- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (78 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim
Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.
Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.
Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.
Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.
Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim
Dlaczego włączono świata?
- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.
- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?
W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.
W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.
Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.
Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha. Zobacz więcej
Opinie (572) ponad 10 zablokowanych
-
2018-11-08 10:39
hmm
jak tylko pojawił się ten pomysł wiadomo było że kogoś poniosła fantazja i zatęsknił za korkami na podwalu
- 1 2
-
2018-11-08 10:40
Świat został włączony :)
- 1 0
-
2018-11-08 16:10
W ZDiZ robią idioci bez pojęcia o czymkolwiek.
Dla wygody paru pieszych paraliż połowy miasta. Gratulacje!
- 1 2
-
2018-11-08 17:15
Jak był na początku pomysł byłem sceptyczny.Teraz traktuję to jako dobrodziejstwo
- 0 0
-
2018-11-08 17:18
Nie chcecie stać w korkach to na obwodnicę południową
- 0 0
-
2018-11-08 18:25
Ir
A co jak pies nie posiada zebow z racji wieku? Takze ma miec kaganiec?
- 0 0
-
2018-11-08 20:08
Idiotyzm
I ktoś jeszcze za to tyle zapłacił masakra. Może przejście podziemne zakopać
- 2 0
-
2018-11-08 20:52
Budyń zbija kokosy
Budyń nakupił mieszkań pod drugiej stronie. Teraz integruje ze śródmieściem, by podbić ceny swoich mieszkań. Kosztem nas wszystkich. Najbardziej ucierpią mieszkańcy dzielnic w pasie nadmorskim. Chytry plan budynia obliczony jest na przerzucenie korków w tamten rejon - nie dokończoną inwestycję drogową.
- 1 1
-
2018-11-08 21:06
Zawsze jeździłam 15min do pracy, teraz dzięki nowemu skrzyżowaniu 40min!! Brawo, poprawa na lepsze.. Paranoja
- 5 0
-
2018-11-09 08:02
I notorycznie korek.
Każdy poranek od czasu włączenia świateł jest zakorkowany. Nawet w porach, w których nie było problemu i ruch były płynny. Teraz wszystko stoi. Ot super rozwiązanie na tzw zakorkowane centrum.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.