czas czekać aż kierowca zaparkuje wyrówna itd

          • 16 3

          • Wtedy się takiego delikwenta omija

            działa to w Warszawie, Berlinie, Rzymie ale u nas nie ?

            • 2 2

      • Bo te miejsca projektowano za głębokiej komuny kiedy duży fiat to była mega duża limuzyna

        • 13 3

  • światła (2)

    lepiej by się wzięli za synchronizację świateł bo z tym to jest porażka

    • 7 2

    • Tristar żondzi

      • 0 1

    • Trzeba byłoby ruszyć urzędniczy tyłek wpierw. Już nie mówiąc o wcześniejszej inicjatywie.

      • 0 1

  • Hmm...

    A co na to Komendant Miejski Policji? Jak reaguje na te jawne zamachy na przepustowość? :D

    • 3 3

  • (1)

    A mnie zastanawia, dlaczego codziennie ostatnio korkuje się Rdestowa w kierunku Gdyni. WczeWcześniej czegoś takiego nie było.

    • 2 1

    • po prostu jest za dużo samochodów

      jeżdżonych nawet na krótkie odległości.

      Miasto za słabo działa na rzecz zrównoważonego systemu mobilności i tyle

      • 0 2

  • Orwell - kraj równych i równiejszych! (2)

    Protestuje przeciwko takiemu uprzywilejowaniu ludzi podróżujących autobusami. Jawna dyskryminacja kierowców samochodów! dlaczego państwowa firma przewozowa otrzymuje takie przywileje?

    Jakim prawem?
    Konstytucja tego kraju w Art. 32 mówi:
    1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

    • 9 4

    • Kuba - kierowcy samochodów sami siebie wzajemnie dyskryminują (1)

      zajmując dużo więcej miejsca na drodze niż potrzebne jest osobom decydującym się na inną opcję: przejście piechotą, przejazd rowerem lub komunikacją publiczną.

      Sprawdź, z jakiej odległości dojeżdżasz do pracy i spróbuj alternatywnych sposobów poruszania się po mieście: może coś skumasz.

      Jak jesteś takim poszukiwaczem sprawiedliwości, uwzględnij koszty ponoszone przez pieszych w wyniku zajęcia przestrzeni miejskiej przez samochody parkujące za darmo. Piesi mają do niej takie samo prawo jak użytkownicy samochodów.

      Kupienie samochodu nie stwarza automatycznie prawa do parkowania do za darmo w dowolnie wybranym miejscu.

      • 3 4

      • Próba ironii czy źle dobrane tabletki?

        • 2 3

  • na pohybel buspasom (1)

    Samochód to wolność ! Oni chcą nam ją odebrać. Chcą decydować za nas kiedy idziemy na emeryturę, do jakiego lekarza mamy chodzić, czy ubezpieczyć samochód w pzu, czy zapiąć pasy, czym jeździć, czy przyjmować uchodźców

    • 7 3

    • samochód to wolność stania w korkach i zatruwania atmosfery

      można wybrać inne opcje - z korzyścią dla uzależnionych mentalnie od samochodu, takich jak ty, szanowny przedpiśco.

      Podatki ze sprzedaży samochodów i wpływy akcyzy za paliwo pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg.

      • 1 3

  • Buspas a głębokość parkingów. (3)

    Szanowni Państwo z UM Gdynia!

    Przed wymalowaniem buspasu po drugiej stronie ulicy Władysława IV, proszę sprawdzić jaka jest głębokość parkingów np. przed oddziałem PZU, restauracją LaVita, pralnią, ciucholandem i dalej przed restauracją meksykańską, Desą, sklepem z materacami.
    Obecnie dużo większych zaparkowanych samochodów osobowych, wystaje mocno na prawy pas. Jak będą tym pasem jeździć autobusy?!
    Będą jeździć środkowym pasem, no chyba, że pogłębicie parkingi.

    Mądry Polak po szkodzie?

    • 18 1

    • jest jeszcze opcja usunięcia tam miejsc do parkowania prostopadłego do osi jezdni

      • 0 3

    • (1)

      temat zdaje się dotyczy ulicy w przeciwną stronę;

      • 0 3

      • Czytaj uważnie artykuł i powyższy komentarz ;-) .
        Buspas wymalowano już na jezdni w kierunku Gdańska, ale ma być także na jezdni z kierunku przeciwnego (w dół ulicy Władysława IV). Obawy, co do głębokości parkingów, dotyczą właśnie tej drugiej jezdni, na której dopiero powstanie buspas.

        • 2 0

  • A w Gdańsku? (1)

    A w Gdańsku jedno osiedle dostało tramwaj a kilka (minimum) osiedli z tego tytułu straciło autobusy do centrum. Tak "wspaniale" zadecydował ZTM pod rządami panującego prezydenta reprezentowanego przez v-ce prezydenta Grzelaka. Podobnie wyglądała za komuny wymiana handlowa ze Związkiem (zd)Radzieckim: my im (czyli ZSRR) damy węgiel a oni za to wezmą od nas kartofle.

    • 14 8

    • naprawdę mi ciebie żal....żuczku

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane