- 1 Hamowanie przed autem to bandyterka (138 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (366 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (154 opinie)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (328 opinii)
Kolejny etap budowy estakady nad al. Grunwaldzką. Będą utrudnienia
W sobotę wykonawca budowy Trasy Słowackiego rozpocznie prace przy kolejnej - przedostatniej - sekcji estakady nad al. Grunwaldzką.
Budowa estakady nad al. Grunwaldzką wchodzi w kolejną fazę. Montowane będą sekcje estakady położone najbliżej ul. Słowackiego. Operacja rozpocznie się ok. godz. 18:30 w sobotę. Na jezdni ul. Słowackiego ustawiony zostanie dźwig o nośności 400 ton. Obsługa przystąpi wtedy do jego balastowania.
Montaż trzech sekcji estakady będzie prowadzony od godz. 23 do godz. 6. Po zakończeniu tych prac ok. sześć godzin potrwa rozbalastowanie dźwigu.
Podczas prac w nocy z soboty na niedzielę nie będzie możliwy wjazd w ul. Słowackiego w kierunku lotniska od strony al. Grunwaldzkiej. Objazd poprowadzony zostanie al. Grunwaldzką przez skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z al. Wojska Polskiego i ul. Braci Lewoniewskich, tymczasową jednokierunkowa ul. Szymanowskiego i ul. Chrzanowskiego lub ul. Reymonta do ul. Słowackiego.
Ruch ul. Słowackiego do centrum prowadzony będzie normalnie.
Ponadto od godz. 22:30 do godz. 6 - w czasie pracy dźwigu - zamknięte dla ruchu zostaną dwa pasy al. Grunwaldzkiej w kierunku do centrum Gdańska gdyż na jezdniach alei ustawione zostaną elementy estakady przeznaczone do montażu.
Zajęcia pasów drogowych są nieuniknione, bowiem nie ma innej możliwości ustawienia dźwigu, ze względu na intensywne prace toczące się przy budowie na tym obszarze Trasy Słowackiego. Kolejny ostatni już montaż estakady zaplanowany jest za dwa tygodnie.
Zobacz jak dojeżdżają sekcje estakady na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu.
Drugi etap montażu estakady na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.
Montaż pierwszego elementu estakady nad al. Grunwaldzką.
Przystanek "Galeria Bałtycka" w ciągu ul. Słowackiego zostaje zawieszony na czas robót.
Linie 110, 116, 126, 136, 142, 157, 227 i N3 w kierunku Potokowej zostają skierowane na trasę objazdową przez Al. Grunwaldzką - Wojska Polskiego - Chopina - Chrzanowskiego - Słowackiego - ... Na trasie objazdu obowiązuje przystanek "Galeria Bałtycka" w ciągu Al. Grunwaldzkiej (przy markecie Lidl). W kierunku przeciwnym trasa pozostaje bez zmian.
Linia 149 w kierunku Przymorza zostaje skierowana na trasę objazdową przez Al. Grunwaldzką (zawracanie na skrzyż. Grunwaldzka / Wojska Polskiego) - Szymanowskiego - Chrzanowskiego - ... . Na trasie objazdu obowiązują przystanki "Galeria Bałtycka" (przy markecie Lidl) i "Wojska Polskiego". W kierunku przeciwnym trasa linii 149 pozostaje bez zmian.
Linie 122 (kier. Wrzeszcz PKP), 199 (kier. Suchanino), N5 (kier. Pruszcz Gdański CER.) zostają skierowane na trasę objazdową: ... - Grunwaldzka - Szymanowskiego - Chrzanowskiego - Słowackiego - Grunwaldzka - ... . Na trasie objazdu obowiązuje przystanek "Chrzanowskiego". Trasy w kierunku przeciwnym nie zmieniają się.
Linia 127 w kierunku Myśliwskiej zostaje skierowana na trasę objazdową: ... - Kościuszki - Kilińskiego - Dmowskiego - Jaśkowa Dolina - ... . Trasa w kierunku przeciwnym pozostaje bez zmian.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (107) 6 zablokowanych
-
2011-11-05 20:00
Idę oglądać. Drugi raz. Historyczne zmiany.
- 0 0
-
2011-11-05 22:38
Te podpory wyglądają na mało solidne i jest ich trochę mało, czy aby na pewno będą tam mogły jeździć tiry?
- 2 0
-
2011-11-05 23:22
nie jestem malkontentem
nie narzekam, cos robia tylko zdrowy rozsadek podpowiada mi ze lepiej byloby od razu zainwestowac troche wiecej i zrobic jednak te min. 2 pasy w kazdym kierunku. (tak jak to bylo zaprojektowane) Moim zdaniem beda sie tam tworzyly korki zaraz po wybudowaniu a chyba nie o to chodzi. Zwezenie do jednego pasa na ulicy, ktora miec przez cala dlugosc dwa jest chore... (zreszta zeby Slowackiego byla drozna przez nastepne lata powinna miec juz dzis 3 pasy... obwodnica zreszta tez.)
- 1 0
-
2011-11-06 00:38
Kto projektował tę estakadę? Przecież po usunięciu tego rusztowania to droga się zawali.
Dlaczego nie zbudowano wcześniej solidnego filaru?
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.