- 1 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (131 opinii)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (33 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (198 opinii)
Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa
Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. Piramowicza, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.
Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.
Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.
Korek na Hallera (75 opinii)
Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy
Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.
Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.
W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. Konarskiego.
Korki z powodu lepszej pogody i turystów
Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.
- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.
Miejsca
Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych
-
2020-08-06 07:15
urzędnicy bawią się w " Monopol- Gdańsk"!- miłej zabawy
- 57 7
-
2020-08-06 07:06
Gdzie konsekwencja? Co w końcu priorytetem?
Co by tu jeszcze spie*rzyć? i**otyczne pomysły typu sztuczne zawężenie Grunwaldzkiej w Oliwie, teraz to. Tu ochrona pieszych, gdzie zawsze przebiegała jezdnia, a w Oliwie, na trasie dzieci ze szkoły do hali Olivia, tam gdzie zawsze były tereny zielone, pod dyktando dewelopera planują czteropasmowa arterie, która będzie dojazdowke do biurowców i przeniesie ruch na ulice Starej Oliwy. Wystarczy słowo deweloper, żeby Wasze priorytety odwróciły się o 180 stopni...
- 153 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.