• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Skąd te pasy???

    A tunel to dla zwierząt pewnie :)))))

    • 0 2

  • gdyby była nagroda nobla za głupotę to mamy pewnego kandydata

    • 2 2

  • Ku...... mać od tygodnia cały czas ten sam problem.
    Ludzie przeprogramujcie te światła jak już są, tak żeby można było przejechać podwalem!!!!
    Rano jest jedna wielka masakra, śpicie tam czy co

    • 1 1

  • Czy tu już nie działa demokracja? Pięćdziesięciu kierowców plus kilkaset osób w tramwaju i autobusie musi tracić swój czas żeby zyskały dwie osoby przechodzące przez przejście?

    • 6 2

  • Po co tam pasy dla pieszych skoro jest tunel?? Jak coś dobrze działa to trzeba to spier****

    • 5 1

  • Oszołomy w tym magistracie pracują! Oszołomy!

    Planują i zarządzają miastem tak jak trzyletnie dzieci!
    buduje się skrzyżowania ze światłami, naziemne przejścia dla pieszych bez uwzględnienia konsekwencji zamysłu scalania tkanki miejskiej śródmieścia bez uprzedniego przygotowania odciążenia ruchu samochodowego w tej części miasta, ot choćby poprzez wybudowanie tunelu drogowego w tym rejonie który wyprowadzałby samochody z centrum w stronę siódemki, lub alternatywnej drogi równoległej, przebiegającej np. za wiaduktem Biskupia Górka jadąc stronę Oruni, odbicie drogi w lewą stronę, poprowadzenie jej za bastionami wzdłuż opływu Motławy przez Olszynkę omijając śródmieście a jednocześnie z nim granicząc, można w ten sposób wykonać porządną drogę, która odciążyłaby śródmieście a jednocześnie nie kolidowałby z zamysłem scalania historycznego śródmieścia. Bezpośrednio w jej sąsiedztwie można by stworzyć kilka parkingów wielopoziomowych z węzłami przesiadkowymi co z pewnością korzystnie wpłynęłoby również i na tę część miasta.

    • 1 2

  • jak tylko pokazały się oznaczenia?

    ludzie tamtędy zaczęli chodzić jak tylko się dało...
    aż dziwne, że nikt podczas prac wykonywanych przy tworzeniu tego skrzyżowania nie zginął

    osobiście widział;em kobietę z dzieckiem w wózku, która tamtędy śmigała jak płowa łania

    tylko w takiego bezmózga jak się uderzy to....

    • 1 1

  • Rano na wz, popołudniu El łaska stoi od gks (6)

    • 96 5

    • d**ilizm

      Jak ja mam dojechać do pracy z Chełmu do Portu Północnego?Codziennie rano do pracy do rafinerii i do portu dojeżdżają setki osób które nie mają alternatywy dojazdu komunikacją miejską.Najlepiej dla biurw z magistratu to niech ludzie chodzą pieszo do pracy.

      • 2 1

    • Kilka ostrych hamowan przed pieszym tam widziałem.

      Uruchomili światła bo boją się że ktoś zginie i stanie sie jasne, jak szkodliwe jest to rozwiązanie.

      • 1 0

    • Ta laska jeszcze tam stoi? (1)

      • 5 0

      • Jestem Laska

        Ty, Oskar, gdzie ty zamawiałeś te panienki

        • 3 0

    • Co zrobiłeś z zaoszczędzonym czasem dzięki pisaniu takich skrótów?

      • 6 2

    • El łaska. Podoba mi się taka nazwa:-)

      • 12 1

  • Gra

    A po jaki grzyb zrobiono tam ścieżkę rowerową na jezdni skoro obok jest szeroki chodnik po którym nikt nie chodzi. Bardzo za głupotę

    • 3 3

  • Na wejściach do tunelu są podjazdy,

    a windy na perony byłyby dużo tańsze
    Kto tak trwoni kasę podatników ?

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Midibus widoczny na zdjęciu przejeżdża przez:

 

Najczęściej czytane