• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na ul. Nowatorów i Budowlanych co najmniej do wtorku

Maciej Naskręt
31 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Tak wygląda od poniedziałku każdy poranek kierowców na ul. Nowatorów i ul. Budowlanych Tak wygląda od poniedziałku każdy poranek kierowców na ul. Nowatorów i ul. Budowlanych

Drogowcy zapowiadają zmiany, które rozładują korki w na ul. Budowlanych i ul. Nowatorów w Gdańsku. Ale na efekty trzeba będzie poczekać do poświątecznego wtorku.



Częściowa likwidacja sygnalizacji może odblokować zakorkowaną ul. Nowatorów i ul. Budowlanych. Propozycja naszego czytelnika. Częściowa likwidacja sygnalizacji może odblokować zakorkowaną ul. Nowatorów i ul. Budowlanych. Propozycja naszego czytelnika.
Z powodu rozpoczęcia budowy nowego terminalu na lotnisku im. Lecha Wałęsy zamknięto 500-metrowy górny odcinek ul. Słowackiego. Od soboty kierowcy jeżdżą okrężną drogą, ul. Budowlanych i ul. Nowatorów. Nie dość że pokonują dłuższą trasę, to w godzinach szczytu brną korkach.

- W środę znów "kwitłem" w korku na gdańskich Kokoszkach. Straciłem ponad 40 minut, aby przejechać dwukilometrowy odcinek ul. Budowlanych i ul. Nowatorów. Czy tak będzie tutaj codziennie? - pyta w liście do redakcji pan Robert, mieszkaniec Banina.

To pytanie zadaliśmy dyrektorowi gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Na skrzyżowaniu ul. Budowlanych z ul. Słowackiego wydłużymy o 12 sekund zielone światło dla kierowców jadących od strony Kokoszek w stronę Wrzeszcza. Dodatkowo umożliwimy zmotoryzowanym skręt w prawo z lewego pasa ul. Budowlanych. Zmiany wprowadzimy we wtorek, zaraz po zbliżających się świętach. To powinno wystarczyć - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski.

Gdyby jednak wymyślone w ZDiZ usprawnienia okazały się mało skuteczne, drogowcy mogliby skorzystać z pomysłu nadesłanego przez jednego z naszych czytelników. Proponuje on bardziej radykalne rozwiązanie utrudnień drogowego na gdańskiej Matarni: częściową likwidację sygnalizacji.

- Na jezdni ul. Słowackiego od strony lotniska sugeruję pozostawić tylko jeden pas, skrajny lewy, do jazdy na wprost. Pas środkowy należałby zamknąć. Umożliwi to zlikwidowanie świateł dla skręcających z ul. Budowlanych w ul. Słowackiego w stronę Wrzeszcza (w prawo) i tym samym płynny przejazd - opowiada Henryk Weiher, mieszkaniec Gdańska.

Miejsca

Opinie (194) 7 zablokowanych

  • niech wam wójt drogę pobuduje (4)

    • 5 3

    • Słuszna twoja racja. Miasto budynia ogrodzić (3)

      i postawić tablice ostrzegawcze.
      A lotnisko Trójmiejskie przenieść do Gdyni i będzie po problemie.
      Budyń i jego wyborcy ze slamsów Przymorza i Żabianki
      niech się we własnym sosie ###...

      • 4 2

      • od Żabianki się odpierpapier (2)

        my tu budynia bardzo kochamy za halę i durne pomysły na drogi. Lepiej niech bez eskorty się tu nie pojawia...

        • 0 1

        • No to kto głosował za tym Pajacem? (1)

          teraz nikt się nie chce przyznać

          • 0 0

          • Ja głosowałem i się tego wstydzę

            Obiecuję że więcej tego nie zrobię. Serio (mimo Prima aprilis).

            • 0 0

  • Skoro to turbodymorondło taki cywilizacyjny cud, to czemu nie zbudowali go na lotnisku, zamiast je rozbudowywac? Samoloty, jak nie leca, sa takimi samymi uzytkownikami drog, jak inne pojazdy. Czy to jest jakis dopust bozy, ze w tym miescie za newralgiczne aspekty zycia zabieraja sie niepelnosprytni?

    • 1 0

  • ,.,. (1)

    jest dość drastyczne rozwiązanie przytłumić ruch od strony kartuzkiej ! droga nowatorów powinna bez problemu włączać sie wtedy w budowlanych , zauważyłem że problem korka to wbijające sie auta z kartuzkiej /blokują zjazd z ronda od strony rębiechowa . lub nitka koło ronda od nowatorów połączona na wprost z budowlanych a rondo obok żeby łączyło bysewo i pozostałe wjazdy

    • 1 0

    • W sumie to można zamknąć jeszcze kilka innych dróg

      ... I kazać wielu ludziom jeździć odpowiednio dalej.

      Zaczęło się od zamknięcia jednego odcinka waznej drogi. Może zwyczajnie go odtworzyć obok budowanego terminala?

      • 0 0

  • po co te kłotnie (3)

    a mi się wydaje że ten Pan czytelnik i chyba dziennikarz zajmujący się tą sprawą chyba nigdy nie byli w tej okolicy i nie wiedzą że:
    - oprócz do i z lotniska jeżdżą tamtędy samochody z Matarni, Klukowa, Firogi, Osowej,
    - jeżdżą tam autobusy, dzieci do szkoły na Złotej Karczmie,
    - że mimo iż nie jeżdżą już auta od strony Kaszub to i tak ruch jest bardzo duży,
    - że tamtędy chodzą ludzie do pobliskiego kościoła,
    - że dojeżdżają do pracy pracownicy Intelu i niedługo do nowego biurowca.
    Dlatego niech wydłużą już te światła i będzie wtedy święty spokój.
    Na forum są kłótnie mieszkańców Banina i innych miejscowości z mieszkańcami Gdańska, jedni i drudzy mają rację. Po co to? to nic nie da. Pamiętam jak razem z mieszkańcami tamtych miejscowości walczyłam o S6...Władze i tak mają nas wszystkich w nosie, czy to z Gdańska, Banina, Żukowa i Miszewka, mogli się dogadać i jakoś wspólnie wybudować 4 pasy na Nowatorów, nawet 3: dwa w stronę Gdańska i jeden z Gdańska, i wszyscy byliby zadowoleni, tym bardziej ze idą wakacje, dużo z nas będzie jeździć na Kaszuby i nie ominie nas stanie na Nowatorów i Budowlanych...Pewnie zaraz posypią się na mnie gromy, ze głupoty piszę ale trudno, każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii.

    • 14 2

    • Pani Kasiu - ja jeżdżę tam codziennie i to wielokrotnie... (2)

      Problem polega na tym, że cokolwiek by nie robili z układem świateł i istniejących pasów to nie rozładuje porannego korka.
      Róznica pomiędzy protestami mieszkańców Banina i Klukowa była taka, że mieszkańcy Banina protestowali przeciwko zamknięciu drogi obawiając się paraliżu (okazuje się że słusznie), natomiast mieszkańcy Klukowa protestowali przeciwko budowie drogi (S6).
      Protest Baninian był nietypowy jak na Polskie realia. Proszę poczytać relację na www.trojmiasto.pl.

      • 0 1

      • A ja też z Klukowa: (1)

        Primo, panie Henryku, tak naprawdę mało kto w Klukowie przeciw trasie s6 protestował. Był to odsetek osób, ale niestety bardzo głośny. Osobiście spośród moich sąsiadów i znajomych pod petycją protestacyjną nie podpisał się nikt.

        Secundo, rozwiązaniem byłoby poza zmianą świateł właśnie dopuścić skręt w prawo z obu pasów. Kosztowniejszym rozwiązaniem dodatkowym byłoby podciągnąć dwa pasy na budowlanych aż do skrzyżowania z Nowatorów, oraz ewentualne zmiany na rondzie.

        Tertio, ruch w kierunku lotniska jest duży i w przeciągu niedużego czasu bardzo wzrośnie, a to z powodu powstających i rozrastających się przedsiębiorstw w strefie Hi-tech, która tam się znajduję. Allcon buduje kolejny biurowiec na około 600-700 osób co najmniej (jak będą upychać na skraju norm to i 1000 wejdzie), a to tylko jedna z kilku inwestycji już będących w trakcie i kilkunastu planowanych.

        Bez zamknięcia Słowackiego na poziomie lotniska za dwa-trzy lata byłoby konieczne poszerzenie Słowackiego na tej wysokości i instalacja sygnalizacji świetlnej co kawałek (jak przy wyjeździe spot Intela czy YDP), gdyż przed jej wprowadzeniem już pojawiały się duże problemy z dojazdem do miejsca pracy.

        • 1 1

        • Rozwiązanie z dwoma pasami skręcjącymi w prawo z Budowlanych w Słowackiego byłoby najlepsze pod dwoma warunkami:
          1. skrzyżowanie byłobydo tego przystosowane (odpowiednia ilość miejsca na każdym z pasów),
          2. istniałby oddzielny, dodatkowy (trzeci) pas dla skręcających w lewo.

          Ruch w kierunku lotniska jest teraz marginalny w porównaniu z tym co było do soboty. Nawet jeżeli wzrośnie bardzo to Słowackiego po modernizacji od Matarni do Lotniska (przypomniam w przekroju 2 x 2) przeniesie to z tzw. palcem w nosie. Nie pogorszy tego nawet 3 czy 4 i 5 biurowiec w okolicy i 10 mln pasażerów rocznie na lotnisku. Tak więc nie ma o co kruszyć kopii. Zatrzymanie się 30 sekund dłużej na sygnalizatorze dla mieszkańców Klukowa poprzez likwidację jednego pasa na wprost może skrócić o 30 minut(!) stanie ludziom za Nowatorów.

          • 0 0

  • Lotnisko Obiecało - (1)

    Czegoś nie rozumiem władze lotniska publicznie obiecały drogę z płyt betonowych tak aby można było jeździć starą drogą Słowackiego do czasu kiedy zostanie zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego.

    • 6 0

    • To samo było z Nową Halą - oczy widziały i uszy słyszały jak Adamowicz zapytany o dojazd rozbrajająco odparł:
      - Proszę Państwa, najpierw postawmy tę Halę a potem będziemy się martwić o dojazd.
      Tu mamy dokładnie to samo - najpierw rozbudujmy lotnisko, a potem się będziemy martwić jak na nie dojechać. Dlatego mamy takie obrazki jak ludzie pędzący z walizami na piechotę i niepotrzebne korki.
      "Żal" jak to się teraz mówi...

      • 2 0

  • A ja już od tygodnia rowerem... (4)

    Zawsze 35 minut do pracy (14.5 km) bez względu na porę dnia. Całkowita niezależność od Budyniów, drogowców, dziur, korków i samochodów.
    Trasę tak sobie ułożyłem żeby jak najmniej poruszać się drogami o dużym natężeniu więc nie mamy szansy się spotkać. Zachęcam i namawiam niezdecydowanych.

    • 10 0

    • (3)

      Ja jeżdze do pracy rowerem wzdłuż obwodnicy i przez Klukowo.
      po zamknieciu Słowackiegu ruch na tym odcinku znacznie spadł.
      Jedzie sie teraz spokojnie i przyjemnie :)
      Ogólnie dla mnie zmiana na lepsze...
      Szkoda tylko tego paliwa bezsensu spalanego w korku.... no ale to w sumie nie mój problem.
      Ja też zdecydowanie polecam rower - świetnie zastępuje poranna kawę w biurze i jest o wiele zdrowszy.

      • 5 1

      • Tak, świeże powietrze wśród spalin samochodów to jest to :) (1)

        • 0 2

        • Nie zrozumiałeś...

          On nie jedzie tamtędy gdzie ty wydalasz spaliny. A wdychasz je ty gnijąc w swoim aucie.

          • 2 0

      • Ja np. do pracy robię sobie spacerek :)

        Ale fakt, mam tylko 1km z domu. Ale dla rowerzystów w jednym z pomieszczeń zainstalowano specjalnie prysznic by mogli się odświeżyć po kilkunastu kilometrowej jeździe do pracy.

        • 2 0

  • Rondo (1)

    A czy rondo nie rozwiązałoby problemu - i tak największe natężenie ruchu jest z dwóch nitek więc wydaje się że rondo byłoby tu najsensowniejszym rozwiązaniem (inaczej jest na "super rondzie" tam mamy duze natezenie ruchu z kazdej nitki)

    • 1 1

    • Bingo! Drugie rondo. A dodanie trzeciego rozwiązuje

      sprawę definitywnie, że o czwartym nie wspomnę

      • 0 0

  • A JA JESTEM DUMNY Z TEGO, ZE JESTEM WIESNIAKIEM

    PRZYNAJMNIEJ WIECEJ POLA MAM DLA SIEBIE

    • 1 3

  • Amatorzy i nieudacznicy... (1)

    Za każdym razem pseudo-drogowcy zapewniają, że analizy mówią, że będzie dobrze, potem przychodzi praktyka i okazuje się, że to wszystko diabli biorą...

    Ile już było takich przypadków odnośnie zielonych strzałek, lewo i prawoskrętów, długości świateł, etc... za każdym razem rozstrzygającym argumentem było zdanie - nasze analizy twierdzą...

    Teraz widać, co to za analizy i jaka jest ich wartość...

    Przecież ktoś podpisał sie pod takim konkretnie rozwiązaniem. Ktoś to zamówił, ktoś zapłacił, a ktoś wziął pieniądze...

    Przecież tego nie zrobiły krasnoludki...

    Gdańsk w pigułce, można by rzec...

    • 8 0

    • ... no przecież zbadali pewnie natężenie ruchu

      i na tej podstawie stwierdzili że sie da , tylko zapomnieli że jak zamkną Słowackiego to natężenie wzrośnie.. ;-)

      • 1 0

  • (1)

    toż to jest skandal, my tu tym namolnym kierowcom co chwilę coś poprawiamy, przerabiamy, utrudniamy - a oni tylko jęczą i jęczą

    • 0 1

    • yhm przerabiać ..przerabiacie

      szkoda że czasami wam coś nie wychodzi , o czymś zapominacie , albo poprostu wam nie wychodzi :-P

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane