Wiadomości

Kontrola jakości paliw na stacjach w Trójmieście

Kontrolerzy UOKiK sprawdzili jakość paliw na 10 trójmiejskich stacjach.
Kontrolerzy UOKiK sprawdzili jakość paliw na 10 trójmiejskich stacjach. fot. viteethumb / 123rf.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta systematycznie bada jakość paliw na stacjach w całej Polsce. Jakiś czas temu UOKiK przedstawił raport z kontroli, które przeprowadził w okresie od 8 stycznia do 30 kwietnia 2020 roku. Kontrolerzy odwiedzili łącznie 10 stacji w Trójmieście.



AKTUALNE CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE

Jakość paliw na trójmiejskich stacjach jest:

bardzo dobra 14%
dobra, bez zarzutów 40%
może być, ale to zależy od stacji 35%
raczej kiepska 6%
fatalna 5%
zakończona Łącznie głosów: 524
W ciągu czterech miesięcy kontrolerzy UOKiK zbadali paliwo pobrane na 476 stacjach na terenie całego kraju. 30 próbek pochodziło z Pomorza. W większości przypadków na wybranych stacjach badany był tylko jeden rodzaj paliwa - olej napędowy, benzyna lub LPG.

Pracownicy UOKiK odwiedzili 10 stacji paliw w Trójmieście. Na siedmiu z nich zbadali jakość benzyny, a na trzech - gazu (na żadnej trójmiejskiej stacji nie badano oleju napędowego). I, co istotne, wszystkie pobrane próbki spełniły wymagania rozporządzenia Ministerstwa Gospodarki.

Poniżej prezentujemy listę trójmiejskich stacji, z których pobrano próbki paliw (w okresie od 8 stycznia do 30 kwietnia 2020 roku):

Opinie (57)

  • (18)

    Kto był choć raz w takich Niemczech ten wie. Zatankował paliwa i nie wierzył, że jego auto takie jakieś żwawe się zrobiło. Jakby mniej paliło..

    • 60 21

    • to jak z proszkami (1)

      (i służbami)

      • 11 1

      • kwestia używanych dodatków podczas produkcji. u nas kroimy na nich żeby zarządy miały hajs a kolejny wywalony na bruk prezes dostał milionowe odprawy. życie.

        • 17 2

    • (5)

      Tak samo na ruskim paliwie jest

      • 10 1

      • (4)

        Nowe, europejskie silniki diesla nie lubią jednak ruskiego paliwa.

        • 3 0

        • (1)

          Ahhh a w Rosji niema nowych europejskich silników ?? Chyba nie masz pojęcia jakie samochody tam jeżdżą

          • 8 2

          • Jeżdżą rosyjskie, amerykańskie i japońskie. To jest inny rynek, tam nie potrzebują 98 oktanowej benzyny, tam wciąż można kupić 92 oktanową.

            • 3 0

        • Dobrze że lubią niemieckie z biokomponentami hahaha. ludzie przestańcie powielać mity.

          • 4 0

        • Nie lubią bo jest "suche" i i katalizatory nie lubią bo mają więcej siarki.

          • 0 0

    • TUV (2)

      Nie da się ukryć, że tak jest. Pewnie Niemcy trzymają górny zakres norm, a nasi minimum.

      • 9 1

      • (1)

        Zakres normy jest zazwyczaj od do a nie min max. Jeśli Cię to interesuje to wyszukaj rozporządzenie ministra w sprawie jakości paliw silnikowych albo normę PN-EN 589 dla LPG, PN-EN 590 dla oleju napędowego lub dla benzyny PN-EN 228

        • 0 1

        • u mnie w robocie (spory zaklad panstwowy) sa zarzadzenia ministerstwa ####. sa wytyczne i takie tam regulacje, ale jak to w panstewku teoretycznym.
          jest prawie to albo inne ale z oznaczeniem wlasciwym. sa kontrole, ale inspektorzy sami wiedza, ze to z ustawy jest niemozliwe bo sa inne ustawy ktore zaprzeczaja innym ustawa i wytycznym. a poza tym mozna by, ale jest drogo. a po co przeplacac

          • 1 0

    • (2)

      Jeździłem na ruskim jest ogromna różnica :) auto żywsze i na tej samej objętości w baku robilem 150km wiecej

      • 2 4

      • Prosta sprawa (1)

        U nas leje się biokomponenty, ruskie to czysty diesel. Nasz diesel magazynowany w państwowych bazach rezerw też jest czysty, wygląda jak woda, tylko zapach inny. Dopiero przed dostawą na stację dolewa się "dodatki"...

        • 6 1

        • no nie nasz jest żółty bo są barwniki, prosto z rafinerii możesz dostać przezroczysty

          • 1 0

    • To samo we Francji

      To samo we Francji

      • 1 1

    • Wacha u nas jest bełtana albo lekko zmerdana :)

      • 1 0

    • Nieprawda

      Wielokrotnie tankowałem w Niemczech i żadnej różnicy nie zauważyłem.

      • 3 3

    • Dokładnie

      Austria i nawet Węgry podobnie

      • 3 1

  • (2)

    W nagłówki jest napisane "systematycznie", a w artykule w ciągu prawie 5 miesięcy przebadanych 10 stacji po jednym rodzaju paliwa? To jakiś żart?

    • 63 2

    • Systematycznie w całym kraju. Czego tu nie kumasz?

      • 0 3

    • Systematycznie nie znaczy często. Proszę się nie martwić kontrola jakości jest częstsza bo wykonują je na zlecenie sieci prywatne laboratoria, takie jak nasze. (W Trójmieście działają 3 takie firmy).

      • 2 0

  • Aż takie różnice jak na załączonym zdjęciu ? Przecież to widać gołym okiem. Toż to prokuraturą pachnie. (8)

    • 7 5

    • (6)

      Barwa o niczym nie świadczy ale gdybym miał powiedzieć to widzę tu olej napędowy i czysty biodiesel (ten ciemniejszy).

      • 2 1

      • w wymienionych nie ma oleju, coś tu śmierdzi ... (5)

        albo zdjęcie sfałszowane

        • 2 1

        • (3)

          szukaj rozwiązania problemów tam gdzie są jakieś sensowne a nie węszysz spisek jak 5g

          • 3 2

          • jakieś wskazówki ? (2)

            • 0 1

            • W najdluzszy dzien roku.. (1)

              (dzisiaj) w samo południe, cień krzyza z kosciolu-okraglaka będzie rzucał 'X' na ziemie. Tam kop na sześć stóp.

              • 4 3

              • czyli ...

                7 godzin temu na dachu na dachu bloku ?

                • 1 1

        • zdjęcie jest stockowe

          • 5 1

    • To zdjęcie to materiał poglądowy. Spójrz na podpis pod zdjęciem.

      • 1 0

  • A co z Lotosem w Brzeznie ? (1)

    Dalej chrzcza ?

    • 10 3

    • Nie chrzczą tylko mieli nieszczelne zbiorniki, nie wiem jak teraz.

      • 2 0

  • 10 stacji a co z resztą ja się pytam kiedy u nas będzie porządne paliwo bo ceny mamy jak w Niemiec a zarabiamy jak w tajlandi

    • 13 4

  • (1)

    Dziwne. Żadna stacja a Gdyni nie zbadana.
    Żaden shell niezbadany. Żadna stacja przy markecie też...

    • 34 1

    • WIIH na zlecenie UOKIK bada rzadko, zapewniam Cię, że prywatne laboratoria badają na zlecenie Shell, czy Auchan albo Carrefour częściej niż myślisz, mogę tylko powiedzieć, że o Auchan nie ma się co martwić!

      • 4 1

  • (1)

    Niestety ale w naszej rafinerii na normę dopuszczalnej ilości wody patrzy sie w ten sposób jak za mało to sie dolewa tyle ile można

    • 7 4

    • cóż to za bzdury, norma wody w oleju to max 200 mg/kg, to jest tak mało że tego nie widać olej jest klarowny i przezroczysty

      • 1 0

  • (3)

    mój benzyniak szarpie na 95 z Lotosu na Kołobrzeskiej, a na jakimkolwiek Orlenie w okolicy bez kłopotów - robiłem dwa takie testy przy zatankowaniu pełnego baku, wychodziło tak samo... nie wiem czy to wina konkretnej stacji, wydawało mi się, że paliwo na Orlenie i Lotosie jest z tej samej beczki

    • 3 9

    • to wina Twojego samochodu

      • 5 2

    • (1)

      Orlen bierze paliwo z baz PERN a LOTOS od siebie, poza tym mogło być zimowe latem lub letnie zimą, wtedy starsze silniki mogą mieć problem

      • 3 1

      • właśnie to działo się na przełomie zimy/wiosny

        • 1 0

  • Zawsze wypalam pół baku i dolewam do pelna (2)

    Nigdy nie wiadomo jakie szczochy trafimy. Mniejsze ryzyko rozwalenia silnika.

    • 10 3

    • i tak rób

      • 2 0

    • Normal polin ,powinno się zwać paliwo !

      • 0 0

  • Same sieciówki z Gdańska (1)

    Powinni badać mniejsze stacje, rozrzucone po różnych wioskach. Prędzej by coś trafili.

    • 11 2

    • dokładnie bo tam tkwi problem!

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?