• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Ale was wszystkich niesamowicie boli d*pa o taką pierdołę

    Jak skrzyżowanie...

    a miało być tak jak ja chce. kuuurcze walić wawrzonka.

    a ja to chciałem śmigać moim pasatem.

    a teraz nie moge bo zrobili jakieś głupie skrzyżowanie.

    a myślałem że to mój passat jest najważniejszy.

    To jest znak ze za duzy dobrobyt sie zrobil, moi panstwo, jesli takie problemy ma nasze spoleczenstwo...

    • 9 14

  • Ale was wszystkich niesamowicie boli d*pa o taką pierdołę

    Jak skrzyżowanie...

    a miało być tak jak ja chce. kuuurcze walić wawrzonka.

    a ja to chciałem śmigać moim pasatem.

    a teraz nie moge bo zrobili jakieś głupie skrzyżowanie.

    a myślałem że to mój passat jest najważniejszy.

    To jest znak ze za duzy dobrobyt sie zrobil, moi panstwo, jesli takie problemy ma nasze spoleczenstwo...

    • 11 21

  • Piedzy (1)

    Zróbcie wreszcie coś dla pieszych dla Was liczy się brak korków likwidacja przejść dla pieszych np na skrzyżowaniu przy tunelu Forum to skandal zróbcie coś dla pieszych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 7 22

    • Jesteś ciężko chory (psychiczny), samodzielnie nie powinieneś się poruszać po mieście

      • 4 4

  • głupi głupi głupi pomysł

    Jest przejście podziemne. Piesi są po drugiej stronie, samochody jadą.
    jakaś kładka górą? QWA, inny pomysł ale nie TEN!!!!!

    • 26 12

  • Elegancko

    płacić 16mln za zrobienie korków to bardzo rozsądna cena

    • 36 7

  • Kolejne swiatla (2)

    Czy faktycznie nie można zastosować innych rozwiązań jak światła? Co z tunelami, kładkami czy wiadukatAmi na W-Z. Doraźne rozwiAnie na skrzyżowaniu Armi Krajowej a Łostowicka wszystko gotowe tylko wiaduktu brak. Nasyp jest rozjazd tez. Za chwile co 50 m będą swiatla

    • 31 13

    • inne rozwiązania? (1)

      oczywiście :)

      rusz spasłe cztery litery i jedź rowerem

      • 9 5

      • tylko rowerem tez nie ma jak przejechac. tam tylko chodnik jest. pytanie gdzie obiecane pasy ruchu dla rowerow w jezdni ?

        • 1 6

  • Ten kto wymyślił te światła ma chyba dobrego dilera

    • 30 15

  • Czy detektory będą "wyczuwać" motocykle czy tradycyjnie będzie trzeba jechać na czerwonym?

    • 14 2

  • Świat jest dla wszystkich , trzeba umieć współistnieć , ktoś odpowiada za to by sobie jak najmniej przeszkadzać , przecież można to usprawnić tylko trzeba umieć

    • 9 7

  • Kompletnie nieudolny GZDiZ plus paru nawiedzonych lobbystów w majtkach z dętki i pół miasta ma problem. (1)

    To było do przewidzenia. Media też powinny być z siebie dumne. Najpierw cisną, żeby wprowadzić jakieś idiotyczne rozwiązanie, a potem się dziwią i pochylają nad problemem. A może o to chodziło, żeby sobie tematy do artykułów na kolejnych 10 lat zapewnić?

    • 69 11

    • A dokładnie Pan Darek i jego ekipa z FRAGu

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CDI?

 

Najczęściej czytane