• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna sygnalizacja w Kowalach. Będą korki?

Maciej Naskręt
17 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie ul. Staropolskiej z ul. Starowiejską w Kowalach. Tu niebawem stanie sygnalizacja, która zdaniem kierowców może spotęgować korki. Skrzyżowanie ul. Staropolskiej z ul. Starowiejską w Kowalach. Tu niebawem stanie sygnalizacja, która zdaniem kierowców może spotęgować korki.

Niebawem tuż za Węzłem Kowale w stronę Gdańska zobacz na mapie Gdańska pojawi się sygnalizacja świetlna. Kierowcy przekonują, że to spotęguje i tak już ogromne tam korki. Może nawet zakorkować się sam węzeł na Obwodnicy Trójmiasta. Zarząd Dróg Wojewódzkich uspokaja: to poprawi bezpieczeństwo ruchu i ułatwi wyjazd na główną drogę kierowcom z dróg podrzędnych.



Czy planowana sygnalizacja przy Węźle Kowale powinna zadziałać?

Kierowcy, którzy codziennie dojeżdżają od strony Kolbud do Trójmiasta drogą wojewódzką nr 221 obawiają się, że niebawem codzienny dojazd do rogatek Gdańska będzie dla nich koszmarem. Czego dotyczą obawy?

- Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje kierowcom sporą niespodziankę. Chce tuż za Węzłem Kowale, na skrzyżowaniu ul. Starowiejskiej i ul. Staropolskiej, gdzie jest zjazd m.in. do centrum handlowego Fashion House, ustawić nową sygnalizację, która z pewnością spotęguje i tak zapchaną rano i po południu korki. Czy można odwieść od tego pomysłu urzędników? - zastanawia się nasz czytelnik, pan Tomasz.

Ustaliliśmy, że powodem nie tylko montażu sygnalizacji, ale także przebudowy całego skrzyżowania, w tym wyznaczenia lewoskrętów jest inwestycja prowadzona w sąsiedztwie. Jej inwestorem jest spółka Skarbu Państwa - Orlen. Tuż przy wspomnianym skrzyżowaniu budowana będzie stacja paliw.

- Rozbudowa skrzyżowania prowadzona będzie na podstawie art. 16 ustawy o drogach publicznych. Przedsięwzięcie niedrogowe, jakim jest budowa stacji paliw, wpływać będzie po otwarciu znacząco na ruch w okolicy, stąd zobowiązaliśmy inwestora do wykonania stosownych prac w Kowalach - mówi Trojmiasto.pl Grzegorz Stachowiak, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Planowana rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Kowal i Borkowa. Planowana rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta w rejonie Kowal i Borkowa.
Na wyłączenie nowej sygnalizacji po jej wykonaniu szans nie ma.

- Po pierwsze nowe światła zwiększą bezpieczeństwo w ruchu, uspokoją ruch. Po drugie wreszcie będzie łatwiej włączyć się do ruchu kierowcom, którzy zazwyczaj wyjeżdżali z dróg podporządkowanych. Ponadto nowa sygnalizacja będzie skoordynowana ze światłami przy sklepie Biedronka na Kowalach, czyli kawałek w stronę Gdańska - tłumaczy Stachowiak.

Zdaniem władz ZDW w Gdańsku światła nie powinny zmienić też natężenia w ruchu. Korki na wspomnianej drodze istnieją od wielu lat, a dodatkowa sygnalizacja może sprawić, że nawet więcej osób będzie omijać Kowale po drodze do Gdańska.

Warto wspomnieć także, że położony w sąsiedztwie Węzeł Kowale też ma być przebudowany. Oprócz 3,6 km dodatkowej drogi zbiorczo-rozprowadzającej planowana jest też budowa czterech łącznic od strony zachodniej Węzła Kowale i przebudowa drogi wojewódzkiej w obrębie węzła.

Ta koncepcja wraz z raportem środowiskowym została opracowana na zlecenie firmy Doraco, która posiada tereny inwestycyjne zlokalizowane w pobliżu Kowal.

Miejsca

Opinie (178) 6 zablokowanych

  • bezmyślność urzędników (1)

    Po kiego sygnalizacja świetlna? Od skrzyżowania świętokrzyskiej z havla do wspomnianego skrzyżowania jest 5 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną na odcinku 2km !!! Głupota ludzka urzędników, której rezultatem są korki. Logicznym jest, że najlepszym rozwiązaniem w tych miejscach jest rondo. To samo powinno mieć miejsce na skrzyżowaniu ulic świętokrzyskiej z guderskiego . Otworzcie umysły i do roboty!

    • 0 2

    • ?

      Po to gamoniu żeby ze staropolskiej można było wyjechać a nie wymuszac kaszubowi żeby wyjechać

      • 0 0

  • rok pòźniej...

    I co ciołki? Dalej chcecie narzekać? Sygnalizacja się sprawdziła, gdyby było rondo to kaszubownia by pchala na chama i tak by to wyglądało.

    • 0 0

  • rok pòźniej...

    I co ciołki, dalej narzekacie? sygnalizacja się sprawdziła. Na rondzie kaszubownia by się pchala na chama i tak by to wyglądało.

    • 0 0

  • Korki były są i będą jak mawia Bieńkosia. (3)

    Miasta w Polsce są najbardziej zakorkowane w Europie jak podają oficjalne statystyki.

    • 7 17

    • najbardziej zakorkowany jest Istanbul i Moskwa (2)

      tam decydenci jak i wielu kierowców jest przekonanych, że sposobem na korki jest poszerzanie ulic, a posiadanie samochodu uprawnia do parkowania za darmo w każdym miejscu. U nas jest podobnie, ale zaczyna optyka się zaczyna zmieniać, głównie dzięki akcjom na rzecz poprawy warunków chodzenia pieszo podejmowanym przez kierowców, którzy się przesiedli na rowery a na dalszą odległość jeżdżą rowerem i SKM.

      • 4 3

      • Ani jedno ani drugi miasto to nie Europa, Moskwa to miasto europejskopodobne (1)

        • 6 1

        • Istambuł w połowie leży w Europie, Moskwa w całości - Europa kończy się na Uralu.

          • 0 0

  • A czemu nie rondo? (28)

    • 343 11

    • A czemu nie 2 ronda - po każdej stronie obowdnicy? Tak jak jest na następnym zjeździe w Pruszczu? (3)

      To by rozwiązało problem na wiele lat do przodu.

      • 9 1

      • by rozwiązało problem na wiele lat do przodu. (1)

        a do tyłu też można rozwiązać problem na wiele lat?

        • 0 1

        • można na wiele lat w miejscu.

          • 0 0

      • Ciekawe co rozwiązały ronda w Straszynie

        Bo na pewno nie korki. Tylko koniczyna zapewnia jako takie włączenie się do ruchu z zjeżdżającym z obwodnicy. Inaczej to permanentny korek jak właśnie na niesławnym węźle zintegrowanym Straszyn.

        • 1 1

    • już 10 urzędasów jest przeciw rondo.... (1)

      pewnie premie z instalacji i serwisowania sygnalizacji otrzymywać będą....

      • 0 0

      • To nie urzędasy,tylko kierowcy nieogarniający rond.

        • 0 0

    • Pierwsze pytanie jakie mi przyszło do głowy :)

      • 0 0

    • Zobaczcie co ronda zrobiły w Straszynie i Pruszczu (1)

      Korki wzrosły kilku krotnie - szczególnie przez to drugie w Straszynie - korek na zjazdówce z obwodnicy tworzy się gigantyczny, zresztą ten zjazd zrobili chyba tylko po to. Czas przejazdu wydłużył się o jakieś 20 do 30%. I do tego te ronda budowane na cyrkiel z nasypem po środku lub pod kątem - to porażka.

      • 4 7

      • rondo

        Tylko pomyśl co by się działo gdyby rond nie było, pomyślałeś że od czasu ich wybudowania ruch w Straszynie zwiększył się prawie 2 krotnie.

        • 2 1

    • skrzyżowanie o ruchu okrężnym !!!

      Miejsca jest tam więcej niż potrzeba (mniejsze ronda są na Oruni Górnej i działają)

      Jak już ktoś napisał URZĘDASY uważają NAS za bandę osłów których trzeba prowadzić i kontrolować. Zamieniliśmy Socjalizm na Eurosocjalizm.

      • 1 0

    • Spokojnie

      Panowie i Panie Spokojnie .
      Rondo będzie tylko troszkę później. To nie jest tak że urzędnik jest głupi i nie wie co robi. Urzędnik zawsze postępuje logicznie. Logika podpowiada mu następującą kolejność. Wybudować sygnalizację świetlną= działa od wykonawcy. Gdy droga stanie się nie przejezdna wysłuchamy głosu maluczkich i zlecimy firmie zewnętrznej wykonanie analizy ruchu drogowego by rozwiązać ten problem. Działa wiadomo+ wdzięczność potencjalnych wyborców. Następnie projekt i wykonawstwo ronda= działa. Huczne otwarcie ronda tuż przed wyborami = zadowoleni wyborcy. Nie logicznym jest pozbawianie pracy minimum dwóch firm, a siebie łapy i poparcia wyborców. Kasa wywalona w błoto? Przecież to państwowa czyli niczyja, maluczkich znaczy ale wiecie.

      • 18 1

    • bo nasi drogowcy to tylko światła potrafią stawiać (3)

      A ja się pytam:
      1. Dlaczego węzeł Kowale nie jest pełną koniczyną? Już teraz codziennie auta stoją na prawym pasie obwodnicy lub na poboczu, co stanowi zagrożenie.

      2. Dlaczego nie ma rond po obu stronach wiaduktu jak to jest np. na Rotmance?

      • 25 0

      • bo trzeba było (2)

        PGR Arenę postawić dla ludu spragnionego igrzysk ;)

        • 10 10

        • Brak związku - Za PGE Arene zapłaciło Miasto Gdansk,a za wezel zaplaci GDDKiA (1)

          • 10 1

          • A do tego to nie jest Gmina M.Gdańsk,

            • 5 0

    • Rondo rondo rondo

      Rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondorondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondo rondorondo rondo rondo rondo rondo rondo !!!!

      • 8 2

    • We Francji 80-90% krzyzowek to ronda (5)

      I taki system działa wyśmienicie.

      • 56 4

      • rondo się raz wybuduje (2)

        i później nie generuje żadnego dochodu..... a sygnalizacja świetlna kosztuje na starcie majątek i daje potem stały przychód z serwisu :)

        • 55 4

        • e tam

          Na Orunii, naokoło ronda stoją 3 stacje benzynowe, lepsze 3 stacje i rondo niż jedna i światła.

          • 14 0

        • wynik głosu cztelników 200:7 (na godz. 11.00) wysłałbym do tego idioty co tam wymyslił te światła

          urzędas powinien robić to co chce od niego społeczeństwo, a nie to co on sam uważa za słuszne.

          • 31 0

      • W Hollandii również

        • 1 0

      • Rondo

        O to samo zapytałbym urzędników

        • 24 1

    • Rondo !!! (2)

      I tylko rondo !!!!Tak jak jest na oruni górnej

      • 51 0

      • Zarząd Dróg Wojewódzkich
        Address: Mostowa 11A, Gdańsk, Poland
        Phone:+48 58 320 20 25

        • 12 1

      • moze jakas petycja, albo chociaz maile do zarzadu drog?
        wysylajcie moze to cos da. Rondo byloby najrozsadniejszym wyjsciem, moze jeszcze mozna wplnac na zmiane decyzji?

        • 18 1

    • dokladnie to samo mialam pisac. W tym miejscu konieczna jest zmiana, chocby i swiatla, bo wyjazd jest tragiczny. Czasm jak rafi sie na niedoswiadczonego kierowce, ktory boi sie dynamicznie wyjechac, stoi sie i stoi. Najlepsze byloby rondo, bo ruch odbywalby sie plynnie. Z tym, ze latwiej postawic tam sygnalizacje niz wybudowac rondo. Dobre i swiatla. Nie spodzoiewam sie korkow. Czas pokaze.

      Przydalaby sie rowniez przebudowa przejscia Swietokrzyska-Guderskiego. Juz od jesieni po godz 19 nie widac przechodniow, a co dopiero zima. Swiatlak to za duzo, ale porzadne oswietlenie jest KONIECZNE. Tam bardzo czesto dochodzi do wypadkow czy kolizji.

      • 17 1

    • Tam jest miejsce na duże rondo z dodatkowymi zjazdami

      na pewno poprawiłoby to bezpieczeństwo tego skrzyżowania

      • 34 0

    • A kto sprzedał działkę pod orlen????

      I wszystko jasne.

      • 17 4

  • Jestem ZA

    Ale tylko z pętla zwrotna. Żeby światła zmieniały się jak są tam auta a nie jak jest pusto

    • 2 0

  • Kolejny przykład "urzędactwa". (6)

    Pracuje w tej okolicy i wiem z praktyki, że światła spowodują mniejszą przepustowość tego skrzyżowania. Może jeden z drugim urzędnik by się wybrał i naocznie zbadał sprawę? A nie tylko pierdzieć w stołki i teoretycznie rozważać!
    Znowu utrudniacie życie ludziom, mam nadzieję, że kiedyś dożyje czasów, jak urzędnik będzie pomagał obywatelowi, zamiast rzucać mu kłody pod nogi.

    • 8 1

    • Pewnie nie korzystasz z tego skrzyżowania,tylko jedziesz na wprost i jeszcze klniesz na skręcające "ofermy"? (4)

      • 2 0

      • (3)

        Nie mam jak klnąć na te "ofermy", bo nie jadę od obwodnicy, tylko usiłuję wyjechać z Przywidzkiej w lewo, na Orunię. Jak mi tam postawią światła, to trzeba będzie kupić quada i na przełaj, przez pola gnać...

        • 1 2

        • ...po pierwsze,Przywidzka jest dalej, przy M.P.H., a Ty wyjeżdżasz ze Starowiejskiej. Po drugie,wyjedziesz na SWOIM (2)

          ...."zielonym". Tylko w PL: Ludzie narzekają nawet na inwestycje robione tylko i wyłącznie DLA NICH.

          • 1 0

          • (1)

            Racja, ze Starowiejskiej.
            Na mądre nie narzekam, ale ta utrudni wyjazd. Gdyby było tam rondo, to byłoby i bezpiecznie, i szybko.
            Nie muszę się ze wszystkim zgadzać, uważam, że przez światła tam będzie gorzej.
            Po drugiej stronie, na krzyżówce z Jabłoniową, gdy wyłączą światła, zawsze jest luźno. To o czymś świadczy.
            Wolę, gdy te inwestycje są robione z sensem, a nie że mam się cieszyć, bo jakiś pierdzistołek coś wymyślił.

            • 0 0

            • Nie ogarniam,w jaki sposób zielone światło utrudni ci wyjazd

              Oświeć mnie

              • 0 0

    • Uważasz że nikt z nich nie był na inspekcji ? Już nie rób z nich idiotów.

      • 0 0

  • "zlokalizowane w pobliżu Kowal".

    poprawnie "Kowal"?

    • 2 0

  • (8)

    Niech Gdańsk zacznie budować ronda jak w Pruszczu .

    • 81 13

    • Kowale to nie Gdańsk.

      • 1 0

    • ?

      ronda w Pruszczu? czyli gdzie? konkretnie? bo Rotmanka to zdaje się nie Pruszcz.

      • 1 2

    • ronda pasują do mentalności lemingów i nieumiałków

      • 0 7

    • idź ty z tymi rondami w Pruszczu

      • 2 5

    • Kowale to nie Gdańsk tylko gmina Kolbudy

      • 12 2

    • A z jakiej racji ?

      Co ma Gdańsk do Kowal ?

      • 17 0

    • Może dobra koncepcja, ale to są Kowale gm Kolbudy nie Gdańsk.

      • 20 1

    • A co ma Gdańsk do tego skrzyżowania?

      • 16 1

  • ktos.kto podejmuje te decyzje fo

    1 musi mieć zainstalowany mózg w głowie
    2 musi miesZkać na terenie na którym co dzień tam przejerzdza
    3 musi być badana opinia bo to kurka nasze publiczne pieniądze.
    4 światła nie zawsze pomogą !

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane