• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • (2)

    Kierowcy samochodów nie sa jedynymi uczestnikami ruchu, a cwaniacke omijanie skrzyżowania przez jednokierunkową boczną uliczkę nie jest sposobem na rozładowanie korków. Decyzja była jak najbardziej słuszna.

    • 5 37

    • Przy poprzedniej organizacji ruchu nikt cwaniacko nie omijał skrzyżowania - po prostu jechał pozwalającą mu na to drogą i nie powiększał korka na rzeczonym skrzyżowaniu. Jak pokazała rzeczywistość było to słuszne (nie cwaniackie) rozwiązanie.
      Jeżdżę samochodem i uważam, ze rowerzyści - tak w 75% - nie maja bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego i nieświadomie je łamią święcie wierząc w swoje pierwszeństwo. Oczywiście kierowcy też nie są święci ale ci są w mniejszości (10%). Większość wypadków jest z winy rowerzystów.
      Miasto jakiś czas temu podpisało dokument na rzecz równego traktowania - a tu wychodzi, że kierowcy sa dyskryminowani. Czas pomyśleć o płaceniu podatku w Pruszczu Gdańskim.

      • 1 0

    • Decyzja jest błędna!

      • 1 0

  • inżynier ruchu

    ...a czy nie można na tym stanowisku zatrudnić kogoś kompetentnego?

    Z całym szacunkiem ale pani Agata Lewandowska gada głupoty.

    Piesi i rowerzyści są tak samo bezpieczni jak gdzie indziej.

    • 7 0

  • Paranoja co się dzieje w tym mieście..!! (3)

    Jak obserwuję te wspaniałe pomysły "drogowców" w tym mieście..
    ..to śmiem twierdzić, że edukacja tych "inżynierków" poszła nie w tą stronę co trzeba.

    wszystko co ostatnio wprowadzone w tym mieście niestety pogarasza poruszanie się.. a nie polepsza... wszystko!!!! przykładów można by tu mnożyć..

    I spoko ja rozumiem że miasto powinno być dla ludzi a nie samochdów...centrum, starówka itp..okey.. ale al. Grunwaldzka?? Główna arteria miasta?? Pffff... no nie rozśmiejszajce ludzi!!

    Skoro tak , to dlaczego nie zwężmy wszystkich ulic do jednego pasa by oddać przestrzeń pieszym ??

    • 16 3

    • lobby rowerowe (2)

      uważa, iż dostawy do przysłowiowej Biedronki zrobią im rowerowe tiry,
      śmieci wywiozą im rowerowe wywrotki.
      A komunikacja publiczna dojedzie w każdy punkt miasta....
      Kozaczymy bo możemy i to jest trendy & cool ... a później przychodzi zima, deszcz, mróz.... i prawdziwych rowerzystów zostaje garstka ;)

      • 5 2

      • Nigdy o takim pomyśle lobby rowerowego (1)

        nie słyszałem. Zatem bredzisz o rowerach cargo dla Biedronek.

        • 1 2

        • Czyli mamy potwierdzenie wysokiego IQ płynącego z korby i łańcucha

          Treść wypowiedzi powyższej jest formą sarkazmu wskazującego na głupotę trendów jakie panują.
          Ale skoro bierzemy to 1:1 do brawo wraz z echem pustki pomiędzy uszami.

          • 1 0

  • 80% w ankiecie (9)

    Za przywróceniem ruchu w stronę Al. Zwycięstwa, a urzędnicy po swojemu. Dlatego musi to być wasza ostatnia praca publiczna. Potem do łopaty.

    • 62 8

    • tranzyt głosu nie ma. (6)

      • 8 5

      • Jaki tranzyt? Oszalałeś?! (5)

        Normalne poruszanie się po mieście.

        • 8 9

        • (4)

          Nie jest normalne jechanie wszedzie autem w miescie

          • 6 9

          • Jak takiś mądry to chętnie oddam ci swoje inwalidztwo.

            Zobaczymy jak wtedy będziesz piał.

            • 0 0

          • Jechanie wsedzie autem to niemal odwrotnosc tranzytu.

            Na przyszlosc zostan przy tematach i słowach, które znasz i rozumiesz. Zakladam, ze nawet Ty takowe znajdziesz.

            • 4 1

          • Bo ty tak uważasz? (1)

            Jesteś jakiś Papież, że stawiasz tezy równoznaczne z prawdami objawionymi?!

            • 5 5

            • nie. To kierowcy uważają, że wszędzie trzeba jechac autem i każde światła to zamach na ich wolność

              • 3 8

    • a jakby 90% pasazerow zaglosowalo, ze kapitan ma wyladowac pod samym hotelem?

      hmm, czy demokracja naprawde dziala w kazdym przypadku? Czy przyslowiowy lud w swej masie ma wieksza madrosc, niz ludzie ktorzy zajmuja sie kompleksowo i zawodowo ruchem miejskim?

      • 4 5

    • A to głosy wszystkich kierowców z Gdańska ?

      • 2 1

  • widać jakich świetnych

    fachowców zatrudnia miejski urzad, inzynier - chyba po gimnazjum

    • 4 0

  • pani miejski inzynier ruchu

    to chyba mieszka w Kartuzach albo w Nowym Dworze, bo doświadczenia ZERO

    • 2 0

  • Kierowcy roszczeniowcy (43)

    Większość kierowców co ma pretensje o organizację ruchu, miejsc parkingowych to Ci którzy lubią zaparkować najbliższej miejsca docelowego tak aby tylko 3 kroki zrobić.

    • 172 650

    • Zdaje sobie Pani sprawę, że niektórzy mieszkają np. 40 minut autem od pracy i każda minuta oszczędności jest na wagę złota?

      • 0 0

    • Ach, kierowcy i te ich wieczne problemy (1)

      Gdyby zabetonować całe miasto parkingami, wyciąć TPK i zbudować nowe drogi, to i tak będą narzekać.
      Po prostu nie są w stanie zrozumieć, że korki, to głównie wynik ich totalnego lenistwa, niemożności zrezygnowania z samochodu nawet, gdy do pokonania jest kilka kilometrów.

      • 4 3

      • No tak bo aż dziw bierze że na drodze oddanej do użytku jeżdżą auta. Na korki wpływa wiele czynników chociażby rozbieranie linii kolejowych i budowanie na nich ścieżek rowerowych

        • 0 1

    • Spokojnie za 2-3 tygodnie (8)

      Korki sue zmniejszą. Moze trochę przestawia światła przy operze. Część kierowcow wybierze inna trasę i sytuacja sie unormuje. Wakacje sie juz kończąi bedzie dobrze. Używacie nawigacji która kieruje na najmniej zakorkowane drogi a nie na pamięć. Miasto żyje i sytuacja się zmienia. Cierpliwości i rozsądku.

      • 22 31

      • Tylko, że w wakacje jest mniejszy ruch. Szkoła wróci i będzie jeszcze gorzej

        • 3 0

      • Jak przestawią światła przy Operze, to zaklinuje się cały ruch na osi Centrum - Wrzeszcz (4)

        i dopiero będzie lament!

        • 10 2

        • co więc proponujesz? (3)

          wiem, że stratedzy miejscy powinni proponować poprawę jakości taboru i częstotliwości SKM oraz poprawę dostępu jej stacji dla pieszych i rowerzystów.
          Tylko takie działania zapobiegną paraliżowi komunikacyjnemu miasta. Warto wykorzystać okno możliwości tworzone przez wzrost znaczenia telepracy do zmiany sposobu myślenia o funkcjonowaniu miasta w przyszłych miesiącach i latach, po pandemii.

          • 1 5

          • Przywrócić tak jak było, bo było ok. (2)

            Rozwiązać temat miejscowo samego wlotu Piramowicza w al. Zwycięstwa i kolizji ze ścieżką rowerową, a nie sekować wszystkich kierowców, bo ucierpieli wszyscy, również ci, co Piramowicza nie jeździli i nie jeżdżą. Jeżeli korek obecnie generuje się aż do Mickiewicza i nie ma możliwości nawet normalnego przejazdu z Hallera w kierunku Węzła Kliniczna to normalne to już nie jest. Jak cały Dolny Taras ma się dostać do Centrum? Premanentnie zatkaną ulicą Czarny Dwór?! To jest już mało śmieszne, to jest już żałosne co wyczynia w imieniu Miasta Gdańsk ZDiZ.

            • 9 8

            • Otóż to!

              • 0 1

            • Gdyby tylko obok jeździł tramwaj do centrum...

              • 4 1

      • (1)

        wakacje sie kończa a ludzie ida do pracy, szkoły itd zamkniecie jednego dojazdu spowoduje zwiększenie korków w innym miejscu, tu nie ma próżni. Odsetek kierowców którzy zostawia samochód będzie znikomy

        • 5 4

        • Skoro odsetek bedzie znikomy

          Tzn ze nie tak źle w tych korkach. Wiec o co lament? Jedzcie dluzsza ale szybasza trasa

          • 5 4

    • artykuł jest o zmianie kierunku ruchu (27)

      i o wynikających z tego ogromnych korkach, które powstały z dnia na dzień.
      To mniej więcej tak jakby teraz zamknąć tunel i udostępnić go tylko pieszym i rowerzystom, niby ok, ale całe miasto jest sparaliżowane.

      • 54 19

      • Nie. Zamknięcie tunelu można by porównać do zamknięcia Hallera, a nie Piriamowicza (17)

        Zamknięto jedną małą uliczkę, a nie miejską autostradę

        • 11 14

        • Jak widać, każda uliczka ma znaczenie. (11)

          Bo to jest układ drogowy, wzajemnie się uzupełniający i nie można ot tak sobie wyjmować z niego kolejnych klocków, bo stanie się niewydolny.

          • 19 7

          • fakt, trzeba myśleć całościowo (10)

            trzeba zmieniać układ drogowy tak, by przejazd rowerem i przejście piesze stało się bardziej konkurencyjne od przejazdu samochodem na krótkie odległości w mieście. Skupianie uwagi jedynie na "wygodzie" osób korzystających z samochodów, tworzących korki i tkwiących w korkach nigdzie nie doprowadziło do poprawy warunków ruchu ludzi w mieście.

            • 11 15

            • Bardziej konkurencyjne od samochodu ale wobec czego? Helikoptera? San zaprzezonych w osiem rumakow? (4)

              • 6 1

              • chodzi o to, by jazda rowerem i spacer pieszy (3)

                stały się w wielu relacjach bardziej konkurencyjne wobec przejazdu samochodem w tych samych relacjach. Chodzi o to, by skracać i upraszczać drogi, które ma w mieście pokonywać pieszy lub rowerzysta, a nie skupiać się na tworzeniu skrótów dla przejazdów samochodem. Proste jak konstrukcja cepa.

                • 6 10

              • Ja wiem o co chodzi, tylko nie to wynikalo z poprzedniej wypowiedzi. (2)

                Czyli po polsku to by moglo brzmiec tak: jazda rowerem ma być bardziej atrakcyjnym rozwiazeniem od jazdy samochodem. Bardziej konkurencyjne od jazdy samochodem może być tylko względem czegos jeszcze innego, na przykład jazdy hulajnoga. Panimajesz? Bo u mnie pa ruski ocien plocho.

                • 4 0

              • Hulaja elektryczna wyrasta na ciekawszy niż rower środek transportu osobistego (1)

                Moim zdaniem na ciepłe miesiące ok, trzeba dopuścić jazdę nią po ścieżkach rowerowych.
                PRECZ z zawłaszczaniem ścieżek przez rowerzystów!

                • 5 1

              • A którykolwiek rowerzysta kiedykolwiek powiedział, że nie chce UTO na DDR?

                Ustawa leży w zamrażarce od 2 lat.
                Szkoda tylko, że rząd ma ciekawsze zajęcia, niż dbanie o obywateli.

                • 1 1

            • (3)

              Ogarnij się "skupienie się na wygodzie osób korzystających z samochodów " - typowe polskie januszowanie. Jak zwykle mniejszości narzucają swoją wolę większości. Ludzie ile jest samochodów w tym mieście a ilu rowerzystów.Już rowerzyści mogą odcinkami jeździć pod prąd i pod inne zakazy teraz odwracamy kierunki jazdy i tworzymy korki dla samochodów których jest więcej .Rower z natury nie będzie stał w korkach samochód tak. Wakacje się skończą ruszy szkoła samochodów nie ubędzie a rowerzystów tak bo będzie coraz zimniej. Reasumując karzemy największą grupę użytkowników tej drogi przez cały rok dla bezpieczeństwa rowerzystów w sezonie rowerowym. A może pomyśleć o innym rozwiązaniu a nie likwidować kolejny skrót w mieście i paraliżować ruch podobnie jak z wyłączeniem jednego pasa na Grunwaldzkiej i zrobienie tam płatnych parkingów .

              • 12 6

              • inne rozwiązanie? (1)

                jakie? przywracamy podatek drogowy płatny gminie i Gdańsk buduje za to nowy wiadukt przy Operze?

                • 3 5

              • Nie potrzeba wiaduktów (może oprócz tego w ciągu AK w kier. Obwodnicy na Łostowicach)

                ...tylko minimum rozumu i logicznego myślenia.

                • 4 2

              • Wracamy do normalności

                Porównaj ilośc miejsca w mieście przeznaczoną dla samochodów, do ilości miejsca na wszystkie inne środki transportu.

                • 4 4

            • Z tym "nigdy" to nie dokońca

              Działało pięknie za PRL, kiedy samochody były na kartki :)

              • 3 1

        • Hallera to droga zbiorcza (4)

          A nie żadna miejska autostrada. Tam ruch jest odpowiedni dla drogi o przekroju 1x2 z pasem ruchu szerokości 2.5m - i tak powinna wyglądać Hallera.
          Miejska autostrada jest przy stadionie i tam powinno się kierować tranzyt.

          • 5 5

          • Ty jesteś nienormalny! Jeden pas ruchu 2,5m to rozwiązanie dla drogi osiedlowej. (1)

            Najgorzej, jak w temacie drogowym wypowiadają się dyletanci.

            • 7 1

            • Czyli dostosowany do 50-60km/h, jak widać po drogach osiedlowych

              W końcu może by kierowcy zaczęli przestrzegać przepisów.

              • 4 3

          • (1)

            Ale tam też się nie da przejechać. Drogę blokują tiry z i do DTC.

            • 3 1

            • No właśnie, tam jest miejsce tranzytu, a nie na ulicy, którą powinno się radykalnie odchudzić, bo nie pełni już funkcji drogi klasy G.
              Korki oznaczają, że jest za dużo samochodów. Nie ma powodu, by pozwalać te samochody rozpraszać po lokalnych ulicach i truć okolicznym mieszkańcom życie.

              • 5 9

      • świat nie kręci się tylko wokół waszych samochodów (7)

        kierowca narzeka na korki które sam tworzy. hehe

        • 33 58

        • Wokół rowerów też nie (6)

          • 31 6

          • Jeszcze nie widziałem rowerzysty narzekającego na sytuację spowodowaną rowerzystami. (5)

            • 15 19

            • A ja widziałem nie raz

              i tak samo się kłócicie na drodze rowerowej jak kierowcy na ulicy

              • 5 0

            • (3)

              to przeczytaj skomlenie ze z do autobusu nie można wejść z rowerem

              • 24 7

              • (1)

                To skomlenie to brak możliwości przejazdu rowerem, a nie stanie w korku.

                • 6 13

              • Na rowerze samochodem.

                Lech Roch Pawlak

                • 6 0

              • A, tak, inni rowerzyści mu zabronili wejść z rowerem?

                • 0 4

      • ogromne korki występują w tym mieście od wielu lat codziennie

        w innych miastach powstają mimo tego, że funkcjonują tam dużo szersze arterie ruchu drogowego, które miały te korki rozładować. Od ponad 60 lat wiadomo, że poszerzanie ulic i rozbudowa ich sieci działa tak na rozładowanie korków jak popuszczanie pasa na nadwagę i otyłość. Jedynie poprawa bezpieczeństwa i komfortu pieszych i rowerzystów, chcących często dotrzeć do przystanków transportu zbiorowego może wpłynąć na redukcję korków w mieście.

        • 8 14

    • Konkrety? (1)

      Co to znaczy większość kierowców? Statystyki? Liczby? Konkrety?
      Ja też mogę powiedzieć, że większość ludzi którzy piszą takie bzdury jak Pani to narkomani.

      • 1 6

      • Nie rozumiesz języka polskiego?

        Wracaj na Ukrainę!

        • 5 1

    • Co to za bełkot

      • 1 1

  • Bicycle Godmode jest aktywny

    Może jakby rowerzyści zwalniali przy przejeżdżaniu przez jezdnię to by nie było tylu wypadków... Zresztą ilu znajdzie się kretynów, którzy wjadą w stojące auto próbujące włączyć się do ruchu twierdząc, że mieli pierwszeństwo.

    • 4 0

  • MM (1)

    Co za kretyn! wymyślił sobie zamknięcie ulicy, dla dobra rowerzystów . Oni jeżdżą jak święte krowy, a nam kierowca każą stać w ogromnym korku!!! Brawo gdansk

    • 5 1

    • KTo ci każe?

      Masz jakiś sądowy nakaz stania w ogromnym korku? Pokaż! Prawda jest taka, że ty stoisz sobie w korku jak święta krowa.

      • 0 2

  • Rower (2)

    Są tez ludzie którzy muszą jeździć samochodem. Mam niepełnosprawne dziecko i jeszcze walczę: chodzę do pracy, wożę syna na rehabilitacje. Nie dam rady ogarnąć swojego życia bez samochodu.

    • 9 0

    • No cóż, takich jak ty jest jak widać 100 000 w Gdańsku codzinnie na Grunwaldzkiej

      Gdyby chociaż częśc z nich przesiadła się na rowery, to byłby mniejsze korki i byłoby Ci lepiej. No ale nie chcą się przesiadać, bo nie chcą być hejtowani przez takich jak ty.

      • 0 3

    • Rowerowych terrorystów to nie interesuje.

      Ja i mój rower, to się liczy!

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane