• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Kolejny okropny pomysł (13)

    Kolejny przepis kogoś, kto chyba w życiu nie jechał tamtą droga i skrótem....Bezpieczeństwo rowerzystów, a co z komfortem innych użytkowników? jeździłam tamtędy wielokrotnie i żadnego wypadku z udziałem rowerzysty nie widziałam... Czemu nie można było zostawić tak, jak jest? Dogadujmy się ze sobą, a nie twórzmy sztuczne podziały, a urzędników może czas wysłać, żeby się przeszli lub pojeździli po mieście, bo tworzą rzeczy, które kompletnie nie mają związku z rzeczywistością. Należy wrócić do poprzedniej opcji i tyle...

    • 37 10

    • Aha, czyli komfort jednych ponad bezpieczeństwo drugich, BRAWO! (12)

      Piszesz o tym, żeby nie wprowadzać podziałów a sama zaczynasz od wyszczególnienia rowerzystów a następnie ich bezpieczeństwo stawiasz poniżej komfortu kierowców.
      Przecież to absurd i hipokryzja.

      Z takim podejściem nie powinnaś prowadzić jakichkolwiek pojazdów.
      Dobre chociaż, że nie Ty decydujesz o organizacji ruchu.

      Do tego wysyłasz urzędników do pojeżdżenia (jakby mieszkali na innej planecie i nie poruszali się po mieście). Może gdybyś najpierw sama pojeździła ale rowerem to oczy by Ci się otworzyły.

      PS.
      To, że nie widziałaś żadnego wypadku nie znaczy, że ich tam nie było.

      Przecież statystyki są ogólnodostępne. Tak bardzo nie ogarniasz, że nie potrafisz tego sprawdzić? Rzeczywistość jest taka, że było tam niebezpiecznie.

      Ciekawe ile razy nie widziałaś, że niemal doprowadziłaś do kolizji czy nawet wypadku, do którego nie doszło tylko dzięki uwadze i reakcji innego kierowcy, rowerzysty czy pieszego.

      • 6 10

      • (10)

        Widzę rowerzysta haha - Wam wszystko wolno - zapomniałam. Wy i tylko Wy na swoich drogach. Może byś raz zwolnił i rozejrzał się wokół, że sam nie jesteś w ruchu drogowym. Akurat na tym przejściu rowerzyści gnają i nawet nie raczy zwolnić, bo i po co... Ty jesteś święty na drodze, a inni to intruzi. Zobacz zatem, co teraz się tam dzieje, paraliż totalny, a droga, która w jakimś stopniu rozładowywała korki pozostanie teraz bezużyteczna. A ha i nie Ty będziesz mi mówił , co mogę , a czego nie. Pozdrawiam Cię tk może kiedys na drodze :)

        • 5 3

        • Tak rowerzysta, ale na co dzień kierowca samochodu! (9)

          Za to Ty piszesz jak jakieś rozhisteryzowane dziecko nieznające ani realiów w mieście ani nawet przepisów. Wyluzuj trochę, korek to jeszcze nie apokalipsa.

          Na tym przejeździe (a nie przejściu!) na szczęście żaden rowerzysta jeszcze nie zginą ale to właśnie dzięki temu, że większość z nich zachowuje w takich miejscach ostrożność i nie daje się rozjechać.

          Najwyraźniej nie zdajesz sobie sprawy, że jazda rowerem bez zachowania czujności, nieustannego odgadywania zamiarów kierowców i tego czy cie widzą oraz regularnego hamowania przed pojazdami wymuszającymi pierwszeństwo szybko kończy się wypadkiem. Jak to się mówi "cmentarze pełne są tych co mieli pierwszeństwo".

          Najgorzej jest w takich miejscach jak powyższe gdzie widoczność jest ograniczona.
          Nie ważne jak wolno jedziesz (zresztą i tak większość rowerzystów na drogach rowerowych nie porusza się szybciej niż 20 km/h) to nic to nie da kiedy nagle wjedzie w twój bok rozpędzone auto.

          Zobacz zatem, że nic takiego strasznego się tam teraz nie dzieje. Ot trochę większe korki niż były, które z czasem i tak pewnie się nieco rozładują jak już nie będzie turystów i miejscowi przywykną do nowej organizacji a może uratuje to komuś zdrowie lub życie.

          • 1 5

          • (8)

            Nic strasznego się nie dzieje... Pewnie, zakorkowany cały odcinek, ale co tam najważniejsze, by rowerzyści mogli gnać teraz bez opamiętania. Świetny pomysł. Gratuluję rozeznania sytuacji. Do tej pory, jak sam zauważyłeś wszyscy musieli uważać i było ok, a teraz jest, jak jest. Samochód wymuszający pierwszeństwo...? O czym Ty piszesz...? Mam nadzieję, że wrócą do poprzedniej opcji, bo to, co teraz jest do niczego dobrego nie prowadzi. Nikt nie przemyślał tej decyzji i oczywiście kierowcy teraz ponoszą tego konsekwencje. Pozostaje jeszcze kwestia pandemii i własnie wielu jeździ dlatego samochodem, bo bezpieczniej, Także tk zacznij myśleć o innych, bo, jak na razie myślisz głównie o sobie

            • 5 2

            • Nie, nie było OK. Zdażały się wypadki a groźne sytuacje były codziennością. (6)

              Skrót był popularny i choć większość była rozsądna to niestety zdarzali się kierowcy kompletnie ignorujący przejazd dla rowerów i stwarzający zagrożenie.
              Teraz, tak jak piszesz, wszyscy ponosimy tego konsekwencje.

              • 0 0

              • (5)

                Sytuacje były są i będą. Dla mnie to jedna z gorszych, nieprzemyślanych decyzji. Likwidować skrót, który pomagał w rozładowywaniu korków w Trójmieście. Wyjazd był może utrudnieniem dla rowerzystów, ale nawet, jak jeden samochód stał na przejeździe, to można go było ominąć z tyłu bezkolizyjnie. Z drugiej strony jakoś nigdy się nie spotkałam, by zamknąć przejazd dla rowerzystów... Pozdrawiam tk :)

                • 2 0

              • Wyjazd był przede wszystkim niebezpieczny! Stąd taka drastyczna zmiana. (4)

                Błagam, trochę wyobraźni.
                Takie przejeżdżanie za samochodem jest właśnie bardzo kolizyjne bo kierowca kolejnego jest skupiony w pierwszej kolejności na zderzaku przed nim a w kolejnej na ulicy na która próbuje wjechać. Łatwo wtedy zapomnieć o przejeździe czy przejściu dla pieszych i ruszyć bez rozejrzenia się.

                Niestety, w takich sytuacjach, drugi samochód zazwyczaj bezmyślnie zatrzymuje się na środku przejścia/przejazdu co nikomu nie ułatwia sprawy.

                Skrótu skoda, sam z niego korzystałem, może i dało by się to rozwiązać jakoś inaczej ale niestety miejsca nie było za dużo.

                Jako kierowca, liczę na to, że z czasem sytuacja się unormuje i nieco poprawi. Jako rowerzysta ciesze się, że będzie bezpieczniej.

                • 1 1

              • (1)

                Każdy, kto tamtędy jeździł uważał na rowerzystów. Nie ma innej możliwości więc tym bardziej dziwi fakt obecnej zmiany. Ktoś po prostu nie pomyślał, nie przeanalizował i mamy teraz, to, co mamy - totalny paraliż. Zamkniecie tego przejazdu utrudnia życie wielu kierowcom. wokoło jest ogrom firm, Stocznia, dlatego zamiast usprawniać ruch robi się kierowcom ciągle pod górkę. Rowerzysta pojedzie ulicą, chodnikiem, czy ścieżka rowerową, a samochód ma tylko jedną drogę, zatem robi się wszystko w tym mieście, by nam kierowcom utrudnić poruszanie się. Bezmyślna decyzja i tyle...

                • 1 0

              • Skoro niby każdy uważał to dla czego były tam wypadki?

                Samochód ma tylko jedną drogę? Przecież całe miasto jest poprzecinane ulicami. W okolicy, do Grunwaldzkiej można dojechać choćby przez Miszewskiego. Sama zobaczysz, że za jakiś czas ruch się rozładuje na inne drogi i będzie podobnie jak było.
                Natomiast rower wzdłuż Grunwaldzkiej, zgodnie z przepisami, może jechać właściwie tylko po drodze dla rowerów, niestety brakuje drogi po drugiej stronie ulicy...
                Polecam zapoznanie się z przepisami a potem spróbowanie jak faktycznie jeździ się po mieście rowerem w celach komunikacyjnych. Na razie ewidentnie widać, że jak większość widzisz tylko jedną stronę medalu.
                Zmiana jest uciążliwa ale to mimo wszystko krok w kierunku ucywilizowania komunikacji w mieście.

                • 0 0

              • Po pierwsze tk (1)

                Na pewno nie jesteś kierowcą samochodu nie kłam. po drugie czy rowerzyści są jacyś nie nieogarnieci i nie mogą zwolnić i pomyśleć w tym trudnym dla wszystkich miejscu ? A jeżeli taki kolaż ciśnie na maksa bo mu się należy to efekty przy ograniczonej widoczności mamy takie jakie mamy . ludzie więcej kultury po prostu

                • 2 1

              • Wierzysz czy nie ale od lat, na co dzień, jeżdżę właśnie samochodem.

                Był jednak okres, że nakręciłem wiele kilometrów po mieście i stąd mam też doświadczenie i inny punkt widzenia.

                Proszę sam wsiądź na rower i spróbuj choćby przez miesiąc nim się poruszać a zobaczysz wtedy, że rowerzyści nie są jakimiś nieogarniętymi kosmitami i niczym nie odbiegają od kierowców.

                Wszyscy popełniają błędy ale są miejsca takie jak ten przejazd gdzie nawet najostrożniejszy rowerzysta może zostać rozjechany przez nieogarniętego kierowcę.

                Co do prędkości, jak kolaż ciśnie na drodze dla rowerów to sam prosi się o wypadek, jednak takich jest niewielu.

                Ogromna większość jeździ w mieście dość wolno a mimo tego przecież łatwo można ich przegapić.

                Zresztą nawet kolaż nie pojedzie po płaskiej drodze dla rowerów znacznie szybciej niż 30 km/h bo co chwile są światła, dziury albo zawijasy, typowy rowerzysta jeździ raczej poniżej 20 km/h a samochody jeżdżą przecież znacznie szybciej i o ile nie ma progów to praktycznie żaden nie zwalnia przejeżdżając przez przejście, przejazd dla rowerów albo skrzyżowanie. O zatrzymaniu na zielonej strzałce też można pomarzyć...

                Większy problem niż ta mityczna prędkość rowerzystów to np. brak oświetlenia po zmierzchu (sam zwykle używam go nawet w dzień bo wiem jak to pomaga zauważyć rowerzystę).

                • 1 1

            • Nic nie wrócą do poprzedniej wersji.

              • 0 0

      • Po prostu

        Wszyscy muszą zwolnić i zachować duża ostrożność ale paraliżować miasto to jakiś obłęd my zamiast się rozwijać to cofamy się dużymi krokami

        • 6 3

  • Duch Adamowicza wiecznie żywy!!! (7)

    Od lat większość zmian w ruchu drogowym w Gdańsku skutkuje wyłącznie uszczuplaniem budżetu i zwiększeniem korków. Pani Dulkiewicz w tym temacie kontynuuje politykę swojego poprzednika. pani prezydent jak chce pani zwiększyć bezpieczeństwo pieszych w tego typu miejscach to polecam zaprosić do ratusza komendanta policji wydziału ruchu drogowego. wskazać mu te miejsca i po prostu oddelegować tam na stałe patrol policji. Mniejszy koszt a nawet wpływ do budżetu z mandatów i przy okazji może jeszcze uda się wyeliminować kilku kierowców co prawo jazdy w chipsach znaleźli.

    • 15 9

    • Marzy ci się władza pisu w Gdańsku ? (2)

      • 1 0

      • tak, bo rządy platformy są fatalne a ignorancja władz przekracza wszelkie granice

        • 0 0

      • widzisz róznicę między Olą a Dudą?

        oboje to funkcjonariusze swoich partii

        • 0 0

    • Pani prezydent nie kontynuuje zadnej polityki (3)

      Poza wlasnym lansem.
      Nie zna miasta, nie ma zadnej wizji, nie ma dobrych doradcow. I wykorzystują to rozni dzialacze miejscy do wprowadzenia w zycie chorych koncepcji

      • 6 4

      • (2)

        Jedź do swoich na Białoruś dzbanie PiSlamski!

        • 0 3

        • widzę merytoryczne argumenty i najwyższa kultura osobista jak zawsze u wyborców PO, bo pis to chamstwo i ciemnota. Niestety ale 95% wyborców PO czy KO jest dokładnie tym czego tak bardzo się boją. A ten komentarz to koronny dowód.

          • 0 0

        • ojoj jaki nerwusek

          uwazaj bo ci zyłka pęknie i kto przez 40 lat będzie kredyt spłacał

          • 0 0

  • Uwaga wyborcy

    Szanowna Pani Prezydent, nie może Pani dopuszczać tak oczywiste głupich decyzji Pani podwładnych. Komentarze są w większości uzasadnione, a ich autorzy to Pani wyborcy!

    • 4 1

  • Zmiany w ruchu ulicznym oraz parkometry

    W Gdańsku mamy radnych którzy nie słuchają tych którzy ich wybrali. jak już dostana się do rad to się im wydaje że tamci to nic nie rozumieją . dzisiaj 07.08.2020 potworny korek w okolicach Hallera , Mickiewicza, Kościuszki. Na radzie w sprawie parkometrów w Dolnym Wrzeszczu radni nie słuchali przybyłych mieszkańców tylko na siłę forsowali swoją wizje że parkometry potrzebne, a w okolicy niema zakładów tylko mieszkańcy . pan radny jeszcze demagogicznie w @ przekonywał że to dla dobra mojego mam zapłacić dodatkowe opłaty na chodniku który sprząta wspólnota. czekam na nowe wybory . wtedy pójdę porozmawiać z tymi ludzmi

    • 4 0

  • do maruderów (3)

    pamietajcie, że tramwaj nie stoi tam w korku!

    • 12 25

    • Stanie jak powstanie kolejne przejście i przejazd rowerowy.

      • 0 0

    • rozumiem że idea jest taka - pogorszyć ruch a nie usprawnić (1)

      • 3 3

      • Tak, widac to wyraznie. Zohydzic jazde samochodem, zamiast usprawnic komunikacje zbiorowa.

        Uzasadnienie tez jest oczywiste, latwiej przecież psuc niż naprawiac.

        • 3 1

  • SkrUT (1)

    nowy geniusz po politechnice chyba to wymyślił .czymśik chciał sie wykazać....!!!

    • 20 3

    • Ortografia pala szturmowa policyjna po karku i nerkach.

      • 0 0

  • (1)

    "Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera" - proponuję pracodawcy tej pani która wypowiedziała te słowa udzielenie jej jakiejś formy pomocy. Ulica Piramowicza była projektowana w XIX wieku, nie było żadnej Piramowicza i Hallera i nikt z projektantów nie miał pojęcia że przybędą tu ludzie którzy będą robić samemu sobie pod górkę.Może pani inżynier niech wpadnie na pomysł zamknięcia całej ulicy Hallera by zmusić turystów do korzystania z niej jako deptaka do gdańskich plaż, rowerzyści będą mogli rozwinąć skrzydła a mieszkańcom też wyjdzie to na zdrowie, świeższe powietrze. Aha i jeszcze likwidacja firm przy Marynarki Polskiej wszak ruch pojazdów na Hallera czy Jana z Kolna to pracownicy tamtejszych firm, firmy wyprowadzić za obwodnicę, a co nie da się?

    • 63 4

    • Super.

      • 0 0

  • Kiedy zamknęliśmy skrót przez osiedle (teren prywatny) (9)

    to podniósł się podobny lament. Przez pierwszy tydzień jeździli na pamięć, zawracali na ciasnej ulicy, przeklinali i rozjeżdżali pobocze. A teraz na osiedlu w końcu mogę wypuścić dziecko na dwór i nie boję się, że ktoś je zabije. Okazało się że 99% ruchu powodował tranzyt. Mieszkańcy wreszcie odetchną i zobaczą, że można żyć normalnie we Wrzeszczu.

    • 26 80

    • Z normalnymi jak Ty. To nie jest prywatny teren. Wytrzeźwiej.

      • 0 0

    • Każdy by chciał wszystko mieć. (3)

      Tylko jak by się okazało że pod oknami tych protestujących tu dzbanów by miał być taki skrót to wtedy by protestowali. Jest komunikacja miejska.

      • 10 6

      • To dymaj komunikacja a innym zycia nie zmieniaj, (2)

        Ten skrot byl od zawsze -pora sie bylo przyzwyczaic .

        • 8 9

        • No właśnie, jeśli jeszcze tego nie widzisz, to wasze przyzwyczajenia się niedługo zmienią

          Koniec trucia, blokowania miasta i wymagania infrastruktury za miliony.

          • 1 1

        • po co się przyzwyczajać do nieludzkich warunków?

          warto, byś poznał pojęcie "syndromu gotowanej żaby". Proces stopniowego pogarszania warunków życia można zahamować i odwrócić sensownymi decyzjami, które zostały podjęte w wielu miejscach, nie tylko tutaj.

          • 7 5

    • Gratuluję odwagi i dobrej decyzji!

      Tak trzeba robić

      • 2 1

    • Prywatne osiedle to nie droga publiczna. Po co porownujesz rozne rzeczy? Rozumiesz w ogole, ze to nie ma sensu? (1)

      • 13 2

      • Nie

        Widać nie rozumie....

        • 5 3

    • A gdzie to osiedle? Chyba nie w centrum miasta, tak jak w tym przypadku. Wybierając mieszkanie w centrum, przy głównej arterii należy liczyć się z hałasem i ruchem samochodowym.

      • 8 7

  • Rowerzyści w Parku Oruńskim (3)

    Do decydentów ZD iZ w Gdańsku oraz Pani Prezydent Gdańska. Na jakiej podstawie prawnej zlikwidowano znak zakaz wjazdu rowerzystów w Parku Oruńskim. Jeśli tak dbacie o bezpieczeństwo pieszych to zapraszam do parku. To co tam sie dzieje to horror w wykonaniu dzielnych rowerzystów. Chciałbym znać z imienia i nazwiska urzędnika który wydał polecenie likwidacji znaków. Sprawą właściwie powinna zająć się prokuratura, bo żadne ścieżki nie odpowiadają warunkom stawianym przez przepisy dla dróg rowerowych.

    • 26 4

    • A kto Tobie biedaku wmówił, że rowerzysta może tylko drogami rowerowymi jeździć? (2)

      • 5 7

      • Do lasu z tymi rowerkami! (1)

        • 1 0

        • To będziesz miał jeszcze więcej korków, na tym Ci zależy?

          Myślisz, że rowerzyści pracują w lesie, czy co ty masz tam we łbie? Przecież rowerzysta ma taki sam powód jak ty, żeby się przemieszczać, też musi jechać do pracy, po zakupy czy gdziekolwiek. Powienieneś się cieszyć, że jedzie rowerem ,dzięki temu ty masz mniejszy korek,.

          • 0 0

  • 20 lat jeżdżę tym skrótem, kto autorem takiej organizacji ?

    Załamka, we wrześniu Hallera stanie do Mickiewicza !!!
    Chyba, że autor pomysłu liczy na lockdown.
    Ale Covid się skończy, a głupota zostanie :(

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane