• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Ruch to zdrowie (4)

    Co mnie obchodzi wygoda pieszych? Zejscie i wejscie po schodach to 30 sekund wiecej, nikt nie musi stac w korkach jak baran. Nie wspominajac, ze pieszy musi czekać na zielone swiatlo, a przez ten czas moglby pokonac schody. Wystarczy wybudowac windy na wozkow i emerytów.

    • 6 5

    • A co mnie obchodzi twój szrot,którym się bujasz

      • 0 0

    • co mnie obchodzi dziad z wiochy w swoim szrocie (1)

      • 1 2

      • Komentarzem pokazałeś, że albo mieszkasz w jednej z tych pijackich melin albo g*wniarska prowokacja.

        • 1 1

    • i taniej by wyszło

      • 2 2

  • Na ch...j tam światła to nie wiem. Chyba tylko po to żeby lewą kasę z przetargów wykręcić... (1)

    • 7 2

    • H.ja to ty masz zamiast głowy

      • 0 0

  • Nie chcecie stać w korkach to na obwodnicę południową

    • 0 0

  • Jak był na początku pomysł byłem sceptyczny.Teraz traktuję to jako dobrodziejstwo

    • 0 0

  • A bylo tak dobrze (8)

    No jeszcze zwezenie do jednego pasa, likwidacja wiaduktu inkilka progow zwalniajacych i wtedy sie okaze, ze to byl... kosztowny blad

    • 194 32

    • (4)

      Uspokoi sie ruch. 30 km/ godz to ulubiona predkosc budynia.

      • 6 4

      • I dobrze (3)

        To powinna być prędkość w całym mieście.
        Sporo wypadków by można było uniknąć.

        • 11 4

        • 30 km/h poprawia płynność ruchu i zwiększa przepustowość (1)

          • 2 3

          • a 10 km/h jeszcze bardziej

            idź się leczyć na głowę

            • 1 0

        • Dzielni kierowcy to i przy 10km/h potrafia na tory tramwajowe wjechac

          • 5 1

    • Tutaj śmiechy

      A na wielu stronach "aktywistów" poważnie piszą o likwidacji wiaduktów. Mówią ,że alternatywą są uwaga "aż dwie obwodnice"

      • 3 0

    • (1)

      Na rowery leniuszki :)

      • 13 37

      • Na traktory

        Mieszczuszki

        • 10 9

  • Kiedy Wawrzonek zostanie zastąpiony kimś kompetentnym? (20)

    • 159 40

    • (3)

      Taki pseudo inżynier to do kamieniołomu się tylko nadaje.

      • 12 7

      • (2)

        Będzie się uczył na "żywym organiźmie" a jak zwykle kierowca jest mało istotny.

        • 6 3

        • Gdybyśmy ćwierć tego co w kierowców zainwestowali w kolej (1)

          Do Katowic miał byś 1h Maglevem...

          Ale Jaśnie Panu jeszcze mało...

          • 0 2

          • d**il

            • 0 0

    • Ty na pewno zrobilbys to lepiej? (8)

      Wawrzonek na pewno zna sie na tym, jak robia sie korki i jak sie ich unika oraz na tym, czy mozna pozwac miasto jesli na takim nieoddanym jeszcze przejsciu walnie w ciebie samochod.

      Tak mialo byc, miasta dla ludzi a nie dla samochodow. Przesiadz sie w tramwaj.

      Nie da sie zjesc ciastko i miec ciastko i nie jest to wina Wawrzonka.

      Jestes pewnie z tych ktorzy jak dostaja za pozno jedzenie w knajpie obwiniaja kelnera, bo zamiast ruszyc glowa obwiniasz pierwsze co widzisz. To nawet ma swoja nazwe, fae, fundamental attribution error, ale nie spodziewalbym sie zeby taki ignorant zajal sobie 5 sekund na wygooglowanie tego

      • 18 21

      • Błędnie - od podstaw jest zorganizowany ruch pojazdów prze historyczną część miasta. (1)

        Nawet pan tego nie rozumie - ale wyzywać, mądrzyć się...

        • 1 1

        • to wymyśl z dnia na dzień inny tryb jak takiś mądry, bo blokowanie i paraliż miasta to żaden sposób

          • 1 0

      • (2)

        miasto dla ludzi... tak bo samochody same jeżdżą... myślałem że nimi też ludzie jeżdżą...

        • 13 6

        • ale w zaparkowanych samochodach ludzi zwykle nie ma (1)

          miasto projektowane pod potrzeby ludzi z samochodami pogarsza jakość życia wszystkich ludzi: i tych w samochodach, i tych którzy wybierają inne opcje.

          Samochód jadący lub zaparkowany zajmuje miejsce innemu samochodowi, nie tylko pieszym.

          Ciekawe, czy potrafisz to ogarnąć swoją wyobraźnią.

          Samochodozę się leczy.

          • 0 2

          • ciebie też powinno się leczyć

            • 0 0

      • Pokłady niezwykłej frustracji w tym wpisie widzę! :)

        • 0 0

      • Panie Wawrzonek!

        W tym konkretnym przypadku tylko Strefa 30 i szykany...

        • 6 2

      • Wawrzonek to symbol

        "ojej zaskoczony jestem"
        "nie da się tego zrobić szybko"
        "to wymaga czasu i analiz"
        itp

        • 19 5

    • Skoro głosowałeś na budynia

      to pewnie za 5 lat

      • 2 1

    • Głosowałeś na budynia?

      To może za 5 lat pana wymienią

      • 5 1

    • (2)

      Mieszkańcy wybrali adamowicza i tym samym poparli takie zmiany. Możecie sobie szczekac na forum ze przejście niepotrzebne ale demokracja wygrała

      • 29 6

      • demorkacja to taki ustrój (1)

        w ktorym korki uruchamiają po wyborach.No ale skoro demokracja rules to proponuję zlikwidowac KOD a jego aktywistów za oponowanie głosowi ludu spałowac jak to całkiem niedawno radził Bolek.

        • 12 8

        • skowyt pisich komuchów bezcenny

          • 7 4

    • Na kogo glosowales?

      • 22 5

    • Teraz? Po wyborach?

      Może za pięć lat.

      • 35 3

  • W ZDiZ robią idioci bez pojęcia o czymkolwiek.

    Dla wygody paru pieszych paraliż połowy miasta. Gratulacje!

    • 1 2

  • Tristar (1)

    Jaki sens ma tristar jak nowe skrzyżowania nie są do niego podłączane. To co zostało w teorii uregulowane i zautomatyzowane tristarem zostało zdemolowane w oliwie, we wrzeszczu i centrum.

    • 3 1

    • Tristar to od początku kasa w błoto i nalewanie z pustego, jest za dużo aut i wciąż za słaby transport publiczny

      • 0 1

  • (2)

    Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

    to mnie uspokoiło, od czasu do czasu są piesi

    • 9 8

    • a teraz zachęcił? (1)

      Co to za głupi argument ze "spacerami" w tamtym miejscu? Czy ktoś kiedyś poszedł podwalem "na spacer"? Na spacer to można się na długą i długi targ wybrać, a nie na podwale. Absurd jakiś i odlot z tym skrzyżowaniem. Dobrze że nie muszę do centrum zbyt często jeździć, pozdrowienia dla wszystkich stojących w korku.

      • 4 6

      • wzdłuż autostrady nikt na spacer nie pójdzie, wzdłuż miejskiej ulicy - czemu nie? o to właśnie chodzi

        • 1 0

  • smog i zatrucie powietrza :( (2)

    teraz będzie większy smog i zatrucie powietrza. ciekawe czy ktoś zrobił badania jakości powietrza
    przed włączeniem świateł ? a potem zrobić badanie jakości powietrza po uruchomieniu wszystkich planowanych przejśc naziemnych. czy ktos o tym pomyślał. samochody stojące w korkach zwiększą ilość spalin, przyśpieszanie i hamowanie opiłki klocków i tarcz hamulcowych. dziękujemy działaczom za zasmrodzenie starego miasta ! inna sprawa, że znowu wróća korki

    • 23 3

    • Przecież to ty trujesz, hipokryto (1)

      „Róbcie mi ulice takie żeby mój diesel z wyciętym dpf „ekologicznie” jeździł”

      Co za idiotyzm. Ale jak wam pasów dobudować i zwiększyć ruch aut, to już ekologicznie :)

      • 2 2

      • będą truć 20 minut a nie 15 sekund

        tak truję a stoją w korku będe cię truł chyba ze 20 minut dłuzej w porównaniu do tego jak bym przjechał w 15 sekund gdy nie było przejscia. Sorry ale nie stac mnie na auto z DPF em:) więc go nie wyciełem

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane