• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • głupota

    d**ilny pomysł kretynów...zabrać jeden pas i zrobić naziemne przejście nad istniejącym tunelem. na to nawet Bareja nie wpadł....zrobili tunel za miliony pod portem żeby odkorkować podwale a teraz zakorkowali światłami i zwężeniem,,,,,budyniowa ciąg dalszy....d**ilizm !!!!!!

    • 8 2

  • Dlaczego?

    Dlaczego FRAG a nie FROG? Bardziej oddawało by to stan tego tworu (szczególnie umysłowy). Nie ubliżając przemiłemu zwierzęciu.

    • 5 2

  • XXI wiek

    A oni kolizyjne przejście zrobili zamiast tunel dramat

    • 8 3

  • Trzeba było głosować na Wałęsę macie co chcieliscie

    • 1 5

  • Dziękujemy

    Panie Red. Krzysztofie K.

    • 2 3

  • Na wejściach do tunelu są podjazdy,

    a windy na perony byłyby dużo tańsze
    Kto tak trwoni kasę podatników ?

    • 2 2

  • Gra

    A po jaki grzyb zrobiono tam ścieżkę rowerową na jezdni skoro obok jest szeroki chodnik po którym nikt nie chodzi. Bardzo za głupotę

    • 3 3

  • jak tylko pokazały się oznaczenia?

    ludzie tamtędy zaczęli chodzić jak tylko się dało...
    aż dziwne, że nikt podczas prac wykonywanych przy tworzeniu tego skrzyżowania nie zginął

    osobiście widział;em kobietę z dzieckiem w wózku, która tamtędy śmigała jak płowa łania

    tylko w takiego bezmózga jak się uderzy to....

    • 1 1

  • Koniec uprzywilejowania trujacych wrakow w miescie (3)

    Miasto oddajcie mieszkancom a nie jak do teraz cierpia mieszkancy kosztem okolicznych wiesniakow.

    • 3 2

    • Kiedy i po co pół miliona mieszkańców Gdańska ma korzystać z tego przejścia jeśli się o nich martwisz? Natomiast tysiące samochodów dziennie korzystają, bo muszą, z tej trasy.

      • 0 2

    • Emisja typu Euro 5 oraz głównie silnik zasilany gazem, który wiesz (albo i nie) jest wręcz ekologiczny w porównaniu do benzyny. Wraki nie śmierdzą, to te diesle, nowe, stare, ładne, brzydkie, z wyciętymi filtrami albo nie.

      • 0 2

    • teraz będą zatruwac jeszcze bardziej

      teraz będa cie zatruwac jeszcze bardzije stojąć na przejścach - gratuluje logiki :)

      • 0 2

  • Oszołomy w tym magistracie pracują! Oszołomy!

    Planują i zarządzają miastem tak jak trzyletnie dzieci!
    buduje się skrzyżowania ze światłami, naziemne przejścia dla pieszych bez uwzględnienia konsekwencji zamysłu scalania tkanki miejskiej śródmieścia bez uprzedniego przygotowania odciążenia ruchu samochodowego w tej części miasta, ot choćby poprzez wybudowanie tunelu drogowego w tym rejonie który wyprowadzałby samochody z centrum w stronę siódemki, lub alternatywnej drogi równoległej, przebiegającej np. za wiaduktem Biskupia Górka jadąc stronę Oruni, odbicie drogi w lewą stronę, poprowadzenie jej za bastionami wzdłuż opływu Motławy przez Olszynkę omijając śródmieście a jednocześnie z nim granicząc, można w ten sposób wykonać porządną drogę, która odciążyłaby śródmieście a jednocześnie nie kolidowałby z zamysłem scalania historycznego śródmieścia. Bezpośrednio w jej sąsiedztwie można by stworzyć kilka parkingów wielopoziomowych z węzłami przesiadkowymi co z pewnością korzystnie wpłynęłoby również i na tę część miasta.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane