• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • Sezon rowerowy trwa góra pół roku. Jesienią i zimą (4)

    prawie nikt nie wsiada na rower. Takie rozwiązanie to absurd i potęgowanie korków.

    • 30 14

    • korków nie będzie jak będzie mało samochodów. proste (2)

      • 5 4

      • Wyobraź sobie, że żyjemy w XXI wieku i będzie więcej. (1)

        Takich, owakich, docelowo elektryków, ale będzie więcej, bo to nie jest średniowiecze, że wszyscy posuwali pieszo lub konno.

        • 3 3

        • po cywilizowanyh moastach w XXI wieku samochodem sie nie jezdzi

          w takim NY zaledwie kilka procent porusza sie samochodem po miescie. Ponad 80% porusza sie komunikacją publiczną

          • 3 2

    • Bredzisz. Już w marcu było pełno ludzi na

      rowerach, gdy jeszcze w marcu 2019 mało i w dodatku na "mevo".

      W dodatku zimy ostatnio łagodnieją.

      • 3 1

  • na naszych oczach (1)

    rodzi się instytucja aktywisty miejskiego a im bardziej przypalaste pomysły ma tym ważniejszy i bardziej wpływowy, coś złego dzieje się w tym mieście: im głośniej krzyczą tym mają więcej do powiedzenia ws miasta

    • 25 7

    • chłopaczki z ruchu społeczeństwa alternatywnego

      dziś już na wymarciu bo to grupa wiekowa +50 dłużej nie żyją mimo że jeżdżą na rowerach i deskorolkach, niestety jednak z jakiegoś powodu w UM te pomysły łykają jak ryba haczyk

      • 0 2

  • jak utrudnić życie mieszkańcom Gdańska - recepta ZDIZ (4)

    wprowadzać nowe przejścia naziemne, likwidować ułatwienia, tracą wszyscy także niezmotoryzowani, bo oni korzystają z komunikacji miejskiej, która też stoi w korkach

    • 44 8

    • (1)

      i zlikwidujmy kilka pasów ruchu, zróbmy tam chodnik, bo Covid..

      • 2 2

      • Wszystko obecnie jest robione w wymiarze minimalistycznym...

        po jednym pasie w każdą stronę, to co głąbie chcesz jeszcze likwidować?!

        • 2 2

    • Ja tam jestem jako mieszkaniec bardzo zadowolony

      • 2 1

    • Co bredzisz ? W moim Redłowie też

      zlikwidujesz mi skrzyżowania z przejściami jak Zwycięstwa / Redłowska, Zwycięstwa / Stryjska i zostawisz łaskawie jedynie z Wielkopolską i Powstania Styczniowego abyś zap...ł tranzytem z Koziej Wólki pod Rumią do rafinerii ?

      Spadaj !

      • 1 1

  • Trzeba jeszcze Zwyciestwa (3)

    Zawezic do jednego pasa. A najlepiej, ruch wahadłowy!

    • 32 4

    • nie podpowiadaj

      • 1 1

    • W ogóle niech wszyscy chodzą pieszo.

      Kulawi też, a co!

      • 3 2

    • Nie bredź.

      • 1 1

  • zmiana władzy (1)

    zmieńmy w koncu władze tego miasta !

    • 30 9

    • A ilu tu takich jak ty jest ? Nie schlebiaj

      sobie, że pierwsze tu wypowiedzi mają tu tylko 300 plusów, a nie ze 100 tysięcy.

      Dróg w mieście przybywa, więc na co ty liczysz przyszły pisuarku ?

      • 1 1

  • do maruderów (3)

    pamietajcie, że tramwaj nie stoi tam w korku!

    • 12 25

    • rozumiem że idea jest taka - pogorszyć ruch a nie usprawnić (1)

      • 3 3

      • Tak, widac to wyraznie. Zohydzic jazde samochodem, zamiast usprawnic komunikacje zbiorowa.

        Uzasadnienie tez jest oczywiste, latwiej przecież psuc niż naprawiac.

        • 3 1

    • Stanie jak powstanie kolejne przejście i przejazd rowerowy.

      • 0 0

  • każda ich decyzja nic nie poprawia tylko pogarsza

    bawią się za nasze pieniądze, bez żadnych konsekwencji. kiedy w końcu zaczną być wyciągane konsekwencja za marnowanie publicznych pieniądzy i błędne decyzje????

    • 31 5

  • Nie martwcie się! (4)

    Przecież mamy tristar który na pewno wszystko rozwiąże!

    • 30 1

    • on tylko rozwiązał problemy finansowe firmy wdrażającej. (3)

      • 6 1

      • (2)

        Myslisz sie, Qumak upadł.

        • 3 1

        • Za mało nakradli?

          Biedaczki.

          • 3 1

        • I nie ma do kogo pretensji kierowac :) No nie da sie, co Pan poradzisz.

          • 2 0

  • Taka sama bzuda jak wiel einnych (7)

    To ja tylko przypomnę ile było dyskusji ze ul. Smoluchowskiego ma być 1-ierunkowa, jak urzędnicy upierali ile dyskusji itd. Teraz po latach przywrócili 2-kierunkową Smoluchowskiego . Tak samo teraz. Skrót był od zawsze , pozwalało uciekać bokiem jadąc do Oliwy itd. teraz wypchali wszystkich na mało wydajne skrzyżowanie jedno z głównych w mieście i zapchali inne ulice. Kolejna bzdura z urzędów ... ile jeszcze? I dodam kolejną bzdurę , nowa krzyżówka z dolnym miastem .... to co tam się wyrabia to kolejny skandal ... był BUS-Pas od wiaduktu aż do LOTu, to teraz zrobili sobie urzędnicy skręt na Łąkową i likwidacja BUS-pasa ... pytam po jakieo wała?

    • 48 7

    • Dla mieszkańców Łąkowej i okolic Jacusiu. (2)

      Czasy jazdy tranzytem po Podwalu się kończą.

      • 3 4

      • Alternatywa (1)

        A jest jakaś inna droga wyjazdowa?

        • 3 3

        • zapytanie?

          To od 1920 do 08.2020 Łąkowa nie miała drogi wyjazdowej do miasta? Odcięta od świata dzielnica z ulicą Łąkową. .... to Ci podpowiem przybyszu z Kaszub ... Jedzie się do Toruńskiej i pyk albo na Pruszcz albo na Centrum ;-)

          • 4 1

    • Deweloper kazał żeby był wjazd, urzędnik spełnia jego rozkazy na kolanach

      • 3 1

    • smolucha

      żeby wjechać w smoluchowskiego z grunwaldzkiej trzeba okrążyć park, potem w skłodowskiej, dalej obok akademii i potem po tych 5 min kręcenia i światłach przy SP15...niby 5-10min (w zależności od ilości samochodów prze akademii), ale jakaż głupia zmiana, że w smoluchowskiego nie wjedziesz z grunwaldzkiej..a dwukierunkowa smolucha istniała 500 lat i było ok.. teraz pseudo "udrożnili" smolucha, ale koło akademii czasem tłok... co za tłuk to wymyślił?

      • 6 0

    • Z całym szacunkiem (1)

      Z Hallera do Oliwy nie trzeba jechać Piramowicza. To w drugim kierunku...

      • 0 2

      • Zamieszkaj w GD i dopiero się wypowiadaj gamoniu

        • 2 0

  • Ci drogowcy w swojej indolencji

    przekraczają wszelkie dopuszczalne normy.

    • 26 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego koloru są "zabytkowe" tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane